22 en internetdating?

13-12-2011 22:16 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
hoi allemaal,

Ik ben nu ongeveer een jaar single na een relatie van 1,5 jaar. Het lijkt me erg fijn weer lekker verliefd te zijn en hoewel ik me erg goed vermaak alleen, lijkt het me ook wel erg fijn weer een (goede!) relatie te hebben.

Ik onderneem wel dingen, zoals een Frans cursus en ik doe ook aan verschillende sporten. Mijn vriendinnengroepje bestaat uit een aantal mensen die redelijk op zichzelf zijn, hoewel we wel geregeld een gezellig avondje met elkaar hebben bij iemand thuis, maar uitgaan doen we niet/nauwelijks. Zij zijn net als mij geen uitgaanstypes.

Nieuwe mensen ontmoet ik dus via vrienden en uitgaan niet, en met sporten (dit zijn vaak korte cursussen van iets van 10 weken) is het contact in het algemeen meestal oppervlakking en ik ben ook wel verlegen in nieuw gezelschap, dus ik kom dan vast niet zo interessant over :P en iemand echt beter leren kennen is daar sowieso moeilijk vind ik tenminste.

Ik weet dat je niet wanhopig op zoek moet gaan, maar als je bijna geen nieuwe jongens ontmoet en sowieso weinig 'echt' contact mee hebt (behalve kort en oppervlakkig contact dus zoals tijdens het sporten) dan komt het natuurlijk nooit. Daarbij ben ik dus ook best wel verlegen in nieuw gezelschap.

ik heb er daarom weleens aan gedacht me in te schrijven op een gratis datingsite, ook om gewoon nieuwe contacten op te doen, misschien vriendschappen, misschien meer. Niet om er gelijk een nieuwe relatie van te verwachten dus

Ik vraag me ook af of het goed voor je zelfvertrouwen kan zijn, als je door te daten ziet dat jongens je toch wel leuk vinden (ik denk namelijk zelf altijd van: ach jongens vinden mij vast toch niet leuk). Het kan denk ik ook juist erg slecht voor je zelfvertrouwen zijn als blijkt dat velen je toch niet leuk genoeg vinden. Dus ik weet niet zo goed of het me wel goed zou doen, misschien juist helemaal niet.

Ik hoor uit mijn omgeving vaak: op jouw leeftijd al internetdaten? Dat is nog veel te jong, 'normale' jongens van jouw leeftijd gaan echt niet op zo'n site staan hoor. Het is meer voor wat 'oudere' mensen, midden/achter in de 20 etc. Ik ben ook wel een beetje bang dat iemand uit mijn omgeving er dan achter komt of mijn profiel vindt (zij zijn er vrij afkeurend over als mensen van begin 20 het doen, want op die leeftijd zou je toch in het 'gewone' leven wel iemand moeten kunnen vinden)

ik zou echt graag wat nieuwe vrienden willen maken en wat meer contact willen hebben met nieuwe mensen, dat verder gaat dan alleen het oppervlakkig contact zoals bij het sporten. Ik weet alleen niet zo goed hoe en waar. Mijn vriendinnen zijn gewoon erg op zichzelf en hebben het druk met van alles en we doen af en toe wat gezelligs samen, maar niet heel vaak. Ik wil ook niet wanhopig op zoek zijn naar een relatie, maar als je weinig nieuwe mensen ontmoet en dat contact ook nog eens oppervlakkig en kort is, dan heb je natuurlijk weinig kans een speciaal iemand te ontmoeten denk ik.

hebben jullie tips, of zijn er mensen die dit herkennen?

alvast erg bedankt!
Ik herken me in dit stukje: "ik denk namelijk zelf altijd van: ach jongens vinden mij vast toch niet leuk".

En hier heb je denkik wel een punt: Ik vraag me ook af of het goed voor je zelfvertrouwen kan zijn, als je door te daten ziet dat jongens je toch wel leuk vinden . Het kan denk ik ook juist erg slecht voor je zelfvertrouwen zijn als blijkt dat velen je toch niet leuk genoeg vinden.

Het kan natuurlijk goed voor je zelfvertrouwen zijn als alle dates je leuk vinden, maar als je af wordt gewezen dan wordt je weer onzeker. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon off-internet gebeuren, dat iets niet wederzijds is.
Ik herken me in dit stukje: "ik denk namelijk zelf altijd van: ach jongens vinden mij vast toch niet leuk".

En hier heb je denkik wel een punt: Ik vraag me ook af of het goed voor je zelfvertrouwen kan zijn, als je door te daten ziet dat jongens je toch wel leuk vinden . Het kan denk ik ook juist erg slecht voor je zelfvertrouwen zijn als blijkt dat velen je toch niet leuk genoeg vinden.

Het kan natuurlijk goed voor je zelfvertrouwen zijn als alle dates je leuk vinden, maar als je af wordt gewezen dan wordt je weer onzeker. Maar dit kan natuurlijk ook gewoon off-internet gebeuren, dat iets niet wederzijds is.
Datingssites zijn meestal niet gratis. Het aanmelden is gratis, maar eens als je aangemeld bent en je profiel hebt ingevuld moet je dikwijls nog betalen voor berichten van leden te kunnen lezen, of voor zelf een bericht te versturen ofzo. De meesten zijn niet gratis. Verder vind je er alle leeftijden op terug. Of ze allemaal even oprecht zijn weet ik niet. Ik ben ook niet zo een uitgaander, nooit geweest, maar verkies toch het life daten boven de internetweg.
22 jong? Ik was 17 toen ik er voor t eerst op ging.. En een egoboost dat je er van krijgt! Maar dat zal niet al je onzekerheid wegvagen. Als je er aan toe bent: niet te lang mailen (want dan schep je verwachtingen) en doe t veilig (dis de date regels in acht nemen zoals 1e date in openbaar) Er zijn wel datesites die gratis zijn, knuz.nl bijvoorbeeld of badoo (maar dit is erg oppervlakking, meer een soort van chatsite) Veel plezier!
Oh jawel hoor, die zijn er best wat, gratis datingssites.

Ik wilde verder alleen ff zeggen dat ik je nick grappig vind :P
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
ik zou er wel baat bij hebben, een egoboost haha want omdat ik zo weinig nieuwe jongens ontmoet en weinig contact met jongens heb, kun je natuurlijk ook nooit bevestiging krijgen dat je leuk genoeg bent

Ik zou natuurlijk eerst op een openbare plek afspreken. Knuz ziet er leuk uit, ik heb er wel even op rondgekeken een tijdje geleden.

Flutzel: hoe kom je eigenlijk aan dates als je niet uitgaat? Het lijkt me tijdens het uitgaan makkelijk te gaan, maar in andere gelegenheden veel moeilijker
Ik heb niet je hele verhaal gelezen. Maar toen ik 23 was heb ik ook gedate via het internet. Ik ben leuke en gezellige mannen tegen gekomen. En ben nu getrouwd met de leukste. Ik ben inmiddels 30. Dus nee je bent niet te jong hiervoor. Let wel op dat er op het internet ook een hoop rare mensen zitten. Net als in het echte leven. En het altijd goed is om rustig aan te doen en niet zomaar overal afspreken. Succes met daten.
Als degenen die het afkeuren het zien, zitten ze er zelf ook op..
haha ja dat is waar ;)
Ik herken me ook in bovenstaand verhaal... Na studie aan het werk en dan leer je toch minder snel nieuwe mensen kennen.

Mijn vriendinnen spoorde mij juist aan om me een keer aan te melden op een site terwijl ik zelf vond dat ik toch nog te jong was om dit te doen.

Uiteindelijk toch gedaan en met succes, sowieso is het leuk om te zien wat voor jongens er allemaal op zo een site staan! Daarnaast een egoboost door veel reacties te krijgen en zelf ook het initiatief genomen. Nu al een tijdje aan het daten met een leuke jongen, ben benieuwd waar het naar toe gaat!

Kijk gewoon goed naar de verschillende sites en welke bij jou past! Ik zou me niet laten weerhouden door geld, heb het idee dat op een betaalde site toch iets minder vreemd volk staat, hoewel je het natuurlijk nooit weet...
bedankt voor de reacties, leuk om positieve verhalen erover te lezen!
Gewoon doen. Is toch leuk .

Weirdo's heb je overal ook op betaalde sites maar die haal je er snel genoeg tussenuit. Daar krijg je een radar voor.

Niks aantrekken van wat mensen vinden.

Online kom je ook mensen tegen waar je op straat nooit tegenaan was gelopen.

Geen verwachtingen hebben en gewoon gezellig chatten.

Waarom niet.

Succes!
Ik was 20 toen ik me inschreef op zo'n site, zat namelijk in dezelfde situatie als jij. Ben er na twee weken mijn huidige vriend (ook 20 toen) tegengekomen en we zijn nu al meer dan 2 jaar verder

Luister wel altijd naar je gevoel, zeker op zulke sites. D'r hangen veel rare mensen rond, maar als je daar doorheen weet te pikken denk ik dat je iig wel leuke dates eruit kan halen.
Reken er wel op dat zeker de eerste dagen je postbak vol zit met verzoeken van 40+ers.

Ik merkte zelf dat ik op een gegeven moment juist een hele negatieve houding kreeg naar al die "losers" die berichtjes achterlieten. Want hoewel er ook echt wel leuke mannen op datingsites staan, zijn de eersten die jou gevonden hebben de wanhopige types die iedere vouw onder de 35 zonder kinderen hetzelfde mailtje sturen, of mannen die 15-20 jaar ouder zijn of die zwaar beledigd reageren op een afwijzing.
bedankt!

tja mailtjes van 40+ mannen zou ik niet op ingaan denk ik, of beleefd afwijzen. (leuke naam return of kreng haha!)

ik ben dus wel bang dat straks de meesten mij niet leuk genoeg zullen vinden, dat lijkt me enorm slecht voor je zelfvertrouwen. Het hoeft niet zo te zijn, maar het zou kunnen dat veel je niet leuk genoeg vinden...daar ben ik wel een beetje bang voor.
Het verschilt denk ik ook per site, hoe oud het publiek is.

Wat betreft je zelfvertrouwen, het hangt er vanaf hoe je er in staat denk ik.

Als je daten gewoon leuk vindt en er niet meteen veel van verwacht, kun je er wel blij van worden. Haha, ik kan de goede woorden niet vinden, maar het kan gewoon heel leuk zijn om naar een date toe te leven, de spanning etc.

Ben je echter iemand die mega-zenuwachtig wordt, de hele dag nadenkt waarom hij niet SMSt en meteen hoopt nog lang en gelukkig te leven met de ander, dan kan het zijn dat je er niet echt blij van wordt.

Je kunt het altijd proberen. Zeker als je normaal gesproken je vaste vriendengroepje hebt en niet veel nieuwe mensen spreekt.
Ik snap dat je onzeker bent maar er zijn genoeg mannen op zo een site en ook genoeg die jij niet leuk genoeg vindt! Dat betekent niet dat ze niet leuk zijn maar misschien niet bij jou passen, zo werkt het ook andersom!

En net als bij facebook is er geen dislike knop dus ik zou zeggen meld je aan, kijk wat er op je pad komt en geniet van de leuke reacties!
Een kijkje nemen kan toch geen kwaad?

Ik herken jouw verhaal wel. Al is bij mij de achterliggende reden anders.

Ik heb me in maart ingeschreven op Paiq. Veel mensen 'gesproken' en 1 date gehad die bij 1 date bleef.

Met de tweede jongen waarmee ik afsprak, ben ik sinds augustus samen. Hij is 24 jaar en ik ben net iets jonger dan jij.

Er staan veel jongere mannen (onder de 30 jaar) op. De een is op zoek naar vriendschap, de ander naar sex, de ander ziet het wel en de ander is serieus op zoek naar een relatie.

Veel plezier!
Ik was 17 toen ik me voor de lol op paiq had ingeschreven. Toch al snel een eerste date en dat liep heel goed, we zijn nu 5 jaar later, en wonen samen

Destijds was bij paiq ook de gemiddelde leeftijd begin 20.
nou ik had me dus eergister eens ingeschreven bij knuz.nl (met foto)

meteen zo'n gast die wilde chatten, nou prima, en toen wilde hij gelijk mijn telefoonnummer en bleef hierover doorzeuren en wilde 2e kerstdag al afspreken...:P
Goed dat je je hebt ingeschreven en in ieder geval dus iemand die jou leuk vindt!

Nu nog op zoek naar iemand die jij ook leuk vindt

Veel plezier!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven