Awkward dingen die je doet omdat je verliefd bent

23-10-2021 07:09 232 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik lig al 2 uur wakker, me te schamen voor iets wat ik heb gedaan omdat ik verliefd ben op iemand hier in de straat. We kennen elkaar goed, spreken elkaar regelmatig en ben nog aan het uitzoeken of we elkaar allebei leuk vinden.

Ik zag haar thuiskomen en ging toen ‘toevallig’ net de deur uit om ook boodschappen te doen.

Omdat ik zelf weet dat het niet toevalligs is schaam ik me en denk ik; waar ben ik mee bezig? :rofl:

Wat hebben jullie voor stomme dingen gedaan toen je verliefd was die je normaal niet zou doen?
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 23-10-2021 07:32
Reden: Verkeerd geschreven
27.64% gewijzigd
Hexopbezemsteel schreef:
24-10-2021 12:38
Ben ooit, als puber, onuitgenodigd op verjaardagsviste gegaan bij een crush. Het hele huis zat vol, ik kende niemand. Zijn vriendin was er trouwens ook (wist niet eens dat hij die had).

Zijn moeder was superlief. Heette me hartelijk welkom, alsof ze me al jaren kende. Gaf me thee en taart. Maakte een praatje. Het was heel gezellig en na een uurtje ging ik weer. Ik denk achteraf dat ik niet het eerste meisje was dat zo voor haar zoon kwam.

Inmiddels zijn mijn kinderen ouder dan ik destijds. Maar ik herinner me nog altijd die lieve moeder van die jongen, die mij het gevoel gaf dat ik van harte welkom was, en die mij heel elegant de kans had om te doen alsof ik gewone visite was. Uiteraard werd het niks, want die jongen bleek al verkering te hebben met een heel leuk en aardig meisje. Maar ik stond in ieder geval niet voor lul en voelde me ontzettend welkom in plaats van afgewezen.
Wat lief :flirting:
Wat een heerlijk herkenbaar topic dit, ik heb meerdere malen hardop moeten lachen 😂😂 (ook van schaamtevolle herkenning). Mijn hele persoonlijkheid lijkt te veranderen als ik bij iemand ben op wie ik verliefd ben, achteraf denk ik dan echt waar was ik mee bezig

Bij een iemand waar ik heel erg verliefd op was jaren geleden maar die gekmakend slecht was in terugbellen en appen (maar echt, liet overal zijn telefoon liggen en keek er soms dagen niet op) had ik mezelf een hele nieuwe persoonlijkheid aangemeten, namelijk iemand die debiel slecht is met telefoons en daarom steeds “per ongeluk” hem belde en appjes stuurde die voor anderen bedoeld waren, alleen maar om hem maar te kunnen spreken 😂😂😂 en dan steeds maar ‘oh ja ik snap deze telefoon gewoon niet sorry hoor’. Zo verschrikkelijk doorzichtig achteraf ik schaam me dood (is wel wat geworden trouwens maar we pasten toch niet bij elkaar)

En ik weet nog in de tijd van Hyves als puber, dan postte mijn crush iets over een of andere band, ging ik een paar dagen later op mijn profiel zetten dat ik daar zogenaamd heen zou gaan met een of anders verzonnen jongen :facepalm:

Toen ik 16 was, was ik mega verliefd op een collega van mijn bijbaantje in de ah (hij was 20 en had een oorbel, genoeg reden om verliefd te worden). Ik zat toen ook net op gitaarles en kon 3 akkoorden.
Op een gegeven moment was ik bij hem thuis (geen idee meer hoe, volgens mij had ik mezelf uitgenodigd) en er was ook een vriend van hem, laten we hem Joep noemen. Die crush zegt: ik wil gitaar leren spelen, Joep speelt gitaar en die gaat het mij leren. Ik: ik kan het je ook leren als je wil, ik speel ook. Dus ik daar heel onhandig voor die 2 jongens een beetje tokkelen. Een jaar later brak Joep door met zijn band in heel Nederland. Ik schaam me nog steeds voor mijn poging om hem gitaar te leren spelen waar Joep bij was :facepalm: wel aardig van ze dat ze mij in mijn waarde hebben gelaten maar wat moeten ze gelachen hebben toen ik weg was, wat een schaap was ik. Is nooit wat geworden uiteraard
attaquepanique schreef:
25-10-2021 00:50
Wat een heerlijk herkenbaar topic dit, ik heb meerdere malen hardop moeten lachen 😂😂 (ook van schaamtevolle herkenning). Mijn hele persoonlijkheid lijkt te veranderen als ik bij iemand ben op wie ik verliefd ben, achteraf denk ik dan echt waar was ik mee bezig

Bij een iemand waar ik heel erg verliefd op was jaren geleden maar die gekmakend slecht was in terugbellen en appen (maar echt, liet overal zijn telefoon liggen en keek er soms dagen niet op) had ik mezelf een hele nieuwe persoonlijkheid aangemeten, namelijk iemand die debiel slecht is met telefoons en daarom steeds “per ongeluk” hem belde en appjes stuurde die voor anderen bedoeld waren, alleen maar om hem maar te kunnen spreken 😂😂😂 en dan steeds maar ‘oh ja ik snap deze telefoon gewoon niet sorry hoor’. Zo verschrikkelijk doorzichtig achteraf ik schaam me dood (is wel wat geworden trouwens maar we pasten toch niet bij elkaar)

En ik weet nog in de tijd van Hyves als puber, dan postte mijn crush iets over een of andere band, ging ik een paar dagen later op mijn profiel zetten dat ik daar zogenaamd heen zou gaan met een of anders verzonnen jongen :facepalm:

Toen ik 16 was, was ik mega verliefd op een collega van mijn bijbaantje in de ah (hij was 20 en had een oorbel, genoeg reden om verliefd te worden). Ik zat toen ook net op gitaarles en kon 3 akkoorden.
Op een gegeven moment was ik bij hem thuis (geen idee meer hoe, volgens mij had ik mezelf uitgenodigd) en er was ook een vriend van hem, laten we hem Joep noemen. Die crush zegt: ik wil gitaar leren spelen, Joep speelt gitaar en die gaat het mij leren. Ik: ik kan het je ook leren als je wil, ik speel ook. Dus ik daar heel onhandig voor die 2 jongens een beetje tokkelen. Een jaar later brak Joep door met zijn band in heel Nederland. Ik schaam me nog steeds voor mijn poging om hem gitaar te leren spelen waar Joep bij was :facepalm: wel aardig van ze dat ze mij in mijn waarde hebben gelaten maar wat moeten ze gelachen hebben toen ik weg was, wat een schaap was ik. Is nooit wat geworden uiteraard
😂😂 oh heerlijk.
Ik ben zo blij met al jullie verhalen.
Oh dat van die berichten deed ik trouwens ook :facepalm:
Dan stuurde ik bijvoorbeeld iets naar een crush alsof ik op iemand reageerde als in :'Thanks ja ik vond het ook super gezellig'
Echt super doorzichtig :hihi: maar vaak kreeg je dan wel een reactie.

Maar wat iemand hier ook al zei, ik kan ook gewoon nooit normaal doen, of ik ga heel cute en een beetje flirterig doen of heel afstandelijk :roll: zo van 'Oh hoi' en dan juist veel met anderen gaan praten en doen alsof het me niks interesseert :facepalm:
yesss schreef:
25-10-2021 14:08
Dan stuurde ik bijvoorbeeld iets naar een crush alsof ik op iemand reageerde als in :'Thanks ja ik vond het ook super gezellig'
Echt super doorzichtig :hihi: maar vaak kreeg je dan wel een reactie.

Maar wat iemand hier ook al zei, ik kan ook gewoon nooit normaal doen, of ik ga heel cute en een beetje flirterig doen of heel afstandelijk :roll: zo van 'Oh hoi' en dan juist veel met anderen gaan praten en doen alsof het me niks interesseert :facepalm:
Dat afstandelijk doen herken ik dus ook, en ik lees dus velen met mij. Alsof ik quasi nonchalant wil doen. En dan naderhand denk ik; straks kwam ik TE ongeïnteresseerd over , moeten we ook weer niet hebben. Het wisselt van schaapachtig, naar super nonchalant en cool en flirterig op de app. Wel fijn om te weten dat meerderen niet echt congruent zijn haha :)
Ik was ENORM verliefd op een jongen die in de supermarkt werkte. Ik werkte in een ander filiaal, dus toen werd gevraagd wie in de kersttijd wilde bijspringen in dat specifieke filiaal dacht ik: kans. Elke ochtend de wekker een half uur eerder want ik moest natuurlijk perfect geföhnd en gestyled achter de kassa zitten daar, om hem de gelegenheid te geven als een blok voor me te vallen.

Ik heb dus serieus een jaar bij die supermarkt gewerkt voordat we met elkaar aan de praat raakten in de lunchpauze. We hebben daarna wel jarenlang dikke verkering gehad. Bleek dat hij op het rooster ging kijken wanneer ik werkte en dan vakken ging vullen in de buurt van de kassa waar ik heel onopvallend naar hem zat te kijken. En had gekeken of hij niet naar 'mijn' filiaal kon worden overgeplaatst. Ahhh... l'amour tussen de boodschappen...
Wat eten we vanavond?
cleo schreef:
23-10-2021 14:09
Het is me trouwens zelf ook wel meerdere keren overkomen. Ik woon in het centrum van de stad en ik had bijvoorbeeld een collega die ik steeds maar al winkelend bij mij in de buurt tegenkwam. Hij belde ook eens aan met een tas vol boodschappen. Ja, heel gênant, maar hij moest heel nodig plassen, kon hij even bij mij misschien. En toen was hij er, en stelde hij voor om dan samen een wijntje te drinken. Hij had er een in z’n boodschappentas. En gut, nu wordt het later, zal hij voor me koken dan? Hij had ingrediënten in z’n tas.

Ik was nog wat naïef en dacht dat alles gewoon spontaan was. Totdat hij een zoutvaatje uit zijn tas haalde, hahaha! Pas toen had ik het door. Maar dat werd nog een hele leuke avond, en hebben nog een hele tijd wat gehad. Leuke vent. Ga meteen even kijken wat híj nu doet. :mrgreen:
OK, dat vind ik wel echt een goeie move en dan heb je ook behoorlijk wat zelfvertrouwen dat je het zo gezellig kan maken dat je mag blijven en meteen wat lekkers kan koken.

Ik heb heel klunzig een keer een jongen gebeld en toen hij opnam een heel verhaal opgehangen over dat ik allemaal mensen aan het bellen was, omdat ik wilde weten hoe hun voicemail klonk. Dat ik niet had verwacht dat hij zou opnemen. Dat ik dus heel veel nummers belde, vanwege mijn onderzoekje naar voicemails. Prikte hij denk ik zo doorheen, maar we hebben daarna wel lang verkering gehad.
makreel schreef:
25-10-2021 18:11
Ik was ENORM verliefd op een jongen die in de supermarkt werkte. Ik werkte in een ander filiaal, dus toen werd gevraagd wie in de kersttijd wilde bijspringen in dat specifieke filiaal dacht ik: kans. Elke ochtend de wekker een half uur eerder want ik moest natuurlijk perfect geföhnd en gestyled achter de kassa zitten daar, om hem de gelegenheid te geven als een blok voor me te vallen.

Ik heb dus serieus een jaar bij die supermarkt gewerkt voordat we met elkaar aan de praat raakten in de lunchpauze. We hebben daarna wel jarenlang dikke verkering gehad. Bleek dat hij op het rooster ging kijken wanneer ik werkte en dan vakken ging vullen in de buurt van de kassa waar ik heel onopvallend naar hem zat te kijken. En had gekeken of hij niet naar 'mijn' filiaal kon worden overgeplaatst. Ahhh... l'amour tussen de boodschappen...
Dit is echt super leuk :)
Vooral als het dus achteraf wederzijds blijkt te zijn :flirting:

Dat hoop ik stiekem ook nog steeds met mijn crush, hij doet altijd wel soort van verlegen/afstandelijk en laatst liepen we elkaar tegemoet wat al super awkward is want dan weet je niet waar je moet kijken, maar toen lachten we naar elkaar en hij scande me echt in een seconde en deed ondertussen heel nonchalant en ik ook :P
Maarja echt zeker weten doe ik het dus nog steeds niet.
yesss schreef:
25-10-2021 14:08
Echt super doorzichtig :hihi:

JA DIT :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Of:

Hey, zie ik je vanavond nog? ;-)
Of
Ik sta al in die en die kroeg met die en die (allemaal jongensnamen natuurlijk), kom je nog?

En dan:

Oeps verkeerde

En dan de hele avond je telefoon checken of je reactie had :bonk:

En vooral inderdaad: als je elkaar dan een keer sprak supertof en afstandelijk doen haha

Mijn god wat een schaap was ik
yesss schreef:
25-10-2021 18:47
Dit is echt super leuk :)
Vooral als het dus achteraf wederzijds blijkt te zijn :flirting:

Dat hoop ik stiekem ook nog steeds met mijn crush, hij doet altijd wel soort van verlegen/afstandelijk en laatst liepen we elkaar tegemoet wat al super awkward is want dan weet je niet waar je moet kijken, maar toen lachten we naar elkaar en hij scande me echt in een seconde en deed ondertussen heel nonchalant en ik ook :P
Maarja echt zeker weten doe ik het dus nog steeds niet.
Oh yess, nu ben ik ook wel benieuwd. Hoe lang vind je hem al leuk haha
In mijn studententijd woonde tegenover mij in de galerijflat een leuk uitziende jongedame, maar ik had geen flauw idee hoe met haar in contact te komen. Ik zag haar alleen als ze op de fiets wegging of aankwam. Ik heb toen een hele enquete verzonnen, afgedrukt en bij iedereen in haar portiek aangebeld om zogenaamd als bijklussende student een onderzoekje te mogen afnemen. Geen flauw idee meer waarover. En zo belandde ik ook bij haar. Ze had haast dus het werd een beetje afgeraffeld, maar toen had ik ook door dat het mijn type niet echt was. Andersom geloof ik ook niet. Ze was heel leuk om te zien, maar verder was er geen klik oid. Nou ja, het bleek dus wel een effectieve manier om in contact te komen :-)
Palmboominnewyork schreef:
25-10-2021 19:39
Oh yess, nu ben ik ook wel benieuwd. Hoe lang vind je hem al leuk haha
Echt al een jaar ofzo :roll: :facepalm:
Ik zal het hier wel laten weten als er ooit iets van de grond komt :P
attaquepanique schreef:
JA DIT :facepalm: :facepalm: :facepalm:

Of:

Hey, zie ik je vanavond nog? ;-)
Of
Ik sta al in die en die kroeg met die en die (allemaal jongensnamen natuurlijk), kom je nog?

En dan:

Oeps verkeerde

En dan de hele avond je telefoon checken of je reactie had :bonk:

En vooral inderdaad: als je elkaar dan een keer sprak supertof en afstandelijk doen haha

Mijn god wat een schaap was ik
Ik zit hier echt zo te lachen,
Zo herkenbaar allemaal :rolling:
Knuddestudder schreef:
In mijn studententijd woonde tegenover mij in de galerijflat een leuk uitziende jongedame, maar ik had geen flauw idee hoe met haar in contact te komen. Ik zag haar alleen als ze op de fiets wegging of aankwam. Ik heb toen een hele enquete verzonnen, afgedrukt en bij iedereen in haar portiek aangebeld om zogenaamd als bijklussende student een onderzoekje te mogen afnemen. Geen flauw idee meer waarover. En zo belandde ik ook bij haar. Ze had haast dus het werd een beetje afgeraffeld, maar toen had ik ook door dat het mijn type niet echt was. Andersom geloof ik ook niet. Ze was heel leuk om te zien, maar verder was er geen klik oid. Nou ja, het bleek dus wel een effectieve manier om in contact te komen :-)
Ohhh dat is ook een hele goede 😂 heerlijk dat je bij al die anderen ook bent langs gegaan
Oh vanavond was zo fijn. Ik kwam haar tegen en we kletste heel leuk. Ik begin haast te geloven dat het wederzijds is. Ze liep echt 3 keer langs in vijf minuten. Mijn tafel staat voor het raam dus ze ziet me werken. Toen dacht ik: ik ga ook maar doen alsof ik naar de auto moet, ze stond nog bij haar eigen auto en zei gelijk heel vrolijk gedag. We hebben een soort grapje over een bepaald koekje dat ze heel lekker vindt. Ik heb deze koekjes een keer voor haar gekocht en in haar tuin gelegd en dat gewhatsappt - sindsdien zijn de koekjes een soort terugkomend grapje en altijd als ik ze in de aanbieding zie app ik : goh ze zijn weer in de aanbieding.

Vorige week vroeg ze of ik ze ook lekker vind. Ik zei toen welke smaak mijn favoriete smaak is ( andere dan die ik voor haar koop) - en vanavond nadat we voor haar huis hadden gekletst en weg liep naar m’n auto riep ze me na : “Wil je een zo’n koekje? Ik heb ze toevallig. Ze haalde ze binnen op en gaf me een hele hand vol. Het was niet haar favoriete smaak maar mijn favoriete smaak koekjes . :love:
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 26-10-2021 07:58
Reden: Herkenbaarheid
12.57% gewijzigd
laat maar
anoniem_354676 wijzigde dit bericht op 26-10-2021 00:11
98.52% gewijzigd
25-10-2021 23:53
Oh vanavond was zo fijn. Ik kwam haar tegen en we kletste heel leuk. Ik begin haast te geloven dat het wederzijds is. Ze liep echt 3 keer langs in vijf minuten. Mijn tafel staat voor het raam dus ze ziet me werken. Toen dacht ik: ik ga ook maar doen alsof ik naar de auto moet, ze stond nog bij haar eigen auto en zei gelijk heel vrolijk gedag. We hebben een soort grapje over een bepaald snoepje dat ze heel lekker vindt. Ik heb die snoepjes een keer voor haar gekocht en in haar tuin gelegd en dat gewhatsappt - sindsdien zijn die snoepjes een soort terugkomend grapje en altijd als ik ze in de aanbieding zie app ik : goh ze zijn weer in de aanbieding. Vorige week vroeg ze of ik ze ook lekker vind. Ik zei toen welke smaak mijn favoriete smaak is ( andere dan die ik voor haar koop) - en vanavond nadat we gekletst hadden en ik weer van haar wegliep riep ze : “Wil je een zo’n snoepje? Ik heb ze toevallig in m’n auto liggen. Ze gaf me een hele hand vol en het was niet haar favoriete smaak maar mijn favoriete smaak. :love:

Ik bedenk me nu wel dat als ze dit forum ook leest het absurd herkenbaar is haha - misschien verwijder ik dit stukje later weer.
Haha wat schattig! Ze ziet je zeker wel zitten :flirting:

Leuk ook dat je ons op de hoogte houdt! En als jullie straks elkaars nummer hebben, ga dan niet zo dom doen als ik en zogenaamd verkeerde appjes sturen :biggrin:

Kan je trouwens niet hier en daar wat details veranderen (snoepje in koekje, auto in fiets) zodat het minder herkenbaar is?
diyer schreef:
25-10-2021 23:56
jezus mens. Hoe lang en hoe vaak en hoeveel topics ga jij gebruiken om maar te kunnen vertellen met hoeveel passie jij geneukt bent door een veel jongere man en dat neuken blijkbaar niet hetzelfde is als liefde. Het zit je wel hoog he.
:HA:
Leuk. Keep us posted : )
25-10-2021 23:53
Oh vanavond was zo fijn. Ik kwam haar tegen en we kletste heel leuk. Ik begin haast te geloven dat het wederzijds is. Ze liep echt 3 keer langs in vijf minuten. Mijn tafel staat voor het raam dus ze ziet me werken. Toen dacht ik: ik ga ook maar doen alsof ik naar de auto moet, ze stond nog bij haar eigen auto en zei gelijk heel vrolijk gedag. We hebben een soort grapje over een bepaald snoepje dat ze heel lekker vindt. Ik heb die snoepjes een keer voor haar gekocht en in haar tuin gelegd en dat gewhatsappt - sindsdien zijn die snoepjes een soort terugkomend grapje en altijd als ik ze in de aanbieding zie app ik : goh ze zijn weer in de aanbieding. Vorige week vroeg ze of ik ze ook lekker vind. Ik zei toen welke smaak mijn favoriete smaak is ( andere dan die ik voor haar koop) - en vanavond nadat we gekletst hadden en ik weer van haar wegliep riep ze : “Wil je een zo’n snoepje? Ik heb ze toevallig in m’n auto liggen. Ze gaf me een hele hand vol en het was niet haar favoriete smaak maar mijn favoriete smaak. :love:

Ik bedenk me nu wel dat als ze dit forum ook leest het absurd herkenbaar is haha - misschien verwijder ik dit stukje later weer.
Het is tijd om haar te vragen voor een wandeling/koffie/picknick/concert!
diyer schreef:
24-10-2021 11:37
Jemig, spoor jij wel ipv anderen de les te lezen over hoe bizar ze zijn. Maak een afspraak bij een psycholoog. Niet normaal hoe jij reageert.
Wel anderen de les lezen en dan je comments wissen….held!
Wat een leuk topic is dit. Alle reacties gelezen en ik herken het meeste zó goed, dat ik me haast opnieuw zit te schamen😚, ookal is het jaren geleden.
Man, man wat kon ik me hopeloos gedragen als ik verliefd was :facepalm:
Ik liet zo'n beetje alle honden uit mijn buurt uit om maar zo vaak mogelijk door 'zijn' straat heen en weer te kunnen paraderen. Uiteraard keek ik juist wanneer ik langs zijn huis liep,, strak voor me uit. Het was natuurlijk louter toeval dat ik voor de 156e keer langsliep, had niks met hem te maken! Puh!😌
Of uren in een kroeg gaan hangen waar hij 'misschien' zou kunnen opdagen. En als hij dan na uren van wachten en smachten binnenkwam, moest ik natuurlijk vooral doen alsof ik hem totaal niet opmerkte en vervolgens ook geen enkele aandacht voor hem had.
Ach, wat heb ik het mezelf vaak moeilijk gemaakt😁😁
.
palmboominnewyork wijzigde dit bericht op 26-10-2021 07:52
Reden: Ik dacht dat ik post gewijzigd had ivm herkenbaarheid maar inplaats daarvan een bericht geschreven - haha gaat lekker zo
0.00% gewijzigd
attaquepanique schreef:
26-10-2021 00:10
Haha wat schattig! Ze ziet je zeker wel zitten :flirting:

Leuk ook dat je ons op de hoogte houdt! En als jullie straks elkaars nummer hebben, ga dan niet zo dom doen als ik en zogenaamd verkeerde appjes sturen :biggrin:

Kan je trouwens niet hier en daar wat details veranderen (snoepje in koekje, auto in fiets) zodat het minder herkenbaar is?

Heb haar nummer al 😊 - maar zal geen verkeerde appjes sturen. 😂

Er eigenlijk al zoveel gebeurd tussen ons als ik het zo bij elkaar op tel. Gisteren vertelde ik vriendin over voorval en toen zei ze: het is echt knap dat jullie dit nog steeds kunnen volhouden terwijl het eigenlijk obvious is.

Maar ik ben zó onzeker - dat ik alles direct kapot relativeer en denk: ze bedoelt het vast gewoon als vriendinnen.

( we zijn beide vrouw)

:rofl:

Ja misschien moet ik idd even wat veranderen in bericht - alleen het is al gerepost , dat past zich dan niet aan in het gerepostte bericht toch?
26-10-2021 07:49
Heb haar nummer al 😊 - maar zal geen verkeerde appjes sturen. 😂

Er eigenlijk al zoveel gebeurd tussen ons als ik het zo bij elkaar op tel. Gisteren vertelde ik vriendin over voorval en toen zei ze: het is echt knap dat jullie dit nog steeds kunnen volhouden terwijl het eigenlijk obvious is.

Maar ik ben zó onzeker - dat ik alles direct kapot relativeer en denk: ze bedoelt het vast gewoon als vriendinnen.

( we zijn beide vrouw)

:rofl:

Ja misschien moet ik idd even wat veranderen in bericht - alleen het is al gerepost , dat past zich dan niet aan in het gerepostte bericht toch?
Nee dan moet je even vragen of diegene die het gequote heeft het weghaalt.

Wat een superleuk verhaal - gá ervoor!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven