Ben ik écht zo'n trut?! Jullie advies graag...

22-08-2008 11:47 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
*
quote:CL2 schreef op 22 augustus 2008 @ 13:56:

[...]

Betreffende kerel heeft nooit een relatie met haar zus gehad. Ze hebben gescharreld, niets serieus dus. En als zus er 3 per week verslijt of per avond, moet ze niet gek opkijken dat er ooit eens eentje tussen zit, die op haar zus valt.

Helemaal eens met CL2.

Verder ken ik toevallig ook een stel waarvan de man eerst een paar maanden gedate heeft met 1 zus, dat is uitgegaan en een tijdje later werd hij verliefd op haar zus. Inmiddels zijn zij alweer zo'n jaartje of 20 getrouwd. Ik weet niet of hij met zus 1 het bed gedeeld heeft, en hier heeft wel een aantal maanden tussen relatie 1 en 2 gezeten, maar je kunt toch moeilijk van een relatie spreken tussen P en de zus van TO. Dat het niet zo handig aangepakt is verder, dat is TO nu wel duidelijk.

En dat je ouders aangeboden hebben om met je zus te praten, prima toch, jij hebt een brief geschreven die zij kennelijk niet wilde lezen, wellicht kunnen je ouders haar een beetje tot bedaren brengen zodat ze alsnog met je wil praten.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Inderdaad Justme, dat is alles wat ik bedoel. Ik vind jullie erg negatief; alsof iedereen op zijn/haar 18e uit huis gaat, een kutjeugd heeft gehad of andersoort shit. Er zijn ook gezinnen waar dit allemaal niet speelt en het e.e.a. in harmonie en/of beschermd gebeurt.

MM; het gaat mij niet om het niet eens zijn met elkaar. Ik vind dat deze meid afgebrand wordt in bewoordingen die triest zijn. Omdat zij andere ervaringen heeft dan menig poster, is ze zielig, wil ze familiebanden verknallen, moet ze d'r vriend dumpen, halen de ouders de kastanjes uit het vuur, etc. Dat staat nergens.
quote:Miss Moneypenny schreef op 22 augustus 2008 @ 14:04:

[...]

Hier idem!

Ik denk dat wij van een andere generatie zijn, Meds.Ik ben van dezelfde generatie beste MM. Mijn ouders gedroegen zich alleen niet zo. Die gingen het gesprek aan. Gewoon een ander gezin, andere gewoonten, andere omgangsnormen.
quote:CL2 schreef op 22 augustus 2008 @ 14:07:

1. Inderdaad Justme, dat is alles wat ik bedoel. Ik vind jullie erg negatief; alsof iedereen op zijn/haar 18e uit huis gaat, een kutjeugd heeft gehad of andersoort shit. Er zijn ook gezinnen waar dit allemaal niet speelt en het e.e.a. in harmonie en/of beschermd gebeurt.

2. MM; het gaat mij niet om het niet eens zijn met elkaar. Ik vind dat deze meid afgebrand wordt in bewoordingen die triest zijn. Omdat zij andere ervaringen heeft dan menig poster, is ze zielig, wil ze familiebanden verknallen, moet ze d'r vriend dumpen, halen de ouders de kastanjes uit het vuur, etc. Dat staat nergens.

1. Dat weet ik, want toen vroeger, toen ik 20 was, had ik een jongere zus die er een sport van maakte om vriendjes van mij af te proberen pakken. En ik kom uit een heel normaal, harmonieus gezin. Het komt dus in de beste families voor

2. Oké, maar dan moet je niet zo lelijk tegen mij doen want je haalt hier een aantal voorbeelden aan die ik niet gebruikt heb.

Het enige uit jouw lijstje dat ik heb geschreven is dat ik het niet via de ouders zou proberen op te lossen.
quote:CL2 schreef op 22 augustus 2008 @ 14:09:

[...]

Ik ben van dezelfde generatie beste MM. Mijn ouders gedroegen zich alleen niet zo. Die gingen het gesprek aan. Gewoon een ander gezin, andere gewoonten, andere omgangsnormen.Is best normaal hoor CL2, dat ouders de dialoog aangaan met jong-volwassen kinderen die op weg naar volwassenheid en zelfstandigheid wel eens iets doms doen.
quote:Miss Moneypenny schreef op 22 augustus 2008 @ 14:11:

[...]

2. Oké, maar dan moet je niet zo lelijk tegen mij doen want je haalt hier een aantal voorbeelden aan die ik niet gebruikt heb.

Het enige uit jouw lijstje dat ik heb geschreven is dat ik het niet via de ouders zou proberen op te lossen.Ik zal niet meer lelijk tegen je doen. Je hebt gelijk, dat ik in mijn gerichte reactie naar jou toe mijn giftigheid naar andere/meerdere posters heb door laten schemeren.
quote:JWvB schreef op 22 augustus 2008 @ 12:00:

De beste jongen flirt met jou maar heeft een paar uur later sex met je zus.

Dat vond ik eigenlijk ook 't meest storende aan 't verhaal.

Als blijkt dat er 'n duidelijke klik tussen jullie was en hij je zus toch niet zo geweldig vond, dan had ie aan 't eind van de avond gewoon naar huis moeten gaan ipv met je zus het bed in te duiken. En dan had hij de volgende dag je zus kunnen laten weten dat zij exit was en daarna met jou gaan daten.

Verder zou ik er ook niet mee zitten dat je een van de massa's scharrels van je zus hebt ingepikt. Dikke vinger naar dat kutwijf zou ik denken. Als zij de hoer wil uithangen met aan elke hand 3 mannen, moet ze dat zelf weten, maar jou dan een van haar afdankertjes misgunnen vind ik gewoon 'n kutstreek. Je zus is tenslotte in haar vakantie vreemd gegaan, dus zij had sowieso geen rechten meer. Als er dus al iemand kwaad op 'n zus mag zijn ben jij dat wel en niet je zus: zij zakt maar in de stront als ze zich zo asociaal naar je opstelt.
quote:CL2 schreef op 22 augustus 2008 @ 14:09:

[...]

Ik ben van dezelfde generatie beste MM. Mijn ouders gedroegen zich alleen niet zo. Die gingen het gesprek aan. Gewoon een ander gezin, andere gewoonten, andere omgangsnormen.Wat heb je dan opgestoken van die omgangsnormen? Mensen met een ander referentiekader afbranden en hun reacties bestempelen tot bitcherig? omdat het in jouw referentiekader anders moet?? tsssk
quote:elninjoo schreef op 22 augustus 2008 @ 14:31:

[...]

Dat vond ik eigenlijk ook 't meest storende aan 't verhaal.

Als blijkt dat er 'n duidelijke klik tussen jullie was en hij je zus toch niet zo geweldig vond, dan had ie aan 't eind van de avond gewoon naar huis moeten gaan ipv met je zus het bed in te duiken. En dan had hij de volgende dag je zus kunnen laten weten dat zij exit was en daarna met jou gaan daten.

ja die P. is geen lekkere jongen dat is duidelijk.

Verder zou ik er ook niet mee zitten dat je een van de massa's scharrels van je zus hebt ingepikt. Dikke vinger naar dat kutwijf zou ik denken. Als zij de hoer wil uithangen met aan elke hand 3 mannen, moet ze dat zelf weten, maar jou dan een van haar afdankertjes misgunnen vind ik gewoon 'n kutstreek. Je zus is tenslotte in haar vakantie vreemd gegaan, dus zij had sowieso geen rechten meer. Als er dus al iemand kwaad op 'n zus mag zijn ben jij dat wel en niet je zus: zij zakt maar in de stront als ze zich zo asociaal naar je opstelt.

Dit vind ik een heel ander verhaal, als zus tijdens de vakantie erachter komt dat ze P. een jodokus vindt dan kan ze dat rechtzetten na haar vakantie. Dat recht had ze omdat ze een paar keer hadden gedate. Het is niet netjes als je zusje voor je besluit om Jodokus maar in te pikken omdat jij waarschijnlijk toch niks serieus met hem wil.

Verder valt het me op dat TO nog niet is ingegaan op mijn vraag wat er achter deze actie zit. Waarom heeft to niks tegen zus gezegd toen bleek dat Jodokus met haar flirtte en daarna haar zus doorsmeerde? Waarom heeft TO later niet tegen zus gezegd dat ze sms contact hadden en dat zij hem heel leuk vindt. Waarom niet peilen bij zus of zus serieus werk wil maken van Jodokus. Het niet bewandelen van deze paden doet mij vermoeden dat het niet om P. gaat maar om iets wat tussen de zussen speelt, concurrentie, jaloezie, noem het maar...
quote:Bettyyy schreef op 22 augustus 2008 @ 11:47:

Ik wist dat het niet goed was wat ik deed, maar ik hield in mijn achterhoofd dat mn zus toch zoveel scharrels had rondlopen, dat het niet zoveel betekende tussen haar en P.

Het is natuurlijk nooit zo slim om voor anderen te gaan denken. Op zijn minst had je even tegen je zus kunnen zeggen dat je ook met hem wilde afspreken.

quote:Hij liet mij merken dat hij mij veel interessanter vond dan mijn zus en stiekem was ik daar heel blij mee.

Klinkt mij in de oren als een behoorlijke concurentiestrijd tussen jou en je zusje. Ik snap dan ook best dat ze boos is om eerlijk te zijn. Hebben jullie vaker het idee dat jullie niet voor elkaar onder moeten doen?

Misschien is het dan eens zaak om hier naar te kijken en niet alleen naar de 'uitingen' van jullie gedrag zoals het afpakken van elkaars vriendjes.
quote:meds schreef op 22 augustus 2008 @ 14:00:

O, je bent dus erg gelukkig met P. Dus je wilt hem niet dumpen voor de goede familieverstandhouding. Ik denk dat mijn Pa P even alle hoeken van de schuur had laten zien

Mijn pa zou mij wijzen op mijn eigen verantwoording, en evt. verrotte keuze, daarna zou ik een aai over mijn bol krijgen, omdat hij zou weten dat ik van mijn fouten zou leren,

P. heeft gewoon gepakt wat hem werd aangeboden, geen enkele reden om hem daarvoor neer te hoeken, eerder een reden voor een goed gesprek omtrent eigenwaarde e.d. met de dames.
quote:meds schreef op 22 augustus 2008 @ 15:04:

[...]

Dit vind ik een heel ander verhaal, als zus tijdens de vakantie erachter komt dat ze P. een jodokus vindt dan kan ze dat rechtzetten na haar vakantie. Dat recht had ze omdat ze een paar keer hadden gedate. Het is niet netjes als je zusje voor je besluit om Jodokus maar in te pikken omdat jij waarschijnlijk toch niks serieus met hem wil.

Verder valt het me op dat TO nog niet is ingegaan op mijn vraag wat er achter deze actie zit. Waarom heeft to niks tegen zus gezegd toen bleek dat Jodokus met haar flirtte en daarna haar zus doorsmeerde? Waarom heeft TO later niet tegen zus gezegd dat ze sms contact hadden en dat zij hem heel leuk vindt. Waarom niet peilen bij zus of zus serieus werk wil maken van Jodokus. Het niet bewandelen van deze paden doet mij vermoeden dat het niet om P. gaat maar om iets wat tussen de zussen speelt, concurrentie, jaloezie, noem het maar...

Ik weet dat ik niet netjes heb gehandelt. Vanaf minuut 1 had ik eerlijk moeten zeggen dat ik P. ook wel zag zitten.

- Wat er achter deze actie zit? Mijn primaire reactie is dat mijn zus en ik heel vaak op dezelfde jongens vallen en dat het dan ook niet zelden gebeurt dat we een en dezelfde persoon leuk vinden. Het is wel eens gebeurt dat ik een een tijdje gedate had met een jongen en dat mijn zus er een poosje later ook werk van maakte. (geen sex, maar wel zoenen) Het is echter nog nooit voorgekomen dat we "elkaars scharrels afpakken". Je hebt gelijk als je zegt dat er jaloezie, concurrentie om de hoek komt kijken. Dit is altijd zo geweest tussen ons, maar het heeft nog nooit zulke vormen aangenomen zoals het nu het geval is.

Betty
quote:Bettyyy schreef op 22 augustus 2008 @ 15:17:

[...]

Ik weet dat ik niet netjes heb gehandelt. Vanaf minuut 1 had ik eerlijk moeten zeggen dat ik P. ook wel zag zitten.

- Wat er achter deze actie zit? Mijn primaire reactie is dat mijn zus en ik heel vaak op dezelfde jongens vallen en dat het dan ook niet zelden gebeurt dat we een en dezelfde persoon leuk vinden. Het is wel eens gebeurt dat ik een een tijdje gedate had met een jongen en dat mijn zus er een poosje later ook "werk van maakte" (geen sex, maar wel zoenen) Het is echter nog nooit voorgekomen dat we "elkaars scharrels afpakten". Je hebt gelijk als je zegt dat er jaloezie, concurrentie om de hoek komt kijken. Dit is altijd zo geweest tussen ons, maar het heeft nog nooit zulke vormen aangenomen zoals het nu het geval is.

Betty
quote:meds schreef op 22 augustus 2008 @ 14:59:

[...]

Wat heb je dan opgestoken van die omgangsnormen? Mensen met een ander referentiekader afbranden en hun reacties bestempelen tot bitcherig? omdat het in jouw referentiekader anders moet?? tsssk

Onder andere ja.

Maar over het algemeen om verder te kijken dan je neus lang is en om andere mensen, ongeacht andere ideëen, visies, meningen, etc. op een normale manier benaderen. En niet op een bitcherige manier. TO heeft net zoveel recht om hier te posten en fatsoenlijk te woord gestaan te worden als jij. En dat jij sterker in je schoenen staat, is geen excuus om iemand die minder stevig staat af te branden.
quote:Bettyyy schreef op 22 augustus 2008 @ 15:17:

[...]

Je hebt gelijk als je zegt dat er jaloezie, concurrentie om de hoek komt kijken. Dit is altijd zo geweest tussen ons, maar het heeft nog nooit zulke vormen aangenomen zoals het nu het geval is.

Betty

'

Hoe komt het dat jullie zo met elkaar concureren dan? Vind je dat op zich niet al vervelend? Ik ben blij dat ik mijn zusje nooit als concurente gezien heb. Ondanks dat je op dezelfde jongens valt kun je toch nog steeds elkaar respecteren en er geen competitie van maken?
Los van het feit dat het verhaal nogal onsmakelijk overkomt vooral dat P met jou flirt en daarna met haar sext. Liefde gaat soms waar het beter niet kan gaan dus wie weet.

Laat je zusje met rust. Laat haar haar gang gaan met je ex (wel wat puberaal voor een 18-jarige). En ga zometeen lekker uit huis. Ze koelt vast wel weer af wanneer ze beseft dat ze je mist als ze een paar weken alleen met je ouders zit.
[quote]badmeester schreef op 22 augustus 2008 @ 12:12:

Jij bent ook lekker goedkoop, hij pompt je zus en daarna mag hij jou pompen, rara wat denkt hij?[/quote]

Dat ging lekker makkelijk!
Jeetje zeg wat een reacties. Betty heeft geen vriendje van dr zus afgepakt maar een scharrel. Eentje van de vele scharrels die zusje lief al had. Zusje is vrijgezel en geniet van haar vrijgezelle leventje. Gaat met diverse scharrels om en tja, daar kan er toevallig eentje tussen zitten die op de oudere zus valt. Dat hij dan nog eerst met het jongere zusje naar bed gaat. Tja, ik zou denk ik als ik hem was hetzelfde gedaan hebben. Maar hij merkte ook dat de oudere zus meer gevoel in hem losmaakte. En dat is alleen maar bevestigd toen zusje op vakantie ging (immers toen heeft ze daar ook nog wat scharrels gehad) Hoe serieus is zusje dan met deze P? Niet in mijn belevingswereld.

Oke Betty had vanaf dag een eerlijk moeten wezen tegen haar zusje. En dat had P ook moeten zijn tegen het zusje van Betty. Maar het valt niet terug te draaien. Het is gebeurd.

Het had een ander verhaal geweest (wat mij betreft) als P en zusje een relatie hadden en P er vandoor ging met Betty. Dan had ik wel pissed geweest en dit gedrag absoluut niet goed gekeurd.. Hoe het verlopen is, is zeker niet slim en verdient geen schoonheidsprijs. Maar djeezz echt geen moord en doodslag hoor.

Denk dat je zusje met der tijd wel bijtrekt. En zo niet, dan moet ze eens achter dr oren gaan krabbelen of ze nog wel zo graag scharrelt met diverse mannen. Of dat ze ook toe is aan een echte relatie. Ik denk eerder dat ze boos is omdat je dit al die tijd verzwegen hebt voor haar dan dat ze boos is dat jij met P bent.
Ik vind het van jullie beiden erg kinderachtig en onvolwassen gedrag.

Jij had nooit iets met de scharrel van je zus moeten beginnen ( het is hier al vaker gezegd: dat is een echte NO NO ).

Kinderachtig van je zusje om nu achter jouw ex aan te zitten.

Misschien moeten jullie je eens met belangrijke dingen bezighouden en de scharrels voorlopig laten voor wat ze zijn. Daar ga je toch geen ruzie over maken??? Ruzie over jongens heb je misschien als je 13 of 14 bent. Als je zo rond de 20 bent, dan ben je toch wel iets volwassener???
Overigens vind ik dat je zeker op zo'n jonge leeftijd nog fouten mag maken. Zeker dit soort fouten. Wat zeg ik? Op elke leeftijd mag je nog fouten maken. Daar leer je immers van.

Scharrels hebben toch een totaal andere status dan vriendjes. Zeker als zusje er meerdere naast elkaar heeft. Hoe serieus is ze dan? Liefde laat zich niet leiden. Hoe sneu en jammer dit ook voor je zusje is.

Ik persoonlijk heb niets met de scharrels en of vriendjes van mijn zusje. Maar wij schelen dan ook vijf jaar. En vallen totaal op verschillende mannen. Zou ik op een scharrel of ex van een vriendin van me vallen dan zou ik het voordat ik actie onderneem wel eerst met haar bespreken. Dat vind ik wel zo netjes. Het voorkomt een hoop gedoe en ik wil er zeker van zijn dat zij toch niet wat meer voor scharrel of ex voelt dan nu (als ze niets meer hebben bedoel ik he). Maar dat weet je zelf nu ook wel Betty. Eerlijkheid duurt het langst. Maar dit waait echt wel over. Je weet hoe je zus is, je schreef al dat ze explosief is en fel reageert.
Eens met Sagrera!

Oke, het is niet netjes... Maar ik kan me jouw reactie ook wel heel goed voorstellen. Al zou ik niet denken over een serieuse toekomst met Mr P... Die zit er niet in denk ik. Maar goed, time will tell.

Ik kan me goed voorstellen dat dit nu op dit moment naar voelt, maar ik zou er echt niet te veel energie aan besteden. Ze draait wel weer bij.

En dat ze zo agressief en explosief reageert is misschien wel omdat ze altijd alles heeft gekregen wat ze wilde en nu een keertje niet.

Ik zou het dus laten en negeren... Ze is toch niet voor reden vatbaar want ze ziet duidelijk alleen maar haar eigen belevingswereld.

Het komt wel weer goed...!
Kijk ik vind het ook niet echt volwassen gedrag. En ik was op mijn 18e het huis al uit. Was totaal met andere dingen bezig. Ging studeren, had een vast vriendje en woonde in een studentenhuis. Maar dat neemt niet weg dat dit niet voor iedereen geldt. En dat geeft ook niet!
Sorry maar jouw zus klinkt echt als zo'n meisje dat op aandacht geilt. Als ze het zo vaak heeft over al haar scharrels en witheet wordt als jij verliefd bent geworden op 1 van haar vele veroveringen.....tsja....dan ben je gewoon jaloers dat die jongen je zusje meer ziet zitten dan jou.

Gewoon een gekrenkt egootje dus ......

Als P. echt zoveel voor haar had betekent was hij

1. geen scharrel geweest maar meer

2. op vakantie niet zo makkelijk weer vergeten

Ik vind je zus dus behoorlijk egoistisch en gemeen. Zij kan het niet hebben dat P. jou verkiest, volgens mij is dat het hele probleem en niet zozeer dat jullie met elkaar gerommeld hebben. Mevrouw vindt het gewoon niet leuk dat ze aan de kant is gezet.

Natuurlijk ben jij ook niet helemaal onschuldig, maar ik vind je zus echt een uber-bitch als ik dit zo lees. Lekker laten gaarkoken die meid.........trekt ooit wel weer bij.
Zus kan dan wel een bitch zijn maar ik vind het geen reden om je dan maar zo te gedragen t.o.v je zusje.
Jullie verdienen elkaar. Mijn hemel, wat vinden jullie ouders hier eigelijk van. Lekkere waarden en normen houden jullie erop na (in de familie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven