Bedrogen door vriend
maandag 9 april 2018 om 10:46
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.
Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.
Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.
Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.
Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
maandag 9 april 2018 om 21:47
In zou voor die therapie gaan. .. Hij wil niet haar maar jou, anders was ie wel gegaan.... gedoe van een scheiding heb je er dan echt wel voor overKersje33 schreef: ↑09-04-2018 21:44Hij heeft haar nummer verwijderd, haar geblokkeerd op facebook. En als ik erom vraag laat hij zijn telefoon zien. Ook als hij haar is tegengekomen op straat verteld hij het me. Hij zegt haar niet eens gedag. Ik heb hem de kans gegeven voor haar te kiezen maar dat wilde hij niet. Anders had hij die kans toch ook aangegrepen?
Zij zegt natuurlijk dat hij voor de makkelijke weg heeft gekozen en geen zin heeft in het gedoe van scheiden etc.
Hij zegt dat hij voor mij heeft gekozen omdat hij mij niet kwijt wil.
maandag 9 april 2018 om 21:53
Ook jij kunt onderscheid maken tussen dingen die bij jezelf liggen ('ik vind die ander niet aantrekkelijk meer') en dingen die je bij een ander neerlegt ('het is jou schuld').
maandag 9 april 2018 om 21:53
Ik denk dat dat eigenlijk prima kan. Als hij de realiteit steeds een beetje heeft weggestopt. Als hij zich steeds heeft gericht op die affaire in het heden. En dan: komt je vrouw erachter. En sta je plots weer met twee voeten op de grond. Zie je wat je hebt. Wat je op het spel hebt gezet. Voel je de paniek. En weet je ineens heel zeker wat je wilt: je vrouw en je kinderen. Dan is de sleur plots helemaal niet meer zo'n ding. Alleen: de schade is al aangericht en kan niet ongedaan worden gemaakt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat hij nu ook nog niet volledig open is over zijn rol in dit geheel, dat maakt het nóg erger.
Misschien kan een relatietherapeut meer uit hem krijgen. Dan is er wellicht nog een opening en een reden om te proberen of er nog iets gerepareerd kan worden.
Anders kun je je het beste richten op een zo zacht mogelijke scheiding. Waarin je dan moet proberen om jouw, terechte, woede niet de overhand te laten hebben.
maandag 9 april 2018 om 21:58
Ja, je weet het altijd mooi te draaien. Waar het mij om gaat; wat de reden ook is dat je niet meer gelukkig bent in je relatie; doe er wat aan of ga uit elkaar. Maar iemand maandenlang besodemieteren en voorliegen is lager dan laag.
Maar laten wij daar nou niet verder over kissebissen, wij worden het toch niet eens en TO heeft er ook helemaal niks aan.
maandag 9 april 2018 om 21:58
Oke, en het onderzoeken van zijn redenen en al het andere omtrent zijn vreemdgaan doe je waarom? Waarom mag hij nog onderdeel zijn van het gezin? Waarom zoek je niet eerst uit wat je wil voordat je hem dit soort kansen nog geeft? Om op je in te praten etc?
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
maandag 9 april 2018 om 22:01
Prima hoor, dan doe je net of er geen verschil is tussen dingen bij jezelf en bij een ander leggen, dan heb jij toch gelijk en dan zeg je daarna dat we er verder niet over moeten kissebissen. Het is jouw leven, jouw wereld.vivamien schreef: ↑09-04-2018 21:58Ja, je weet het altijd mooi te draaien. Waar het mij om gaat; wat de reden ook is dat je niet meer gelukkig bent in je relatie; doe er wat aan of ga uit elkaar. Maar iemand maandenlang besodemieteren en voorliegen is lager dan laag.
Maar laten wij daar nou niet verder over kissebissen, wij worden het toch niet eens en TO heeft er ook helemaal niks aan.
maandag 9 april 2018 om 22:06
Jouw standaard antwoord als je een discussie niet weet te winnen, waarom maak je er niet meteen je motto van
Nowadays people know the price of everything and the value of nothing.
maandag 9 april 2018 om 22:14
Nu is de sleur dan misschien niet zo’n ding, maar wat als alles over een maand of wat weer tot rust is gekomen en ons leven weer gewoon doorgaat. Dan kan hij toch langzaam aan opnieuw gaan denken, is dit het nou? En misschien denkt hij dan als hij haar weer eens tegenkomt, goh wat was ze toch eigenlijk mooi en leuk en wat mis ik haar. En wordt hij opnieuw verliefd op haar.ikBedoelHetGoed schreef: ↑09-04-2018 21:53Ik denk dat dat eigenlijk prima kan. Als hij de realiteit steeds een beetje heeft weggestopt. Als hij zich steeds heeft gericht op die affaire in het heden. En dan: komt je vrouw erachter. En sta je plots weer met twee voeten op de grond. Zie je wat je hebt. Wat je op het spel hebt gezet. Voel je de paniek. En weet je ineens heel zeker wat je wilt: je vrouw en je kinderen. Dan is de sleur plots helemaal niet meer zo'n ding. Alleen: de schade is al aangericht en kan niet ongedaan worden gemaakt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard. Dat hij nu ook nog niet volledig open is over zijn rol in dit geheel, dat maakt het nóg erger.
Misschien kan een relatietherapeut meer uit hem krijgen. Dan is er wellicht nog een opening en een reden om te proberen of er nog iets gerepareerd kan worden.
Anders kun je je het beste richten op een zo zacht mogelijke scheiding. Waarin je dan moet proberen om jouw, terechte, woede niet de overhand te laten hebben.
maandag 9 april 2018 om 22:20
Nou, wil jij nog graag even door kissebissen, dan? Prima.
Dingen bij jezelf neerleggen of bij de ander? Stel; TO is 30 kilo aangekomen en vriend is volledig op haar uitgekeken. Wat kan hij doen? Hij kaart het bij haar aan, TO gaat afvallen en alles is weer koek en ei? Hij zegt niks (of hij zegt wel dat ze moet afvallen en doet TO er helemaal niks aan) en gaat hij vreemd?
Nogmaals, wat ook de reden is, wie er “schuld” heeft (misschien is TO inderdaad de reden dat de hun relatie prut is) dan nog ga je iemand. waar je notabene ooit nog samen kinderen mee gemaakt hebt, niet voorliegen en bedonderen. Dat heeft te maken met respect, met vertrouwen. Zoiets doe je niet. En dan ook nog eens met een wederzijdse vriendin. Hoe denk je dat voelt, Amant, belazerd worden door je partner én je vriendin?
maandag 9 april 2018 om 22:24
Absoluut. Hij heeft alles geriskeerd en dat zou hij opnieuw kunnen doen. Het eerste dat hij zou kunnen doen is nu open en eerlijk zijn. Naar jou en naar zichzelf. Dat doet hij zo te lezen niet of in elk geval niet voldoende. Waarom niet? Dat is de vraag. Is het in de hoop dat hij jouw aandacht kan afleiden van de relevante vragen? Is het schaamte? Is het omdat hij het zelf ook niet weet? Misschien dat een therapeut nog bij de kern kan komen.Kersje33 schreef: ↑09-04-2018 22:14Nu is de sleur dan misschien niet zo’n ding, maar wat als alles over een maand of wat weer tot rust is gekomen en ons leven weer gewoon doorgaat. Dan kan hij toch langzaam aan opnieuw gaan denken, is dit het nou? En misschien denkt hij dan als hij haar weer eens tegenkomt, goh wat was ze toch eigenlijk mooi en leuk en wat mis ik haar.
Ik ken één soortgelijke situatie. Vrouw zwanger van eerste kind, man had een maandenlange affaire. Haar vader vertrouwde wat zaken niet en heeft het ontdekt. Zij heeft hem uit huis gezet, nieuwe sloten, geen contact. Later zijn ze langzaamaan toch weer tot elkaar gekomen en inmiddels zijn ze alweer heel veel jaren (> 10 jaar) en kinderen verder. Zonder nieuwe affaires. Maar om weer echt te functioneren als team, samen, dat heeft heel lang nodig gehad.
maandag 9 april 2018 om 22:27
Het lijkt me vreselijk kut.vivamien schreef: ↑09-04-2018 22:20Nou, wil jij nog graag even door kissebissen, dan? Prima.
Dingen bij jezelf neerleggen of bij de ander? Stel; TO is 30 kilo aangekomen en vriend is volledig op haar uitgekeken. Wat kan hij doen? Hij kaart het bij haar aan, TO gaat afvallen en alles is weer koek en ei? Hij zegt niks (of hij zegt wel dat ze moet afvallen en doet TO er helemaal niks aan) en gaat hij vreemd?
Nogmaals, wat ook de reden is, wie er “schuld” heeft (misschien is TO inderdaad de reden dat de hun relatie prut is) dan nog ga je iemand. waar je notabene ooit nog samen kinderen mee gemaakt hebt, niet voorliegen en bedonderen. Dat heeft te maken met respect, met vertrouwen. Zoiets doe je niet. En dan ook nog eens met een wederzijdse vriendin. Hoe denk je dat voelt, Amant, belazerd worden door je partner én je vriendin?
maandag 9 april 2018 om 22:52
TO, ik vind dat je je opstelt als een slachtoffer. En nee, ik vind het niet goed te praten dat jouw man is vreemd gegaan. Dat vind ik een ongelofelijk slappe actie zelfs. Als hij mijn man zou zijn dan was nu al lang tot hem doorgedrongen dat hij diep door het stof zou moeten om te pogen onze relatie te lijmen. En realiseer je je dat jij de touwtjes van jouw leven in handen hebt. Wat wil jij? WAT WIL JIJ? En hoe ga jij ervoor zorgen dat je dat gaat bereiken? Je gaat je toch niet afhankelijk van hem opstellen? Je hebt hem al na een paar dagen weer terug genomen. In jouw huis en in jouw bed. Gooi je kloten op tafel TO!Kersje33 schreef: ↑09-04-2018 22:14Nu is de sleur dan misschien niet zo’n ding, maar wat als alles over een maand of wat weer tot rust is gekomen en ons leven weer gewoon doorgaat. Dan kan hij toch langzaam aan opnieuw gaan denken, is dit het nou? En misschien denkt hij dan als hij haar weer eens tegenkomt, goh wat was ze toch eigenlijk mooi en leuk en wat mis ik haar. En wordt hij opnieuw verliefd op haar.
maandag 9 april 2018 om 22:58
Even voor de duidelijkheid, hij weet heel goed dat hij door het stof moet gaan. Hij weet ook, 1x contact met haar zoeken en het is definitief over. Dat heb ik hem heel duidelijk gemaakt. Hij staat ook open voor therapie. Het gaat mij er nu om, wil ik dit nog wel? Wil ik leven met een man die me zo bedrogen heeft? Wil ik me constant blijven afvragen of het niet ooit weer zal gebeuren, want het vertrouwen komt nooit meer 100% terug.Fauna69 schreef: ↑09-04-2018 22:52TO, ik vind dat je je opstelt als een slachtoffer. En nee, ik vind het niet goed te praten dat jouw man is vreemd gegaan. Dat vind ik een ongelofelijk slappe actie zelfs. Als hij mijn man zou zijn dan was nu al lang tot hem doorgedrongen dat hij diep door het stof zou moeten om te pogen onze relatie te lijmen. En realiseer je je dat jij de touwtjes van jouw leven in handen hebt. Wat wil jij? WAT WIL JIJ? En hoe ga jij ervoor zorgen dat je dat gaat bereiken? Je gaat je toch niet afhankelijk van hem opstellen? Je hebt hem al na een paar dagen weer terug genomen. In jouw huis en in jouw bed. Gooi je kloten op tafel TO!
maandag 9 april 2018 om 23:03
Dat klinkt niet echt top, TO. Je partner die eerst door het stof moet wil jij hem weer (?) toelaten. Wordt het dan een zwaard van Damocles dat voor altijd boven zijn hoofd hangt? Wil hij zo leven? En jij dan; wil jij je altijd zorgen blijven maken of hij je wel trouw is? Wil jij zo leven?
Wat ik echt heel erg mis in dit hele verhaal is dat zowel jij als hij alles op tafel leggen en dan kijken of er nog iets overblijft. Wat gebeurd is, is gebeurd. Daar verander je niets meer aan.
Wat ik echt heel erg mis in dit hele verhaal is dat zowel jij als hij alles op tafel leggen en dan kijken of er nog iets overblijft. Wat gebeurd is, is gebeurd. Daar verander je niets meer aan.
maandag 9 april 2018 om 23:20
Misschien is de eigenlijke vraag: kan ik, op den duur, nog voldoende vertrouwen op een man die mij eerder een lange tijd zo respectloos heeft behandeld en zo ongegeneerd heeft bedrogen. En die vraag is terecht. Ik vind niet dat jij onvoldoende "ballen" toont. Jij wilt niet meteen weglopen uit de situatie, want de kinderen zijn ook partij. En die lijden enorm onder een scheiding. Dus dat jij probeert mee te werken aan de lijmpoging van je man, vind ik prijzenswaardig. Of het zal slagen dat kan alleen de tijd je leren. Veel hangt af van hoe dit nu wordt "uitgepraat" en hoe de toekomst wordt ingestoken. Dat vraagt veel van jullie beiden. Of je dat wilt, ook dat zal de tijd uitmaken. Ik denk dat je het meeste geholpen bent met de wetenschap dat je vrij bent om te doen wat jou het beste lijkt. En dat hoef je niet nu al te weten. Maar als het beter is de boel af te kappen, probeer je woede en verdriet er dan buiten te laten. Daar zul je de kinderen echt mee helpen.Kersje33 schreef: ↑09-04-2018 22:58Even voor de duidelijkheid, hij weet heel goed dat hij door het stof moet gaan. Hij weet ook, 1x contact met haar zoeken en het is definitief over. Dat heb ik hem heel duidelijk gemaakt. Hij staat ook open voor therapie. Het gaat mij er nu om, wil ik dit nog wel? Wil ik leven met een man die me zo bedrogen heeft? Wil ik me constant blijven afvragen of het niet ooit weer zal gebeuren, want het vertrouwen komt nooit meer 100% terug.
maandag 9 april 2018 om 23:30
Het schijnt dat heel veel mensen niet 100% te vertrouwen zijn. Dat zou dus niet je uitgangspunt moeten zijn. Ik zou me afvragen of jij bereid bent om hem op termijn weer 100% te vertrouwen. Het is namelijk gewoon een beslissing. Zoals trouw blijven ook een beslissing is, en geen eigenschap.Kersje33 schreef: ↑09-04-2018 22:58Even voor de duidelijkheid, hij weet heel goed dat hij door het stof moet gaan. Hij weet ook, 1x contact met haar zoeken en het is definitief over. Dat heb ik hem heel duidelijk gemaakt. Hij staat ook open voor therapie. Het gaat mij er nu om, wil ik dit nog wel? Wil ik leven met een man die me zo bedrogen heeft? Wil ik me constant blijven afvragen of het niet ooit weer zal gebeuren, want het vertrouwen komt nooit meer 100% terug.
Dat zal niet gemakkelijk zijn, en daarom zou ik er de tijd voor nemen. Als jij het ervoor over hebt (omdat jullie kinderen hebben, bijvoorbeeld, en je toch gelukkig bent geweest al die tijd) kun je hem nog een kans geven. Maar misschien blijk je het er toch niet voor over te hebben - en dan heeft je vriend pech.
dinsdag 10 april 2018 om 08:52
Ik vraag me altijd af waarom mensen zelfs nog gaan onderzoeken of ze nog zin hebben in een kerel die een ander heeft geduwd.
Gatver dat wil je toch niet.
Waar zijn de waardigheden als mens en het respect voor een huwelijk.
Bovendien als je verliefd bent op een ander moet je daar altijd voor kiezen als het dan toch fout loopt.
Als het thuis goed was, was er geen ruimte voor die verliefdheid.
Alles wat je dan thuis nog zou moeten fixen na vreemdgaan is drijfzand en houtje touwtje constructie.
Hoe kan je als je afknapt op iemand er nog van opknappen?
Ik ben echt zo oprecht blij dat ik geen huwelijk, relatie meer heb wat een ellende!
Bovendien als je verliefd bent op een ander moet je daar altijd voor kiezen als het dan toch fout loopt.
Alles wat je dan thuis nog zou moeten fixen na vreemdgaan is drijfzand en houtje touwtje constructie.
Ik ben echt zo oprecht blij dat ik geen huwelijk, relatie meer heb wat een ellende!
dinsdag 10 april 2018 om 09:15
Wat bedoel je daarmee? Als het tussen ons fout loopt hij terug gaat naar haar? Of dat hij voor haar had moeten kiezen?keukenstoel schreef: ↑10-04-2018 08:52Ik vraag me altijd af waarom mensen zelfs nog gaan onderzoeken of ze nog zin hebben in een kerel die een ander heeft geduwd.
dinsdag 10 april 2018 om 12:18
Ik zou me ook afvragen wil ik een relatie met wie ik alleen kinderen, het huishouden en interesse in dezelfde films deel.Kersje33 schreef: ↑09-04-2018 22:58Even voor de duidelijkheid, hij weet heel goed dat hij door het stof moet gaan. Hij weet ook, 1x contact met haar zoeken en het is definitief over. Dat heb ik hem heel duidelijk gemaakt. Hij staat ook open voor therapie. Het gaat mij er nu om, wil ik dit nog wel? Wil ik leven met een man die me zo bedrogen heeft? Wil ik me constant blijven afvragen of het niet ooit weer zal gebeuren, want het vertrouwen komt nooit meer 100% terug.
Klink voor mij niet als een echt stevige basis.
dinsdag 10 april 2018 om 14:19
Dat is voor iedereen weer anders, bij ons is het nooit een probleem geweest. Mijn werk is mijn hobby en hij vind het fijn om te huismussen als hij uit het werk komt.Judy_Hopps schreef: ↑10-04-2018 12:18Ik zou me ook afvragen wil ik een relatie met wie ik alleen kinderen, het huishouden en interesse in dezelfde films deel.
Klink voor mij niet als een echt stevige basis.
Maar hij deelt met haar wel dezelfde sport die ze leuk vinden, zelfde festivals waar ze graag heen gaan, hij wandelde graag met haar terwijl hij dat met mij nooit wil/doet. En hij vind haar mega aantrekkelijk. Ik weet dat hij nu niks meer met haar heeft, geen contact niks, en dat hij voor mij heeft gekozen. Maar ik ben gewoon bang dat hij ooit weer voor de bijl gaat bij haar. Omdat ze tenslotte hem al een keer heeft verleid, is de kans dan niet groot dat haar dat weer lukt? En hij op een ‘onbewaakt’ moment weer betoverd wordt door haar?