22 en nog nooit...

28-07-2009 17:53 92 berichten
Alle reacties Link kopieren
...een relatie gehad. Dit, terwijl al mijn vriendinnen (op 1 na) al meerdere relaties gehad hebben. Ik heb welgeteld 1 scharrel gehad, op mijn 19e. Na hem ben ik nooit meer iemand tegengekomen die ik echt leuk vond. En dus niet eens meer gezoend of iets. Wat meespeelt, is dat ik een verleden heb wat ik nooit echt een plekje heb kunnen geven, waardoor ik jarenlang een hele hoge muur om me heen gehad heb. Niet alleen in de liefde, maar bijvoorbeeld ook in de klas (nog steeds). Ik was ook altijd heel erg alleen, had nooit meer dan 1 of 2 vrienden. Mijn tienertijd heb ik gewoonweg overgeslagen, in de zin dat ik in die tijd niet (zoals leeftijdsgenootjes) de wereld kon gaan ontdekken. Dat ben ik nu aan het inhalen. Ik zit in therapie om weer echt verder te gaan met mijn leven en het verleden achter me te laten. En ik heb nu ook veel meer vrienden, met wie ik leuke dingen kan doen. Maar in de liefde gebeurd er gewoon helemaal niks. Ik schaam me ervoor, als ik me bedenk dat bijna iedereen van mijn leeftijd weleens een relatie gehad heeft. En ik ben ook bang dat het gewoon nooit zal komen. Dit, omdat ik dus in 3 jaar tijd nog steeds niemand tegengekomen ben. Het lijkt wel of ik steeds meer het vertrouwen dat het ooit nog zal gebeuren kwijt raak...

Ik kom eigenlijk nooit op dit forum. Maar juist doordat de doelgroep hier wat ouder is dan op het forum waar ik altijd kom (yes), wilde ik graag mijn verhaal hier kwijt. Ook omdat ik misschien stiekem hoop op reacties van vrouwen die ooit, op mijn leeftijd, in dezelfde situatie zaten en daarna toch nog iemand tegen zijn gekomen.
Hey Dromertje, wat herken ik veel in jou! Jij hebt net als ik geen 'echte' tienertijd gehad. Later het in gaan halen en in therapie gegaan. Waarvoor meld je niet, maar dat hoef je ook niet te vermelden. Ik vind t heel goed van je. Je hebt nu vrienden om wat leuks te gaan doen en in de liefde wil t niet lukken. Meid, ik ben t met anderen eens. De liefde komt onverwachts op je pad. Niet zoeken. Dat heb ik zelf ook ontdekt. Ik kreeg pas een relatie toen ik al 25 was. You can't hurry love. Dat is echt zo. Het gaat stapje voor stapje en niet te graag willen. Geniet gewoon van t leven, ga leuke dingen doen en voor je er erg in hebt loop je m tegen t lijf. En die angst is ook bekend. Maar t gebeurd echt hoor. Jij bent misschien een laatbloeier en daar is niets mis mee! Je moet t juist niet forceren. Succes!
Heey,

Ik ben 23 jr. en heb ook nog nooit een relatie gehad!! Ik herken al jullie verhalen. Het gemis van een arm om je heen, een knuffel, of het gevoel er niet bij te horen.

Ik ben vorige week met een singlereis meegeweest en heb een onwijs leuke tijd gehad. Ik heb daar zelfs voor het eerst gezoend. Het gebeurde zomaar. Normaal dacht ik ojee, wat moet ik nu doen, maar het gebeurde uit het niets.

Er was gewoon een jongen die mij leuk vond!! MIJ??

Het is wel niets geworden maar toch. Ik voel me er nu toch een beetje bij horen.

Toch denk ook ik, krijg ik wel een leuk vriendje. Ik wacht wel af. Nu ik dit lees voel ik me ook niet zo hopenloos alleen.
quote:Cootje23 schreef op 25 augustus 2009 @ 23:48:

Heey,

Ik ben 23 jr. en heb ook nog nooit een relatie gehad!! Ik herken al jullie verhalen. Het gemis van een arm om je heen, een knuffel, of het gevoel er niet bij te horen.

Ik ben vorige week met een singlereis meegeweest en heb een onwijs leuke tijd gehad. Ik heb daar zelfs voor het eerst gezoend. Het gebeurde zomaar. Normaal dacht ik ojee, wat moet ik nu doen, maar het gebeurde uit het niets.

Er was gewoon een jongen die mij leuk vond!! MIJ??

Het is wel niets geworden maar toch. Ik voel me er nu toch een beetje bij horen.

Toch denk ook ik, krijg ik wel een leuk vriendje. Ik wacht wel af. Nu ik dit lees voel ik me ook niet zo hopenloos alleen.

Wat leuk voor je Dat gevoel van het vreemd vinden en verbaasd zijn als iemand je leuk vind ken ik ook wel. En dat maakt me dan ook altijd paniekerig en afstotend, als ik ook maar de indruk krijg dat een meisje me leuk vind of het iets zou kunnen worden.

/offtopic:

Mag ik vragen via wat je die reis deed? Ikzelf heb al zitten oriënteren voor zoiets en kwam bij Mambo.nl. Het lijkt me echt leuk maar wel heel eng om alleen te gaan. Met zoiets hoop ik naast een hele vette vakantie dan wat nieuwe leuke contacten te krijgen en misschien wel een leuk meisje te ontmoeten bijv.
Ik ben met One2gether travel geweest. Was eerst behoorlijk zenuwachtig hoor, maar had vanaf het begin af aan een goed gevoel over deze reis.

Het waren alleen maar leuke mensen en daar heb ik nu nog contact mee.

Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb. En het was ook een top organisatie!!

Je hebt met zo'n reis veel contact met mensen. Mijn contact met jongens verliep altijd moeilijk. Maar nu er ook een aantal mannen/jongens in de groep zaten kon ik wel makkelijk contact met ze leggen. Iets wat ik normaal echt niet durfde.

Als ik deze berichten allemaal lees van jullie ben ik echt blij dat ik niet de enige ben. Die jongen die ik ontmoete had ik ook verder mee kunnen gaan. Om het ook een keer gedaan te hebben. Maar ik voelde niks voor hem. En heb het gewoon bij zoenen gelaten. En later heb ik hem verteld dat ik niks voor hem voelde. Hij vond het jammer, maarja ik kan moeilijk de schijn ophouden. toch?

Ojaa, ik heb nog wel een goede zin voor jullie als mensen vragen waarom heeft zo'n leuke meid of jongen nog geen vriend. Dan zeg je gewoon: Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen!!
quote:Cootje23 schreef op 26 augustus 2009 @ 00:25:

Ik ben met One2gether travel geweest. Was eerst behoorlijk zenuwachtig hoor, maar had vanaf het begin af aan een goed gevoel over deze reis.

Het waren alleen maar leuke mensen en daar heb ik nu nog contact mee.

Ik ben zo blij dat ik dit gedaan heb. En het was ook een top organisatie!!

Je hebt met zo'n reis veel contact met mensen. Mijn contact met jongens verliep altijd moeilijk. Maar nu er ook een aantal mannen/jongens in de groep zaten kon ik wel makkelijk contact met ze leggen. Iets wat ik normaal echt niet durfde.

Als ik deze berichten allemaal lees van jullie ben ik echt blij dat ik niet de enige ben. Die jongen die ik ontmoete had ik ook verder mee kunnen gaan. Om het ook een keer gedaan te hebben. Maar ik voelde niks voor hem. En heb het gewoon bij zoenen gelaten. En later heb ik hem verteld dat ik niks voor hem voelde. Hij vond het jammer, maarja ik kan moeilijk de schijn ophouden. toch?

Ojaa, ik heb nog wel een goede zin voor jullie als mensen vragen waarom heeft zo'n leuke meid of jongen nog geen vriend. Dan zeg je gewoon: Mijn schoonouders konden geen kinderen krijgen!!

Ok klinkt ook leuk ja.

En die zin is wel goed idd :p Zal ik onthouden, soms word ik echt heeel moe en gefrustreerd door zulke vragen van mensen die het wel goed bedoelen natuurlijk.
Bedankt voor de zin, Cootje 83, die moet ik echt onthouden, haha. Ik ben namelijk een beetje door de originele reacties heen op die overbekende en oh zo irritante vraag

En ik heb ook goede ervaringen met singlesreizen. Ik ben vorig jaar naar Kroatie geweest en het jaar daarvoor naar Turkije (beide keren met Cirkel, echt een aanrader!) en ik heb beide keren een super gezellige vakantie gehad. Je moet niet met een singlesreis meegaan met het idee dat je terugkomt met een relatie; dat kan natuurlijk gebeuren maar het is niet de insteek en als je dat wel verwacht, kan het alleen maar tegenvallen. Maar het is wél een goede manier om nieuwe mensen te leren kennen, die je zeker niet zullen vragen "waarom zo'n leuke meid/ jongen nog geen vriend/ vriendin heeft". Want je bent lekker allemaal single!

En Malachite: ik ken ook het gevoel van verbazing als iemand meer dan vluchtige belangstelling voor me toont. In die zin denk ik dat ik ook weleens signalen mis omdat ik me onderhand niet kan voorstellen dat iemand mij leuk zou kunnen vinden.
Inderdaad Cootje23 bedankt voor die zin! Achteraf heb ik hem wel eens gehoord, maar ik was hem totaal vergeten. En hij is eigenlijk best grappig! Vrienden die ik niet zo vaak zie, vragen vrijwel standaard als we bij elkaar zijn of ik al iemand aan de haak heb geslagen .

Ik heb die organisaties voor singlereizen gelijk opgeschreven. Ga ik zeker doen. Inderdaad niet met de intentie dat ik gelijk iemand aan de haak sla, maar gewoon leuk als singles onder elkaar. Leuk nieuwe mensen ontmoeten en misschien wel mijn vriendenkring verder uitbreiden.

En verbaasd als mensen zeggen dat ze me leuk vinden....Oh JA!!! Soms ben ik zelfs boos. 'Doe niet zo stom, dat kan helemaal niet!!!'. Sindskort begin ik gelukkig die destructieve gedachte steeds meer door te krijgen. In plaats van afstand te creëren (vluchten), probeer ik nu te geloven wat ze zeggen, te genieten van het compliment en regelmatig zoek ik nu zelfs toenadering. Onwennig....oh JA!!

Maar het werkt, mijn vriendenkring breidt zich inmiddels weer uit en geloof me....die was fors geslonken! Uit het oog, getrouwd en kinderen, verwaterd, etc. De bekende oorzaken.

En Niki79 volgens mij ben ook ik hartstikke blind voor die signalen. Of misschien willen we ze niet zien!?
Dat zou heel goed kunnen, Irma78! Een vriendin zei niet zo lang geleden nog tegen me dat ik, als er een man voor mijn deur zou liggen die helemaal gek op me zou zijn, ik er nog overheen zou stappen of hem niet eens zou zien. Nu heb ik dat (helaas) nog niet uit kunnen testen maar ik denk dat ze wel een punt heeft. Want hoe eenzaam ik me soms ook voel (nogmaals, lang niet altijd maar toch te vaak), ergens is het nu ook wel veilig. In een relatie ben je toch kwetsbaar en gekwetst worden wil ik niet, dat is al te vaak gebeurd. En hoe langer ik alleen blijf, hoe meer ik bevestigd word in het gevoel dat ik door de jaren heen heb opgebouwd, dat ik niet leuk genoeg ben om verliefd op te worden. Het mag misschien gek klinken, maar zelfs dat geeft een gevoel van veiligheid.
Ik heb ook juist verkeerde irreële gedachten die ik niet kan helpen, maar daarvoor heb ik nu o.a. hulp.

Bijv:

Als een meid mijn kant op lacht denk ik dat ze mij uitlacht en mij een rare lelijkerd vind bijv.

Of iemand kijkt naar me dan denk ik meteen dat die mij bekritiseert, lelijk/stom vind enz.

En als er dan eens een meid is die mij aanspreekt en ik een babbeltje maak, en ik dan het gevoel krijg dat ze mij wel ziet zitten en ik haar ook wel, dan schiet ik in de stress, paniekerig etc. Dit kan toch niet denk ik dan, vast iets aan de hand, wat nuuu, dit komt wel erg dichtbij, hellupp!

Zo mis ik dus wel veel signalen denk ik ;) En zelf signalen afgeven lukt ook niet echt zo. Oogcontact is al moeilijk, als iemand terug kijkt dan durf ik al eigenlijk niet meer. Want zij mij leuk vinden? Nee dat kan echt niet..

Mensen als wij hebben ook gewoon een schild om ons heen gebouwd denk ik. Ik iig wel.
Wow wat een hoop reacties opeens! Ik ben al een paar dagen niet op het forum geweest. Dacht dat mijn topic ook een beetje dood was en ik het dus niet veel meer hoefde te checken. Dus wel.

@Niki, ik kan me heel goed voorstellen dat 'nog steeds single' zijn al helemaal vervelend is als je in een omgeving leeft waar mensen om je heen zich juist heel vroeg settelen. Fijn om hier te lezen dat je dan toch niet de enige bent he.

@Branwen en Tine, fijn om jullie reactie te lezen, waarin jullie ook verteld over jullie eigen liefdesleven. Het geeft me zeker hoop!

@Irma en Malachite, ook jullie zitten dus in therapie. Goed van jullie! Irma, ik hoopt dat het je helpt om wat meer zelfvertrouwen te kweken, want ik weet ook uit eigen ervaring dat te weinig zelfvertrouwen hebben ervoor kan zorgen dat je je afsluit voor anderen. En dus ook voor een relatie. En Malachite, ik hoop dat de problemen die bij jou met het 'nog steeds single' zijn te maken te hebben, ook problemen zijn waar je in de therapie aan kunt werken.

@Cootje, fijn dat dit topic jou ook helpt om je niet meer zo alleen te voelen! Enne, misschien moet ik zo'n singlereis ook maar eens proberen.
Dromertje, het is inderdaad fijn om te lezen dat er nog meer zijn die met hetzelfde zitten. Het maakt niet uit dat ik jullie verder niet kan, dat maakt het misschien juist gemakkelijker om over te praten (lekker anoniem, geen oordeel...)

En Malachite, ik ben het met je eens dat "wij" waarschijnlijk een schild om ons heen hebben gebouwd, lekker veilig. Ook bij mij heeft dat te maken met dingen van vroeger, en dan vooral dat mijn vader uit beeld is verdwenen toen ik nog heel jong was. Sinds kort heb ik weer contact met hem en ik hoop dat gedeelte uiteindelijk af te kunnen sluiten voor mezelf, dat ik daar vrede mee heb. Ik ben daar nu heel erg mee bezig en heb op dit moment geen behoefte aan therapie maar misschien verandert nog. In ieder geval heel positief dat jij en nog een aantal anderen die stap wel hebben gezet!
Hoi allemaal!

Ik ben zelf 20, studente, en ik heb eigenlijk alleen nog maar twee keer met iemand gezoend. En toen was ik flink aangeschoten...

Ik begrijp wel dat jullie het jammer vinden dat de mensen om je heen al bijna 'gesetteld' zijn en dat je zelf eigenlijk nog maar op ontdekkingsreis bent. Iets wat anderen om je heen deden toen zij 16 waren.

Ook ik vind het wel eens jammer hoor... ik merk aan mezelf dat ik gewoon erg aan ''de aandacht'' toe ben van een mannelijke persoon ;) . Ik ga vaak uit, flirt veel,... maar kom niet snel iemand tegen die ik leuk genoeg vind.

Maar kom op. Jullie zijn nog maar net de twintig gepasseerd!!

En een schild om je heen gebouwd? Hoezo? Omdat jij toevallig niet zoals anderen persé een vriend hebt omdat ''anderen dat ook hebben?''

Sommige dingen veranderen op natuurlijke wijze en die komen na een tijdje wel. Ik ken genoeg mensen van mijn leeftijd die überhaupt nog nooit gezoend hebben en die nog nooit verkering hebben gehad... en dat zijn allemaal vlotte, leuke personen hoor!

Kop op. Het is geen ramp! Ik zou me pas druk gaan maken als je dolgraag kids wilt hebben en je loopt al tegen de 39 aan... ;)
@Julia, ik kan niet voor anderen spreken natuurlijk, maar het feit dat ik zeg dat ik een muur om me heen heb zeg ik niet alleen maar omdat ik nog geen vriend heb. Ik heb mijn verleden (wat ik meegemaakt heb) niet goed kunnen verwerken en daarom inderdaad een muur om me heen. Het is de reden dat ik jarenlang geen vriendschappen aan kon gaan, en ja, het zou ook een belangrijke reden kunnen zijn waarom ik zo weinig ervaring heb in de liefde.

Wel goed hoe jij met de situatie omgaat!
@ Julia, wat Dromertje87 zegt. Die muur is er niet om die rede. Het geen relatie verhaal etc. is alleen een gevolg.

En tussen 20 en 23 zit nog best wel wat verschil vind ik. Toen ik 19-20 was dacht ik kutkut, maar zo heel oud is ben ik nog niet. Maar nu is t toch al weer een stuk hinderlijker voor mij als 23 jarige, en dat wordt alleen maar meer hoe ouder je wordt. In mijn geval dan.
Ik vind het ook nogal een verschil maken hoe oud je bent. Op m'n 20e maakte ik me er ook niet zo druk over dat ik nog geen relatie had gehad. Ik was er ten eerste nog niet zo mee bezig en ik dacht inderdaad (wat Malachite zegt) dat ik nog helemaal niet zo oud was. Maar ik ben nu bijna 10 jaar verder en nu voelt het anders. Ik heb zelf (nog) geen kinderwens en ik weet niet of die gaat komen maar als die wel komt en de man niet, heb ik over een paar jaar toch wel een probleem ;) Ook iets waar me op m'n 20e nog totaal niet druk over maakte.
Ik was 23 toen ik mijn eerste serieuze relatie kreeg.. Scharrelde daarvoor ook niet heel veel...

Ben nu nog steeds samen met mijn eerste liefde.. En bij mij was het als je het niet verwacht, overkomt het je en zoeken schiet je naar mijn idee echt niks op...
Ik herken mij er volledig in wat je schrijft Niki79. De angst om me kwetsbaar op te stellen, de eenzaamheid wat tegelijk een gevoel van veiligheid geeft en inderdaad de bevestiging van zie je wel.....

En Malachite die paniek die je ervaart als iemand aan geeft je leuk te vinden..zo herkenbaar. Sindskort ben ik actief bezig mijn vriendenkring uit te bouwen. Daarbij laat ik af en toe, naast mijn vrolijke, joviale, spontane en humoristische kant, bewust ook een klein stukje van mijn kwetsbare kant zien. Doodeng!!! Na afloop vraag ik mij natuurlijk weer af of ik er wel goed aan gedaan heb, wat ze wel niet van mij zullen denken, etc. Ik vraag het me zo vaak af dat ik er zelf moe van wordt.

Tot mijn verbazing schrik ik tot nu toe niemand af. In tegendeel de reacties zijn hartverwarmend en niemand loopt gillend weg, wat ik natuurlijk wel verwacht had.

Een positieve ontwikkeling zou je zeggen. Helaas raakte ik, overigens geheel tegen mijn verwachting in, volledig in paniek. Inderdaad hellupp!!! Deze persoon komt wel heel erg dichtbij!!! Wat wil die persoon van mij? Want waarom zou hij in mij als persoon geinteresseerd zijn!

Als ik al zo reageer bij vrienden, dan zal ik zeer waarschijnlijk niet veel beter reageren als het om meer dan vriendschap gaat! Ik heb dus nog veel te leren! Gelukkig ben ik, ondanks de paniek, niet 'weggelopen'. Ik hoop dat ik in de toekomst toch mensen dichterbij durf te laten komen. Ja, ik realiseer mij maar al te goed dat ik dan de kans loop om gekwetst te worden, maar ik denk liever dat dan die eenzaamheid die ik nu ervaar.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven