Advies neutraal persoon

09-08-2019 18:26 86 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik probeer alles kort samen te vatten.

Ik ben 24 jaar oud, en heb al 4 jaar een relatie met een heel lief en knap meisje. We wonen ook samen, en hebben het altijd wel gezellig thuis.

Alleen er is al een periode van ongeveer 1 jaar dat ik het niet zeker meer weet. Ik hou echt heel veel van haar, maar het verliefde gevoel is er van mijn kant niet meer. Het is voor mijn idee gewoon mijn beste maatje geworden, waar ik erg graag bij ben en graag dingen mee doe. Maar op seksueel vlak en fysiek is de aantrekkingskracht er niet meer.

Zij is de eerste waar ik een lange relatie mee heb. En iedereen in mijn familie mag haar graag. Daarom vind ik het ook lastig om het te verbreken. De reactie uit mijn omgeving, uiterlijk is ze een beetje out of my league zegmaar en ze heeft een hele leuke persoonlijkheid. Ik ben bang wat de mensen gaan zeggen, en ik weet dat dat er niks toe doet. Maar toch, dat maakt het extra lastig.

Nu het negatieve kant van het verhaal waardoor ik ook sterk neig om de relatie te verbreken. Haar familie.. in het begin kon ik er nog goed mee om gaan, maar het kost me zoveel energie om er nu een dag of zelfs een etentje door te brengen. Ik kan het gewoon niet meer opbrengen, en dat ligt hem gewoon aan het feit dat haar moeders kant van de familie zacht gezegd apart is in hun doen. Gooi het op een laag iq, maar het is qua gespreksstof een beetje familie tokkie. Zo is zij zelf en haar vader helemaal niet gelukkig. Maar haar moeder wel, en dat kost me zoveel energie om maar beleefd te blijven en aardig. Als ik dan aan de toekomst denk, mochten er kinderen komen. Dan zou ik het niks vinden om die daar achter te laten, en haar op te laten passen. Mijn vriendin zelf ziet het niet, die is het natuurlijk gewend. Maar ik kan het niet meer..

Nu is het ook zo dat ik sinds die periode niet zoveel meer met vrienden doe. Dat is mijn eigen schuld geweest. Ik was stapelgek en wilde altijd bij haar zijn. Maar sinds dit jaar wil ik weer meer met vrienden doen. En daar heeft zij moeite mee. Ze wil dan graag vaak mee, en ziet niet in dat ik alleen ff met de jongens op pad wil. Als ik dat zeg dan is ze erg wantrouwig, alsof ik iets zou doen als zij er niet bij is. Dit geeft mij ook een kut gevoel als ik bijvoorbeeld even een mannen weekend weg wil, dan weet ik al dat zij dat niks vind.

Ik twijfel zo erg, ook omdat ik bang ben om de foute keuze te maken. Alleen ik voel me soms nu zo gevangen in deze relatie, voor mijn gevoel wil ik gewoon even alleen weer dingen ontdekken en doen.

Hoor graag wat jullie van mijn situatie vinden. Ben allang blij dat ik het hier kwijt kan, vrienden en mijn ouders hebben er toch een andere kijk op dan een persoon die ons niet kent.
Als je het hier al om uitmaakt ben je nog te jong voor een relatie.

Arme meid.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 03:48
Als je het hier al om uitmaakt ben je nog te jong voor een relatie.

Arme meid.
Kun je uitleggen waarom je dat vind?
Een slechte relatie is ruzie, leugens, vreemdgaan. Iemand waar je het goed mee hebt is zeldzaam.
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 13:25
Een slechte relatie is ruzie, leugens, vreemdgaan. Iemand waar je het goed mee hebt is zeldzaam.
Nolty voelt de aantrekkingskracht niet meer voor haar. Treurig maar dan is het eerlijk voor beiden het uit te maken, niet?
Nolty schreef:
13-08-2019 00:25
Het gaat redelijk met me. Nog erg verdrietig.

Heb nog wel goed contact met haar gehad, nog verder uitgepraat. Maar het is eerst klaar zo. We gaan apart kijken wat het leven ons te bieden heeft.

Doet me het meeste pijn dat ik haar zo gekwetst heb..
Ik heb respect voor je, hoe je dit aanpakt. Je kunt het niet zo verpakken dat het geen pijn doet. Je hebt voorkomen dat je in een relatie blijft waarin je je niet prettig meer voelt en het nog veel moeilijker zou zijn als je langer door was gegaan en er misschien zelfs kinderen waren gekomen.
madamzonderm schreef:
13-08-2019 14:57
Nolty voelt de aantrekkingskracht niet meer voor haar. Treurig maar dan is het eerlijk voor beiden het uit te maken, niet?
Hij is verwend, denkt dat je na jaren nog steeds in de honeymoon moet zitten.
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 16:49
Hij is verwend, denkt dat je na jaren nog steeds in de honeymoon moet zitten.
Ik zie niet dat hij verwend is en niet dat hij na jaren nog steeds in de honeymoon moet of wil zitten of dat denkt te moeten zitten.
De honeymoon zie ik 'metaforisch' als stapelverliefd zijn op elkaar en alleen oog voor elkaar hebben en voor niets anders in de wereld. Denkelijk heeft hij wel oog voor andere dingen in de wereld. Is redelijkerwijs te verwachten na de jaren. En na die jaren mag je je nog aangetrokken voelen tot je partner. Alleen hij niet meer dus maakt hij het uit. Als ik hem zo lees had hij zich liever wel aangetrokken gevoeld tot haar maar het liep nu eenmaal anders.
Kandijsuiker schreef:
13-08-2019 13:25
Jij hebt totaal geen realistische kijk op het hebben van een relatie.
Nolty schreef:
13-08-2019 00:25
Het gaat redelijk met me. Nog erg verdrietig.

Heb nog wel goed contact met haar gehad, nog verder uitgepraat. Maar het is eerst klaar zo. We gaan apart kijken wat het leven ons te bieden heeft.

Doet me het meeste pijn dat ik haar zo gekwetst heb..
Natuurlijk is het rot en vervelend. Maar op de lange termijn is dit echt beter. Het is niet eerlijk voor jullie allebei om deze relatie voort te zetten. Sterkte :hug:
Bedankt voor de lieve berichten, en ik voel me al weer iets beter.

Ik neem de reacties van Kandijsuiker ook niet al te serieus. Ik denk dat hij/zij een hele andere kijk heeft op een relatie dan dat ik dat heb, en dat ze haar/hij zijn eigen problemen op mijn relatie aan het reflecteren is.
Nolty schreef:
13-08-2019 19:34
Bedankt voor de lieve berichten, en ik voel me al weer iets beter.

Ik neem de reacties van Kandijsuiker ook niet al te serieus. Ik denk dat hij/zij een hele andere kijk heeft op een relatie dan dat ik dat heb, en dat ze haar/hij zijn eigen problemen op mijn relatie aan het reflecteren is.
Knap van je en precies wat ik ook denk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven