5 jaar voorgelogen
zaterdag 29 juni 2019 om 09:54
Hallo,
Ik zou graag mijn verhaal kwijt willen en waar kan advies.
Het begint zo mijn vriend en ik hebben een behoorlijk leeftijdsverschil (hij is een stuk ouder) en we hebben elkaar leren kennen bij het restaurant waar ik werkte. In het begin van de relatie kwam hij daar ook vaak met een ander meisje afhalen. Dat was zijn nichtje. Die sliep ook savonds bij hem en in het weekend gingen ze leuke dingen doen. Toen wij eenmaal een relatie kregen ging dit door. Mn vriend zat in de schulden dus soms had hij benzinegeld nodig wat ik hem betaalde.
Nu is de aap uit de mouw gekomen NA 5 JAAR zeuren. Zijn nichtje is niet zijn nichtje en dat geld werd gebruikt om bv eten te halen voor haar of dagje weg. Ik heb gevraagd of er dan ook dingen gebeurd waren maar het was gewoon op vriendschappelijke basis. Ik wilde dit “nichtje” wel even vragen naar haar kant en ze had het aldoor over utrecht maar wilde niet vertellen wat. Mijn vriend zei dat ze aan het liegen was en dat ik er niet naar moest luisteren. Weer 3 week later kwam naar voren dat ze regelmatig het bed gedeeld was en zij zwanger geworden was. In utrecht is dus die abortus gepleegd.
Na dit hele verhaal heb ik al 3 heftige paniekaanvallen gehad waarbij ik bijna stikte. Ambulancezorg is erbij geweest etc.
Maar ik krijg dit beeld niet uit mijn hoofd en het voelt voor mij als vreemdgaan omdat zij nog bij hem sliep in onze relatie. Volgens haar zijn er toen nog dingen gebeurt en volgens hem nietmeer. Ik weet niet wie ik moet geloven.
Op een of andere manier geef ik hem nog een kans maar ik kan hem niet in de ogen aankijken en ben bang dat ik ook nooit meer het fysieke kan. Toch is hij diegene bij wie ik in paniek weer mijn rust kan vinden.
Pls hoe verwerk je zoiets als vreemdgaan en dit scenario ik ben einde raad.
Ik zou graag mijn verhaal kwijt willen en waar kan advies.
Het begint zo mijn vriend en ik hebben een behoorlijk leeftijdsverschil (hij is een stuk ouder) en we hebben elkaar leren kennen bij het restaurant waar ik werkte. In het begin van de relatie kwam hij daar ook vaak met een ander meisje afhalen. Dat was zijn nichtje. Die sliep ook savonds bij hem en in het weekend gingen ze leuke dingen doen. Toen wij eenmaal een relatie kregen ging dit door. Mn vriend zat in de schulden dus soms had hij benzinegeld nodig wat ik hem betaalde.
Nu is de aap uit de mouw gekomen NA 5 JAAR zeuren. Zijn nichtje is niet zijn nichtje en dat geld werd gebruikt om bv eten te halen voor haar of dagje weg. Ik heb gevraagd of er dan ook dingen gebeurd waren maar het was gewoon op vriendschappelijke basis. Ik wilde dit “nichtje” wel even vragen naar haar kant en ze had het aldoor over utrecht maar wilde niet vertellen wat. Mijn vriend zei dat ze aan het liegen was en dat ik er niet naar moest luisteren. Weer 3 week later kwam naar voren dat ze regelmatig het bed gedeeld was en zij zwanger geworden was. In utrecht is dus die abortus gepleegd.
Na dit hele verhaal heb ik al 3 heftige paniekaanvallen gehad waarbij ik bijna stikte. Ambulancezorg is erbij geweest etc.
Maar ik krijg dit beeld niet uit mijn hoofd en het voelt voor mij als vreemdgaan omdat zij nog bij hem sliep in onze relatie. Volgens haar zijn er toen nog dingen gebeurt en volgens hem nietmeer. Ik weet niet wie ik moet geloven.
Op een of andere manier geef ik hem nog een kans maar ik kan hem niet in de ogen aankijken en ben bang dat ik ook nooit meer het fysieke kan. Toch is hij diegene bij wie ik in paniek weer mijn rust kan vinden.
Pls hoe verwerk je zoiets als vreemdgaan en dit scenario ik ben einde raad.
zondag 30 juni 2019 om 01:12
redbulletje schreef: ↑29-06-2019 15:44Een oudere man die benzinegeld van je nodig heeft? Dáár was ik al op afgeknapt. Zoek een gelijkwaardigere man of eentje met centen!![]()
zondag 30 juni 2019 om 01:37
Wat een walgelijke doortrapte eikel. Zie het zoals het is, hij heeft misbruik van je gemaakt. Als je nog een zwak voor hem hebt ondanks alles is het hoog tijd om aan jezelf te gaan werken. Dan ligt het probleem meer in jezelf dan bij hem. Hard maar waar, ik heb het zelf ondervonden. Een ander kan je alleen zo behandelen als jij dat toelaat, om welke (onbewuste) redenen dan ook.
https://www.youtube.com/watch?v=RPhn9g6SEIU
https://www.youtube.com/watch?v=RPhn9g6SEIU
zondag 30 juni 2019 om 03:58
Ik zou die man kleuter voorgoed uit je leven bannen. Als hij er nu nog geen ander op nahoudt, is het wachten op het moment dat het volgende ‘nichtje’ zich aandient.
Zoek professionele hulp in verband met je paniek- en angstklachten en leer daar dan ook direct dat je uit angst en paniek bij die eikel blijft en daarmee een keuze maakt die jou veel meer schade toebrengt dan goed doet.
Leer daar dus vooral hoe je jezelf kunt versterken en op jezelf kunt vertrouwen, zodat je mannen die je zo behandelen als deze eikel, niet meer nodig hebt
Zoek professionele hulp in verband met je paniek- en angstklachten en leer daar dan ook direct dat je uit angst en paniek bij die eikel blijft en daarmee een keuze maakt die jou veel meer schade toebrengt dan goed doet.
Leer daar dus vooral hoe je jezelf kunt versterken en op jezelf kunt vertrouwen, zodat je mannen die je zo behandelen als deze eikel, niet meer nodig hebt
zondag 30 juni 2019 om 04:25
redbulletje schreef: ↑29-06-2019 15:44Een oudere man die benzinegeld van je nodig heeft? Dáár was ik al op afgeknapt. Zoek een gelijkwaardigere man of eentje met centen!![]()
Wat een vent, vijf jaar lang twee jongere neukertjes die hem onderhouden.
We stand in awe.
zondag 30 juni 2019 om 06:43
Wat een zure typische Viva reacties weer.
Ik vind: Je mag in je handjes knijpen met zo’n vent!
Ik vind een vrouw wel erg kritisch als je iemand meteen afschrijft omdat hij toevallig liegt over een ander meisje die hij neukt, en die dan ook nog per ongeluk een abortusje moet ondergaan. Ik bedoel die dingen kunnen gebéúren. Het blijft een man. Ja en dat je vriend dan een paar jaartjes liegt en dan jouw geld misbruikt om zijn jongere neukertje mee op leuke uitjes te nemen, dat moet toch kunnen? Zo’n klein pleziertje, dat gun je elkaar toch binnen je relatie?
Ik vind een vrouw wel erg kritisch als je iemand meteen afschrijft omdat hij toevallig liegt over een ander meisje die hij neukt, en die dan ook nog per ongeluk een abortusje moet ondergaan. Ik bedoel die dingen kunnen gebéúren. Het blijft een man. Ja en dat je vriend dan een paar jaartjes liegt en dan jouw geld misbruikt om zijn jongere neukertje mee op leuke uitjes te nemen, dat moet toch kunnen? Zo’n klein pleziertje, dat gun je elkaar toch binnen je relatie?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zondag 30 juni 2019 om 08:46
Ik vind het bizar dat je denkt dat de paniekaanvallen die je krijgt alleen HIJ wegkrijgt. Dat slaat echt helemaal nergens op. Dan maak je jezelf exht wat wijs. Paniekaanvallen gaan altijd vanzelf weg.
Als je hem nog een kans wil geven moet je accepteren dat je de rest van je relatie belazert word. Iemand die jaren liegt word niet ineens een eerlijke vent.
Als je hem nog een kans wil geven moet je accepteren dat je de rest van je relatie belazert word. Iemand die jaren liegt word niet ineens een eerlijke vent.
zondag 30 juni 2019 om 09:19
Helemaal eens. Het is jouw schuld dat hij loog, want als ie eerlijk was geweest dan had jij een paniekaanval gekregen. Daar wilde hij je voor behoeden.EvyBlissy schreef: ↑30-06-2019 06:43Wat een zure typische Viva reacties weer.
En vreemdgaan, ach wat is vreemdgaan? Hij houdt toch van jou? Dat is toch wat telt? Het is de schuld van het nichtje, zij zit achter hem aan en hij wilde alleen maar aardig voor haar zijn omdat ze een slechte jeugd heeft gehad.
zondag 30 juni 2019 om 11:29
zondag 30 juni 2019 om 11:32
Ik vraag me af of TO het sarcasme zal herkennen als ik zie wat ze zelf schrijft.appelientjex schreef: ↑30-06-2019 09:19Helemaal eens. Het is jouw schuld dat hij loog, want als ie eerlijk was geweest dan had jij een paniekaanval gekregen. Daar wilde hij je voor behoeden.
En vreemdgaan, ach wat is vreemdgaan? Hij houdt toch van jou? Dat is toch wat telt? Het is de schuld van het nichtje, zij zit achter hem aan en hij wilde alleen maar aardig voor haar zijn omdat ze een slechte jeugd heeft gehad.
zondag 30 juni 2019 om 12:10
Je bent bij deze genomineerd voor beste misplaatste grap van dit seizoen.EvyBlissy schreef: ↑30-06-2019 06:43Wat een zure typische Viva reacties weer.
wij slapen nooit.
zondag 30 juni 2019 om 16:50
Dat werkt soms juist het best bij dit soort vrouwen om helpen in te zien dat het niet normaal is.alongwiththesunshine schreef: ↑30-06-2019 12:10Je bent bij deze genomineerd voor beste misplaatste grap van dit seizoen.Wàt een slecht moment voor sarcasme.
zondag 30 juni 2019 om 18:59
Dan lees je de OP niet goed genoeg.appelientjex schreef: ↑30-06-2019 16:50Dat werkt soms juist het best bij dit soort vrouwen om helpen in te zien dat het niet normaal is.
wij slapen nooit.
zondag 30 juni 2019 om 23:12
Vertel eens, waarom is dit een slecht moment voor sarcasme?
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
zondag 30 juni 2019 om 23:16
Amen sistaredbulletje schreef: ↑29-06-2019 15:44Een oudere man die benzinegeld van je nodig heeft? Dáár was ik al op afgeknapt. Zoek een gelijkwaardigere man of eentje met centen!![]()
zondag 30 juni 2019 om 23:45
Nee zeggen dat ze bij hem weg moet gaan heeft zin! Ze geeft hem nog een kans, je weet toch. Deze lieve man heeft het allemaal niet zo bedoeld en bovendien vindt ze anders niemand anders meer. Dit is echte liefde tussen deze twee, het spat ervan af.
maandag 1 juli 2019 om 10:47
Dat is pure wanhoop dan.appelientjex schreef: ↑30-06-2019 23:45Nee zeggen dat ze bij hem weg moet gaan heeft zin! Ze geeft hem nog een kans, je weet toch. Deze lieve man heeft het allemaal niet zo bedoeld en bovendien vindt ze anders niemand anders meer. Dit is echte liefde tussen deze twee, het spat ervan af.![]()