2 vriendinnen 1 man

01-12-2018 22:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop op jullie feedback op onderstaande en misschien ook op advies hoe uit deze situatie uit komen zonder vriendschap te beschadigen.
Ik zou het zo veel mogelijk objectief omschrijven zonder te zeggen welke van die twee vriendinnen ik zelf ben.

Situatie:
Eva en Ana kennen elkaar al 6 jaar en zijn echt heel close met elkaar. Ze hebben veel met elkaar meegemaakt en elkaar vaker geholpen. Hun kinderen zijn in hetzelfde leeftijd en spelen ook regelmatig met elkaar.
Eva is al een aantal jaren vrijgezel en het lukt haar niet om de juiste man te treffen.
Ana is net uit lange relatie en weet nog niet hoe ze daarmee om moet gaan.
Een paar maanden geleden leerde Eva Dirk kennen. Dirk is een goede collega van Ana. Eva en Dirk beginnen vriendschapelijke contact maar al snel belanden ze in bed. Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie starten. Eva vind hem leuk maar ga door met het afspreken met hem ondanks dat ze weet dat er niks meer dan dat wordt. Vriendschap en sex is voldoende voor haar, denkt ze. Na een antaal maanden bleek helaas dat het ook geen vriendschap was voor Dirk maar enkel de sex. Dirk wilt ff pauzeren met afspreken door tijdsgebrek en onrust nadat hij en zijn ex definitief uit elkaar zijn gegaan en Eva beslist dat ze daar niet op zit te wachten dus ze verbreekt contact met Dirk. Ze geloofde hem toen hij zei dat het niet enkel voor sex was. Nu voelt ze zich gebruikt als een sexspelletje ook al is ze bewust van dat het ook haar eigen schuld is.
Kort daarna gaat Ana uit elkaar. Haar relatie had al breuken die door allebei gedaan waren, een half jaar eerder is ze de fout in gegaan met iemand anders maar daarna heeft ze haar best gedaan om haar relatie alsnog te redden. Helaas, het is haar niet gelukt, uiteindelijk is haar man verliefd geworden op iemand anders en aangezien hij het vreemdgaan van Ana nog steeds niet kon verwerken, heeft hij toch besloten om de nieuwe vlam een kans te geven. Ana is een sterke vrouw maar ook zij heeft er heel moeilijk met deze situatie. Eva probeer haar te steunen waar en wanneer mogelijk, en Ana kan gelukkig ook rekenen op veel familieleden en vrienden die voor haar klaar staan.
Aangezien dat zowel Ana als Dirk net vrijgezel zijn, en samen werken, krijgen ze steeds meer contact met elkaar. Ana wilt eerlijk zijn tegen Eva en vertelt ze haar dat ze met Dirk best veel contact heeft. Ze vraagt of Eva daar issues mee heeft maar Eva zegt van niet. Wel vertelt ze dat ze het moeilijk zou vinden als Ana en Dirk iets met elkaar zouden krijgen en dat het haar pijn zou doen. Maar Ana zegt dat het echt alleen vriendschappelijk is.
Dirk heeft Ana wel altijd leuk gevonden dus hij is er uit voor iets meer. Geen relatie, maar wel vriendschap met bonus. Uiteindelijk zoenen ze met elkaar tijdens het stapavond met de collega's. Ana vertelt het eerlijk aan Eva, het doet Eva pijn en ze praten daarover, huilend. Ana heeft spijt van dat het gebeurt is en zegt dat ze Eva geen pijn wilt doen. Eva vertelt dat ze het echt pijnlijk zou vinden als ze nog verder zouden gaan.
Twee weken later stuurt Ana toch een bericht naar Eva dat ze steeds meer contact heeft met Dirk en dat ze weet dat het niet alleen bij app contact zou blijven. Ze vertelt hoe belangrijk Eva voor haar is en dat ze haar echt niet wilt kwetsen, maar dat ze deze afleiding echt nodig heeft in haar moeilijke situatie en ze vraagt aan Eva om dat oke te vinden.
Eva voelt zich verraden, zo iets doe je niet als een vriendin vindt ze. Zeker niet als je weet hoeveel pijn de ander het zou doen. Ze zou graag ook willen dat het haar niet zo veel zou boeien maar het is helaas niet zo.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.

Wat denken jullie over bovenstaande? Vraagt Ana te veel van Eva? Of is Eva overdreven in haar gevoel?
En wat is een goede oplossing in deze situatie?

Alvast bedankt voor jullie feedback Meiden!
dubbel
vivavivi wijzigde dit bericht op 02-12-2018 10:25
91.15% gewijzigd
S-Meds schreef:
02-12-2018 00:25
Jij bent eva want we krijgen veel meer over eva’s innerlijk te lezen dan ana’s gevoelsleven.

Eva was een beetje dom en dat moet ze niet projecteren op ana. Nu dirk vrij is kan ana met hem doen wat eva deed toen dirk nog niet vrij was

Dirk heeft waarschijnlijk een gouwe pik

Ana wil met hem rebounden. Laat haar en zoek een vent zonder gouwe pik
Dit
:popcorn:
en me vriend die wilt ook nog wat zegge
oudebaas schreef:
02-12-2018 10:17
Eva was al jaren alleen.
Dirk niet.
TO iets oneerlijk vinden is geen argument hoor. behalve voor meneer trump en jou blijkbaar
met de enige man gaan waar je beste vriendin moeite mee heeft omdat je het zoooo moeilijk hebt nadat je bent vreemdgegaan. Tuurlijk joh dat is pas eerlijk
Dat Anna de vriendschap op scherp wil zetten voor een rebound die ze overal kan vinden... dat vind ik geen vriendschap.
Ik zou afstand nemen van Anna en op zoek gaan naar echte vrienden.
.
anoniem_377120 wijzigde dit bericht op 10-02-2019 16:53
99.68% gewijzigd
Zhy schreef:
02-12-2018 10:40
Ooit had ik een one night stand met Karel. Karel deelde een huis met Willem.
Karel ging de volgende dag op reis voor zaken. Ik leerde Willem beter kennen en werd verliefd op hem en hij op mij. We kregen al snel een relatie.
Bij terugkomst was Karel furieus.
Inmiddels zijn we bijna 30 jaar verder en Willem en ik zijn nog steeds dol op elkaar. Hadden we dit dan maar niet moeten voortzetten omdat Karel boos was?
Overigens: sporadisch komen we Karel nog wel eens tegen. Hij bleef altijd boos, zelfs nadat hij zag dat we niet 1, niet 2, maar wel 3 kinderen kregen samen.
Jammer voor Karel. Nog geen minuut spijt gehad.
Als het gaat om liefde dan is dat wel iets waard. In het geval van TO gaat het haar vriendin om de afleiding.
Zhy schreef:
Karel ging de volgende dag op reis voor zaken. Ik leerde Willem beter kennen en werd verliefd op hem en hij op mij. We kregen al snel een relatie.
Inmiddels zijn we bijna 30 jaar verder en Willem en ik zijn nog steeds dol op elkaar. Hadden we dit dan maar niet moeten voortzetten omdat Karel boos was?
Overigens: sporadisch komen we Karel nog wel eens tegen. Hij bleef altijd boos, zelfs nadat hij zag dat we niet 1, niet 2, maar wel 3 kinderen kregen samen.
Maar Willem was niet getrouwd neem ik aan. En jouw kinderen speelden niet met karels kinderen....en dat is nou net het verschil.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Adnila schreef:
02-12-2018 08:30

En voor de mensen die over onze kinderen hebben: doe dat aub niet. Onze kinderen hebben hier niks mee te maken ook onze opvoedingskwaliteiten. Laten we dat buiten houden want hard roepen zulke dingen is gewoon ons proberen te kwetsen en dat vind ik niet eerlijk. Ik vond het al lastig genoeg om dat hier neer te zetten.
En sorry voor spelfouten ;)
Bedankt.
Die hebben hier wel degelijk mee te maken. Mochten jullie om deze flater van een man ruzie krijgen dan zien zij elkaar ook niet meer. Zij zitten er tussenin en zullen ook voelen dat er iets tussen jullie speelt.

Maar om op je vraag terug te komen, dit doe je niet. Vriendinnen blijven uit fatsoen van scharrels van anderen af. Daarnaast.... zou ik er niet aan moeten denken sex te hebben met een man die zijn leuter in mijn beste vriendin gestoken heeft.

Hij wil geen rekatie, ook niet met vriendin 2. Vriendin 2 moet tich gezien geven hoe hij misbruik heeft gemaakt van vriendin 1? Dan is zo'n man toch al meteen afgeschreven?!

Ik denk dat vriendin 2 zich goed moet bedenken of zij de goede vriendschap op het spel wil zetten voor een pleziertje waar niets eens een relatie in zit. Onfatsoenlijk van vriendin 2 om daar überhaupt overna te denken. Din ook nog want het zijn collega's dan zou je er sowieso niet aan moeten willen beginnen.....

Voor mij zou de vriendschap over zijn als ik vriendin 1 zou zijn. Ze heeft aan er moeite mee te hebben. Dat zou voor vriendin 2 al voldoende moeten zijn. Als een vriendin zo makkelijk over jouw grens heen gaan, zou het mijn vriendin niet meer zijn.
anoniem_63cc130a49eac wijzigde dit bericht op 02-12-2018 11:48
0.64% gewijzigd
Je vriendin kan ook gaan bungee jumpen of de koelkast uitsoppen, dan heeft ze ook afleiding.
Dirk wil neuken. Punt.
viva-amber schreef:
02-12-2018 09:03
Je weet niets over de gevoelens van Eva.
Jawel in de OP staat dat Eva niet verliefd is.
Dus ofwel Eva is WEL verliefd op hem maar geeft dat niet toe, ofwel ze stelt zich aan en moet niet zo moeilijk doen. Dirk is haar bezit niet. Hij is blijkbaar knap, nou leuk toch dat Ana daar ook van wil genieten. Ze heeft er zelf een eind aan gemaakt.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2018 11:44
16.88% gewijzigd
Nummer*Zoveel schreef:
02-12-2018 09:10
Ik snap werkelijk niet dat twee volwassen vrouwen hier zo moeilijk over doen. Dirk is een vrije man, die kennelijk seksueel erg aantrekkelijk is. Beide dames kennen Dirk en vinden hem inderdaad aantrekkelijk. Dirk is uit op seks en niet meer dan dat, en daar is hij ook duidelijk over. En de dames zijn kennelijk ook niet vies van seks zonder verplichtingen. Waarom dan al dat ingewikkelde gedoe en elkaar niet gewoon wat plezier gunnen?
Dit. En bovendien is hij vrijgezel, er staat dat ie net uit een relatie komt en definitief uit elkaar is met zijn ex.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2018 11:56
3.33% gewijzigd
Niet te doen die OP, ik houd me vast aan de samenvatting van Meds. Schrijven is schrappen.
Zhy schreef:
Precies. Kan gebeuren. Ik ben ook weleens met 2 vrienden geweest. Eerst met de een, paar jaar later met de ander. Ze waren beiden gewoon knap 😁
Eva is verliefd geworden toen ze zichzelf vertelde dat ze maar een beetje met Dirk-met-de-gouden-pik scharrelde, terwijl ze meer wilde. Daar baalt ze nu van reageert zich af op Ana en Drik, also het hun schuld is dat zij niet eerlijk tegen zichzelf was.

Ana heeft een rebound nodig en doet dan dom genoeg met iemand van de werkplek. Ze lijkt me oud genoeg om te weten dat dat problemen kan geven, maar ja, seks en aandacht is ook lekker, dus wat geeft het?

Dirk is net gescheiden en zijn beschadigde ego vind het wel prima, als die vrouwelijke aandacht. Het is niet dat hij er op uit is een ander als seksspeeltje te gebruiken en is eerlijk naar de dames dat een relatie er niet is zit. Dus als ze dan wél meer gaan voelen voelt hij zich daar niet verantwoordelijk voor.

Wat een dramatisch gedoe allemaal zeg....Eva zou er goed aan doen haar mannelijke aandacht ergns anders vandaan de halen (genoeg mannen op de wereld) en in haar relatie met Ana zich gewoon op de vriendschap te richten. Als ze bereid is haar vriendschap te laten klappen op wat gescharrel (ook al was ze verliefd), dan vind ik haar behoorlijk dom. Get over yourself. Ana idem dito. Genoeg mannen die je als rebound in kan zetten, dus waarom Dirk?

Ga gewoon eens wat leuks doen samen met jullie kinderen en zonder de focus op mannen en al helemaal zonder Dirk.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
viva-amber schreef:
02-12-2018 11:11
Maar Willem was niet getrouwd neem ik aan. En jouw kinderen speelden niet met karels kinderen....en dat is nou net het verschil.
Wat maakt het in hemelsnaam uit als er geen enkel gevoel bij komt kijken? Het is maar seks geweest.
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2018 11:50
1.33% gewijzigd
Waarom denkt Eva Dirk te kunnen claimen? Mag Ana met geen enkele andere vent neuken waar Eva de afgelopen jaren als single mee heeft geneukt?

Waarom denkt Ana dat ze gelukkig wordt van een seksuele fling met haar collega, iemand die ook nog eens heel duidelijk is dat hij geen relatie wil? Zijn er dan geen andere kerels om een keertje mee te neuken? Nooit seksen met een collega, gewoon echt niet doen.
En hou eens op met dat woord 'misbruik' of 'gebruik maken van'. Een man die vannaf het begin duidelijk is alleen maar te willen scharrelen kun je niet verwijten dat later niet meer wil dan dat.

Als je daar dan leuk seks mee hebt en daar vanalles op gaat projecteren, dan is dat niet misbruik, daar ben je dan zelf bij. And if you can't stand the heat, get out of the kitchen.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
appelientjex schreef:
02-12-2018 11:48
Wat maakt het in hemelsnaam uit als er geen enkel gevoel bij komt kijken? Het is maar seks geweest.
Nou ja, het is niet raar dat er gevoelens bij komen kijken (bij Eva dus). Dat is niet slecht of onmenselijk. Ik heb ook wel eens gevoelens voor een scharrel ontwikkeld. Het is meer dan een potje samen tennisen. Maar neem daar dan ook verantwoordelijkheid voor en leg dat niet op Ana's bord.

(Andersom vind ik Ana dom dat ze het met een collega doet....maar goed, ook net relatie uit dus wellicht op zoek naar positieve aandacht dat ze heus nog wel kan scoren of zo)
Er zijn zoveel collega’s die het met elkaar doen, dat vind ik nou weet niet zo spectaculair of veroordelingswaardig.
appelientjex schreef:
02-12-2018 11:57
Er zijn zoveel collega’s die het met elkaar doen, dat vind ik nou weet niet zo spectaculair of veroordelingswaardig.
Ik veroordeel het niet op morele gronden (men neukt maar en eind raak, haha), maar er komt zo vaak gedonder en drama van. Daarom vind ik het dom. Slecht vind ik het niet.

Ik heb zelf wel eens een relatie gehad met iemand op het werk. Maar gescharrel zorgt al vaak voor mismatchende gevoelens (vaak wil één partij toch meer op den duur dan de ander, zie Eva), en op de werkvloer als je elkaar moet blijven zien is dat gewoon lastig. Een 'collega met benefits' daar pas ik dus voor.

Mijn bewaar is dus vooral praktisch.
boebezoebe wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:08
3.75% gewijzigd
Wat een gedoe om zo'n loser.
Hij wilt alleen maar neuken hoor. Die 'vriendschap' interesseert hem geen biet.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:03
58.82% gewijzigd
Paarsebloem schreef:
02-12-2018 12:01
Wat een gedoe om zo'n loser.
Nou ja, kennelijk kan hij er wel wat van. Als ik vrijgezel was geweest en toe aan een beurt had ik misschien ook nog wel interesse gehad.
boebezoebe schreef:
02-12-2018 12:02
Nou ja, kennelijk kan hij er wel wat van. Als ik vrijgezel was geweest en toe aan een beurt had ik misschien ook nog wel interesse gehad.
Maar dan had je Eva en Ana alletwee heeeel verdrietig gemaakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven