Awkward dingen die je doet omdat je verliefd bent
zaterdag 23 oktober 2021 om 07:09
Ik lig al 2 uur wakker, me te schamen voor iets wat ik heb gedaan omdat ik verliefd ben op iemand hier in de straat. We kennen elkaar goed, spreken elkaar regelmatig en ben nog aan het uitzoeken of we elkaar allebei leuk vinden.
Ik zag haar thuiskomen en ging toen ‘toevallig’ net de deur uit om ook boodschappen te doen.
Omdat ik zelf weet dat het niet toevalligs is schaam ik me en denk ik; waar ben ik mee bezig?
Wat hebben jullie voor stomme dingen gedaan toen je verliefd was die je normaal niet zou doen?
Ik zag haar thuiskomen en ging toen ‘toevallig’ net de deur uit om ook boodschappen te doen.
Omdat ik zelf weet dat het niet toevalligs is schaam ik me en denk ik; waar ben ik mee bezig?

Wat hebben jullie voor stomme dingen gedaan toen je verliefd was die je normaal niet zou doen?
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 23-10-2021 07:32
Reden: Verkeerd geschreven
Reden: Verkeerd geschreven
27.64% gewijzigd
zaterdag 23 oktober 2021 om 07:25

zaterdag 23 oktober 2021 om 08:10
Op de middelbare was ik verliefd op een jongen wiens fiets altijd naast de mijne stond. In zijn fiets was een postcode gegraveerd dus in combinatie met zijn achternaam had ik zijn adres opgezocht in het telefoonboek … dacht ik.
Was een adres in the middle of nowhere, ik daar zogenaamd langs fietsen, echt weken aan een stuk. Bleek naderhand dat hij heel ergens anders woonde.
Was een adres in the middle of nowhere, ik daar zogenaamd langs fietsen, echt weken aan een stuk. Bleek naderhand dat hij heel ergens anders woonde.
zaterdag 23 oktober 2021 om 08:31
Redelijk standaard toch dit soort dingen? Inmiddels ex- collega maakte op vast tijdstip ontbijt in de keuken. Gaf deze tijd ook aan mij door, geheel toevallig haalde ik dan net koffie en raak je aan de praat. Helaas kwam Corona toen om de hoek...
Van anderen weet ik de dag/tijdstip waarop ze boodschappen doen.
Denk dat best veel 'toevalligheden' helemaal geen toevalligheden zijn wat natuurlijk prima is om het 'lot' een beetje te helpen... In ieder geval niks om voor te schamen.
Van anderen weet ik de dag/tijdstip waarop ze boodschappen doen.
Denk dat best veel 'toevalligheden' helemaal geen toevalligheden zijn wat natuurlijk prima is om het 'lot' een beetje te helpen... In ieder geval niks om voor te schamen.
zaterdag 23 oktober 2021 om 08:42
Owkee, op zich leuk topic...want boel mensen doen best rare dingen wanneer ze verliefd zijn, en dat levert mooie verhalen op.
Maarrrrrrrrr....jouw voorbeeld doet me denken dat jij wel heel erg jong bent, zeer weinig hebt meegemaakt en een absurd groot schaamgevoel hebt.
Want je schaamt je klaarblijkelijk dood, omdat je ‘toevallig’ net boodschappen deed om je crush tegen te komen.
Ten eerste...wanneer jouw ‘toevalligheden’ beperkt zijn tot één keer de deur uitgaan omdat je haar zag van afstand (raam neem ik aan)....wáárom lig je dáár twee uur wakker van? Maar echt???
De kans dat zij, of iemand anders, dát doorheeft is nihil. So get over yourself!!! Dat boeit echt niemand. De meeste mensen zijn meer bezig met zichzelf dan met de rest van de wereld, en die merken het niet eens op.
Ben je ‘spontaan’ altíjd net waar je crush is, dán pas is er reden je druk te maken, want pas dán zou het mensen op kunnen vallen.
Nu maak je je druk om minder dan niks.
Ten tweede, klaarblijkelijk ben je superjong, want je maakt je druk om niks. Maar je zit wél in New York!!! Dude or dudette...realiseer je even hóe ongans bevoorrecht je bent. Vele leeftijdsgenoten komen amper in de eerstvolgende grote plaats, die per trein of bus te bereiken is. En als het voor studie is...het gros pendelt tussen ouderlijk huis en studeerstad, komt met gratis OV nog ergens, en met zuurverdiende centjes dankzij shitty betaalt vakantie of weekendbaantje hooguit op Sziget...of met de rugzak in Thailand, dus waar héb je het over. De meeste anderen komen niet verder dan Sunshine Coast, Cote d’Azur of Costa Brava.
Ten derde, wil je een topic starten over smeuïge verhalen aangaande ‘de rare dingen die mensen doen wanneer ze verliefd zijn’ dan moet je wél zelf met iets beters komen dan jouw voorbeeld, want en het is niet smeuïg, en zo futiel dat het niet eens raar genoemd kan worden.
Maar verliefdheidsrariteiten ken ik zat. En die zijn vele malen vreemder dan waarmee jij komt.
Ik ken iemand die tegen een paal aan wandelde omdat hij te druk bezig was zijn crush te bekijken. Als in, boem, gat in zijn hoofd, EHBO...het goede nieuws is dat hij en zijn crush intussen bijna dertig jaar getrouwd zijn en een aantal kinderen hebben.
Ik ken ook iemand die bijna zijn auto in een meer parkeerde om zijn crush te imponeren, door vooral bezig te zijn haar favo liedje op te zoeken dan met het rijden...hij had pas net zijn rijbewijs, en was zo druk het juiste muziekje op te zoeken dat hij bijna dat meer inreed. Dat werd nooit wat, maar dat kwam niet door zijn rijskills. De klik was er gewoon niet. Ik was zelf zijn crush. En zoveel jaar na dato vind ik die actie nog steeds aandoenlijk. Op het moment zelf dacht ik wel ‘gast, wat doe jij nu? Let op de wég!’.
Dan was er nog iemand die er normaal casual bij liep. Die was volledig opgedoft, half in pak, al drie keer zichtbaar voorbij gefietst...waarschijnlijk vaker, maar die drie keer zagen we allemaal. Die was opgejut door anderen om haar te veroveren (als je wat wil moet je wel wat doen). Helaas waren ze even vergeten te vragen of zij hem überhaupt leuk vond, dus kwam hij voor niks opgedoft langs. Zij vond hem nl helemaal niet leuk. At all. Dus hoe opgefluft ook, die jongen maakte gewoon geen schijn van kans. Zij was ik btw.
Zelf stond ik iedere week ‘toevallig’ op dezelfde tijd dat mijn crush muziekles had gehad in mijn straat, onze kat binnen te halen. Om hém te zien. Iedere week. Maanden lang. Dat móet wel zijn opgevallen. Mijn hele buurt had het door, en ik werd ermee geplaagd. Het boeide mijn toenmalige crush totaal niet, want hij was helemaal niet geïnteresseerd.
Verder had ik, als verliefde puber, altijd mijn hart op de tong, dus alle vrienden wisten allang dat ik iemand heel leuk vond, terwijl de crushes in kwestie amper wisten dat ik bestond. Het is zelfs een keer gebeurt dat ik er via via achter kwam dat er zwaar geroddeld werd over een niet al te stille aanbidder (ik dus). Mijn halve woonplaats wist klaarblijkelijk al dat ik iemand leuk vond. Maar met het nieuws van vandaag pakt men morgen de vis in. Het was even groot nieuws dat BeauCis een crush had en vervolgens boeide het niemand meer.
Maar, dus, en, wanneer je je zo druk maakt om minder dan niks dan ben je zélf puber of je hebt ook echt nog helemaal geen reet meegemaakt. In beide gevallen zal Viva forum voor jou niet de plek zijn. De gemiddelde leeftijd hier is een stuk hoger dan puberleeftijd en de meeste mensen hier hebben heel wat meer meegemaakt om van wakker te liggen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 23-10-2021 12:45
Reden: op quoten is niet toegestaan
Reden: op quoten is niet toegestaan
5.37% gewijzigd
zaterdag 23 oktober 2021 om 08:43
Moet hier zo hard om lachen…minnimouse schreef: ↑23-10-2021 08:10Op de middelbare was ik verliefd op een jongen wiens fiets altijd naast de mijne stond. In zijn fiets was een postcode gegraveerd dus in combinatie met zijn achternaam had ik zijn adres opgezocht in het telefoonboek … dacht ik.
zaterdag 23 oktober 2021 om 08:49
Hahaha heerlijk.minnimouse schreef: ↑23-10-2021 08:10Op de middelbare was ik verliefd op een jongen wiens fiets altijd naast de mijne stond. In zijn fiets was een postcode gegraveerd dus in combinatie met zijn achternaam had ik zijn adres opgezocht in het telefoonboek … dacht ik.

zaterdag 23 oktober 2021 om 08:54
doe normaalBeauCis schreef: ↑23-10-2021 08:42Owkee, op zich leuk topic...want boel mensen doen best rare dingen wanneer ze verliefd zijn, en dat levert mooie verhalen op.
Maarrrrrrrrr....jouw voorbeeld doet me denken dat jij wel heel erg jong bent, zeer weinig hebt meegemaakt en een absurd groot schaamgevoel hebt.
Want je schaamt je klaarblijkelijk dood, omdat je ‘toevallig’ net boodschappen deed om je crush tegen te komen.
Ten eerste...wanneer jouw ‘toevalligheden’ beperkt zijn tot één keer de deur uitgaan omdat je haar zag van afstand (raam neem ik aan)....wáárom lig je dáár twee uur wakker van? Maar echt???
De kans dat zij, of iemand anders, dát doorheeft is nihil. So get over yourself!!! Dat boeit echt niemand. De meeste mensen zijn meer bezig met zichzelf dan met de rest van de wereld, en die merken het niet eens op.
Maar, dus, en, wanneer je je zo druk maakt om minder dan niks dan ben je zélf puber of je hebt ook echt nog helemaal geen reet meegemaakt. In beide gevallen zal Viva forum voor jou niet de plek zijn. De gemiddelde leeftijd hier is een stuk hoger dan puberleeftijd en de meeste mensen hier hebben heel wat meer meegemaakt om van wakker te liggen.
zaterdag 23 oktober 2021 om 08:57
Jezus ATypical, laat mij ook even lekker zelf bepalen wat ik schrijf...echt WTF.

zaterdag 23 oktober 2021 om 08:58
Gaat het nog goed?BeauCis schreef: ↑23-10-2021 08:42Owkee, op zich leuk topic...want boel mensen doen best rare dingen wanneer ze verliefd zijn, en dat levert mooie verhalen op.
[...]
anoniem_390051 wijzigde dit bericht op 23-10-2021 08:59
78.19% gewijzigd

zaterdag 23 oktober 2021 om 09:01
Ken jij het account ‘how to subtly bash anyone with a different opinion then yours?’
Moet ik aan denken wanneer ik jouw comments lees.
beaucis wijzigde dit bericht op 23-10-2021 09:36
0.23% gewijzigd
zaterdag 23 oktober 2021 om 09:05
On Topic: alles wat hier eerder genoemd is herken ik. Plus (uit de tijd van voor de mobiele telefoons) nummer opzoeken en bellen om antwoordapparaat of stem even te horen. En niks zeggen natuurlijk. Ook gênant achteraf, maar goed, toen was ik ook 16 ofzo.
ldp wijzigde dit bericht op 23-10-2021 09:05
0.19% gewijzigd
zaterdag 23 oktober 2021 om 09:06
hup terug naar bed, en met het andere been eerst, nog een keer proberen
je bent nu als die spookrijder die denkt, dat alle anderen het fout doen