2 vriendinnen 1 man

01-12-2018 22:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop op jullie feedback op onderstaande en misschien ook op advies hoe uit deze situatie uit komen zonder vriendschap te beschadigen.
Ik zou het zo veel mogelijk objectief omschrijven zonder te zeggen welke van die twee vriendinnen ik zelf ben.

Situatie:
Eva en Ana kennen elkaar al 6 jaar en zijn echt heel close met elkaar. Ze hebben veel met elkaar meegemaakt en elkaar vaker geholpen. Hun kinderen zijn in hetzelfde leeftijd en spelen ook regelmatig met elkaar.
Eva is al een aantal jaren vrijgezel en het lukt haar niet om de juiste man te treffen.
Ana is net uit lange relatie en weet nog niet hoe ze daarmee om moet gaan.
Een paar maanden geleden leerde Eva Dirk kennen. Dirk is een goede collega van Ana. Eva en Dirk beginnen vriendschapelijke contact maar al snel belanden ze in bed. Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie starten. Eva vind hem leuk maar ga door met het afspreken met hem ondanks dat ze weet dat er niks meer dan dat wordt. Vriendschap en sex is voldoende voor haar, denkt ze. Na een antaal maanden bleek helaas dat het ook geen vriendschap was voor Dirk maar enkel de sex. Dirk wilt ff pauzeren met afspreken door tijdsgebrek en onrust nadat hij en zijn ex definitief uit elkaar zijn gegaan en Eva beslist dat ze daar niet op zit te wachten dus ze verbreekt contact met Dirk. Ze geloofde hem toen hij zei dat het niet enkel voor sex was. Nu voelt ze zich gebruikt als een sexspelletje ook al is ze bewust van dat het ook haar eigen schuld is.
Kort daarna gaat Ana uit elkaar. Haar relatie had al breuken die door allebei gedaan waren, een half jaar eerder is ze de fout in gegaan met iemand anders maar daarna heeft ze haar best gedaan om haar relatie alsnog te redden. Helaas, het is haar niet gelukt, uiteindelijk is haar man verliefd geworden op iemand anders en aangezien hij het vreemdgaan van Ana nog steeds niet kon verwerken, heeft hij toch besloten om de nieuwe vlam een kans te geven. Ana is een sterke vrouw maar ook zij heeft er heel moeilijk met deze situatie. Eva probeer haar te steunen waar en wanneer mogelijk, en Ana kan gelukkig ook rekenen op veel familieleden en vrienden die voor haar klaar staan.
Aangezien dat zowel Ana als Dirk net vrijgezel zijn, en samen werken, krijgen ze steeds meer contact met elkaar. Ana wilt eerlijk zijn tegen Eva en vertelt ze haar dat ze met Dirk best veel contact heeft. Ze vraagt of Eva daar issues mee heeft maar Eva zegt van niet. Wel vertelt ze dat ze het moeilijk zou vinden als Ana en Dirk iets met elkaar zouden krijgen en dat het haar pijn zou doen. Maar Ana zegt dat het echt alleen vriendschappelijk is.
Dirk heeft Ana wel altijd leuk gevonden dus hij is er uit voor iets meer. Geen relatie, maar wel vriendschap met bonus. Uiteindelijk zoenen ze met elkaar tijdens het stapavond met de collega's. Ana vertelt het eerlijk aan Eva, het doet Eva pijn en ze praten daarover, huilend. Ana heeft spijt van dat het gebeurt is en zegt dat ze Eva geen pijn wilt doen. Eva vertelt dat ze het echt pijnlijk zou vinden als ze nog verder zouden gaan.
Twee weken later stuurt Ana toch een bericht naar Eva dat ze steeds meer contact heeft met Dirk en dat ze weet dat het niet alleen bij app contact zou blijven. Ze vertelt hoe belangrijk Eva voor haar is en dat ze haar echt niet wilt kwetsen, maar dat ze deze afleiding echt nodig heeft in haar moeilijke situatie en ze vraagt aan Eva om dat oke te vinden.
Eva voelt zich verraden, zo iets doe je niet als een vriendin vindt ze. Zeker niet als je weet hoeveel pijn de ander het zou doen. Ze zou graag ook willen dat het haar niet zo veel zou boeien maar het is helaas niet zo.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.

Wat denken jullie over bovenstaande? Vraagt Ana te veel van Eva? Of is Eva overdreven in haar gevoel?
En wat is een goede oplossing in deze situatie?

Alvast bedankt voor jullie feedback Meiden!
Pfffff
Ik vind het gedrag van jullie alledrie, geen schoonheidsprijs verdienen.
Verder betwijfel ik sterk of die vriendschap nog gered kan worden, ongeacht welk besluit genomen wordt. Desondanks zouden beide dames m.i. die Dirk het best voorgoed vaarwel zeggen.
anoniem_272211 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 06:49
1.80% gewijzigd
linnylow schreef:
02-12-2018 00:30
Dit

Kloot-viool Dirk moet niet denken dat hij tussen 2 vriendinnen in kan gaan staan.
Vriendinnen (Ana en Eva) moeten er een lachertje van maken dat Dirk denkt kans te hebben bij ze allebei.
Dat doet-ie al.
Ana is onbetrouwbaar.
Dirk zou zich kapot lachen als hij dit topic zou lezen
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Ik zou een ander ook niet vertellen dat zij van mijn ex af moet blijven dat kan iemand als goede vriendin toch best zelf verzinnen. Alsof je iets goed maakt met toestemming vragen. En een vriendschap zo te grabbel gooien voor een neukertje omdat je de afleiding nodig hebt...alsof er geen andere mannen op de wereld zijn.
Dat soort vriendinnen ben je liever kwijt dan rijk. Ana zit inderdaad fout en die vriendschap wordt nooit meer hetzelfde.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik had jullie veel plezier samen gewenst:

Afbeelding
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
En daar bovenop 'dont Let the business pen in your inkpot' dat zei mijn baas altijd...niet zo handig om met een collega te scharrelen...grote kans dat dit je baan gaat kosten.
Wat een kinderachtig gedoe van alle drie. Eva is niet gebruikt, ze heeft het zelf toegestaan ervan genoten en zag toen in dat het niks meer werd. Jammer maar het is niet anders.

Anna is een domme geille egoïstische vrouw die liever haar kop in het zand steekt om niet te hoeven voelen. Ze stelt zichzelf enorm voorop en krijgt hier vast nog spijt van en dan is het te laat. Het zou mijn vriendin niet zijn zo'n egoïstische trut.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.
Qoute

Dit is trouwens verre van neutraal hoor en staat bol van de oordelen. Het verraadt wie je bent.
Castor1975 schreef:
02-12-2018 01:14
Zonder spel- en taalfouten was het misschien te doen geweest. Nu : iedereen maakt het uit, doet z'n best en word gelukkig!
Moet je die spelfouten zelf ook niet maken ;)
Opbokken met Dirk en beide dames niet zo moeilijk doen als je niet verliefd bent. Dit is van het niveau ‘leuke jurk in de uitverkoop maar nu wil mijn bestie hem ook!’

En jullie voeden kinderen op? Bijzonder.
Arme kinderen
...
Anárion schreef:
02-12-2018 08:18
Arme kinderen
Oh daar had ik even over heen gelezen....

:facepalm:

Echt wat geven jullie je kinderen mee over de waarden van vriendschap?
Als er een leuke man langs die geen vaste relatie wil dan kun je best 1 van je beste vriendinnen daar voor opgeven.......

Denk eens aan iemand anders dan alleen aan jezelf.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-12-2018 08:36
7.14% gewijzigd
Lieve allemaal

Bedankt voor jullie feedback.
Nee we maken geen ruzie over Dirk. Alleen het is wel heel lastige situatie. Sommige van jullie zeggen dat we als kinderen gedragen. Misschien is het echt zo. Maar dat verandert niet het feit dat we het allebei lastig vinden.
Dirk is ook een vriend van Ana, daarom vind ze het ook zo lastig om te stoppen met het contact. Maar ze weet dat als ze dat niet doet, belanden die twee uiteindelijk in bed. Maar ze willen geen relatie met elkaar. Eva vindt het lastig om te vragen van Ana om contact helemaal te stoppen met Dirk, dat wilt ze niet doen. Enige wat ze wilt is dat die twee niet verder gaan dan vriendschappelijke band.
En Dirk weet dat ze beste vriendinnen zijn maar hij heeft zo iets van: ik had toch geen relatie met Eva. Dus waarom maakt ze zich zo druk om.

En voor de mensen die over onze kinderen hebben: doe dat aub niet. Onze kinderen hebben hier niks mee te maken ook onze opvoedingskwaliteiten. Laten we dat buiten houden want hard roepen zulke dingen is gewoon ons proberen te kwetsen en dat vind ik niet eerlijk. Ik vond het al lastig genoeg om dat hier neer te zetten.
En sorry voor spelfouten ;)
Bedankt.
Met andere woorden: seks is belangrijker dan vriendschap.

Mijn vrienden zouden jullie niet zijn.
Ik snap nooit zo goed dat een man dan verboden terrein zou zijn. Als het nou echt verliefdheid was en een relatie, tuurlijk dan blijf je ervan af als het gevoelig ligt, maar van een scharrel? Waar jij wel echte gevoelens voor hebt?

Lekker om de ware liefde te laten lopen, omdat je vriendin er een paar keer mee in bed heeft gelegen. Ik snap dat echt niet.

Mijn vriendinnen mogen gerust verliefd worden op de mannen waar zij dat bijzondere gevoel voor ontwikkelen. Daar heb ik verder niet zoveel mee te maken.

Alleen mijn lange relaties zou ik niet zo leuk vinden, al boeien mijn exen mij nu ook geen ruk meer. Maar scharrels? Wat boeit dat nou? Ga je gang hoor, leuk om te kletsen over zijn bedprestaties :rofl:
Ikigai schreef:
02-12-2018 08:37
Ik snap nooit zo goed dat een man dan verboden terrein zou zijn. Als het nou echt verliefdheid was en een relatie, tuurlijk dan blijf je ervan af als het gevoelig ligt, maar van een scharrel? Waar jij wel echte gevoelens voor hebt?

Lekker om de ware liefde te laten lopen, omdat je vriendin er een paar keer mee in bed heeft gelegen. Ik snap dat echt niet.
Maar het gaat niet om echte gevoelens of ware liefde. Het gaat om afleiding in o zo moeilijke tijden want net relatie uit. Lees maar.
Dit gaat uit de hand lopen en dat weet jezelf ook.

De enige oplossing is wanneer jullie allebei die man met rust laten zodat jullie kinderen fijn met elkaar om kunnen blijven gaan.

Met je vrienden heb je geen seks en Dirk was ook geen echte vrienden met Eva en Ana want dan ga niet zo met elkaar om. Eerst met de één en daarna met de ander het bed in duiken terwijl hij Eva al duidelijk heeft gemaakt dat hij ook geen vrienden met haar wil zijn.

De enige oplossing is wanneer jullie er beiden voor kiezen om deze lapzwans helemaal los te laten en ook geen vriendjes met hem blijven.

Dit is niet moeilijk hoor...dit gewoon man die graag seks heeft met verschillende vrouwen en die het wel spannend vindt om 'vrienden' een beetje tegen elkaar op te stoken onder het mom van 'maar ik had toch gezegd dat ik geen relatie wilde'.
Waarom lenen jullie je hiervoor??
stroman schreef:
02-12-2018 08:36
Met andere woorden: seks is belangrijker dan vriendschap.

Seks is zelfs belangrijker dan de vriendschappen van haar kinderen.
Plus Ana is een half jaar geleden nog vreemdgegaan, wat haar haar huwelijk gekost heeft. Ana is van de directe behoeftenbevrediging.
stroman schreef:
02-12-2018 08:41
Maar het gaat niet om echte gevoelens of ware liefde. Het gaat om afleiding in o zo moeilijke tijden want net relatie uit. Lees maar.
Dan maakt het al helemaal niet uit. Geen gevoelens, dus waarom dan zp moeilijk doen? Maak gebruik van die lekkere man en lach er samen om. Of stel een trio voor.

Waarom toch altijd dat moeilijke gedoe? Leef een beetje.
Die dirk, lacht zich kapot. Twee vliegen in 1 klap.
Whaha dat jullie je eigen zo voor de gek laten houden door hem.

Heel de vriendschap naar de klote, aan het eind van het liedje. Mijn vriendin is me meer waard dan haar te kwetsen met zn vent die profiteert van jullie.

Die lacht zijn lul uit zijn broek.
Kijk en zo word dus het thema " wij vrouwen worden altijd gebruikt" in de hand gewerkt. :couple: :cheer2:
stroman schreef:
02-12-2018 08:44
Plus Ana is een half jaar geleden nog vreemdgegaan, wat haar haar huwelijk gekost heeft. Ana is van de directe behoeftenbevrediging.

Ana heeft moeite met grenzen en oordelen. Grenzen zijn oneerlijk wat die staan in tussen haar en wat zij wil. Dat is gemeen en daar mogen mensen niet over oordelen, ook vrienden niet. Want dat is niet eerlijk en ze heeft toch netjes gevraagd of ze seks met die man mag hebben en dan zegt die muts ineens 'nee' liever niet. Ze heeft die vraag toch niet gesteld om ineens een antwoord te krijgen dat ze niet wil horen.

Eerlijk gezegd denk ik dat jij die man allang hebt gedaan en dat het erg ongelukkig uitkomt dat je nu een oordeel krijgt gepresenteerd van je vriendin. Ik denk dat daar de echte pijn zit. Je hebt gevoelens van afwijzing die worden veroorzaak door de reactie van je vriendin. Daarom heb je ook zo een moeite met de oordelen die wij geven. Je had hier graag je gelijk gehaald.
.
viva-amber wijzigde dit bericht op 02-12-2018 08:59
61.94% gewijzigd
Tsjongejonge ... wie begint er nou iets met iemand die haar vriendin zo slecht heeft behandeld en ook nog eens een collega is? Laag, sneu, dom.

Het lijkt me het beste als Eva en Anna samen wat beginnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven