Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem

06-09-2019 13:50 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard :D

Achtergrond:

Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.

- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel ;) . Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.

Haar uitleg is altijd:
Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.

Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...

En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.

Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.

ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover. :nerd:
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2019 14:43
Afbeelding
Die er ook nog eens allemaal zo uitzien als deze Noorse schonen.....

Afbeelding

Alhoewel, ik ben in inmiddels meer dit

https://previews.123rf.com/images/deanp ... -klede.jpg
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Als ze niet in therapie wil houdt het echt wel op.

De ene vrouw is gevoeliger (of jaloerser) dan de ander. Dat is normaal. Uitgaan met een andere vrouw, nauwe vriendschappen met andere vrouwen, daar hebben veel vrouwen moeite mee. En ik denk dat er ook best wel wat vrouwen zijn die het bijvoorbeeld helemaal niet leuk vinden als hun vriend in een klein bedrijf maar 1 werknemer (secretaresse) heeft en die toevallig ook nog eens bloedmooi is.

Maar geen klanten mogen aannemen? Zelfs geen BOEK mogen lezen waarin vrouwen voorkomen? Dat is gewoon ziekelijk. En hoe leuk ze ook is, ze zal moeten leren inzien dat dat ziek is. Je kunt geduld hebben met iemand die aan zichzelf werkt in therapie (al denk ik dat je beter gillend weg kunt lopen), maar je kunt geen geduld hebben met iemand die weigert aan zixchzelf te werken.

Run!
Anarchie is leuk, maar je blijft van mijn kaas af
Die vrouw spoort echt niet...

Waarom heb je dit zo lang laten gebeuren en ben je meegegaan in haar absurde gedrag? Lieve help, ben je écht van accountant veranderd omdat die een vrouw was? Waar zit je verstand!!!

Zij moet dringend professionele hulp zoeken voor haar gedachtenkronkels.
En jij ook wel, vind ik, omdat je twijfelt of dit wel normaal is i.p.v. dat je allang hardgillend bent weggerend van iemand die zulk extreem gedrag vertoont.
Gewoon alle dingen doen die je gaat wilt doen, en die gewoon volstrekt normaal zijn als ze daar problemen mee heeft zeg je dat je "gewoon zo bent". Als ze daar problemen mee heeft, dan gaat ze daar maar therapie voor zoeken, zij is degene die afwijkend gedrag vertoont, niet jij.
Afbeelding
06-09-2019 14:45

Leuk land.

Z'n moeder zeg maar :A: :-$

Maar die mag hij ook niet zien/aankijken.
Later is nu
Gisselle schreef:
06-09-2019 14:46
Gewoon alle dingen doen die je gaat wilt doen, en die gewoon volstrekt normaal zijn als ze daar problemen mee heeft zeg je dat je "gewoon zo bent". Als ze daar problemen mee heeft, dan gaat ze daar maar therapie voor zoeken, zij is degene die afwijkend gedrag vertoont, niet jij.

Dit is eigenlijk wel de beste respons. :thumbsup:
Later is nu
Ik dacht even, dan moet de seks wel heel erg goed zijn, als je dit al 18 maanden volhoudt. Maar toen bedacht ik me dat iemand die zo vreselijk onzeker is, ook echt niet gaat genieten van seks.

Dus.. wat is er zo leuk aan haar dat jij je hele leven ervoor opgeeft?

Nee joh, meer zo toch?

Afbeelding
Word je hier gelukkig van? Lijkt me niet. Als zij geen hulp voor haar problemen wil zoeken (en problemen heeft ze!) zou ik absoluut voor mezelf kiezen.

Iemand die je bij familie weghoudt en die je zó beperkt, heeft echt niet het beste met jou voor.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Marana schreef:
06-09-2019 15:02
Nee joh, meer zo toch?

Afbeelding
Als ik een hele goede dag heb, wel ja.
Zij heeft therapie nodig maar jij ook. Heeft ze een gouden kut ofzo, dat je deze onzin allemaal maar pikt? Of staat er deurmat op je voorhoofd geschreven?
Nog even zomaar wat forummers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Aalbes schreef:
06-09-2019 14:48
Leuk land.
Ja, he ? Die Fjorden zijn ook zo mooi.

Afbeelding
De eisen die ze stelt zijn echt idioot. Sowieso houd ik er niet van de een de ander iets oplegt in een relatie en op deze manier 'eisen' stelt aan de ander. Jij moet gewoon je familie en vrienden kunnen bezoeken, jij moet gewoon op zakenreis kunnen gaan voor je werk, jij moet gewoon cursussen kunnen volgen met een vrouwelijke docent, jij moet gewoon vrouwelijke klanten kunnen aannemen, jij moet gewoon een vrouwelijke accountant kunnen hebben voor je bedrijf en jij moet gewoon boeken kunnen lezen met vrouwelijke personages.

Ze weigert om aan haar problemen te werken en ze gebruikt deze als excuus voor absurd (drama)gedrag, want 'ik ben gewoon zo'. Om vervolgens te proberen van haar onzekerheden en (psychische) problemen jouw probleem te maken. Tja, daar kun je dus helemaal niks mee, want ze wil geen kant op. En door de onaangepakte problemen wordt waarschijnlijk de situatie van kwaad tot erger.

Ze zal vast ook leuke kanten hebben, anders was je niet al 1,5 jaar met haar samen. Maar zolang zij niet dmv professionele hulp aan haar onzekerheden, problemen en dramagedrag wil werken, zie ik niet in hoe dit een langdurige, gezonde relatie kan worden waarin jij jezelf kan zijn en gelukkig bent. Ik zou de relatie verbreken, want dit gaat 'm niet worden.
"You are not entitled to your opinion. You are entitled to your informed opinion. No one is entitled to be ignorant."
En de ene man die hier gereageerd heeft....

Afbeelding
Heldens schreef:
06-09-2019 15:05
Heeft ze een gouden kut ofzo, dat je deze onzin allemaal maar pikt?
:HA:

Lees je eigen verhaal nog een keer goed door alsof het over een ander gaat ... en ren dan heel hard weg!
Reisjes mogen wel? Dan zou ik er even lekker saampjes tussenuit knijpen voor de nodige ontspanning.

Afbeelding
06-09-2019 15:08

Afbeelding
:)
Jullie zijn allebei niet goed wijs. Zij vanwege bovenstaande en jij omdat je bij haar blijft.
06-09-2019 15:08

Afbeelding
Hoe kom jij aan de foto van mijn toekomstige boreale man??
Everything you see I owe to spaghetti!
Annapicobella schreef:
06-09-2019 15:16
Hoe kom jij aan de foto van mijn toekomstige boreale man??
Die spamt hij naar iedereen .
Zo lekker makkelijk "Ik ben gewoon zo" Net als hsp, kun je leuk mee schermen, want niemand weet wat het precies is . Iedereen kan zijn eigen hsp verzinnen.
Ik zit me nu trouwens af te vragen wat voor soort boeken je leest.
Mag je de kookboeken van Jamie wel lezen,en die van Nigella niet?

En het gaat dus niet alleen om vrouwen die je niet mag zien (je moeder) maar ook mannen niet (broer en neefjes, of gaat dat om schoonzus?)
Wees verstandig en maak het uit, ga gezellig bij je moeder en de rest van de familie op de koffie, die zullen blij zijn je weer te zien.
Ga leven , naar de film op dansles wat dan ook, Maar doe iets om uit deze ellende te komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
HSP kan natuurlijk maar zo ook zomaar kunnen dat er meer dingen spelen. Als ze er niet aan wil werken houdt het denk ik op. Het klinkt alsof de relatie niet helemaal in evenwicht is. Ze verwacht wel dat jij allerlei aanpassingen in je leven doet om haar op haar gemak te stellen maar is zelf niet bereid om jouw hetzelfde te gunnen. Jij moet je er maar bij neerleggen want ‘zij is gewoon zo’.
Ik zou me niet echt gewaardeerd voelen met zo’n antwoord.
De vraag is of je denkt dat je dit je hele leven kan volhouden en of jullie leven samen (zoals dat nu is met al haar ‘verwachtingen’) jou genoeg voldoening geeft en zal blijven geven om akkoord te gaan met haar ‘eisen’. Zij geeft duidelijk aan dat ze er niets aan gaat doen om te veranderen. Als je denkt dat je op termijn niet kan voldoen aan haar verwachtingen (wat ik me zeker kan voorstellen, helemaal omdat het een beetje eenrichtingsverkeer lijkt) dan zou ik het niet langer rekken en er een punt achter zitten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven