37jarige man, advies gevraagd

08-10-2011 22:25 3087 berichten
Ik ben een 44 jarige man en maagd op alle gebieden. Nooit gezoend, nooit gedate en nooit seks gehad.

Huidige status 2018 in 7 jaar tijd sinds het begin van dit topic:

Geen veranderingen.
anoniem_132785 wijzigde dit bericht op 24-05-2018 23:42
7.30% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Timetraveler schreef:
15-05-2017 15:51
Iedereen maakt een selectie en wie dat niet doet kijkt niet eerlijk naar zichzelf. Ik ga niet graag om met hele drukke mensen die erg hard/snel praten en bijna niet naar iemand luisteren bijvoorbeeld. Of mensen bij wie het glas altijd half leeg is, die mijd ik liever ook. En daar is niks mis mee, iedereen heeft z'n voorkeuren.
Eens. Een soortgelijke selectie maak ik zelf ook. Maar ik selecteer op karaktereigenschappen, niet of iemand een beperking heeft. Met sommigen kan ik door één deur, met anderen niet. Met de tweede groep is de omgang beperkt, of die omgang is er niet. Aan karaktereigenschappen kun je werken, waarna je omgang met mensen beter is. Aan een beperking niet. Ik zou voor iemand met een beperking meer moeite nemen. Voor alles geldt of hij vriendelijk is.

Ik vind nog steeds dat mensen met autisme zich aan anderen moet aanpassen, de wereld is nu eenmaal niet-autistisch. Als er mensen zijn die vinden dat autisten ongelijkwaardig zijn aan anderen, ligt dat bij mij gevoelig. Of welke andere beperking je ook kiest. Als je niet (on)vriendelijkheid als criterium neemt, maar wel iemands beperking, al is hij verder net zo als de meeste anderen, heb ik daar echt moeite mee. Dat heeft vroeger zo zijn invloed gehad.
World of Warcraft: Legion
hans66 schreef:
15-05-2017 16:15
Eens. Een soortgelijke selectie maak ik zelf ook. Maar ik selecteer op karaktereigenschappen, niet of iemand een beperking heeft. Met sommigen kan ik door één deur, met anderen niet. Met de tweede groep is de omgang beperkt, of die omgang is er niet. Aan karaktereigenschappen kun je werken, waarna je omgang met mensen beter is. Aan een beperking niet. Ik zou voor iemand met een beperking meer moeite nemen. Voor alles geldt of hij vriendelijk is.

Ik vind nog steeds dat mensen met autisme zich aan anderen moet aanpassen, de wereld is nu eenmaal niet-autistisch. Als er mensen zijn die vinden dat autisten ongelijkwaardig zijn aan anderen, ligt dat bij mij gevoelig. Of welke andere beperking je ook kiest. Als je niet (on)vriendelijkheid als criterium neemt, maar wel iemands beperking, al is hij verder net zo als de meeste anderen, heb ik daar echt moeite mee. Dat heeft vroeger zo zijn invloed gehad.
Ik denk dat niemand bewust mensen op een beperking uit selecteert (of het moet om iets van Downsyndroom ofzo gaan), maar wel op eigenschappen die met een beperking gepaard kunnen gaan. Dus dan gaat het niet direct om de beperking zelf, maar wel om de indirecte gevolgen daarvan. Ik wil graag met mensen op een zelfde golflengte zitten als het ware, een beetje dezelfde humor hebben en elkaar snel doorhebben. En ik denk eerlijk gezegd dat dat met een vriendin die autisme zou hebben toch echt een heel stuk minder goed zou lukken. Ik zou haar niet 'afwijzen' omdat ze autisme heeft, maar omdat ik geen klik voel, waar autisme dan weer wel een reden voor kan zijn bijvoorbeeld.
tonkje schreef:
15-05-2017 16:11
Dat van die vonk is een goede.

Iemand kan in 20 rolstoelen zitten, maar als diegene verder wel iets leuks heeft (en wat dat is, is voor iedereen weer anders), dan hoeven al die rolstoelen geen bezwaar meer te zijn.
Jij kijkt dus niet naar de rolstoel, maar of die persoon iets leuks heeft. Dat is een houding die ik weet te waarderen. Ik zou deze houding als een voordeel zien. Zo kijk ik ook naar andere mensen.
Lastige is alleen wel dat je door die rolstoel misschien dat vreselijke leuke niet ziet. Dus wat dat betreft hebben mensen met een beperking dan toch wel een achterstand. (En dat kan ook heel praktisch zijn: jij houdt van lange afstand wandelen, maar daar kom je die rolstoeler maar niet tegen.)
Als de rolstoeler realistisch is of ten minste nadenkt, zal hij zelf niet kiezen voor een lange wandeltocht. Ikzelf zie mij daarom niet voor een klas staan met kinderen of jongeren. Ik weet dat ze heel hard zijn. Maar ik vind het lastig als mensen mij niet op mijn karakter beoordelen, maar wel op grond van hun beeld van autisme dat niet per se juist is.
Wat verwacht je nou van de hulpverlening, Hans? Je kunt best " trucjes " leren ( als dat en dat zich voor doet zeg je dit of doe je dat ) , maar je zult er echt niet leren om bepaalde dingen aan te voelen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
In dat opzicht zou je autisme ook kunnen vergelijken met 'brildragers'. Iemand met een +1 of een -1 correctie op diens ogen die kan zonder zich aan te passen, redelijk goed meedraaien in het dagelijks leven, ook al zal men soms wel merken dat er zaken zijn die hen moeilijker af gaan. En wat dat is verschilt ook nog tussen de +1 en de -1. Maar men kan ook +7 of -7 correctie nodig hebben, een verschil dat vaak al niet meer te verdoezelen valt zonder een duidelijk zichtbaar kenmerk, de bril, omdat een verborgen correctie, de lenzen, niet meer mogelijk zijn. En ja, er vindt voorselectie plaats op basis van het kenmerk of iemand een bril heeft. Dus zodra men te weten komt dat iemand een bril draagt, worden daar aannames over gedaan, ongeacht het type afwijking, als er al een is, die deze persoon heeft. En dan hebben we het nog niet eens over cilinder en prisma glazen voor correctie, wat het spectrum 'slechtzienden' alleen maar breder maakt. Dit terwijl kinderen vaak al keihard oordelen over een brildrager.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
In dat opzicht zou je autisme ook kunnen vergelijken met 'brildragers'. Iemand met een +1 of een -1 correctie op diens ogen die kan zonder zich aan te passen, redelijk goed meedraaien in het dagelijks leven, ook al zal men soms wel merken dat er zaken zijn die hen moeilijker af gaan. En wat dat is verschilt ook nog tussen de +1 en de -1. Maar men kan ook +7 of -7 correctie nodig hebben, een verschil dat vaak al niet meer te verdoezelen valt zonder een duidelijk zichtbaar kenmerk, de bril, omdat een verborgen correctie, de lenzen, niet meer mogelijk zijn. En ja, er vindt voorselectie plaats op basis van het kenmerk of iemand een bril heeft. Dus zodra men te weten komt dat iemand een bril draagt, worden daar aannames over gedaan, ongeacht het type afwijking, als er al een is, die deze persoon heeft. En dan hebben we het nog niet eens over cilinder en prisma glazen voor correctie, wat het spectrum 'slechtzienden' alleen maar breder maakt. Dit terwijl kinderen vaak al keihard oordelen over een brildrager.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Of dingen niet letterlijk te nemen die niet echt letterlijk bedoeld zijn...
Ja, precies.
Mooi voorbeeld.
Ja, precies.
Mooi voorbeeld.
2koffie schreef:
15-05-2017 16:38
Ja, precies; mooi voorbeeld.
o_o
o_o
blijfgewoonbianca schreef:
15-05-2017 16:32
Wat verwacht je nou van de hulpverlening, Hans? Je kunt best " trucjes " leren ( als dat en dat zich voor doet zeg je dit of doe je dat ) , maar je zult er echt niet leren om bepaalde dingen aan te voelen.
Ik zal niet bij voorbaat ervan uitgaan dat ik geen dingen kan leren aanvoelen of op een andere manier sociaal goed uit de verf kan leren komen. Ik heb trouwens geen zware vorm van autisme. Mensen die mij door en door kennen zien dat ook, en zij zijn niet bevooroordeeld.

Er werd vroeger gezegd dat ik door autisme nooit zelfstandig zou kunnen wonen. Ik heb bewezen dat dat wel mogelijk is.

En zo zijn er meer dingen. Als je nergens in gelooft, bereik je niks.
hans66 wijzigde dit bericht op 15-05-2017 17:22
9.32% gewijzigd
2koffie schreef:
15-05-2017 16:38
Er zijn verschillende manieren om erachter te komen of iets letterlijk bedoeld is of niet. Of dat een uitspraak een grapje is of niet. Goed, bij een schriftelijke sarcastische opmerking op een forum bijvoorbeeld kan ik de mist in gaan, vooral als er een smiley ontbreekt. Bij gesproken opmerking is er veel meer sociale informatie. Door intelligentie kun je deze dingen beredeneren.
hans66 schreef:
15-05-2017 17:09
Ik zal niet bij voorbaat ervan uitgaan dat ik geen dingen kan leren aanvoelen of op een andere manier sociaal goed uit de verf kan leren komen.

Er werd vroeger gezegd dat ik door autisme nooit zelfstandig zou kunnen wonen. Ik heb bewezen dat dat wel mogelijk is.

En zo zijn er meer dingen. Als je nergens in gelooft, bereik je niks.
Hans, bepaalde dingen zijn nou eenmaal niet te leren; je kunt iemand niet leren om een talentvolle tekenaar te worden, bijvoorbeeld. Wel kun je iemand de basisprincipes bij brengen ( zo teken je de horizon, als je een gezicht tekent moeten de ogen op die afstand, etc ) Je kunt iemand het principe van humor uitleggen, grappen uitleggen, maar daar wordt iemand nog niet heel grappig van; hij kan hooguit een mop opzeggen.

Wat jij wilt leren druist zo tegen alles in wat autisme ( in welke vorm dan ook ) in houdt.
15-05-2017 17:17
Wat jij wilt leren druist zo tegen alles in wat autisme ( in welke vorm dan ook ) in houdt.
Dat neem ik niet zonder meer aan, tenzij daar concrete bewijzen zijn. Te meer niet, omdat er in het verleden uitspraken zijn gedaan, die later ontkracht moesten worden. Deze uitspraken hebben wel zo hun effect gehad. "Hij kan dit niet. Hij kan dat niet. Want hij is autistisch."
hans66 schreef:
15-05-2017 17:27
Dat neem ik niet zonder meer aan, tenzij daar concrete bewijzen zijn. Te meer niet, omdat er in het verleden uitspraken zijn gedaan, die later ontkracht moesten worden. Deze uitspraken hebben wel zo hun effect gehad. "Hij kan dit niet. Hij kan dat niet. Want hij is autistisch."
Maar jij denkt dus eigenlijk dat de hulpverleners jouw autisme weg kunnen nemen? Dat jij daar over heen kunt groeien? Dat jij kunt leren hoe je niet ,meer autistisch moet zijn?
Dat er een cursus oid bestaat waardoor jij nooit meer moeite hebt met die dingen die kenmerkend zijn voor autisme?

Wat voor concrete bewijzen wil je hebben dan, als de hulpverlening niets aan biedt omdat zoiets niet bestaat?
15-05-2017 17:37
Maar jij denkt dus eigenlijk dat de hulpverleners jouw autisme weg kunnen nemen? Dat jij daar over heen kunt groeien? Dat jij kunt leren hoe je niet ,meer autistisch moet zijn?
Dat er een cursus oid bestaat waardoor jij nooit meer moeite hebt met die dingen die kenmerkend zijn voor autisme?

Wat voor concrete bewijzen wil je hebben dan, als de hulpverlening niets aan biedt omdat zoiets niet bestaat?
Volgens mij doelt Hans op het feit dat hij net door z'n stempel geen toegang meer krijgt tot bepaalde onderdelen in de hulpverlening vanwege aannames en vooroordelen.

Hij heeft al meerdere malen gezegd dat de hulpverlening zei dat hij iets niet zou kunnen wegens zijn autisme. Vele malen weerlegt hij hun manier van denken, namelijk dat hij per definitie iets niet zou kunnen.

Hij droomt volgens mij niet over een spoedcursus "Hoe word ik NT'er?" maar wel om hem niet per definitie de kans ontnemen om zichzelf te laten evolueren. Door cursussen, activiteiten,...

Nu gaat het van 'stempel ASS'? Niet geschikt, we kunnen je niet helpen...

Terwijl er soms wel een mogelijkheid is. Dat moet bijzonder frustrerend zijn...
Nee, van mijn autisme wil ik niet af. Ik zie de voordelen. Nergens heb ik dat gevraagd. Als ik aan anderen laat bepalen wat ik wel en niet kan, gebeurt er niets. En de hulpverlening maakt fouten. Die heeft het niet zonder meer bij het rechte eind. Of het over autisme gaat of over andere psychiatrische zaken. Ik weet van mijzelf waar mijn kracht en mijn beperkingen liggen.
hans66 schreef:
15-05-2017 17:47
Nee, van mijn autisme wil ik niet af. Ik zie de voordelen. Nergens heb ik dat gevraagd. Als ik aan anderen laat bepalen wat ik wel en niet kan, gebeurt er niets. En de hulpverlening maakt fouten. Die heeft het niet zonder meer bij het rechte eind. Of het over autisme gaat of over andere psychiatrische zaken. Ik weet van mijzelf waar mijn kracht en mijn beperkingen liggen.
Wat wilde je dan van de hulpverlening? Ik neem aan , omdat je het in dit topic schrijft, dat het date-relatie-zoiets-gerelateerd is ?
bgb schreef: "Wat jij wilt leren druist zo tegen alles in wat autisme ( in welke vorm dan ook ) in houdt."

@bgb: Een van de leider van de PUA-scene (ik heb er filmpjes van gezien, ik weet zijn naam niet meer) is een autist. Hij heeft gewoon hard getraind en weet hoe hij wat hij moet zeggen. Door vallen en opstaan.

Autisten kunnen vaak wel goed analyseren. OP een gegeven moment wist hij op welke knopjes hij bij vrouwen moet drukken om te zorgen dat er muziek uit de vrouwen komt. Zo iemand versiert de vrouwen per honderd.

Wat ik wil zeggen is dat een autist juist meer kan bereiken dan een 'normaal' iemand. Soms hebben ze een bepaalde obsessie, bijvoorbeeld piano spelen of vrouwen versieren en kunnen daar heel goed in worden.

@hans66: Ik zeg niet dat je nu 100% in de PUA-scene moeten duiken, wat ik wel wil aangeven dat het feit dat er wel iemand autist is geen beperking is.
inkijk74 schreef:
15-05-2017 18:57
bgb schreef: "Wat jij wilt leren druist zo tegen alles in wat autisme ( in welke vorm dan ook ) in houdt."

@bgb: Een van de leider van de PUA-scene (ik heb er filmpjes van gezien, ik weet zijn naam niet meer) is een autist. Hij heeft gewoon hard getraind en weet hoe hij wat hij moet zeggen. Door vallen en opstaan.

Autisten kunnen vaak wel goed analyseren. OP een gegeven moment wist hij op welke knopjes hij bij vrouwen moet drukken om te zorgen dat er muziek uit de vrouwen komt. Zo iemand versiert de vrouwen per honderd.

Wat ik wil zeggen is dat een autist juist meer kan bereiken dan een 'normaal' iemand. Soms hebben ze een bepaalde obsessie, bijvoorbeeld piano spelen of vrouwen versieren en kunnen daar heel goed in worden.

@hans66: Ik zeg niet dat je nu 100% in de PUA-scene moeten duiken, wat ik wel wil aangeven dat het feit dat er wel iemand autist is geen beperking is.

En kan hij die vrouwen dan ook HOUDEN, nadat hij ze versierd heeft? Ik zei net al; dat zijn kunstjes. Maar dat maakt iemand nog niet " normaal sociaal " in andere situaties.
15-05-2017 17:17
Hans, bepaalde dingen zijn nou eenmaal niet te leren; je kunt iemand niet leren om een talentvolle tekenaar te worden, bijvoorbeeld. Wel kun je iemand de basisprincipes bij brengen ( zo teken je de horizon, als je een gezicht tekent moeten de ogen op die afstand, etc ) Je kunt iemand het principe van humor uitleggen, grappen uitleggen, maar daar wordt iemand nog niet heel grappig van; hij kan hooguit een mop opzeggen.

Maar de meeste mensen zijn toch ook helemaal niet getalenteerd?

Bij mij gaat sociale interactie meestal op de automatische piloot, door gewoon een situatie in te schatten, niet gevoelsmatig maar rationeel. Er is een eindig aantal mogelijkheden daar in, dat stelt mij altijd gerust en ik zit vrij wel altijd goed met mijn inschatting. Ik ben niet zo empathisch, en niet sociaal. Zo zou niemand mij denk ik om schrijven, en ik al helemaal niet. Toch zijn er wel heel veel zogenaamd sociale figuren die echt heel bot uit de hoek kunnen komen en maar alles zeggen dat in ze op komt. Is dat dan sociaal of niet invoelend?

Ik ben overigens geen autist, althans niet voor zo ver ik weet. Maar ik denk wel dat je een hoop kunt bereiken als niet al te sociaal in voelend mens als je cognitieve vermogen goed is.
strikjemetstippels schreef:
15-05-2017 19:08
Maar de meeste mensen zijn toch ook helemaal niet getalenteerd?

Nee, klopt. Maar dat was maar 1 voorbeeld. Humor kun je ook niet aanleren. Muzikaliteit ook niet; zelfs al kun je iemand wel noten leren lezen en de juiste snaren aan te leren raken.
Sommige mensen kunnen best tegen een bal aanschoppen, maar kunnen toch niet voetballen, omdat daar inzicht en balgevoel bij komen kijken. En sociale omgang bestaat meer dan uit de juiste dingen zeggen; het moet op de juiste toon, op het juiste moment tegen de juiste persoon. En dat allemaal aanvoelen kun je, denk ik, niet ( meer ) leren.

Bij mij gaat sociale interactie meestal op de automatische piloot, door gewoon een situatie in te schatten, niet gevoelsmatig maar rationeel. Er is een eindig aantal mogelijkheden daar in, dat stelt mij altijd gerust en ik zit vrij wel altijd goed met mijn inschatting. Ik ben niet zo empathisch, en niet sociaal. Zo zou niemand mij denk ik om schrijven, en ik al helemaal niet. Toch zijn er wel heel veel zogenaamd sociale figuren die echt heel bot uit de hoek kunnen komen en maar alles zeggen dat in ze op komt. Is dat dan sociaal of niet invoelend? Dat ligt er aan; weten ze het van zichzelf en boeit het ze niet? Sociaal vaardig betkent niet automatisch dat je aardig bent, he.

Ik ben overigens geen autist, althans niet voor zo ver ik weet. Maar ik denk wel dat je een hoop kunt bereiken als niet al te sociaal in voelend mens als je cognitieve vermogen goed is.
@JonasV91: "De drol valt in herhaling maar ik heb het enkele pagina's terug ook gezegd. Het enige wat ik wil is een knuffel. That's it. I.p.v. te moeten horen dat iets niet zal gaan, dat je het vertrouwen niet krijgt enzoverder..."
Dankjewel voor jouw eerlijkheid. Dit is prachtig mooi.

Je wilt gewoon liefde! Dat komt omdat je een mens bent. Een knuffel. Supermooi dat je voor jouw verlangens uit durft te komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven