Bedrogen door vriend

09-04-2018 10:46 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer een maand geleden ben ik erachter gekomen dat mijn vriend vreemd is gegaan. Ik las een berichtje op zijn telefoon, anders had ik het nu nog niet geweten. Hij heeft alles opgebiecht. En het was geen dronken one night stand. Nee 4 maanden lang! Heeft hij een affaire gehad met een andere vrouw. De grond zakte onder mijn voeten vandaan. Hoe kon hij mij en de kinderen dit aan doen?
Hij is er zelf kapot van en heeft veel spijt. Hij wil voor mij gaan, voor ons gezin. En heeft direct alle contact met die ander afgebroken. Het ergste is nog, dat het een wederzijdse vriendin was. Dubbel verraad dus. En ze hebben seks gehad in ons huis. Kotsmisselijk word ik ervan. En ik walg van wat hij heeft gedaan. Ik ben tot op het bot gekwetst.

Hij zegt dat hij niet van haar houd maar zij zegt wat anders. Zij zegt dat ze plannen hadden om samen verder te gaan. Ik weet niet wat ik moet geloven. Waarom is hij anders zolang ermee doorgegaan? Dan is er toch liefde in het spel?
Ik heb hem een paar dagen uit huis gezet direct toen ik erachter kwam. Na een paar dagen mocht hij terugkomen omdat de kinderen hun papa zo miste. Maar van mij hoefde het echt niet meer.

Nu een maand verder word ik nog steeds elke dag kotsmisselijk van mijn eigen huis, zie ik alles voor me wat ze hebben gedaan. Hij laat wel echt xien dat hij voor me gaat. Maar ik kan maar niet begrijpen dat hij zoiets heeft kunnen doen! Dat hij zo egoistisch is geweest en alleen maar aan zichzelf heeft gedacht. Verhuizen gaat (voorlopig) niet want mijn vriend heeft een eigen bedrijf aan huis.
Ik denk niet dat dit ooit nog goed komt, ik wil het opzich wel voor de kinderen maar tussen ons zal het nooit meer hetzelfde zijn. Ik walg nog elke dag van hem.
Ik weet niet of ik er goed aan doe om te blijven want ik kan hier denk ik niet mee leven. We hebben wel 2 kinderen en een bedrijf, dit maakt het extra lastig. Wat moet ik doen?
anoniem_367627 wijzigde dit bericht op 09-04-2018 10:54
4.02% gewijzigd
I’m all about the fairytail baby
Joh, haal die plaat eens weg. Je geeft haar wel heel veel macht he? Hij heeft daar ook een aandeel in he? Hij heeft haar zelf meegenomen in jullie huis om daar seks te hebben. Hij is hier de grote schuldige, niet zij. En die verliefdheid van hem is natuurlijk niet ineens over, sinds jij het hebt ontdekt. Grote kans dat dit over een tijdje gewoon doorgaat, maar dan wel wat discreter.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:21
Ik weet dus niet of ik hier ooit over heen ga komen. Als het 1x seks was dan kan ik het nog wel vergeven. Maar hij heeft gewoon 4 maanden lang met haar een relatie gehad! En dan die keren dat ze in ons huis is geweest. Ik kan er maar niet met mn kop bij. Wat hij ook zegt, ik geloof nog steeds niks van wat uit zijn mond komt. Ik had gedacht dat het nu wel wat beter zou gaan na een maand maar ik wordt er nog steeds elke dag kotsmisselijk van.
Ik ben er wel van overtuigd dat hij echt voor mij wil gaan en niet voor haar. Maar ik weet niet of ik dit nog wel kan.
Het feit dat hij vreemd gegaan is, met notabene jullie vriendin geeft aan dat hij nooit echt voor je ging. Nu moet hij wel, omdat je hem betrapt hebt. Was dat niet gebeurd dan waren die twee lekker doorgegaan.

En nee 4 maanden een affaire zegt niets over liefde. Zelfs geen 4 jaar. Het kan puur om lust geweest zijn.

Ik denk dat jouw gevoel om te kotsen wel zal verminderen met de tijd. Ik zou het dus nog even aankijken en zien hoe het zich ontwikkeld. Al is het maar om voor te weten dat je het geprobeerd hebt.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 11:36
Misschien wel, maar ik wil mijn kinderen hier niet mee opzadelen. Die waren al zo verdrietig toen hij een par dagen weg was. Ze zijn nog zo klein.
Hoe kleiner des te makkelijker ze wennen aan een nieuwe situatie. En als je dan perse voor hen bij mekaar blijft dan moet je niet verder zeuren hierover. Het is het één of het ander.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 12:32
De relatie tussen hen was in de eerste maanden alleen op emotioneel vlak. Later hadden ze ook seks. Dat het dus niet alleen om de seks draaide is mij duidelijk. Er kwam dus ook liefde bij kijken. En dat maakt dit ook nog moeilijker.
En nee ik ben niet meer hetzelfde lustobject als toen. Zij is een hele mooie vrouw, echt zijn type ook.
Op alle vlakken was zij zijn droomvrouw. Maar hij zegt niks meer voor haar te voelen. Hij wil mij
Zomaar, in eens? Dat geloof je toch niet?! Hij wil jou.. Voor het plaatje. (en gemak)
Kersje33 schreef:
09-04-2018 17:46
Ik weet dus ook niet of ik ooit nog liefde kan opbrengen voor hem. Als ik hem met de kinderen zie voel ik wel liefde maar dat is omdat hij een goede vader is. En dan denk ik tegelijk, klootzak! Zelfs je kinderen heb je op het spel gezet.
Het feit dat het zo lang aan de gang is geweest en het meerdere keren is gestopt maar toch weer door is gegaan is voor mij onbegrijpelijk. En dan zegt hij dat hij niets meer voor haar voelt. Hoe moet ik dat nu geloven? Hoe moet ik ook maar iets geloven wat uit zijn mond komt?
Wat?! Hij blijft hun vader, hoor. Ook na een breuk. Beetje laf om zelf de kinderen erin te mengen.
Hij blijft verliefd en geilen op haar. Reken daar maar op. Hij is nu betrapt en houdt zich koest.
Kersje33 schreef:
09-04-2018 18:25
Hij zegt dat hij in het begin verliefd was op haar en daarom ermee was begonnen. Hij is er ook een paar keer mee gestopt. Dat hij er vervolgens telkens mee door is gegaan is volgens hem om haar tevreden te stellen. Omdat hij bang was dat het uitkwam.
Zij heeft een andere versie van het verhaal. Ik weet echt niet wat ik moet geloven.
Dus daarom moet hij levenslang haar minnaar zijn? Zodat het niet uitkomt?
Amant schreef:
09-04-2018 21:36
Ja hoor,
'schat, je wordt wat voller valt me op' (5kg erbij)
'schat, je mag wel wat pondjes kwijt' (10 kilo erbij)
'hee lieverd, je moet echt eens wat aan je gewicht gaan doen' (15 kilo erbij)
'hee, ik vind het echt niet mooi dat je zoveel zwaarder bent geworden' (20 kilo erbij)
'joh, ik moet tegenwoordig eerst een paar borrels op voordat ik het op je kan' (25 kilo erbij)

In welk scenario komt dit goed?
Wat een dom gelul weer van 3x raden wie. Volgens jouw definities zou ik dus een kuthuwelijk met een vreemdgaande vent verdienen omdat ik in mijn geval én ben aangekomen én nu dankzij de zwangerschap sowieso een verruineerd lijf heb (extreme striae en een hangvel waar alleen een buikwandcorrectie tegen helpt). Je lijkt te prediken dat je het verdient als je 'jezelf laat gaan' nou dan hierbij de oproep om allemaal lekker massaal vreemd te gaan als mannen kaal worden, een buikje krijgen of een rimpelzak. Want tja laten we lekker kortzichtig doen met zijn allen. Het verbaast me dat er nog bejaarden bij elkaar zijn en elkaars rimpelige handje vasthouden want tering jantje dat ziet er toch ook niet meer uit... etc.
(thank god heb ik een exemplaar wat ondanks bovengenoemde mankementen aan mijn lijf nog gezellig niet vreemdgaat en het regelmatig met me doet hallelujaaaah)
Kersje33 schreef:
09-04-2018 20:29
Tja ik weet zelf ook wel dat zij mooier is dan ik. Het is gewoon een knappe vrouw om te zien en ik weet dat het precies het type is waar mijn vriend op valt. Blond haar, mooie rondingen, knap koppie. Ik ben de laatste jaren veel aangekomen. Ik weet ook wel dat hij dat niet zo mooi vind. Maar dat durft hij denk ik niet uit te spreken. Ze passen ook gewoon goed bij elkaar, zelfde interesses en sport etc. Wij hebben niet echt veel gemeen behalve onze kinderen en films die we leuk vinden. Het zat dus niet alleen in het uiterlijk dat hij haar leuk vond. Dat maakt alles nog confronterender natuurlijk.
En jij denkt echt dat blond haar, rondingen en sport interesse afdoende is om een vrouw als levenspartner te zien?
Horror-Clown schreef:
10-04-2018 15:25
Wat een dom gelul weer van 3x raden wie. Volgens jouw definities zou ik dus een kuthuwelijk met een vreemdgaande vent verdienen omdat ik in mijn geval én ben aangekomen én nu dankzij de zwangerschap sowieso een verruineerd lijf heb (extreme striae en een hangvel waar alleen een buikwandcorrectie tegen helpt). Je lijkt te prediken dat je het verdient als je 'jezelf laat gaan' nou dan hierbij de oproep om allemaal lekker massaal vreemd te gaan als mannen kaal worden, een buikje krijgen of een rimpelzak. Want tja laten we lekker kortzichtig doen met zijn allen. Het verbaast me dat er nog bejaarden bij elkaar zijn en elkaars rimpelige handje vasthouden want tering jantje dat ziet er toch ook niet meer uit... etc.
(thank god heb ik een exemplaar wat ondanks bovengenoemde mankementen aan mijn lijf nog gezellig niet vreemdgaat en het regelmatig met me doet hallelujaaaah)
Of hij vreemd gaat of niet weet je niet.
Je kan alleen verder gaan wanneer jij denkt dat je het hem kan vergeven. Wanneer het altijd een issue zal blijven zal de relatie nooit meer hetzelfde worden en word je zelf ook niet meer gelukkig. Kinderen voelen deze spanning ook en je kunt je afvragen wat voor hun het beste is. een huis met ruziende ouders of twee huizen met ieder een gelukkige en stabiele ouder. Ik vind het heel rot voor jou en je kinderen en wens je veel succes toe.
Kersje33 schreef:
10-04-2018 14:19
Dat is voor iedereen weer anders, bij ons is het nooit een probleem geweest. Mijn werk is mijn hobby en hij vind het fijn om te huismussen als hij uit het werk komt.
Maar hij deelt met haar wel dezelfde sport die ze leuk vinden, zelfde festivals waar ze graag heen gaan, hij wandelde graag met haar terwijl hij dat met mij nooit wil/doet.
Mijn ex was ook zo'n huismus, dus ik ging met vriendinnen uit, en wandelen etc. Later bleek dat hij bij zijn nieuwe partner dat soort dingen wél deed. Kortom, zo'n huismus was hij helemaal niet, hij vond het gewoon niet leuk om met MIJ dingen te doen.

Staar je niet blind op haar verleidingstechnieken. Hij vond haar zo te lezen een hele periode een stuk leuker en ging zélf de grens over van alleen verliefd zijn naar een verhouding. Mannen zijn niet willoos, ook niet als er een hele knappe vrouw voorbij komt. Overspel overkomt je niet, dat is een keuze.

Ik zou in therapie gaan om te kijken waarom hij in eerste instantie voor haar koos, ook al was het stiekem. Gewoon proberen verder te gaan en negeren wat de onderliggende problemen en frustraties zijn is geen goed idee.
beetjegek schreef:
10-04-2018 15:31
Of hij vreemd gaat of niet weet je niet.
Ja zo lust ik er nog wel 10. Maar goed hij is of thuis, of op zijn werk en ik merk niks raars. Telefoon ligt hier open en bloot en we hebben een gezamelijke rekening. Ik werk onregelmatige diensten en ben gerust een keer op een voor hem onverwachte tijd thuis en nooit verschiet ie van kleur. Bovendien hebben we nog onwijs vaak seks. Mocht ie wel vreemdgaan en ik heb niks in de gaten dan vind ik dat erg knap.
Ksenija schreef:
10-04-2018 15:29
En jij denkt echt dat blond haar, rondingen en sport interesse afdoende is om een vrouw als levenspartner te zien?
Nee dat is naast het feit dat ze zelf ook moeder is, het huis netjes houd etc. Dus wat dat betreft zal ze vast alles in huis hebben
Horror-Clown schreef:
10-04-2018 15:35
Ja zo lust ik er nog wel 10. Maar goed hij is of thuis, of op zijn werk en ik merk niks raars. Telefoon ligt hier open en bloot en we hebben een gezamelijke rekening. Ik werk onregelmatige diensten en ben gerust een keer op een voor hem onverwachte tijd thuis en nooit verschiet ie van kleur. Bovendien hebben we nog onwijs vaak seks. Mocht ie wel vreemdgaan en ik heb niks in de gaten dan vind ik dat erg knap.
Zo gaat het bij mijn man ook. En toch werd ie ineens gebeld waar ik bij was door een andere vrouw toen HIJ onverwachts vroeg thuis was. Dat heeft een flinke ruzie opgeleverd en ik eeet nog steeds niet wat er allemaal achter zit.
Kersje33 schreef:
Dat is voor iedereen weer anders, bij ons is het nooit een probleem geweest. Mijn werk is mijn hobby en hij vind het fijn om te huismussen als hij uit het werk komt.
Maar hij deelt met haar wel dezelfde sport die ze leuk vinden, zelfde festivals waar ze graag heen gaan, hij wandelde graag met haar terwijl hij dat met mij nooit wil/doet. En hij vind haar mega aantrekkelijk. Ik weet dat hij nu niks meer met haar heeft, geen contact niks, en dat hij voor mij heeft gekozen. Maar ik ben gewoon bang dat hij ooit weer voor de bijl gaat bij haar. Omdat ze tenslotte hem al een keer heeft verleid, is de kans dan niet groot dat haar dat weer lukt? En hij op een ‘onbewaakt’ moment weer betoverd wordt door haar?
Door de manier van schrijven leg je alles bij haar neer en is hij iemand met een verstandelijk probleem. Onbewaakt moment?! Wat wil je dan doen? Hem aan de ketting leggen? Bodycam laten meenemen? Betoverd?! Het is geen sprookje, hoor. Blijkbaar hoeft ze niet te toveren en valt hij direct voor haar. Niet, omdat ze perfect of uitzonderlijk is, maar omdat hij dat WIL. Al is zij straks verdwenen, er lopen meer mooie vrouwen rond. Ook blond met rondingen.
Maargoed, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt. Ik zag hem vanmorgen naar het werk gaan en ineens dacht ik, ik wil dit niet meer. Ik kan dit niet mijn leven lang, het zal altijd tussen ons in blijven staan. Mijn beeld van hem is voorgoed veranderd, in iets wat ik haat. Dit kan nooit meer goedkomen. Ik ben er klaar mee. Vanavond als de kinderen op bed liggen zal ik hem inlichten. En dan kijken hoe we dit zo snel en zo vredig mogelijk kunnen afhandelen.
Kersje33 schreef:
10-04-2018 15:39
Nee dat is naast het feit dat ze zelf ook moeder is, het huis netjes houd etc. Dus wat dat betreft zal ze vast alles in huis hebben
Moeder?! En jou partner zit vast op haar kinderen te wachten?! Ik ben echt van mening dat je haar zelf te veel perfectioneert.
Kersje33 schreef:
Maar hij deelt met haar wel dezelfde sport die ze leuk vinden, zelfde festivals waar ze graag heen gaan, hij wandelde graag met haar terwijl hij dat met mij nooit wil/doet. En hij vind haar mega aantrekkelijk. Ik weet dat hij nu niks meer met haar heeft, geen contact niks, en dat hij voor mij heeft gekozen. Maar ik ben gewoon bang dat hij ooit weer voor de bijl gaat bij haar. Omdat ze tenslotte hem al een keer heeft verleid, is de kans dan niet groot dat haar dat weer lukt? En hij op een ‘onbewaakt’ moment weer betoverd wordt door haar?
Voor JOU is het nooit een probleem geweest. Ik vermoed zo dat je pas in therapie er achter komt of dit voor hem ook gold. Of dat hij er wellicht toch anders in staat.

Gezien de dingen die hij met haar graag doet klinkt hij voor mij niet heel erg huismusserig.
Ksenija schreef:
10-04-2018 15:43
Door de manier van schrijven leg je alles bij haar neer en is hij iemand met een verstandelijk probleem. Onbewaakt moment?! Wat wil je dan doen? Hem aan de ketting leggen? Bodycam laten meenemen? Betoverd?! Het is geen sprookje, hoor. Blijkbaar hoeft ze niet te toveren en valt hij direct voor haar. Niet, omdat ze perfect of uitzonderlijk is, maar omdat hij dat WIL. Al is zij straks verdwenen, er lopen meer mooie vrouwen rond. Ook blond met rondingen.
Met ‘een onbewaakt moment’ bedoel ik meer, als de gemoederen bedaard zijn. Hij is nu heel erg op zijn hoede voor haar, ontloopt haar waar hij kan en als ze mekaar tegenkomen zegt hij haar zelfs geen gedag. Maar in de loop van tijd is hij daar misschien minder alert op en is dat muurtje rond zijn hart misschien wat afgebrokkeld en komt ze ineens BAM wel weer binnen. Maargoed het doet er ook niet meer toe. Ze mag hem hebben
beetjegek schreef:
10-04-2018 15:43
Zo gaat het bij mijn man ook. En toch werd ie ineens gebeld waar ik bij was door een andere vrouw toen HIJ onverwachts vroeg thuis was. Dat heeft een flinke ruzie opgeleverd en ik eeet nog steeds niet wat er allemaal achter zit.
Je hebt nooit zekerheid en ik vind het dus ook oerstom om te zeggen dat je man niet vreemd gaat. Hij kan tijdens het werk doen wat hij wil. Heeft hij geen gsm voor nodig, bv. Merk je niets van...Maar wat niet weet wat niet deert...
Kersje33 schreef:
10-04-2018 15:44
Maargoed, ik heb voor mezelf de knoop doorgehakt. Ik zag hem vanmorgen naar het werk gaan en ineens dacht ik, ik wil dit niet meer. Ik kan dit niet mijn leven lang, het zal altijd tussen ons in blijven staan. Mijn beeld van hem is voorgoed veranderd, in iets wat ik haat. Dit kan nooit meer goedkomen. Ik ben er klaar mee. Vanavond als de kinderen op bed liggen zal ik hem inlichten. En dan kijken hoe we dit zo snel en zo vredig mogelijk kunnen afhandelen.
Snel gaat het meestal niet, het is een heleboel gedoe en geregel, zeker met kinderen. Maar in een relatie blijven waar zo je vertrouwen is beschadigd is geen goed idee.
Kun je in het huis blijven wonen? Ben je financieel onafhankelijk?
Kersje33 schreef:
10-04-2018 15:48
Met ‘een onbewaakt moment’ bedoel ik meer, als de gemoederen bedaard zijn. Hij is nu heel erg op zijn hoede voor haar, ontloopt haar waar hij kan en als ze mekaar tegenkomen zegt hij haar zelfs geen gedag. Maar in de loop van tijd is hij daar misschien minder alert op en is dat muurtje rond zijn hart misschien wat afgebrokkeld en komt ze ineens BAM wel weer binnen. Maargoed het doet er ook niet meer toe. Ze mag hem hebben
Je hebt best kans dat ze hem dan niet eens meer hoeft. Dat zou de ultieme wraak zijn.
Ksenija schreef:
10-04-2018 15:47
Moeder?! En jou partner zit vast op haar kinderen te wachten?! Ik ben echt van mening dat je haar zelf te veel perfectioneert.
Ho eens even, jij vraagt zelf of het uiterlijk voldoende is om haar als levenspartner te zien? Hij zal een verzorgend type moeten hebben ja aangezien hij zelf kinderen heeft en die om het weekend en eens per week bij hem gaan zijn
Kersje33 schreef:
10-04-2018 15:48
Die wil hem niet. Let maar op mijn woorden. Maar het gaat om hem. Als hij wel wil ben je hem al kwijt. Aan een willekeurige vrouw. Je moet niet altijd hopen dat een vrouw hem niet wil en daar dus van afhangen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven