2 vriendinnen 1 man

01-12-2018 22:49 152 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik hoop op jullie feedback op onderstaande en misschien ook op advies hoe uit deze situatie uit komen zonder vriendschap te beschadigen.
Ik zou het zo veel mogelijk objectief omschrijven zonder te zeggen welke van die twee vriendinnen ik zelf ben.

Situatie:
Eva en Ana kennen elkaar al 6 jaar en zijn echt heel close met elkaar. Ze hebben veel met elkaar meegemaakt en elkaar vaker geholpen. Hun kinderen zijn in hetzelfde leeftijd en spelen ook regelmatig met elkaar.
Eva is al een aantal jaren vrijgezel en het lukt haar niet om de juiste man te treffen.
Ana is net uit lange relatie en weet nog niet hoe ze daarmee om moet gaan.
Een paar maanden geleden leerde Eva Dirk kennen. Dirk is een goede collega van Ana. Eva en Dirk beginnen vriendschapelijke contact maar al snel belanden ze in bed. Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie starten. Eva vind hem leuk maar ga door met het afspreken met hem ondanks dat ze weet dat er niks meer dan dat wordt. Vriendschap en sex is voldoende voor haar, denkt ze. Na een antaal maanden bleek helaas dat het ook geen vriendschap was voor Dirk maar enkel de sex. Dirk wilt ff pauzeren met afspreken door tijdsgebrek en onrust nadat hij en zijn ex definitief uit elkaar zijn gegaan en Eva beslist dat ze daar niet op zit te wachten dus ze verbreekt contact met Dirk. Ze geloofde hem toen hij zei dat het niet enkel voor sex was. Nu voelt ze zich gebruikt als een sexspelletje ook al is ze bewust van dat het ook haar eigen schuld is.
Kort daarna gaat Ana uit elkaar. Haar relatie had al breuken die door allebei gedaan waren, een half jaar eerder is ze de fout in gegaan met iemand anders maar daarna heeft ze haar best gedaan om haar relatie alsnog te redden. Helaas, het is haar niet gelukt, uiteindelijk is haar man verliefd geworden op iemand anders en aangezien hij het vreemdgaan van Ana nog steeds niet kon verwerken, heeft hij toch besloten om de nieuwe vlam een kans te geven. Ana is een sterke vrouw maar ook zij heeft er heel moeilijk met deze situatie. Eva probeer haar te steunen waar en wanneer mogelijk, en Ana kan gelukkig ook rekenen op veel familieleden en vrienden die voor haar klaar staan.
Aangezien dat zowel Ana als Dirk net vrijgezel zijn, en samen werken, krijgen ze steeds meer contact met elkaar. Ana wilt eerlijk zijn tegen Eva en vertelt ze haar dat ze met Dirk best veel contact heeft. Ze vraagt of Eva daar issues mee heeft maar Eva zegt van niet. Wel vertelt ze dat ze het moeilijk zou vinden als Ana en Dirk iets met elkaar zouden krijgen en dat het haar pijn zou doen. Maar Ana zegt dat het echt alleen vriendschappelijk is.
Dirk heeft Ana wel altijd leuk gevonden dus hij is er uit voor iets meer. Geen relatie, maar wel vriendschap met bonus. Uiteindelijk zoenen ze met elkaar tijdens het stapavond met de collega's. Ana vertelt het eerlijk aan Eva, het doet Eva pijn en ze praten daarover, huilend. Ana heeft spijt van dat het gebeurt is en zegt dat ze Eva geen pijn wilt doen. Eva vertelt dat ze het echt pijnlijk zou vinden als ze nog verder zouden gaan.
Twee weken later stuurt Ana toch een bericht naar Eva dat ze steeds meer contact heeft met Dirk en dat ze weet dat het niet alleen bij app contact zou blijven. Ze vertelt hoe belangrijk Eva voor haar is en dat ze haar echt niet wilt kwetsen, maar dat ze deze afleiding echt nodig heeft in haar moeilijke situatie en ze vraagt aan Eva om dat oke te vinden.
Eva voelt zich verraden, zo iets doe je niet als een vriendin vindt ze. Zeker niet als je weet hoeveel pijn de ander het zou doen. Ze zou graag ook willen dat het haar niet zo veel zou boeien maar het is helaas niet zo.
Ana kan Dirk laten vallen voor Eva maar dat zou ze oneerlijk vinden aangezien Eva en Dirk nooit relatie met elkaar hadden en Eva niet verliefd is op Dirk. Ze vindt dat Eva het haar zou kunnen gunnen.

Wat denken jullie over bovenstaande? Vraagt Ana te veel van Eva? Of is Eva overdreven in haar gevoel?
En wat is een goede oplossing in deze situatie?

Alvast bedankt voor jullie feedback Meiden!
Dus Dirk doet eerst alsof hij 'vrienden' met Eva is om haar in bed te krijgen, en Ana weet dit en trapt er vervolgens zelf ook in?

Dirk moet wel een hele aantrekkelijke man zijn, en eva en ana zo onzeker dat ze zich kennelijk niet realiseren dat ze met bijzonder weinig moeite 80% van de mannen in bed kunnen krijgen.

Om dan dezelfde man te kiezen, is gewoon extreem dom en als jullie vriendschap Ana ook maar iets waard is, zoekt ze een andere toyboy.
Ikigai schreef:
02-12-2018 08:46
Dan maakt het al helemaal niet uit. Geen gevoelens, dus waarom dan zp moeilijk doen? Maak gebruik van die lekkere man en lach er samen om. Of stel een trio voor.

Waarom toch altijd dat moeilijke gedoe? Leef een beetje.
“Enkel voor de seks” is voor Eva en Ana beladen met oordeel en schuld, met “zich gebruikt voelen” en “alleen een speeltje zijn”. Tegelijk willen ze dan wel een vriendschap mèt seks met wie ze dan ook voor de voeten loopt. Hun vriendschap zonder seks moet daar maar voor wijken. Dat Dirk zich misschien ook gebruikt voelt, want nodig om Ana’s relatiebreuk te verwerken, komt niet eens in ze op.

Als je een alien zou moeten uitleggen welke moraal hier achter zit, dan kom je er niet uit.
Adnila schreef:
02-12-2018 08:30
Lieve allemaal

Bedankt voor jullie feedback.
Nee we maken geen ruzie over Dirk. Alleen het is wel heel lastige situatie. Sommige van jullie zeggen dat we als kinderen gedragen. Misschien is het echt zo. Maar dat verandert niet het feit dat we het allebei lastig vinden.
Dirk is ook een vriend van Ana, daarom vind ze het ook zo lastig om te stoppen met het contact. Maar ze weet dat als ze dat niet doet, belanden die twee uiteindelijk in bed. Maar ze willen geen relatie met elkaar. Eva vindt het lastig om te vragen van Ana om contact helemaal te stoppen met Dirk, dat wilt ze niet doen. Enige wat ze wilt is dat die twee niet verder gaan dan vriendschappelijke band.
En Dirk weet dat ze beste vriendinnen zijn maar hij heeft zo iets van: ik had toch geen relatie met Eva. Dus waarom maakt ze zich zo druk om.

En voor de mensen die over onze kinderen hebben: doe dat aub niet. Onze kinderen hebben hier niks mee te maken ook onze opvoedingskwaliteiten. Laten we dat buiten houden want hard roepen zulke dingen is gewoon ons proberen te kwetsen en dat vind ik niet eerlijk. Ik vond het al lastig genoeg om dat hier neer te zetten.
En sorry voor spelfouten ;)
Bedankt.
Waarom vind Eva het dan zo erg? Ik heb ook weleens dezelfde man met een vriendin gedeeld. Als er geen gevoel bij komt kijken wat maakt t uit? Ze moet niet zo jaloers doen.
En Eva is niet gebruikt.
appelientjex schreef:
02-12-2018 09:02
Waarom vind Eva het dan zo erg? Ik heb ook weleens dezelfde man met een vriendin gedeeld. Als er geen gevoel bij komt kijken wat maakt t uit? Ze moet niet zo jaloers doen.
En Eva is niet gebruikt.
Je weet niets over de gevoelens van Eva.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
julius schreef:
02-12-2018 08:56
Dirk moet wel een hele aantrekkelijke man zijn, en eva en ana zo onzeker dat ze zich kennelijk niet realiseren dat ze met bijzonder weinig moeite 80% van de mannen in bed kunnen krijgen.
Hij is een man. Hij geeft aandacht. Dat is genoeg.
Ik lees veel over seks met Dirk.
Nergens lees ik over GEEN seks met Dirk omdat Dirk dus gewoon een vrouw heeft!!

Ofwel, jullie zijn allebei(drie) erg fout bezig en dit is een situatie waarin iedere weldenkende, zelfrespecterende vrouw zou zeggen; Dag Dirk, ga thuis ie sores maar eens oplossen, wij doen niet mee aan het bedriegen van je vrouw.

Ik vraag me af hoe je zo'n man überhaupt aantrekkelijk kan vinden. Dan heb je jezelf toch echt niet hoog zitten?

Edit: vrouw kan ook vriendin zijn, maar dat maakt de relatie niet minder bestaand
anoniem_358205 wijzigde dit bericht op 02-12-2018 09:08
8.26% gewijzigd
Die vrouw was ik ook even vergeten...mijn hemel wat een puinhoop.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
"Sex is geweldig maar Dirk is net wel net niet uit zijn relatie en wil geen nieuwe relatie "

Idd. Ik neem aan dat hij dus nog wel bij zijn vrouw en kinderen woont? Ana? Wat andere ook lezen. O_O
Ik snap werkelijk niet dat twee volwassen vrouwen hier zo moeilijk over doen. Dirk is een vrije man, die kennelijk seksueel erg aantrekkelijk is. Beide dames kennen Dirk en vinden hem inderdaad aantrekkelijk. Dirk is uit op seks en niet meer dan dat, en daar is hij ook duidelijk over. En de dames zijn kennelijk ook niet vies van seks zonder verplichtingen. Waarom dan al dat ingewikkelde gedoe en elkaar niet gewoon wat plezier gunnen?
Afgezien van het hele bestaan van Eva. Je gaat toch je collega niet als rebound nemen? Ze zijn nu collega's die het goed met elkaar kunnen vinden, straks kunnen ze niet meer samen op een afdeling werken. Want dit gaat natuurlijk niet langdurig goed. Als je nou echt knetterverliefd wordt op een collega, relatiepotentieel, dan moet je je hart volgen. Maar alleen als afleiding... ga dan lekker tinderen.
Wat een zooitje maken jullie ervan. Ik zou alle onderling contact verbreken en alleen nog amoureuze en / of erotische contacten buiten dit drietal zoeken.
Ik wist niet dat Dirk de enige man op aarde was. Want daar lijkt het op.
Ik zou zo’n man niet eens willen...

Beetje wanhopig dames?
Mik* schreef:
02-12-2018 09:10
Afgezien van het hele bestaan van Eva. Je gaat toch je collega niet als rebound nemen? Ze zijn nu collega's die het goed met elkaar kunnen vinden, straks kunnen ze niet meer samen op een afdeling werken. Want dit gaat natuurlijk niet langdurig goed. Als je nou echt knetterverliefd wordt op een collega, relatiepotentieel, dan moet je je hart volgen. Maar alleen als afleiding... ga dan lekker tinderen.
Precies! Maar als ik het goed begrijp (misschien lees ik het verkeerd, geen garanties ) zijn beide dames niet verliefd op Dirk. En Dirk is blijkbaar ook op geen van beide verliefd? Wat is er dan moeilijk? Zoek een andere man voor 'afleiding ', iedereen blij. Eva doet weliswaar moeilijk, maar als het alleen om afleiding gaat...djeez, dump de Dirk allebei!
Ana ging vreemd bij haar man. Ana papt aan met Dirk ondanks de gevoelens van Eva. Ana is een egocentrische vrouw. Er staan datingsites vol beschikbare mannen maar Ana gaat seks hebben met Dirk.

Ik zou Ana niet vertrouwen!
Ana is een vreemdgaander, Dirk is een vreemdgaander en Eva doet het met een bezette kerel.

Wat een rotzooi en dan zijn er ook nog kinderen bij betrokken.
Ik zou nooit een man willen die mijn vriendin al heeft gehad. Daarnaast, als zij wel blij zou worden van een man die ik al heb gehad, dan gun ik haar dat van harte.
Maar ik hou zielsveel van mijn vriendin :idee:
Ik had nog niet eens gelezen dat Dirk ook nog een relatie heeft. Pfff wat onaantrekkelijk en kinderachtig allemaal, jullie moeten wel gek op drama zijn.
Envelop schreef:
02-12-2018 09:58
Ik had nog niet eens gelezen dat Dirk ook nog een relatie heeft. Pfff wat onaantrekkelijk en kinderachtig allemaal, jullie moeten wel gek op drama zijn.
Zag ik ook over het hoofd. Eva deed het met Dirk terwijl hij nog een relatie had. Eva moet dus niet zeiken over Ana want Eva trok zich destijds ook niets aan van de gevoelens van de partner van Dirk.

Ana en Eva zijn beiden egocentrisch. Ik hoop dat ze hun kinderen wél normen en waarden bijbrengen.
Ik vind Eva een beetje dom dat ze in de vijver van Ana’s collega’s gaat zitten vissen, terwijl ze weet dat er geen relatie uit ontstaat. Ana daarentegen vind ik dan weer een beetje dom om in dezelfde vijver te gaan vissen als Eva. Van alle miljoenen kerels die op de aardkloot rond wandelen was Dirk de enige?!

Dus wat hebben we nou? 2 beste vriendinnen die elkaar niet zo leuk meer vinden want kutnijd en een kerel die zijn ballen uit zijn broek lacht.
Als ik Dirk was zou ik verder rondneuken rondkijken. Zowel Ana als Eva zijn geen relatiemateriaal voor hem.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Alledrie kutvolk.
oudebaas schreef:
02-12-2018 10:13
Als ik Dirk was zou ik verder rondneuken rondkijken. Zowel Ana als Eva zijn geen relatiemateriaal voor hem.
Die had hij wel toen hij met Eva ging, zijn vrouw/vriendin.
Ikigai schreef:
02-12-2018 08:46
Dan maakt het al helemaal niet uit. Geen gevoelens, dus waarom dan zp moeilijk doen? Maak gebruik van die lekkere man en lach er samen om. Of stel een trio voor.

Waarom toch altijd dat moeilijke gedoe? Leef een beetje.
Dit dus.
„We zijn alzo verdorven, dat wij ganselijk onbekwaam zijn tot enig goed en geneigd tot alle kwaad“
Lucifer2018 schreef:
02-12-2018 10:14
Die had hij wel toen hij met Eva ging, zijn vrouw/vriendin.
Eva was al jaren alleen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven