2 vriendinnen 1 man
zaterdag 1 december 2018 om 22:49
Hallo allemaal,
Ik hoop op jullie feedback op onderstaande en misschien ook op advies hoe uit deze situatie uit komen zonder vriendschap te beschadigen.
Ik zou het zo veel mogelijk objectief omschrijven zonder te zeggen welke van die twee vriendinnen ik zelf ben.
Situatie:
Eva en Ana kennen elkaar al 6 jaar en zijn echt heel close met elkaar. Ze hebben veel met elkaar meegemaakt en elkaar vaker geholpen. Hun kinderen zijn in hetzelfde leeftijd en spelen ook regelmatig met elkaar.
Eva is al een aantal jaren vrijgezel en het lukt haar niet om de juiste man te treffen.
Ana is net uit lange relatie en weet nog niet hoe ze daarmee om moet gaan.
Een paar maanden geleden leerde Eva Dirk kennen. Dirk is een goede collega van Ana. Eva en Dirk beginnen vriendschapelijke contact maar al snel belanden ze in bed. Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie starten. Eva vind hem leuk maar ga door met het afspreken met hem ondanks dat ze weet dat er niks meer dan dat wordt. Vriendschap en sex is voldoende voor haar, denkt ze. Na een antaal maanden bleek helaas dat het ook geen vriendschap was voor Dirk maar enkel de sex. Dirk wilt ff pauzeren met afspreken door tijdsgebrek en onrust nadat hij en zijn ex definitief uit elkaar zijn gegaan en Eva beslist dat ze daar niet op zit te wachten dus ze verbreekt contact met Dirk. Ze geloofde hem toen hij zei dat het niet enkel voor sex was. Nu voelt ze zich gebruikt als een sexspelletje ook al is ze bewust van dat het ook haar eigen schuld is.
Kort daarna gaat Ana uit elkaar. Haar relatie had al breuken die door allebei gedaan waren, een half jaar eerder is ze de fout in gegaan met iemand anders maar daarna heeft ze haar best gedaan om haar relatie alsnog te redden. Helaas, het is haar niet gelukt, uiteindelijk is haar man verliefd geworden op iemand anders en aangezien hij het vreemdgaan van Ana nog steeds niet kon verwerken, heeft hij toch besloten om de nieuwe vlam een kans te geven. Ana is een sterke vrouw maar ook zij heeft er heel moeilijk met deze situatie. Eva probeer haar te steunen waar en wanneer mogelijk, en Ana kan gelukkig ook rekenen op veel familieleden en vrienden die voor haar klaar staan.
Aangezien dat zowel Ana als Dirk net vrijgezel zijn, en samen werken, krijgen ze steeds meer contact met elkaar. Ana wilt eerlijk zijn tegen Eva en vertelt ze haar dat ze met Dirk best veel contact heeft. Ze vraagt of Eva daar issues mee heeft maar Eva zegt van niet. Wel vertelt ze dat ze het moeilijk zou vinden als Ana en Dirk iets met elkaar zouden krijgen en dat het haar pijn zou doen. Maar Ana zegt dat het echt alleen vriendschappelijk is.
Dirk heeft Ana wel altijd leuk gevonden dus hij is er uit voor iets meer. Geen relatie, maar wel vriendschap met bonus. Uiteindelijk zoenen ze met elkaar tijdens het stapavond met de collega's. Ana vertelt het eerlijk aan Eva, het doet Eva pijn en ze praten daarover, huilend. Ana heeft spijt van dat het gebeurt is en zegt dat ze Eva geen pijn wilt doen. Eva vertelt dat ze het echt pijnlijk zou vinden als ze nog verder zouden gaan.
Twee weken later stuurt Ana toch een bericht naar Eva dat ze steeds meer contact heeft met Dirk en dat ze weet dat het niet alleen bij app contact zou blijven. Ze vertelt hoe belangrijk Eva voor haar is en dat ze haar echt niet wilt kwetsen, maar dat ze deze afleiding echt nodig heeft in haar moeilijke situatie en ze vraagt aan Eva om dat oke te vinden.
Eva voelt zich verraden, zo iets doe je niet als een vriendin vindt ze. Zeker niet als je weet hoeveel pijn de ander het zou doen. Ze zou graag ook willen dat het haar niet zo veel zou boeien maar het is helaas niet zo.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.
Wat denken jullie over bovenstaande? Vraagt Ana te veel van Eva? Of is Eva overdreven in haar gevoel?
En wat is een goede oplossing in deze situatie?
Alvast bedankt voor jullie feedback Meiden!
Ik hoop op jullie feedback op onderstaande en misschien ook op advies hoe uit deze situatie uit komen zonder vriendschap te beschadigen.
Ik zou het zo veel mogelijk objectief omschrijven zonder te zeggen welke van die twee vriendinnen ik zelf ben.
Situatie:
Eva en Ana kennen elkaar al 6 jaar en zijn echt heel close met elkaar. Ze hebben veel met elkaar meegemaakt en elkaar vaker geholpen. Hun kinderen zijn in hetzelfde leeftijd en spelen ook regelmatig met elkaar.
Eva is al een aantal jaren vrijgezel en het lukt haar niet om de juiste man te treffen.
Ana is net uit lange relatie en weet nog niet hoe ze daarmee om moet gaan.
Een paar maanden geleden leerde Eva Dirk kennen. Dirk is een goede collega van Ana. Eva en Dirk beginnen vriendschapelijke contact maar al snel belanden ze in bed. Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie starten. Eva vind hem leuk maar ga door met het afspreken met hem ondanks dat ze weet dat er niks meer dan dat wordt. Vriendschap en sex is voldoende voor haar, denkt ze. Na een antaal maanden bleek helaas dat het ook geen vriendschap was voor Dirk maar enkel de sex. Dirk wilt ff pauzeren met afspreken door tijdsgebrek en onrust nadat hij en zijn ex definitief uit elkaar zijn gegaan en Eva beslist dat ze daar niet op zit te wachten dus ze verbreekt contact met Dirk. Ze geloofde hem toen hij zei dat het niet enkel voor sex was. Nu voelt ze zich gebruikt als een sexspelletje ook al is ze bewust van dat het ook haar eigen schuld is.
Kort daarna gaat Ana uit elkaar. Haar relatie had al breuken die door allebei gedaan waren, een half jaar eerder is ze de fout in gegaan met iemand anders maar daarna heeft ze haar best gedaan om haar relatie alsnog te redden. Helaas, het is haar niet gelukt, uiteindelijk is haar man verliefd geworden op iemand anders en aangezien hij het vreemdgaan van Ana nog steeds niet kon verwerken, heeft hij toch besloten om de nieuwe vlam een kans te geven. Ana is een sterke vrouw maar ook zij heeft er heel moeilijk met deze situatie. Eva probeer haar te steunen waar en wanneer mogelijk, en Ana kan gelukkig ook rekenen op veel familieleden en vrienden die voor haar klaar staan.
Aangezien dat zowel Ana als Dirk net vrijgezel zijn, en samen werken, krijgen ze steeds meer contact met elkaar. Ana wilt eerlijk zijn tegen Eva en vertelt ze haar dat ze met Dirk best veel contact heeft. Ze vraagt of Eva daar issues mee heeft maar Eva zegt van niet. Wel vertelt ze dat ze het moeilijk zou vinden als Ana en Dirk iets met elkaar zouden krijgen en dat het haar pijn zou doen. Maar Ana zegt dat het echt alleen vriendschappelijk is.
Dirk heeft Ana wel altijd leuk gevonden dus hij is er uit voor iets meer. Geen relatie, maar wel vriendschap met bonus. Uiteindelijk zoenen ze met elkaar tijdens het stapavond met de collega's. Ana vertelt het eerlijk aan Eva, het doet Eva pijn en ze praten daarover, huilend. Ana heeft spijt van dat het gebeurt is en zegt dat ze Eva geen pijn wilt doen. Eva vertelt dat ze het echt pijnlijk zou vinden als ze nog verder zouden gaan.
Twee weken later stuurt Ana toch een bericht naar Eva dat ze steeds meer contact heeft met Dirk en dat ze weet dat het niet alleen bij app contact zou blijven. Ze vertelt hoe belangrijk Eva voor haar is en dat ze haar echt niet wilt kwetsen, maar dat ze deze afleiding echt nodig heeft in haar moeilijke situatie en ze vraagt aan Eva om dat oke te vinden.
Eva voelt zich verraden, zo iets doe je niet als een vriendin vindt ze. Zeker niet als je weet hoeveel pijn de ander het zou doen. Ze zou graag ook willen dat het haar niet zo veel zou boeien maar het is helaas niet zo.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.
Wat denken jullie over bovenstaande? Vraagt Ana te veel van Eva? Of is Eva overdreven in haar gevoel?
En wat is een goede oplossing in deze situatie?
Alvast bedankt voor jullie feedback Meiden!
zondag 2 december 2018 om 12:04
appelientjex schreef: ↑02-12-2018 11:57Er zijn zoveel collega’s die het met elkaar doen, dat vind ik nou weet niet zo spectaculair of veroordelingswaardig.
Dat is niet spectaculair, maar ik vind het wel dom. Daar komt zo vaak drama van op de werkvloer. Je moet overdag wel weer gewoon door he, samen. En collega's zijn ook niet dom. Overal zijn altijd van die roddelaars die het oppikken en verspreiden. Don't dip your pen in company ink.
zondag 2 december 2018 om 12:06
Jammerdebammer. Die moeten dan maar eens nadenken over wat het betekent als een man ze vertelt dat hij geen relatie wil. Dat betekent namelijk dat hij geen relatie wil.Paarsebloem schreef: ↑02-12-2018 12:04Maar dan had je Eva en Ana alletwee heeeel verdrietig gemaakt.
"I'm just an animal looking for a home and.... share the same space for a minute or two...”
zondag 2 december 2018 om 12:06
Eens.boebezoebe schreef: ↑02-12-2018 12:06Jammerdebammer. Die moeten dan maar eens nadenken over wat het betekent als een man ze vertelt dat hij geen relatie wil. Dat betekent namelijk dat hij geen relatie wil.
En ik snap al helemaal niet dat ze daarom gaan kibbelen.
zondag 2 december 2018 om 12:11
Dit krijg je er trouwens van als je 'modern' wil doen en zogenaamd okay bent met neuken zonder gevoelens, terwijl je die wel hebt.
Dirk wilt geen relatie met Ana of Eva. Straks valt hij als een blok voor Ina, trouwt met haar binnen een jaar en zijn Ana en Eva hun vriendschap kwijt.
Dirk wilt geen relatie met Ana of Eva. Straks valt hij als een blok voor Ina, trouwt met haar binnen een jaar en zijn Ana en Eva hun vriendschap kwijt.
paarsebloem wijzigde dit bericht op 02-12-2018 12:26
0.18% gewijzigd
zondag 2 december 2018 om 12:36
Lieve allemaal,
Dirk is ook vrijgezel nu. Toen hij begonnen was met Eva lag zijn relatie al in de breuk, was nog niet uit maar is daarna wel uitgegaan, en Eva was daar geen reden van. Dirk zijn vrouw heeft het uitgemaakt om andere redenen dan andere vrouwen. Dirk is daarvoor ook nooit vreemdgegaan van zijn vrouw. De reden dat die twee gingen scheiden ligt helemaal buiten de hele situatie.
Niemand van die drie is verliefd op elkaar, maar wel is het zo dat Eva Dirk toen heel leuk vond maar het is niks geworden en ze voelde zich toen afgewezen. Dus dat is misschien de reden dat ze het moeilijk vindt dat hij nu iets van plan is met haar beste vriendin.
En mensen, ik snap het wel dat jullie een oordeel hebben over meerdere dingen maar ik vraag alleen maar jullie reactie over deze situatie. Om nu onze kinderen bij te betrekken of gelijk te zeggen of iemand te vetrouwen is of roepen dat de ene vriendin niks waard is, hoeft ook niet. Ik kan hier moeilijk 6 jaar vriendschap op de forum zetten, zodat jullie het anders zouden kunnen zien.
We zitten in een kut situatie ja en we hebben onszelf daarin gebracht, dat klopt. Wat een gedoe allemaal, daar ben ik met jullie eens. Maar vertel waar de knop zit om alle emoties en gevoelens zomaar uit te schakkelen, dan doen we dat alle drie en dan heb ik ook niks meer te zeggen.
Dirk is ook vrijgezel nu. Toen hij begonnen was met Eva lag zijn relatie al in de breuk, was nog niet uit maar is daarna wel uitgegaan, en Eva was daar geen reden van. Dirk zijn vrouw heeft het uitgemaakt om andere redenen dan andere vrouwen. Dirk is daarvoor ook nooit vreemdgegaan van zijn vrouw. De reden dat die twee gingen scheiden ligt helemaal buiten de hele situatie.
Niemand van die drie is verliefd op elkaar, maar wel is het zo dat Eva Dirk toen heel leuk vond maar het is niks geworden en ze voelde zich toen afgewezen. Dus dat is misschien de reden dat ze het moeilijk vindt dat hij nu iets van plan is met haar beste vriendin.
En mensen, ik snap het wel dat jullie een oordeel hebben over meerdere dingen maar ik vraag alleen maar jullie reactie over deze situatie. Om nu onze kinderen bij te betrekken of gelijk te zeggen of iemand te vetrouwen is of roepen dat de ene vriendin niks waard is, hoeft ook niet. Ik kan hier moeilijk 6 jaar vriendschap op de forum zetten, zodat jullie het anders zouden kunnen zien.
We zitten in een kut situatie ja en we hebben onszelf daarin gebracht, dat klopt. Wat een gedoe allemaal, daar ben ik met jullie eens. Maar vertel waar de knop zit om alle emoties en gevoelens zomaar uit te schakkelen, dan doen we dat alle drie en dan heb ik ook niks meer te zeggen.
zondag 2 december 2018 om 12:40
boebezoebe schreef: ↑02-12-2018 12:02Nou ja, kennelijk kan hij er wel wat van. Als ik vrijgezel was geweest en toe aan een beurt had ik misschien ook nog wel interesse gehad.
zondag 2 december 2018 om 12:42
zondag 2 december 2018 om 12:44
Besef dan eerst eens dat het om seks gaat, en niet om emoties en gevoelens. Het gaat niet om een relatie, alleen om lust. Als je met iemand wil seksen voor de seks, doe je er goed aan om emoties en gevoelens opzij te zetten. Kun je dat niet, dan moet je niet beginnen aan seks om de seks.
Dat Eva het niet kan is duidelijk, als zij echt alleen seks met Dirk had gehad voor de lust had ze zich niet zo afgewezen gevoeld.
Dat Dirk het wel kan is ook duidelijk.
Ana kan maar beter niet met Dirk het bed induiken als zij niet weet of zij emoties en gevoelens kan scheiden van seks.
zondag 2 december 2018 om 12:48
Heeft je vriendin jou eerder een loer gedraaid en is het nu een soort 'wraak' om met die man te gaan?
Je zegt niemand is verliefd en dat je je gevoelens niet kunt uitschakelen.....waar hebben we het dan over?
Je zit toch nu alleen vanwege lust een vriendschap te verpesten.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 2 december 2018 om 13:53
Waarom niet als ik vragen mag? Exen snap ik, maar vage scharrel waar je geen gevoel voor hebt?
appelientjex wijzigde dit bericht op 02-12-2018 14:10
7.14% gewijzigd
zondag 2 december 2018 om 13:55
Eens.Marana-- schreef: ↑02-12-2018 12:44Besef dan eerst eens dat het om seks gaat, en niet om emoties en gevoelens. Het gaat niet om een relatie, alleen om lust. Als je met iemand wil seksen voor de seks, doe je er goed aan om emoties en gevoelens opzij te zetten. Kun je dat niet, dan moet je niet beginnen aan seks om de seks.
Dat Eva het niet kan is duidelijk, als zij echt alleen seks met Dirk had gehad voor de lust had ze zich niet zo afgewezen gevoeld.
Dat Dirk het wel kan is ook duidelijk.
Ana kan maar beter niet met Dirk het bed induiken als zij niet weet of zij emoties en gevoelens kan scheiden van seks.
Want waarom zou je een knop met gevoel uit moeten schakelen? Welk gevoel? Jullie beiden hebben geen relatie met Dirk en zullen het niet krijgen ook. Dus niet zo moeilijk doen over wat geseks hier en daar.
zondag 2 december 2018 om 14:07
Maar waarom dan zoveel gezeur? Waarom is Eva verdrietig en Ana zo vasthoudend terwijl ze haar vriendin pijn doet?
Ik weet dat het tegenwoordig niet meer normaal is om toe te geven dat je gevoelens voor iemand hebt of een relatie wil, maar dit is blijkbaar het resultaat. Drama en verdriet om een man waar je alletwee niet verliefd op bent
Wie van de twee je ook bent, zoek een andere man of ga lekker op reis.
zondag 2 december 2018 om 14:26
Omdat de laatste man op aarde Dirk heet. Een andere reden kan ik niet bedenken.Paarsebloem schreef: ↑02-12-2018 14:07Maar waarom dan zoveel gezeur? Waarom is Eva verdrietig en Ana zo vasthoudend terwijl ze haar vriendin pijn doet?
Als niemand verliefd is kun je of allemaal lol hebben, of je zoekt allemaal een nieuwe.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zondag 2 december 2018 om 14:45
Niemand was getrouwd of had kinderen. Karel is een niksgunner. En nog steeds alleen trouwens.viva-amber schreef: ↑02-12-2018 11:11Maar Willem was niet getrouwd neem ik aan. En jouw kinderen speelden niet met karels kinderen....en dat is nou net het verschil.
zondag 2 december 2018 om 14:47
Eva voelt zich afgewezen, ik denk dus dat zij meer voelde dan dat er nu gezegd wordt. Als je het nl alleen voor de sex te doen is en je geen relatie wil, zal je je je ook niet afgewezen voelen als de ander dat ook niet wil.Adnila schreef: ↑02-12-2018 12:36Lieve allemaal,
Je hoeft hier geen 6 jaar vriendschap te posten om ons het anders te laten zien. Het is zoals het is, dat doe je niet bij vriendinnen punt! Als ik vriendin 1 was geweest had ik nu afscheid genomen van vriendin 2. Je kunt dan heel hard roepen dat je zulke dingen niet wil horen omdat dat is dat je niet wil horen over jezelf. Maar mijn vriendin zou je dan niet meer zijn.
De knop van emoties???? Waarom zoek je de knop om je emoties uit te schakelen? Sinds wanneer komen er emoties kijken bij een een situatie waarbij de man aangeeft je alleen voor sex te willen gebruiken net als wat hij bij je vriendin gedaan heeft? Of Heb je stiekem ook gevoelens voor hem gekregen?
Ik heb niet meer informatie nodig om te zien dat eerst zij en nu jij gebruikt gaan worden. Hij gaat ook jou op je hart trappen en dan is jullie vriendschap voorbij en heb je niemand meer. Nogmaals waarom een goede vriendschap op het spel zetten voor een man die nu al aangeeft niks met je te willen behalve sex?! Als je dan toch zoveel jeuk hebt....zoek dan een andere vent en toon wat respect naar je vriendin.
zondag 2 december 2018 om 15:13
Het is natuurlijk bullshit dat Eva geen invloed had op Dirk zijn scheiding. Vreemdgaan is nooit zonder gevolgen. Er zal best een hoop mis zijn geweest met zijn relatie, maar lekker spannend neuken met iemand anders, helpt je niet om je te focussen op het verbeteren van je relatie.
Eva moet niet zeuren. Ze heeft nul claim op wie er nu nog met Dirk sekst.
Zij vond het geen probleem om te neuken met een bezette man, die verder geen interesse in haar had. Nu gaat hij de andere vriendin nog even van zijn lijstje strepen. Ik zou ervoor bedanken, maar Ana is haar eigenwaarde even kwijt en wil er graag even op gaan zitten.
Echt pech voor je Eva, je zult je jaloerse gevoelens weg moeten slikken, anders ben je ook je vriendschap kwijt.
Zij vond het geen probleem om te neuken met een bezette man, die verder geen interesse in haar had. Nu gaat hij de andere vriendin nog even van zijn lijstje strepen. Ik zou ervoor bedanken, maar Ana is haar eigenwaarde even kwijt en wil er graag even op gaan zitten.
Echt pech voor je Eva, je zult je jaloerse gevoelens weg moeten slikken, anders ben je ook je vriendschap kwijt.
zondag 2 december 2018 om 16:32
Eva is niet verantwoordelijk voor t huwelijk van die man. Ik denk daarbij dat het vreemdgaan in dit geval eerder een gevolg, dan een oorzaak is van ‘t slechte huwelijk.Dropdrop schreef: ↑02-12-2018 15:13Het is natuurlijk bullshit dat Eva geen invloed had op Dirk zijn scheiding. Vreemdgaan is nooit zonder gevolgen. Er zal best een hoop mis zijn geweest met zijn relatie, maar lekker spannend neuken met iemand anders, helpt je niet om je te focussen op het verbeteren van je relatie.