Wonen in Singapore

27-08-2010 18:46 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb getwijfeld tussen pijler thuis & reizen, toch maar hier gepost.

Wij overwegen in Singapore te gaan wonen. Ben heel benieuwd naar zowel positieve als negatieve ervaringen... Iemand hier???

Wat is er wel/niet leuk, wel/niet aan te raden etc??
Ik ben nog nooit in Singapore geweest maar als het voor 3-5 jaar is, dan is het nog te overzien. Ik zou mij ook wel weten te vermaken zonder een baan te hoeven hebben, vooral als je financieel ruim zit.
Leuk om jullie ervaringen te lezen. @Panienka; ja we hebben twee dochtertjes van dan 4 en 6, dat zal absoluut schelen idd!

@Neele; zo, dat is wel een heel negatief verhaal. Vind ik juist ook leuk om te lezen. Ben inderdaad wel eens in de US geweest (Miami). Hebben het super gehad daar.
Ben er in het voorjaar een paar weken geweest. Ik vond het er superleuk! Het is een miljoenenstad maar je kunt ook zo de natuur in: regenwoud midden in de stad, mangrove even erbuiten. Je moet wel de goede plekken weten te vinden.

Ik vond het weer ook niet storend, ja het is heet, oke te heet ook wel, maar nou, stukken beter dan dat prutweer dat we hier veel te vaak hebben! De mensen zijn er ook ontzettend vriendelijk. En Engels is een van de nationale talen dus je kunt er prima communiceren. Het is van vrijwel niemand de moedertaal, maar al het onderwijs is er wel in het Engels.

Maar ja, de vraag is: wat vind je er zelf van? De een vindt het geweldig, ik wil graag nog een keer terug! En de ander vindt het niks. En dat is zo met elke plaats! Ik zou er zeker een keer heen gaan voor je een besluit neemt voor meerdere jaren.
To, dan zouden je dochters op de hollandse school kunnen komen (google maar, geweldige school!)! In mijn tijd hadden we 'maar' 100 leerlingen, tegenwoordig zijn het er wat meer

Via de kinderen leer je veel andere moeders kennen en op school kunnen ze hulpouders erg goed gebruiken!

Houd eventueel wel rekening met de woonlocatie, de schoolbus rijdt maar in een zone van een x aantal km van de school! Heen ging ik altijd in een klein busje met max 10kids, terug met een grote tourincar. Als je buiten de zone woont, moet je zelf voor vervoer zorgen, kan lastig zijn want niet iedereen daar heeft een auto! (wij dus niet, deden alles met het OV of de taxi)
@Panienka. Eerlijk gezegd geef ik er de voorkeur aan om mijn dochtjertjes naar een international school te laten gaan en daar oa ook NL te laten volgen. Vind het leuk als ze met meerdere nationaliteiten in aanraking komen ipv alleen met NL-ers.

Maar ook op international school zitten we natuurlijk zo in een netwerk. Lijkt me ook wel leuk eigenlijk.

Heel goede tip van de schoolbuszone!!
Mijn ervaring is dat je op de NL school veel engels meekrijgt en dat de omgeving waarin je woont en de hollandse club voor genoeg internationale contacten zorgt. Maar da's persoonlijk! Ik weet ook niet of er gekwalificeerde docenten in S'pore zitten die NL geven omdat er al een school is, zeg maar!
Is het niet zo dat je op de hollandse club met name NL-ers tegenkomt? Ik ga het uitzoeken of er op de Int'l school NL wordt gegeven. Zo niet heb ik misschien meteen een baantje voor mezelf gevonden. :-)
in 1993 zaten er meerdere nationaliteiten op de hollandse club, omdat de club ook een aantal dingen aanbiedt die niet overal gegeven worden (denk aan zwemlessen, balletles, tennisles, etc).

Naar mijn weten zitten alle Nederlandse kinderen in Singapore op de Hollandse School. Laat ik het anders zeggen: ik kende geen Nederlandse kinderen die niet op de hollandse school zaten.

Het is niet dat de nederlanders een enorm hollandse kliek vormden oid. Wij hadden nauwelijk contact met andere nederlanders, behalve af en toe de ouders van een vriendje/vriendinnetje, als we opgehaald werden. Wij waren dus ook geen lid van de Hollandse Club omdat onze compound internationaal genoeg was.

Als ik jullie was, zou ik toch informeren naar de Hollandse School! Ik weet niet of de werkgever het schoolgeld gaat betalen, als je dat zelf moet betalen zou het zomaar kunnen dat de Internationale school duurder is dan de Hollandse School!

Anyway, ik hoop dat jullie snel een keuze kunnen maken!
Moet zeggen dat ik redelijk om ben door jouw comments panienka. We gaan het absoluut eerst van dichtbij bekijken voor we onze kinderen opgeven, maar heb nu andere insteek van kijken zeg maar. Dank je wel voor je info!!!
Het is er goed toeven.

Laat je man niet alleen gaan!

Veel mooie vrouwen!
Hallo ik ga zeker mee. Het is daar nu ca 30 graden...
dat is het elke dag daar, Huppeltje

28 to 35 degrees with showers in the afternoon! Ik kan daar zo het weer gaan presenteren!

Leuk om te lezen dat jullie de Hollandse School in je achterhoofd houden!
Zijn er net geweest. Hollandse school spreekt me enorm aan. Knoop is door, we gaan in januari! Moet nog heel veel gergeld worden voor die tijd, maar het is superspannend allemaal!
Zijn er net geweest. Hollandse school spreekt me enorm aan. Knoop is door, we gaan in januari! Moet nog heel veel gergeld worden voor die tijd, maar het is superspannend allemaal!
Gaaf om te lezen Huppeltje, dat de school je aanspreekt. In 1993 groeiden we uit de kluiten en werden er wat noodgebouwen geplaatst zodat daar lessen gegeven konden worden, maar dat heb ik niet meer mee gemaakt. Nu staat -als ik me niet vergis- op die plek de kinderopvang van kindjes die nog niet naar school mogen.

Je hebt nog even om alles te regelen! Mijn ouders hebben destijds een afscheidsfeestje voor me geregeld, waar al mijn vriendinnetjes naartoe kwamen. En toen ik daar eenmaal zat, schreef ik met wat klasgenootjes. Natuurlijk heb je tegenwoordig email, maar toen nog niet! En, ik weet niet of je kinderen een abonnement op de Donald Duck hebben, maar die bezorgen daar ook. Soms duurde het even voordat je er eentje hebt, en soms lagen er ineens twee of drie tegelijk in de brievenbus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven