Awkward dingen die je doet omdat je verliefd bent

23-10-2021 07:09 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig al 2 uur wakker, me te schamen voor iets wat ik heb gedaan omdat ik verliefd ben op iemand hier in de straat. We kennen elkaar goed, spreken elkaar regelmatig en ben nog aan het uitzoeken of we elkaar allebei leuk vinden.

Ik zag haar thuiskomen en ging toen ‘toevallig’ net de deur uit om ook boodschappen te doen.

Omdat ik zelf weet dat het niet toevalligs is schaam ik me en denk ik; waar ben ik mee bezig? :rofl:

Wat hebben jullie voor stomme dingen gedaan toen je verliefd was die je normaal niet zou doen?
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 23-10-2021 07:32
Reden: Verkeerd geschreven
27.64% gewijzigd
Palmboominnewyork schreef:
23-10-2021 22:23
Ja dat herken ik. Van de week kwamen we elkaar tegen — ik helemaal blij en verlegen. Had ik m’n gulp open. Voelde me zo suf. Maar zij zei laatst toen we ongemakkelijk aan het praten waren en ik zei: ik ga maar eens naar binnen ( stonden voor mijn deur) “ Wel thuis”. - ze was bloedserieus en ik zag dat ze zelf dacht: wat zeg ik? 😂

Leuk man. Helemaal uitmelken dat. Zeg dat je wel een berichtje stuurt als je veilig thuis bent, en dan gewoon drie seconden later appen.
Haha, ja dat herken ik je wil nonchalant overkomen maar bereikt daar juist helemaal niets mee. Al die keren dat ik die man zag heb ik mezelf echt totaal belachelijk gemaakt. Hij heeft zelfs een keer gevraagd op wat van types ik viel toen dacht ik op jou, maar ik beschreef een type die totaal niet op hem leek.
En hij vroeg een keer om een knuffel en toen zei ik nee sorry🤔 pffff ik vond hem echt leuk. Heb mezelf in al die jaren nog nooit zo gedragen als bij die man. En al die jaren blijf ik mezelf voor mijn kop slaan, het had iets kunnen worden maar door mijn onzekerheid en mega verliefdheid heb ik het zo stom aangepakt. Al de latere relaties en mannen zijn blijkbaar nooit zo spannend voor mij geweest, want heb me nooit meer als zn debiel gedragen als bij hem, haha! Langs lopen ook in de hoop om indruk te maken en struikelen ach ach ach wat een tijden.
Ik ben ooit op oudjaarsavond rond een uur of 21:00 door kou, weer & wind van mijn eigen feestje waar mijn zus, vriendinnen en familie waren, 12 km gefietst naar een dorp in the middle of nowhere naar een huis van een koppel met een jonge tweeling, omdat ik helemaal gek was op de beste vriend van de ''heer des huizes'' die daar ook oud en nieuw vierde.

Een goede vriendin van mij was daar ook als zijnde een goede vriendin van de ''vrouw des huizes'', zij was dus mijn ''ingang''.

Maar daar eenmaal aanwezig besefte ik dat ik in het huis zat van een koppel dat ik nauwelijks ken, hun jonge tweeling, de opa en oma van die tweeling van beide kanten, die leuke vriend en mijn vriendin, die dus eigenlijk de enige was die ik daadwerkelijk kende, en die ook nog iets had van ''wat kom je hier eigenlijk doen'', want die had een oogje op dezelfde man :D Ik kwam daar dus echt terecht in een soort intiem familiefeestje terwijl die mensen bijna allemaal zoiets hadden van. : wie ben jij in hemelsnaam en sterker nog : waarom kom je helemaal 12 km hierheen gefietst om hier met ons te gaan zitten?!

Achteraf had iedereen in dat gezelschap natuurlijk dondersgoed door wat ik daar kwam doen, want ik kwam uiteraard niet 12km door weer en wind gefietst om met 8 onbekenden en 1 bekende oud en nieuw te gaan vieren, terwijl ik zélf een feestje had met dierbare vrienden en familie :D Maar toen had ik niet echt door hoe dik het er bovenop lag.
lisali wijzigde dit bericht op 23-10-2021 22:55
11.76% gewijzigd
RikM schreef:
23-10-2021 22:29
Leuk man. Helemaal uitmelken dat. Zeg dat je wel een berichtje stuurt als je veilig thuis bent, en dan gewoon drie seconden later appen.
Oh dat is geniaal, maar dat zou ik dus nooit bedenken.
Ik ben het grootste ei dat er bestaat qua verliefdheden, ik beschouw mezelf echt als een pathetisch treurig geval. Flirten kan ik al helemaal niet en als ik iemand leuk vind leg ik het er veel te dik bovenop want ik hoor altijd dat ik zo afstandelijk overkom. Dus dan denk ik dat ik wel moet laten blijken dat ik iemand leuk vind anders denkt-ie dat ik de pest aan hem heb. :nut:
lisali schreef:
23-10-2021 22:52
Ik kwam daar dus echt terecht in een soort intiem familiefeestje terwijl die mensen bijna allemaal zoiets hadden van. : wie ben jij in hemelsnaam en sterker nog : waarom kom je helemaal 12 km hierheen gefietst om hier met ons te gaan zitten?!
Oh wat geweldig, dat zou mij dus ook hebben kunnen overkomen :rofl:
Ik ben in mijn jonge jaren ook zogenaamd spontaan komen aanwaaien bij mensen die ik amper kende met een of andere vage reden. En dan nauwelijks een gesprek gaande kunnen houden omdat ik helemaal niet spontaan of ad rem ben bij mensen waar ik me niet op mijn gemak voel. Verschrikkelijk.
Ja! Hier ben ik goed in:

- Ik ben een keer met een brommer 'per ongeluk' de tuin van een crush in gereden. Crush was helaas niet thuis. De brommer was niet van mij. De tuin bleek net nieuw aangelegd. Heeft me best veel zakgeld gekost (6)

- Een jaar lang heb ik folders bezorgd bij het huis van een andere crush. Daar heb ik toen wel wat mee verdiend, maar niet de crush. Hij woonde ergens anders. Zijn neef vond mij wel leuk, maar ik vond zijn neef niets. Van mijn ouders moest ik 'afmaken waar ik aan begonnen was' dus die folderwijk had ik mezelf in mijn mik geschoven :hihi:

En toen ik 13 was kwam ik in een winkel waar ik de meest mooie jongen ooit zag. Mijn interesse in jongens was net wakker aan het worden, dus toen hij me vriendelijk vertelde dat de winkel ging sluiten, maar ik de volgende dag terug kon komen, ben ik braaf de volgende dag terug gegaan.
Hij was er niet. :-$

Achteraf weet ik dat hij gewoon beleefd was en me verzocht de winkel te verlaten met mijn getreuzel (kijken, kijken, niks kopen) maar die avond liep ik op wolken want hij had me gevraagd terug te komen, en het heeft een half jaar geduurd voordat ik snapte dat het allemaal wat anders zat en niet aan mij lag. :rofl:
Ginevra schreef:
23-10-2021 22:59
Oh wat geweldig, dat zou mij dus ook hebben kunnen overkomen :rofl:
Ik ben in mijn jonge jaren ook zogenaamd spontaan komen aanwaaien bij mensen die ik amper kende met een of andere vage reden. En dan nauwelijks een gesprek gaande kunnen houden omdat ik helemaal niet spontaan of ad rem ben bij mensen waar ik me niet op mijn gemak voel. Verschrikkelijk.
Haha precies ja. Wist ook echt niet waar ik het met ze over moest hebben. Die tweeling was nog geen jaar oud, dus het was eigenlijk ook nog eens een heel rustig avondje, waarbij de focus van de kersverse en volop trotse (groot) ouders voor een enorm groot deel naar de kleine spruiten ging. Het was ook niet echt een feestje, maar meer ''rustig samenzijn'' tot een uur of 01:00 in de nacht, en dan weer op tijd naar huis/ naar bed. Want die ouders waren afgepeigerd van die jonge kinderen en de vrouw des huizes liep daar zelfs rond in een joggingbroek.

Zelf had ik bij het verlaten van m'n huis maar één focus : hoe kan ik voor die man zo aantrekkelijk mogelijk voor de dag komen. Had echt een idioot kort leren rokje aan, veel te strak topje en hoge zwarte laarzen en een net iets te hoerige panty, en ik had op de fiets m'n lippen nog even extra rood gestift. Kan het er nu nog warm van krijgen hoe enorm ik de plank mis sloeg die avond :D
lisali schreef:
23-10-2021 23:13
Haha precies ja. Wist ook echt niet waar ik het met ze over moest hebben. Die tweeling was nog geen jaar oud, dus het was eigenlijk ook nog eens een heel rustig avondje, waarbij de focus van de kersverse en volop trotse (groot) ouders voor een enorm groot deel naar de kleine spruiten ging. Het was ook niet echt een feestje, maar meer ''rustig samenzijn'' tot een uur of 01:00 in de nacht, en dan weer op tijd naar huis/ naar bed. Want die ouders waren afgepeigerd van die jonge kinderen en de vrouw des huizes liep daar zelfs rond in een joggingbroek.

Zelf had ik bij het verlaten van m'n huis maar één focus : hoe kan ik voor die man zo aantrekkelijk mogelijk voor de dag komen. Had echt een idioot kort leren rokje aan, veel te strak topje en hoge zwarte laarzen en een net iets te hoerige panty, en ik had op de fiets m'n lippen nog even extra rood gestift. Kan het er nu nog warm van krijgen hoe enorm ik de plank mis sloeg die avond :D
Hahahaha, dit is toch een heerlijk verhaal. Maar geen goede afloop? Was hij niet onder de indruk van je outfit?
RikM schreef:
23-10-2021 22:29

Hahaha ja dit is leuk!
Here am I in my little bubble
Watermoelen6 schreef:
23-10-2021 22:33
Haha, ja dat herken ik je wil nonchalant overkomen maar bereikt daar juist helemaal niets mee. Al die keren dat ik die man zag heb ik mezelf echt totaal belachelijk gemaakt. Hij heeft zelfs een keer gevraagd op wat van types ik viel toen dacht ik op jou, maar ik beschreef een type die totaal niet op hem leek.
En hij vroeg een keer om een knuffel en toen zei ik nee sorry🤔 pffff ik vond hem echt leuk. Heb mezelf in al die jaren nog nooit zo gedragen als bij die man. En al die jaren blijf ik mezelf voor mijn kop slaan, het had iets kunnen worden maar door mijn onzekerheid en mega verliefdheid heb ik het zo stom aangepakt. Al de latere relaties en mannen zijn blijkbaar nooit zo spannend voor mij geweest, want heb me nooit meer als zn debiel gedragen als bij hem, haha! Langs lopen ook in de hoop om indruk te maken en struikelen ach ach ach wat een tijden.

Ik schoot in een hoestaanval van de lach :rofl:
Here am I in my little bubble
Ik kan geweldig flirten als ik geen serieuze interesse heb, maar als ik dat wel heb ben ik echt een stuntelende idioot. Dingen die ik gedaan heb:

- Uren in een skateparkje hangen alsof ik daar altijd was, omdat ik wist dat hij er wel eens kwam. In de kou en regen....
- Elke keer toevallig op dezelfde dagen werken als crush en als zijn standaard dag veranderde dan veranderde ik de mijne ook
- Met crush naar de Efteling gaan en hem ompraten om zijn gewonnen knuffel aan mij te geven. Vond ik helemaal het einde, maar achteraf denk ik dat ik hem kreeg omdat ik zeurde
- Crush van de middelbare school kwam een keer onverwacht mijn lokaal binnen en ik riep keihard: NEE GA WEG en ik dook onder de tafel omdat ik die dag geen make up op had
- Expres met anderen flirten om crushes jaloers te maken (dit zou ik nog steeds doen denk ik)
- Naar mijn crush gaan nadat het net uit was met zijn verkering met een grote bak van zijn lievelingsijs. Dit was uiteindelijk een goede move want we zijn nu 2 jaar getrouwd
Twilight1 schreef:
24-10-2021 00:21
- Crush van de middelbare school kwam een keer onverwacht mijn lokaal binnen en ik riep keihard: NEE GA WEG en ik dook onder de tafel omdat ik die dag geen make up op had

Lol :-D
BeauCis schreef:
23-10-2021 08:42
Owkee, op zich leuk topic...want boel mensen doen best rare dingen wanneer ze verliefd zijn, en dat levert mooie verhalen op.

Maarrrrrrrrr....jouw voorbeeld doet me denken dat jij wel heel erg jong bent, zeer weinig hebt meegemaakt en een absurd groot schaamgevoel hebt.

Want je schaamt je klaarblijkelijk dood, omdat je ‘toevallig’ net boodschappen deed om je crush tegen te komen.

Ten eerste...wanneer jouw ‘toevalligheden’ beperkt zijn tot één keer de deur uitgaan omdat je haar zag van afstand (raam neem ik aan)....wáárom lig je dáár twee uur wakker van? Maar echt???

De kans dat zij, of iemand anders, dát doorheeft is nihil. So get over yourself!!! Dat boeit echt niemand. De meeste mensen zijn meer bezig met zichzelf dan met de rest van de wereld, en die merken het niet eens op.

Ben je ‘spontaan’ altíjd net waar je crush is, dán pas is er reden je druk te maken, want pas dán zou het mensen op kunnen vallen.

Nu maak je je druk om minder dan niks.

Ten tweede, klaarblijkelijk ben je superjong, want je maakt je druk om niks. Maar je zit wél in New York!!! Dude or dudette...realiseer je even hóe ongans bevoorrecht je bent. Vele leeftijdsgenoten komen amper in de eerstvolgende grote plaats, die per trein of bus te bereiken is. En als het voor studie is...het gros pendelt tussen ouderlijk huis en studeerstad, komt met gratis OV nog ergens, en met zuurverdiende centjes dankzij shitty betaalt vakantie of weekendbaantje hooguit op Sziget...of met de rugzak in Thailand, dus waar héb je het over. De meeste anderen komen niet verder dan Sunshine Coast, Cote d’Azur of Costa Brava.

Ten derde, wil je een topic starten over smeuïge verhalen aangaande ‘de rare dingen die mensen doen wanneer ze verliefd zijn’ dan moet je wél zelf met iets beters komen dan jouw voorbeeld, want en het is niet smeuïg, en zo futiel dat het niet eens raar genoemd kan worden.

Maar verliefdheidsrariteiten ken ik zat. En die zijn vele malen vreemder dan waarmee jij komt.

Ik ken iemand die tegen een paal aan wandelde omdat hij te druk bezig was zijn crush te bekijken. Als in, boem, gat in zijn hoofd, EHBO...het goede nieuws is dat hij en zijn crush intussen bijna dertig jaar getrouwd zijn en een aantal kinderen hebben.

Ik ken ook iemand die bijna zijn auto in een meer parkeerde om zijn crush te imponeren, door vooral bezig te zijn haar favo liedje op te zoeken dan met het rijden...hij had pas net zijn rijbewijs, en was zo druk het juiste muziekje op te zoeken dat hij bijna dat meer inreed. Dat werd nooit wat, maar dat kwam niet door zijn rijskills. De klik was er gewoon niet. Ik was zelf zijn crush. En zoveel jaar na dato vind ik die actie nog steeds aandoenlijk. Op het moment zelf dacht ik wel ‘gast, wat doe jij nu? Let op de wég!’.

Dan was er nog iemand die er normaal casual bij liep. Die was volledig opgedoft, half in pak, al drie keer zichtbaar voorbij gefietst...waarschijnlijk vaker, maar die drie keer zagen we allemaal. Die was opgejut door anderen om haar te veroveren (als je wat wil moet je wel wat doen). Helaas waren ze even vergeten te vragen of zij hem überhaupt leuk vond, dus kwam hij voor niks opgedoft langs. Zij vond hem nl helemaal niet leuk. At all. Dus hoe opgefluft ook, die jongen maakte gewoon geen schijn van kans. Zij was ik btw.

Zelf stond ik iedere week ‘toevallig’ op dezelfde tijd dat mijn crush muziekles had gehad in mijn straat, onze kat binnen te halen. Om hém te zien. Iedere week. Maanden lang. Dat móet wel zijn opgevallen. Mijn hele buurt had het door, en ik werd ermee geplaagd. Het boeide mijn toenmalige crush totaal niet, want hij was helemaal niet geïnteresseerd.

Verder had ik, als verliefde puber, altijd mijn hart op de tong, dus alle vrienden wisten allang dat ik iemand heel leuk vond, terwijl de crushes in kwestie amper wisten dat ik bestond. Het is zelfs een keer gebeurt dat ik er via via achter kwam dat er zwaar geroddeld werd over een niet al te stille aanbidder (ik dus). Mijn halve woonplaats wist klaarblijkelijk al dat ik iemand leuk vond. Maar met het nieuws van vandaag pakt men morgen de vis in. Het was even groot nieuws dat BeauCis een crush had en vervolgens boeide het niemand meer.

Maar, dus, en, wanneer je je zo druk maakt om minder dan niks dan ben je zélf puber of je hebt ook echt nog helemaal geen reet meegemaakt. In beide gevallen zal Viva forum voor jou niet de plek zijn. De gemiddelde leeftijd hier is een stuk hoger dan puberleeftijd en de meeste mensen hier hebben heel wat meer meegemaakt om van wakker te liggen.
Wat kom jij onsympathiek over zeg!
Oeps, spuit 11..... Ik las dit topic (heerlijk trouwens!!) En reageerde meteen op wat ik las...komt nu een beetje laat over :facepalm:

Ik herken veel verhalen! Het zo verlegen zijn, dat ik juist afstandelijk en bot deed. Zo was ik helemaal onder de indruk van een DJ in een club in Italië en in die tijd vroeg je steeds liedjes aan, dus dat deed ik ook om maar in contact met hem te zijn....kwam ik niet op een bepaald liedje en moest het ook nog in het Engels, dus dat was stuntelen. Al beschamend, maar toen hij me geamuseerd opndate vroeg, riep ik meteen "no no!" Veel spijt van gehad,maar durfde er ook niet op terug te komen...

Verder op de middelbare school tot in den treure mijn chrush gebeld en weer opgehangen, wel 100 x langs de kledingwinkel lopen waar hij werkte en dan nonchalant binnen tussen de kleding neuzen om maar een glimp op te vangen etcc
Wat een heerlijke verhalen. Overigens besloit mijn bezorger-crush het heft in eigen handen te nemen en stuurde me een berichtje of ik eens koffie wilde drinken. Ach ja, waarom zou je ook moeilijk doen. We pasten uiteindelijk toch niet zo goed bij elkaar maar hebben wel een heel leuke tijd gehad samen.
madamecannibale schreef:
23-10-2021 09:07
Ik appte mijn crush wel eens iets als “Hey Piet, kan je morgen bij de vergadering die ene grafiek laten zien”. En dan appte ik dat natuurlijk niet naar mijn collega Piet maar wel naar mijn crush. Die daar natuurlijk op reageerde dat ik de verkeerde appte, en zo kwamen we wel in gesprek. Nadeel is dat je dit niet te vaak bij dezelfde moet doen :facepalm:
Ow ja! Heb ik ook weleens gedaan. Zo'n appje heel laat op de avond/in de nacht (zogenaamd bedoeld voor vriendin) dat het een geweldige avond was en ik weer veilig thuis was ofzo. Om te laten weten dat ik heel cool was en een spetterend sociaal leven had ofzo.

En het omrijden om langs zijn huis/werk te komen herken ik ook.

Verliefd zijn doet rare dingen met een mens :-D
Twilight1 schreef:
24-10-2021 00:21

Haha oh ik was piepklein voor mijn leeftijd en dacht mezelf goed in de markt te zetten door enorm veel make up te gaan dragen.
Dus dan was het zaterdag. Familie ging boodschappen doen en had geen tijd om mijn Routine af te wachten dus zo mee.
een parade van knappe jongens van school liep daar precies dan uiteraard rond, steeds een klein klasgenootje vriendelijk groetend die dan wegdook en 'sorry!' piepte.
Maar alle kansen in de liefde verkeken uiteraard, de wereld verging.
Rest van de dag chaggerijnig.
cleo schreef:
23-10-2021 18:02
Vrouwen ook. En je kunt ook na de seks afknappen.
Vrouwen maar heel minimaal.
BeauCis schreef:
23-10-2021 08:57
Jezus ATypical, laat mij ook even lekker zelf bepalen wat ik schrijf...echt WTF.
Jemig, spoor jij wel ipv anderen de les te lezen over hoe bizar ze zijn. Maak een afspraak bij een psycholoog. Niet normaal hoe jij reageert.
Ik heb tijdens een skivakantie een crash gehad op de ski leraar (ja, heel cliché I know). Ik kon nog maar amper skiën, maar heb elke kans dat ik in zijn buurt kon zijn aangegrepen. Toe hij besloot op dag 4 met wat mensen een tochtje te maken, ging ik ook mee. Kon net 4 dagen op de latten staan en werd toen al geconfronteerd met de zwarte piste. Hoe ik daar ooit levend vanaf ben gekomen is mij een raadsel. Maar ik heb 'm bijgehouden :biggrin:
beetjegek schreef:
24-10-2021 11:30
Vrouwen maar heel minimaal.
Oh, misschien ging ik dan teveel van mezelf uit, haha! Ik heb heel vaak gehad dat mannen nadat het van seks was gekomen vol achter me aan gingen (of eigenlijk dachten dat we iets beginnends hadden), terwijl ik juist had besloten het er verder bij te willen laten.
diyer schreef:
24-10-2021 11:41
Ik heb tijdens een skivakantie een crash gehad op de ski leraar (ja, heel cliché I know).

:D
Tijdens het skiën?
Ben ooit, als puber, onuitgenodigd op verjaardagsviste gegaan bij een crush. Het hele huis zat vol, ik kende niemand. Zijn vriendin was er trouwens ook (wist niet eens dat hij die had).

Zijn moeder was superlief. Heette me hartelijk welkom, alsof ze me al jaren kende. Gaf me thee en taart. Maakte een praatje. Het was heel gezellig en na een uurtje ging ik weer. Ik denk achteraf dat ik niet het eerste meisje was dat zo voor haar zoon kwam.

Inmiddels zijn mijn kinderen ouder dan ik destijds. Maar ik herinner me nog altijd die lieve moeder van die jongen, die mij het gevoel gaf dat ik van harte welkom was, en die mij heel elegant de kans had om te doen alsof ik gewone visite was. Uiteraard werd het niks, want die jongen bleek al verkering te hebben met een heel leuk en aardig meisje. Maar ik stond in ieder geval niet voor lul en voelde me ontzettend welkom in plaats van afgewezen.
If you can't be good, be colourful (Pete Conrad)
lisali schreef:
23-10-2021 23:13

Hahaha heerlijk dit. Oh die te korte rokjes van vroeger en te veel make-up. En dan nog niet eens doorhebben dat de uiteindelijke vriendinnetjes van die jongens er helemaal niet zo bijliepen. Met andere woorden: ze vielen er niet eens op. En dan toch blijven denken dat je zelf alleen maar knap en de moeite waard bent in zo’n hoerige outfit. Goed dat ik niet de enige was ;-D
Wat lief Hex, van die moeder. Bij zo’n bezoekje heb ik ook eens een hele kop koffie naar binnen gewerkt. Ik háatte koffie, maar ja, dat was de ingang waarmee ik binnen kon komen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven