18 jaar naar de .....

14-04-2009 13:53 2027 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn man heeft van het weekend beslist dat hij van mij scheiden wil. Na 18 jaar huwelijk en 4 kinderen. Hij heeft hele verhalen over ; het gevoel is weg, zijn nu nog jong (ben 41 hoezo jong) en blah die blah die blah, Maar ben erachter wat de echte reden is hij heeft al een nieuw vriendinnetje klaar leggen.

( heb zijn mail gehackt en vriendinnetje ff duidelijk gemaakt dat hij getrouwd is, wat vriendinnetje dus nog niet wist ) Maar de problemen beginnen natuurlijk nu pas , ten eerste zit ik alleen nog maar te dromen dat ie zegt dat het een vergissing is ( kom op meid dat gaat nooit gebeuren) Ten tweede we hebben geen cent te makken dus meneer blijft voorlopig nog in "ons" huis (moet ik zitten toekijken hoe hij met zijn nieuwe liefje msn't) Ten derde en eigenlijk zou dit ten eerste moeten zijn , de kinderen . Wanneer vertellen we dit? Zit waarschijnlijk nog wel een paar maanden met hem opgescheept. En wat vertellen we? heb de neiging om ze duidelijk de waarheid te vertellen, dat we worden ingeruild voor een nieuwe d..s maar weet dat ik dit tegenover de kinderen niet kan maken.

De pijn die ik nu voel is echt onvoorstelbaar heb een blok beton op mijn borst en voel me lamlendig, kan ook nix doe nix en zit alleen maar te huilen (waar de kids niet bij zijn, dus mama moet heeeeeeel veel plassen)

Zal dit ooit nog beter worden en hoe kan ie zomaar 18 jaar huwelijk weggooien vind dit onbegrijpelijk.

Hehe dit lucht op, dank voor het luisteren (lezen)
Ik weet dat als ik ziek word en zo je maar die negen uur krijgt. Dat wist ik voor ik dit contract tekende, het is ook maar een half jaar contract en daarna word het contract aangepast naar de werkelijk gewerkte uren, dus na een half jaar zou ik een contract voor 19 uur krijgen. Was een ingecalculeerd risico, heb nooit rekening gehouden met een ongeplande zwangerschap.

Dat samen wonen met de doos, ja dat had ik ook al bedacht, zijn neiging kennende om rijke, oudere dames uit te zoeken kan nog wel in mijn voordeel gaan werken. Ex weet dit niet en ik ga hem niet wijzer maken. Al vraag ik me af of ze nog wel hier heen komt als ik voor krummel kies. Nou ja, eerlijk gezegd kan ik me daar nu niet druk om maken, ben er altijd van uit gegaan dat ze hier heen komt dus daar blijf ik maar van uit gaan.

En die meer tijd en meer geld, kan ik ook niet mee zitten. Heel vervelend voor ex misschien maar niet mijn probleem, ik heb geen haast, nooit gehad ook.

Het is natuurlijk nu ook een geluk bij een ongeluk maar ik heb de man wel even verteld wat ik van hem dacht hoor toen hij belde, wat een vreselijke sukkel. Nu komt het goed uit, je zou er bijna wat van gaan denken. lol

meiden
Je moet niet uitgaan van ex en wat hij denkt, vind en voelt Sanne. Jij bent nog altijd in deze het belangrijkste. En al heb je nu ook zorgen voor krummel en hoe je dat wilt aanpakken/ oplossen -klinkt luguber, zo bedoel ik het niet- Jij bent nog altijd in deze degene die bedrogen is, die een nieuw leven moet opbouwen en die een hoop te verstouwen krijgt de komende tijd. Denk dus eens aan jezelf! Want jij moet stevig staan niet alleen voor jezelf, krummel maar ook voor de overige kids.
jeetje sanne, wat ik vind jou sterk.Alles is eigenlijk al gezegd, het is jouw keuze, maar bah wat is die keuze lastig.
Ho wacht even, je ww of andere uitkeringen worden berekend over het gemiddelde loon van de afgelopen 12 maanden, ongeacht wat voor uren er vastgelegd zijn in je contract. Het gaat dus om het gemiddelde van het daadwerkelijk aantal gewerkte uren:

Het dagloon wordt gebaseerd op het loon dat u gemiddeld per dag verdiende in het jaar voordat u werkloos werd.

En zie hier: uitkering

In welke deel v/h land woon je eigenlijk sanne?
Sanne,

Als jouw inkomen beneden het bijstandsniveau komt heb je recht op aanvulling van de bijstand, oke ze zullen het je niet makkelijk maken, maar dat moet je over je rug laten afglijden

Wat je echter wel bij je inkomen moet rekenen is je hefingskorting als alleen staande ouder aangezien de sociale dienst dat als inkomen ziet (was vroeger niet zo).

Laat je niet onder druk zetten om welke keus dan ook te maken,denk erom als je ervoor kiest om dit kindje niet te laten komen,of wel te laten komen dat we hier op het forum zowiezo achter je staan, en je niet gek op moet kijken als er een inzameling voor babyspulletjes gehouden word,en buiten het forum en dat heb ik je ook gezegd zal je nog raar opkijken wat betrefd de steun die je zal krijgen
Ben waarschijnlijk niet helemaal duidelijk geweest, mijn contract gaat in op 1 September. Voor het eerste half jaar is dat een 9 uren contract. Werk 19 maar contract is voor 9 uur. Na dat half jaar word er gekeken naar mijn daadwerkelijk gedraaide uren, 19 dus, en word mijn contract daarop aangepast. Als ik kies voor krummel gaat mijn zwangerschapsverlof in voor dat het contract is aangepast en dus krijg ik dan maar 9 uur doorbetaald en niet de 19 uur. Dus ja met alleen die 9 uur, zelfs met bijtelling van de heffingskorting kom ik met mijn salaris onder het bijstandsniveau, vandaar dat ik ga vragen of ik in dat geval een aanvullende uitkering krijg. Maar alleen dus in de periode van de zwangerschaps verlof, daarna ga ik gewoon weer aan het werk en heb ik de bijstand niet meer nodig.

Aan mezelf denken dushi ? Ach, dat valt voor mij niet mee, ben een zorg dier en ben dus altijd druk met anderen en cijfer mezelf regelmatig weg. Niet goed soms weet ik ook wel, maar zie dat maar eens uit je systeem te krijgen. Maar ga er aan werken ok ? ;)

Woon in Noord-Holland roller.

meiden
Meid,je stel je gaat straks met zwangerschapsverlof,dan moet je weten wat je minimum inkomen is, daarbij tel je de 1oudertoeslag op en op wat voor bedrag je uitkomt,kijk je of dat onder het bijstandsniveau is,dit is wat ik vond:

U bent een alleenstaande ouder exl vakantiegeld ¤ 861,22 incl vakantiegeld ¤ 906,55 vakantie geld ¤ 45,33 ,stel dat je daar boven zit straks prima toch?

Ik wil alleen aangeven dat je je niks door je neus moet laten boren niks meer en niks minder,zoals je wel ervaren hebt gebeuren er zat dingen buiten jou om en daar moet je gewoon rekening mee houden,ik geef je de link en tegen de tijd dat je het voor de zekerheid wilt checken kan je daar kijken oke?

http://www.rechtopbijstand.nl/inhoud/index/pid/58
Kun je niet met je aanstaande ex-man afspreken dat jullie co-ouderschap doen? Hij kan toch niet van jou verwachten dat jij de zorg voor jullie 4 (of zelfs 5) kinderen alleen op je neemt fulltime?
DD wil co-ouderschap, de andere 3 kinderen willen bij mij wonen. Ben ik ook helemaal blij mee, want hoe je het ook went of keert hij moet de hele dag werken en wie zorgt er dan voor mijn kinderen? Juist de doos, nouuuu als ik er even wat over te zeggen heb.....echt niet dus. DD vind ik al erg genoeg. Misschien helemaal fout gedacht van mij maar echt dat dat mens 1x per twee weken mijn kinderen een weekend heeft vind ik al erg genoeg.

meiden

Waarschijnlijk gewoon jaloers dus, zij wel ik niet maar kan me daar nu nog niet over heen zetten, te vroeg, te vers. Hoop wel dat dat beter word, maar op dit moment wens ik haar alle ziektes in de wereld toe, allemaal tegelijk. Sorry, heel slecht en moet dat van me af zetten, en over het algemeen gaat dat ook wel, moet er gewoon niet te veel bij nadenken.
Nou Sanne kan me voorstellen dat je er niet aan moet denken dat de kids bij deze of een andere doos in de buurt zijn, maar weet je.......je kan je daar tegen verzetten maar het gaat toch een keer gebeuren, verspilde energie dus. Als deze doos al komt natuurlijk want hoeveel vrouwen denk jij dat er zitten te wachten op een vader van 4 of 5 kinderen waar zij voor kan opdraaien als hij naar zijn werk is?

Ik kan me er nix bij voorstellen, hoe lief die kids ook zouden zijn. Ik zou al bij voorbaat bedankt hebben voor de eer.

Mijn kinderen zijn wel 50% bij hun vader en in het begin ging het best goed. De verschillen in opvoeding en contact met de kinderen worden nu steeds groter. De kids gaan ook veel meer zien en trekken zo langzamerhand hun eigen conclusies en zullen vandaar uit ook een eigen keuzes kunnen maken. En dat zullen keuzes zijn die ze hebben gebaseerd op eigen ervaring en inzicht. Ik heb het ook regelmatig moeilijk met de situatie daar en moet me soms bedwingen om ze niet hier te houden.

Ideaal is het nooit, het blijft schipperen tussen gevoel en verstand en ik probeer mijn gevoelens niet op hun te projecteren. In oktober zal ex zn nieuwe lesbische vrouw naar Nederland komen om samen met haar nieuwe man een leven op te bouwen. Ik moet het nog zien gebeuren. De kids zien er nu al tegenop omdat vader langzamerhand een vreemde aan het worden is. Hij doet en praat als iemand die ze niet kennen.

Soms maak ik me er even druk over maar tegen die tijd zien we wel wat er gaat gebeuren. Soms zou je willen dat je even je ogen dicht kon doen en dan 3 jaar later pas weer open. Alle pijn weg, alles rustig en in balans.Helaas, er is een lange weg te gaan.

Sterkte weer
.
Zorgtoeslag en huursubsidie word niet verekend wel 1 ouder toeslag of te wel de aanrechtsubsidie.

Sanne ik kan niks voor je doen behalve dat wat ik weet aanreiken en dit

Je zult hoe hard dan ook er zelf doorheen moeten,wij kunen je enkel bemoedigen en redelijk geruststellen, maar de pijn kunne we niet van je afnemen, en net als bij New,Pem en Giana zou ik willen dat ik een arm om je heen kon slaan je kon wiegen en vertellen dat het allemaal een boze droom is,maar helaas kan ik dat niet maar desondanks hoop ik dat je de hugs die je van vele andere posters krijgt ook een beetje kan voellen
Ik sluit me aan bij ronniemitchel; we kunnen niet veel voor je doen, behalve meeleven en aan je denken....

Ik hoop dat je er wat aan hebt....

Wat een keuzes en beslissingen..... wat een moeilijke tijd....

En ik vind je enorm moedig en vol van kracht (misschien voelt dat nu niet zo)

Ik kan mij heel goed inbeelden hoe je je voelt tegenover "doos'. En dat zij straks voor je kinderen zorgt als je voor co-ouderschap kiest.

In mijn geval is "loeder" alweer uit the picture... Wat een opluchting!! Ik hoop dat dat bij jou ook het geval zal zijn en dat het niks wordt tussen die twee. Dan hoef je je daar ook geen zorgen meer over te maken.

Sterkte!!
Dank jullie wel Ik weet niet wat ik verder kan zeggen op dit moment. Het is zo ......zo hard. Ik weet het gewoon even niet. Maar jullie steun is hartverwarmend..
Wees vandaag maar extra lief voor jezelf Sanne, dat mag best
Sanne, je bent een kanjer!
Hoe gaat het nu sanne?
Wist ik het maar roller, morgen naar de gemeente en de situatie uitleggen, misschien kan de urgentie nog urgenter worden gemaakt. Al zitten we nog met dit huis dat verkocht moet worden, maar als ik wel een huisje krijg aangeboden gaat ex maar in dit huis zitten hoor, kinderen gaan voor en afwijzen van een woning als je urgent bent lijkt me nou niet echt verstandig. Als ik binnen een paar maanden een huisje kan krijgen en ex is bereid in dit huis te gaan, zijn de meeste financiële problemen opgelost en neig ik er heel erg naar om het kindje te houden. Ik weet wel dat ik het allemaal alleen moet doen, en dat het zeker in het begin niet makkelijk zal zijn maar met de steun van veel vrienden gaat het me zeker lukken. Maar en dit klinkt misschien heel dom, liever niet in dit huis. Nou ja al met al ben er nog niet helemaal uit. Weet wel dat ik het idee steeds leuker begin te vinden.

meiden
Lieve Sannemer, ik heb pas eergisteren je topic bijgelezen... Ik ben er echt stil van... (twee hele dagen....). Zwanger, mijn hemel. Vijf kids, ook geen kattenpis. Je blijft een kanjer hoe je het allemaal doet, hoe je ondanks alles positief en vooruit blijft denken.

Een kindje biedt ook troost, maar het lijkt me loodzwaar in je eentje en op deze leeftijd.

Ik wil even laten weten dat ik erg met je meeleef! *hug*
Dank je wel pem Ik weet het echt nog niet hoor. Heb wel met mezelf afgesproken dat ik het deze week moet beslissen, anders duurt het te lang, en tja ben al een poos zwanger ondertussen. Het is een strijd tussen gevoel en verstand.

meiden
Dan blijf je dus in dezelfde woning (vanwege de ruimte), je ex gaat in het huis, die je via urgentie zou aangeboden krijgen via de woningbouw. Begrijp ik het zo goed?
Sanne, pas alsjeblieft op dat je nu geen beslissingen neemt die je ingegeven worden door je situatie. Ik kan me voorstellen dat dat kindje nu een soort strohalm is, iets om voor te leven in deze moeilijke tijd. Maar besef wel dat je over tien jaar een stuk ouder zult zijn en een stuk minder fit dan nu. Dat je nog minstens achttien jaar voor dat kindje zult moeten zorgen. Pas op dat het allemaal niet te veel wordt.

Dat betekent niet dat ik vind dat je het kindje niet moet houden, ik ben een ander mens dan jij en kan niet inschatten hoe het voor jou zou zijn om nog een kindje erbij te hebben.

Maar pas op voor overhaaste beslissingen.

Om een voorbeeld te geven: in het begin van mijn huidige huwelijk zat ik wel eens te fantaseren over een kindje van ons beiden. (Ik had er zelf al drie, die bijna volwassen waren, mijn man had ook eigen kinderen). Dat kon niet, omdat we ons allebei hadden laten 'steriliseren' (wat een naar woord, overigens). Nu ben ik heel blij dat het niet kon, want ik geniet nu van mijn veel vrijere leven, sinds de kinderen allemaal uit huis zijn. Ik moet er niet aan denken dat ik nu nog een kind zou moeten grootbrengen.

Ik hoop dat je een goede keuze maakt.
Nee, ben natuurlijk weer onduidelijk...pfff. Ex heeft nu een appartementje. Maar ik wil graag een ander huis, een eigen huisje. Als ik dat snel kan krijgen wil ik daarin en dan moet ex maar in dit huis gaan wonen. Drie huizen is teveel van het goede.

meiden
Snap ik, maar denk je niet dat een nieuw huisje te klein zal zijn voor je gezin? Is je huidige woning waarschijnlijk niet het ruimst en dus het meest geschikt voor jouw situatie?
Nee helaas, zo groot is dit huis niet. Gewoon maar 3 slaapkamers hoor. En oud en........nou ja te veel herinneringen. Wil hier echt niet blijven wonen. Nieuwe huis zal misschien niet groter zijn maar zeker niet kleiner.

meiden

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven