Alle damens verzamelen voor deze mannen probleem

06-09-2019 13:50 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo iedereen! Ik heb nog nooit eerder de behoefte gehad om een forum te raad te plegen, sterker nog ik ben de geraadpleegde altijd geweest voor advies. Ik kon met mijn vraagstuk/dilemma bij een overheersende mannenforum aankloppen maar ik zou dan waarschijnlijk een stortvloed van typische macho antwoorden krijgen van mannen die geen enkel communicatie skills hebben.
Dus na veel denken heb ik besloten om advies te gaan vragen aan jullie! Want wie anders kan mijn vraagstuk over een vrouw helpen.... dan een menigte vrouwen met toegang tot een keyboard :D

Achtergrond:

Ik ben zelf een man van begin 30 en ik ben momenteel in een relatie van ongeveer 18 maanden met mijn vriendin. We hebben een hobbelige periode achter de rug waar geen einde aan lijkt te komen.
Ik zal de lange details voor nu achterwege laten, ik heb het gevoel dat we in de afgelopen 18 maanden meer drama hebben samen meegemaakt dan menig stellen in een leven hebben meegemaakt, maar het is ook niet iets dat ik hier absoluut over zit op te scheppen...verre van....ze is de 3de meisje waarmee ik een relatie mee heb en bed deel, ik ben nooit vreemdgegaan en ik leef in mijn eigen wereld zowel buiten als wanneer ik thuis ben, een introvert zou je kunnen noemen. Ik hoef niks van bars, uitgaan, feesten en voetbal etc. Mijn avondje zit ik het liefst met haar te chillen of met elkaar praten, en uitgaan zie ik ook met haar als een dinertje of wandelen of samen dingen ondernemen. En wanneer ik met mijn 2 vrienden afspreek is dit altijd gedurende dag in een eettentje samen kletsen of een lunch en dan weer aan de slag en dit gebeurt ongeveer eens per maand of 2 maanden
.
Mijn uitdaging momenteel is dat zij heel erg onzeker is en HSP en verlatingsangst heeft....dit vertaald zich in het volgende situatie en consequenties voor mij.

- Ze wilt niet naar de strand gaan(niet op de strand, maar ik bedoel boulevard bv)
- Ze wilt niet naar zwembad gaan
- Ze wilt niet films samen kijken, of dat ik het kijk (ongeacht welke film)
- Ze wilt niet dat ik bv online cursussen volg waar bv de leraar vrouw is
- Ze wilt niet dat ik tijdschriften lees
- Ze heeft uiterst moeite als ik boeken lees waarin een vrouw voor in komt
- Ze wilt niet samen op bv dansles
- Ik werk zelfstandig in de MKB (marketing) en ze wilt niet dat ik vrouwelijke klanten aanneem
- Ik moest van accountant veranderen omdat ze een vrouw was
- Bioscoop samen gaan zit er niet in
- Op reis gaan, heel veel locaties is afgestreept dus plekken zoals ibiza etc is an no go
- Afspreken met vrienden of familie gaat altijd gepaard met gekwetste gevoelens bij haar dermate dat ik mijn moeder al 6 maanden niet heb gezien, mijn broer en neefjes ook 2 maanden niet.
- Op zakenreis gaan is gewoon een al drama want dan ben 2 weken weg ( dit gebeurt misschien 2x per jaar), en dan bedoel ik echt een zakenreis en niet die “zakenreisjes” sommige van de mannen hebben en dan in thailand eindigen op de massagetafel ;) . Ik heb niks uitgaan, drinken, feesten etc en net zo min heb ik met dat soort zieke praktijken.

Van dit lijst moet je uitmaken dat enige beeld vertoning van een vrouw op mijn netvlies moet geschrapt worden en elke interactie behalve haar wordt geïnterpreteerd als dat ik het ander of andere activiteit boven haar kies... en dus haar als tweede plek weer zet.

Haar uitleg is altijd:
Als ik bewust kies om naar het andere geslacht te kijken in welke vorm dan ook, dan voelt ze zich gekrenkt en gekwetst daarin, of dit nou een film is, een curus is, of bezoek zelfs bij de accountant is of vrouwelijke klanten zijn etc
... ze is HSP, kampt met onzekerheid en verlatingsangst.

Nou heb ik dit bij haar neergelegd, en haar antwoord is: “Ik ben gewoon zo”. Dit is natuurlijk niet een antwoord waarmee ik iets kan, therapie weigert ze en zelfs forum plekken of met andere praten weigert ze... ze zegt... “ik ben gewoon zo” , mensen zullen me niet begrijpen of me overdreven vinden maar ik ben zo...

En dat is ook iets dat ik kan begrijpen en respecteren, alleen ik ben juist niet zo....en ik weet niet zo zeer hoe ik hiermee moet omgaan en of er uberhaupt ermee om te gaan valt.

Ik kan me tot een bepaalde hoogte in haar schoenen plaatsen wat betreft zowel haar HSP als onzekerheden als verlatingsangsten alleen ik vind ook dat dit niet een gezonde manier is voor een langdurige relatie.....maar ook niet gezond voor mijn eigen mentale gesteldheid maar haar kwetsen en pijn doen is ook het laatste wat ik wil.

ik wil graag jullie ongezoute mening en advies hierover. :nerd:
Zijdus schreef:
06-09-2019 14:26
Run Forest run... Dit is geen leven.
Indd, met gierende banden......

Of amnesty bellen, #freeDavid
Alle reacties Link kopieren
Als TO nog gaat reageren kom ik met een oplossing.
Ze is geen hsp, ze is gestoord.
Laat je niet zo behandelen zeg.
Alle reacties Link kopieren
hsp en verlatingsangst... is dat niet gewoon borderline?

Waarom zou je hier in godsnaam mee doorgaan dan?
Alle reacties Link kopieren
winkelfanaat schreef:
06-09-2019 15:52
Als TO nog gaat reageren kom ik met een oplossing.
Ik lees aandachtig iedereens reactie :) jouw reactie is ook van harte welkom!
volgende stap is dat je een boerka moet dragen
Alle reacties Link kopieren
Jeg er bare sånn.
Alles komt goed, alleen de rest niet
Alle reacties Link kopieren
Wat zij van je vraagt gaat echt veel en veel te ver, ik was er allang bij weg gewandeld.

Even off topic, Bianca, is dat soms Vanzai?!? :P
Alle reacties Link kopieren
Marana schreef:
06-09-2019 15:02
Nee joh, meer zo toch?

Afbeelding

Nee, BGB is natuurlijk nu meer dit:

Afbeelding
.
.
En David, ga je ook wat doen met de suggesties? Of lees je alleen?
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Ik zie het als manipulatie. Dat ze je in haar macht wil houden door het te steken op dat ze HSP zou zijn en verlatingsangst heeft. Ik denk niet dat ze HSP is, dan zou ze ook aanvoelen dat dit niet gezond voor je is en er iets aan doen.
Ze houdt niet van je, anders zou ze wel in therapie gaan en je echt geen contact laten vermijden met je familie. Je bent bang dat jij haar kwetst of pijn doet, maar dat doet zij al de hele tijd bij je en dat weet ze dondersgoed, maar ze wil dat je het accepteert. Verbreek de relatie.
Omnivore schreef:
06-09-2019 17:33
Ik zie het als manipulatie. Dat ze je in haar macht wil houden door het te steken op dat ze HSP zou zijn en verlatingsangst heeft. Ik denk niet dat ze HSP is, dan zou ze ook aanvoelen dat dit niet gezond voor je is en er iets aan doen.
Ze houdt niet van je, anders zou ze wel in therapie gaan en je echt geen contact laten vermijden met je familie. Je bent bang dat jij haar kwetst of pijn doet, maar dat doet zij al de hele tijd bij je en dat weet ze dondersgoed, maar ze wil dat je het accepteert. Verbreek de relatie.
Zou het?
Alle reacties Link kopieren
Je moet dit drama niet willen, dit is een dame met serieuze issues en geen relatiemateriaal. Ik vermoed ook dat bij begeleiding er een hele andere diagnose gesteld gaat worden. Ga weg, hier word je alleen maar ongelukkig van. Ga zelf eens met de POH praten, want dat je dit accepteert zegt ook wat over jou.
blauwe_emmer schreef:
06-09-2019 17:35
Je moet dit drama niet willen, dit is een dame met serieuze issues en geen relatiemateriaal. Ik vermoed ook dat bij begeleiding er een hele andere diagnose gesteld gaat worden. Ga weg, hier word je alleen maar ongelukkig van. Ga zelf eens met de POH praten, want dat je dit accepteert zegt ook wat over jou.
Het zegt best veel over hem.
Alle reacties Link kopieren
Ga weg, vandaag nog!!!

Wat een zieke, manipulatieve vrouw heb jij. Laat je niet behandelen als stront zeg. Jij mag helemaal niks en laat me raden, zij leest wel tijdschriften en boeken en kijkt tv? Hou toch op zeg. En je hebt je familie al zolang niet gezien door haar. Wat moet dat verschrikkelijk zijn.... ren ren ren ren! Dit is geen liefde, in de verste verte niet.
Alle reacties Link kopieren
Tegen zoveel nuchterheid kan hij niet op.
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
S-Meds schreef:
06-09-2019 17:04
volgende stap is dat je een boerka moet dragen
En zo’n geile kuisheidsgordel.

Afbeelding
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
slekire schreef:
06-09-2019 17:12
Wat zij van je vraagt gaat echt veel en veel te ver, ik was er allang bij weg gewandeld.

Even off topic, Bianca, is dat soms Vanzai?!? :P
Die schrijft hier toch niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
yasmijn schreef:
06-09-2019 17:10
Jeg er bare sånn.
:rofl:
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben onzeker, HSP en heb verlatingsangst, maar ik herken niets van de dingen die jij noemt.
blijfgewoonbianca schreef:
06-09-2019 17:52
En zo’n geile kuisheidsgordel.

Afbeelding
Door een vrouw ontworpen, jammer voor TO. Want het zou wel de oplossing zijn.
Alle reacties Link kopieren
Is de seks zo goed dan? Ik snap er niks van, TO.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Alle reacties Link kopieren
Dreamer schreef:
06-09-2019 14:41
Geen boek mogen lezen omdat er een vrouw in voorkomt :rofl:
.
Ik denk dat TO een beelddenker is en dan begrijp ik het heel erg goed,
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Bitje93 schreef:
06-09-2019 18:10
.
Ik denk dat TO een beelddenker is en dan begrijp ik het heel erg goed,

Of het is een boek met plaatjes
Later is nu
Alle reacties Link kopieren
Wat kunnen mensen het zichzelf en anderen toch moeilijk maken. Kom op zeg.
Alle reacties Link kopieren
Jeg er glad jeg ikke er i dine bukser
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven