Wenen - waar te eten?

05-07-2010 12:37 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga met mijn vriend paar dagen naar Wenen, en hij is toevallig jarig in die periode. Dus... ik neem hem natuurlijk mee uit eten.

Wie weet er een leuk maar ook weer niet té duur restaurant in centrum Wenen?

(Het hoeft geen oudbollig Wiener-schnitzel restaurant te zijn )
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ken zelf geen restaurants daar maar de topkok Rudolph van Veen is daar voor een tv programma geweest. Als je naar dat programma kijkt zit er misschien iets voor je bij?

Kijk bij www.thetasteoflive.nl , dan moet je de linker kolom nemen met reizen, en dan naar Wenen zoeken.

Veel plezier daar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Voor als je echt honger hebt centimeter.

Maar dat is niet erg romantisch ofzo. Wel veel eten en typisch Weens
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Wat ik leuk vond, is het restaurant in Palais Coburg. Als hotel niet te betalen, maar restaurant is nog wel te doen. Wel vrij prijzig, maar niet extreem. Is vooral met mooi weer leuk, mooi terras. Is wel iets buiten het centrum, maar in ieder geval geen oubollig schnitzel restaurant.
quote:EvyBlissy schreef op 05 juli 2010 @ 12:37:

Ik ga met mijn vriend paar dagen naar Wenen, en hij is toevallig jarig in die periode. Dus... ik neem hem natuurlijk mee uit eten.

Wie weet er een leuk maar ook weer niet té duur restaurant in centrum Wenen?

[fgcolor=#494E59](Het hoeft geen oudbollig Wiener-schnitzel restaurant te zijn )[/fgcolor]

Oh haha lees dit nu pas! Laat dan mijn suggestie maar zitten dan...

Nou ja, misschien kun je er op een andere avond nog eten Is wel leuk namelijk.
Evyblissy, vergeet centimer, slechte kwailiteit en service, voor schnitzel is de schnitzelwirt veel beter.

goed eten kun je inderdaad in Coburg, maar die hebben geen restaurant meer, wel een soort wijnbar. Verder erg goed eten in Plachutta, Steirereck (wel duur), Griechenbeisl, Sacher Restaurant, Livingstone, Artner, Hajszan.

Verder kun je erg goed eten op de Naschmarkt; internationale markt met veel kraampjes en restaurantjes.
Ga naar een heuriger! Dat is typisch weens en heel autentiek als je de goeie vindt (niet zo een met busladingen jappenners). Ze zitten vooral in het 19de Bezirk.

Ik zal nog wel even nadenken over meer tips.

maedl waar ben je?
*steeds als ik dit topic zie in de top 10 denk ik dat je een Belgische bent die moet huilen omdat je niks te eten hebt, ik ren nu weer weg, want ken Wenen niet*
Nou zeg, ik vond centimeter leuk! (maar ik was er wel een aantal jaren geleden om eerlijk te zijn...)
Dat is toch in Wenen: televisitoren, of wat voor toren dan ook, waar je kunt eten en intussen heel de stad kunt zien.Wel 's avonds gaan, met lichtjes in de stad aan is het het leukst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Nlies, dat is de Donauturm, maar ik moet zeggen dat ik het te duur vind voor wat je krijgt. Maar goed, het is speciaal.

Wat ik persoonlijk ook erg leuk vind, zeker in de zomer is Alte Kaisermühle aan de Oude Donau. erg gezellig restaurant waar je direkt aan het water zit. Geen sjiek restaurant maar wel goed eten en je zit er prachtig. Heuriger zijn leuk inderdaad, kan je 'am Reisenberg' in het 19e district aanraden, en Heuriger Wolff in Neustift is ook erg leuk maar wel echt Oostenrijks.

Verder kan ik bij de tips van Oostenrijk ook aansluiten, ben ik ook overal al geweest en is me goed bevallen.
dat dacht ik al dat het duur zou zijn, misschien leuk om even iets te drinken na het eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik ben ff kwijt waar het is maar er is daar een vaste markt met veel eettentjes. Heb er eens heerlijk gegeten, ook met mijn verjaardag.
Naschmarkt is dat Maja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven