Bedrogen en verlaten
vrijdag 9 maart 2018 om 06:04
Je begint je verhaal met te vertellen over een relatie zonder ruzie en problemen, maar vervolgens blijkt het helemaal niet vlekkeloos te zijn gegaan.
Kan het zijn dat je te graag wilde dat het perfect was, maar dat het dat eigenlijk echt niet was?
Zijn gedrag gaf al aan dat hij compleet van het padje was, maar jij accepteerde dat blijkbaar.
Het is rot dat het zo afloopt, maar raap jezelf op een gegeven moment echt weer op, want vóór deze man had je ook een leven, dus ná deze man ook weer.
Kan het zijn dat je te graag wilde dat het perfect was, maar dat het dat eigenlijk echt niet was?
Zijn gedrag gaf al aan dat hij compleet van het padje was, maar jij accepteerde dat blijkbaar.
Het is rot dat het zo afloopt, maar raap jezelf op een gegeven moment echt weer op, want vóór deze man had je ook een leven, dus ná deze man ook weer.
vrijdag 9 maart 2018 om 08:10
Hoe aantrekkelijk wist hij zich te maken naar die ander ten tijde van zijn depressie?
Bij jou was hij suïcidaal en bij die ander gingen de slingers uit? Ik snap dat je je behoorlijk genaaid voelt. Helemaal nu hij zich compleet van je afsluit en jij in feite jouw boosheid en frustratie nergens kunt uiten.
Heel veel sterkte
Bij jou was hij suïcidaal en bij die ander gingen de slingers uit? Ik snap dat je je behoorlijk genaaid voelt. Helemaal nu hij zich compleet van je afsluit en jij in feite jouw boosheid en frustratie nergens kunt uiten.
Heel veel sterkte
vrijdag 9 maart 2018 om 08:15
Hoe verwerk je zoiets? Ik denk door jezelf daar de tijd voor te geven.
Mijn man vertrok min of meer van de ene op de andere dag. Hij bleek al twee jaar te twijfelen maar heeft daar nooit over gepraat. Sterker nog, hij heeft glashard ontkend dat er iets aan de hand was. Had stress van zijn werk, verder niets. Echt niet. Ik was de liefde van zijn leven.
Ik had dit nooit op deze manier van hem verwacht. Had mijn hand in het vuur gestoken voor hem.
Blijkbaar gebeuren dit soort dingen en doen ook mensen die je volledig vertrouwt dingen die je nooit van ze had verwacht.
Andersom doen mensen ook wel eens enorm leuke en lieve dingen die je nooit van de had verwacht.
Dikke
voor jou. Je verdriet kan ik helaas niet minder maken, daar moet je gewoon doorheen. Ik houd me al maanden vast aan die ene vriendin van een vriendin die zich een beetje over mij ontfermd heeft. Zij ging mij voor en het gaat inmiddels geweldig goed met haar. Over een tijdje zal je merken dat je je beter gaat voelen.
Mijn man vertrok min of meer van de ene op de andere dag. Hij bleek al twee jaar te twijfelen maar heeft daar nooit over gepraat. Sterker nog, hij heeft glashard ontkend dat er iets aan de hand was. Had stress van zijn werk, verder niets. Echt niet. Ik was de liefde van zijn leven.
Ik had dit nooit op deze manier van hem verwacht. Had mijn hand in het vuur gestoken voor hem.
Blijkbaar gebeuren dit soort dingen en doen ook mensen die je volledig vertrouwt dingen die je nooit van ze had verwacht.
Andersom doen mensen ook wel eens enorm leuke en lieve dingen die je nooit van de had verwacht.
Dikke
vrijdag 9 maart 2018 om 08:23
Goede post!sinnombre schreef: ↑09-03-2018 06:04Je begint je verhaal met te vertellen over een relatie zonder ruzie en problemen, maar vervolgens blijkt het helemaal niet vlekkeloos te zijn gegaan.
Hou je daar aan vast, dat het dus niet perfect was, als hij blijkbaar in staat is je recht in je gezicht te liegen en te bedriegen... wat een ontzettende lul.
En je dan ook nog blokkeren als volwassen vent, wat ben je dan een sneu mannetje.
Sterkte TO
vrijdag 9 maart 2018 om 08:27
Achteraf is alles altijd verklaarbaar. Je wilde hem tot steun zijn, dus nam zijn depressie voor lief. Wellicht kwam hij in een neerwaartse spiraal, omdat hij vreemd ging.Kattenneus schreef: ↑09-03-2018 06:13Voor zijn depressie was het echt gewoon goed. Zijn gedrag was veranderd ja maar ik dacht dat het kwam doordat hij zo met zichzelf en jeugd in de knoop zat. Hij kreeg zware medicatie, psychiater etc. Bij een gesprek met de psychiater werd me nog uitgelegd dat zijn emoties afgezwakt werden nu. Ja daar geloof je dan in. Ik heb geen ervaring met depressie en wat het met iemand doet.
Maar klopt wel. Het was uiteindelijk niet perfect.
Voelde zich schuldig enz. Het feit dat je hem wellicht gesteund hebt omwille van de verkeerde redenen, lijkt mij erg zuur .
vrijdag 9 maart 2018 om 08:43
Wat zijn de aanleidingen voor zijn depressie?
Wat voor absurde beschuldigingen kreeg jij naar je hoofd?
Het is vreselijk rot voor je omdat het voor jou zo uit het niets komt.
Toch spelen er bij deze situaties vaak ook andere zaken die jullie wellicht niet onderkend hebben of niet hebben willen zien?
Wat voor absurde beschuldigingen kreeg jij naar je hoofd?
Het is vreselijk rot voor je omdat het voor jou zo uit het niets komt.
Toch spelen er bij deze situaties vaak ook andere zaken die jullie wellicht niet onderkend hebben of niet hebben willen zien?
vrijdag 9 maart 2018 om 08:59
Sterkte met verwerken. En sterkte ook met het loslaten van je overtuiging dat je 'voor altijd alleen bent'. Jammer dat je zo eindigt met je topic opening. Ik hoop dat je die angst snel kan loslaten want het is niet waar en het maakt het verwerken en vooral, hem loslaten, de relatie loslaten, alleen maar moeilijker.
anoniem_636ec96671ca6 wijzigde dit bericht op 09-03-2018 09:56
1.25% gewijzigd
vrijdag 9 maart 2018 om 09:52
Verwerken heeft eenmaal tijd nodig. En geloof me, nu zit je in crisis, vol emotie, maar de toekomst zal anders uitwijzen zodra jij dit allemaal verwerkt hebt dan zal je het laatste zinnetje ook veranderen " altijd alleen".
Hoe je dit verwerkt is vooral tijd nemen ervoor.
Er is een hoop gebeurd lees ik uit je verhaal. Veel verwarring, zaken die je niet kunt plaatsen. Wat ik vanuit jouw verhaal lees is dat hij je continu uit balans heeft gebracht en wisselende signalen afgeeft. Jou verwijten maken, terwijl hij zelf de fout begaat. Gaslightning noemen ze dit (zoek de term maar eens op) denk dat je heel veel gaat herkennen.
Jij trekt je dit (misplaatste) verwijt van hem aan, en gaat daardoor aan jezelf twijfelen. Zelf denken dat jij iets fouts doet. Het gevoel krijgen dat je er meer voor hem had moeten zijn. Dat gevoel geeft hij je. Vraag jezelf af of dit echt wel terecht was, ik denk het niet.
Hij zet zichzelf in een slachtoffer positie waardoor jij hem graag wilt helpen. Daar zoekt hij zijn 'slachtoffers' op uit.
Linksom of rechtsom, hij neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag en fouten en heeft vooral bergen excuses (zie verleden, etc) Leugens zijn al grote signalen dat er iets niet in de haak is. Echt spijt hebben van iets, zorgt voor gedragsverandering.
Nogmaals, Hoe je dit verwerkt is dus echt tijd nemen voor jezelf. Hem volledig loslaten, en knoop in je oren, je kunt en had hem NIET kunnen helpen. (ook al denk je misschien van wel) Iemand die je wilt helpen moet je volledig kunnen vertrouwen, en daarnaast medewerking verwachten omdat hij dat zelf ook echt geholpen wil worden. Steek de aandacht die je de afgelopen tijd in hem hebt gestoken nu maar eens in jezelf, om dit allemaal te verwerken. Want dat verdien je!
Hoe je dit verwerkt is vooral tijd nemen ervoor.
Er is een hoop gebeurd lees ik uit je verhaal. Veel verwarring, zaken die je niet kunt plaatsen. Wat ik vanuit jouw verhaal lees is dat hij je continu uit balans heeft gebracht en wisselende signalen afgeeft. Jou verwijten maken, terwijl hij zelf de fout begaat. Gaslightning noemen ze dit (zoek de term maar eens op) denk dat je heel veel gaat herkennen.
Jij trekt je dit (misplaatste) verwijt van hem aan, en gaat daardoor aan jezelf twijfelen. Zelf denken dat jij iets fouts doet. Het gevoel krijgen dat je er meer voor hem had moeten zijn. Dat gevoel geeft hij je. Vraag jezelf af of dit echt wel terecht was, ik denk het niet.
Hij zet zichzelf in een slachtoffer positie waardoor jij hem graag wilt helpen. Daar zoekt hij zijn 'slachtoffers' op uit.
Linksom of rechtsom, hij neemt geen verantwoordelijkheid voor zijn eigen gedrag en fouten en heeft vooral bergen excuses (zie verleden, etc) Leugens zijn al grote signalen dat er iets niet in de haak is. Echt spijt hebben van iets, zorgt voor gedragsverandering.
Nogmaals, Hoe je dit verwerkt is dus echt tijd nemen voor jezelf. Hem volledig loslaten, en knoop in je oren, je kunt en had hem NIET kunnen helpen. (ook al denk je misschien van wel) Iemand die je wilt helpen moet je volledig kunnen vertrouwen, en daarnaast medewerking verwachten omdat hij dat zelf ook echt geholpen wil worden. Steek de aandacht die je de afgelopen tijd in hem hebt gestoken nu maar eens in jezelf, om dit allemaal te verwerken. Want dat verdien je!
vrijdag 9 maart 2018 om 10:20
Als ik de al je berichten lees bekruipt mij een gevoel van emotionele manipulatie. Zou het zo kunnen zijn dat hij helemaal niet depressief (drammen om meer aandacht) en suïcidaal (zijn tijd ruimschoots pakte om in de vijver een nieuw visje te scoren) was?
Kan hij tot op het bot beledigd zijn dat jij je vrije tijd aan mantelzorgen voor je vader spendeerde en deze grote kleuter voorbij liep?
Kan hij tot op het bot beledigd zijn dat jij je vrije tijd aan mantelzorgen voor je vader spendeerde en deze grote kleuter voorbij liep?
vrijdag 9 maart 2018 om 10:55
Het kan van alles zijn. Het klinkt alsof hij zijn eigen onvrede afreageert op jou. Iemand stuurde mij een tegeltjeswijsheid: wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een reden. En misschien heeft iemand een reden om niet meer te willen. Dat betekent niet noodzakelijk dat jij van alles fout doet of deed. Misschien vroeg hij van jou wat je niet kan en/of wil geven.
Geef jezelf de tijd. Doorloop je proces en stort je niet te snel in een nieuwe relatie. Als de ergste pijn en bijbehorende onrust verdwijnen zal je merken dat het al een stuk beter gaat.
Geef jezelf de tijd. Doorloop je proces en stort je niet te snel in een nieuwe relatie. Als de ergste pijn en bijbehorende onrust verdwijnen zal je merken dat het al een stuk beter gaat.