Ben het even zat!!

04-09-2011 18:06 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hai, na vele jaren te hebben meegelezen hier op het forum, meestal met een lach maar soms ook met een traan heb ik besloten om mijn verhaal met jullie te delen graag jullie mening hier over..

Vriendlief en ik zijn nog niet zolang samen maar kennen elkaar al langer dan 10jaar... We zijn nu 2jaar een stel en hebben en dochter van 4maanden. Ik had al een zoon uit mijn vorige relatie..

We wonen nu sinds mijn zwangerschap samen, in het begin niets te klagen.....Maaarr nu beginnen de irritaties toch wel steeds meer te irriteren...

Vriendlief blijkt een probleem met zijn financiën te hebben waardoor hij zijn verplichting thuis niet kan nakomen o.a. helft van de lasten en boodschappen. Ik had al een tijd een vermoeden maar een paar weken terug heeft hij het ook toegegeven sinds die tijd zijn alle kosten voor mijn rekening!

Vriendlief had voor onze relatie een erg spannend uitgaans-leven en na de geboorte van ons kind is dat iets minder geworden.. Maar de laatste tijd vervalt hij weer in zijn oude patroon en gaat gerust elk weekend uit!

Komt dan om half 7 s`ochtends thuis om vervolgens die dag brak in bed te blijven liggen..

Na bekendmaking van zijn financiële problemen heb ik mezelf volledig weg gecijferd en volledig zorg gedragen voor ons gezin. Ik ga niet meer uit met vriendinnen, doe geen onnodige aankopen omdat ik het geld liever aan het huishouden uitgeef..

Wat ik dan niet begrijp is, als je geen geld hebt om de helft van de huur of weer ik veel te betalen... Hoezo kan je dan wel uitgaan??!!

Ik heb het idee dat hij het maar als vanzelfsprekend ziet dat er elke dag eten op tafel staat,het huishouden is gedaan(want ook daarin gaat het mis de laatste tijd) en dat de rekeningen zijn betaald!

Ik ben het nu echt spuug zat aan het worden en sta op het punt te ontploffen!! Ik wil echt wel vechten voor onze relatie, maar het moet van 2kanten komen..

Iemand tips hoe ik dit het best kan oplossen...

Sorry voor het erg lange verhaal maar ik moest het even kwijt....

X
Wat vindt hij er zelf van, dat hij een slap aftreksel van een man is die niet eens voor zijn eigen gezin wil zorgen? Ik krijg het idee dat jullie beiden in een andere levensfase zitten. Geschikt vadermateriaal was hij toen niet en nu nog steeds niet.

En hoe kan het dat het toentertijd niet bij je opkwam dat door weer op gezond gewicht te komen je vruchtbaarheid weer toeneemt en je dus voorbehoedsmiddelen had moeten gebruiken? Hadden die artsen je niet verteld dat je onvruchtbaarheid samenhing met het extreme overgewicht?

Ik begrijp jullie allebei niet eigenlijk.

Succes met je 3 kinderen.
quote:Primabella schreef op 04 september 2011 @ 18:42:

@Dani Nee het is lekker handig om jezelf te laten gebruiken. Dat je alles runt, alles betaalt, niks meer kan doen, terwijl hij een lange neus maakt. Sorry maar daar pas ik voor.

Ik wil mijn partner met alle liefde helpen, maar niet op zo'n manier.

Je laten gebruiken is niet alleen lekker handig, het is zelfs heel dom. Dat jij alles runt en betaalt, dat is jouw verantwoordelijkheid. Je man heeft het je niet gevraagd, of wel soms? Jij werpt je op als zijn redder en wil daar applaus voor. Het is niet aan jou hem te redden, het is geen kind. Leer hem liever hoe hij zichzelf kan redden...

Dat betekent ook verantwoordelijkheid nemen voor je eigen keuzes.
quote:Primabella schreef op 04 september 2011 @ 18:51:

@draaiorgel ik ben het met je eens dat het achterliggende probleem opgelost moet worden. En daarvoor moeten ze met elkaar om tafel. Ze zullen samen oplossingen moeten bedenken.

Ik bedoelde wat ik zei niet als het enige oplossing, maar als mede-oplossing, naast uitzoeken hoe hij zijn financiele situatie kan verbeteren.

Ik weet dat ze het niet zelf kan afschrijven, maar ze kan dat wel met hem afspreken. Ik vraag me af of hij dat echt niet zou willen.

Als dat het geval is, is ze nog verder van huis (tenzij hij een extreem goede reden heeft waarom dat niet zou kunnen).

Ik denk ook dat hij meer gemotiveerd wordt als hij geen geld heeft om te stappen dan als hij geen geld heeft voor het huishouden (daar wordt hij in ieder geval niet door gemotiveerd zo blijkt)

Ben ik met je eens.

Maar als TO dat al niet meteen heeft geregeld zodra ze van de problemen wist....vind ik heel vreemd.

TO, waarom laat je zo over je heen lopen?
@Dani wat bedoel je daarmee? Dat TO hem het huis moet uitgooien?
Ze hadden natuurlijk al veel eerder met elkaar om tafel moeten zitten....bijvoorbeeld als je besluit samen te gaan wonen.... en als je samen een kind neemt...

daarom was mijn eerste reactie: praten jullie wel en heb je ooit gepraat?
@draaiorgel (op je post naar mij) ja dat is wel vreemd inderdaad. Misschien heeft ze dat ook al gedaan hoor, even kijken wat TO zegt.
quote:Primabella schreef op 04 september 2011 @ 18:57:

@Dani wat bedoel je daarmee? Dat TO hem het huis moet uitgooien?Beetje erg kort door de bocht. Alsof er niet meer mogelijkheden zijn? Waarom niet als volwassenen aan tafel de zaken bespreken en naar oplossingen zoeken. Dit is wat anders dan het goede gesprek wat vaak uitloopt op een Zij vertelt hem wat hij moet gaan doen.
Ik ken ook een stel waarbij iets soortgelijks speelt Ze hebben een kindje samen, maar zij kon totaal niet met geld omgaan. Voorheen gaven haar ouders haar wat geld, maar toen ze zwanger werd en ging samenwonen, moesten ze het zelf zien te rooien volgens haar ouders. Terecht vind ik. Maar... hij kon vervolgens voor alle kosten opdraaien. Zij werkte parttime, maar al het geld wat ze verdiende (echt alles) ging op aan stappen en kleding. Hij heeft echt geprobeerd afspraken met haar te maken. Alles op papier gezet en zij heeft zelfs (symbolisch) getekend (hij ook overigens). Maar zo gauw de rekeningen betaald moesten worden, was haar geld op. Daar zit je dan, met je afspraken.

Hij is toen met haar naar de bank gegaan en ze hebben een gezamenlijke rekening geopend waarbij zij een deel van de vaste lasten automatisch liet overmaken en hij ook. Totdat er opeens geen rekeningen meer betaald konden worden van de gezamenlijke rekening. Reden: zij maakt het geld alsnog op en ze kom naar een bepaald bedrag rood staan, dus er werd geen geld meer van haar kant overgemaakt op de gezamenlijke rekening.

En toen was hij het zat. Ze zijn nu uit elkaar.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Wat ik ermee wil zeggen: niet met iedereen valt goede afspraken te maken. Sommige mensen zijn gewoon egoïstisch en onverbeterlijk.

Maar TO moet eerst maar eens goed met hem om de tafel en proberen afspraken te maken. Uit elkaar gaan kan altijd nog. Eerst alles proberen om het te laten werken (dus ook de achterliggende reden achterhalen van zijn gedrag).
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
quote:wiezalhetzeggen schreef op 04 september 2011 @ 18:06:

Iemand tips hoe ik dit het best kan oplossen...

Sorry voor het erg lange verhaal maar ik moest het even kwijt....

X

Doe mij ook zo'n vrouw, die alles betaald en ik van mijn centen

gewoon hele nachten uit kan.

Een fatsoenlijke man doet dit niet en een slimme vrouw pikt dit

niet.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Ik dacht op de hoogte te zijn van zijn financiën maar op de 1 of andere manier is het ergens mis gegaan..

Ik heb alle reacties doorgenomen en zal de bruikbare tips zeker gebruiken tijdens mijn gesprek met manlief..

Bedankt..
Hoe is het gesprek gister gegaan, Wiezalhetzeggen?

Hebben jullie het er goed over kunnen hebben?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven