Ben ik echt zielig???
vrijdag 3 februari 2012 om 21:18
Hallo,
Mijn man heeft de laatste tijd wat een kort lontje.
Ik hou echt heel veel van hem,maar soms is het zo moelijk allemaal.
Snel boos op me,gauw geirriteerd.
Maar wat ik niet normaal vind is,dat hij deze dingen naar me roept.
Als hij kwaad is.In mijn ogen om kleine dingetjes
donder op!!!!!
blijf er met je klauwen vanaf!!!!( deed ik per ongeluk iets)
Hou je bek!!!!!
Barst!!!!!
En als ik dan zeg dat ik dit niet normaal vind,vind hij me zielig.
Ben ik echt te soft?
Ik weet dat hij veel van me houdt,en verder is het een goeie vent.
Maar zo ga je toch niet met elkaar om?
Mijn man heeft de laatste tijd wat een kort lontje.
Ik hou echt heel veel van hem,maar soms is het zo moelijk allemaal.
Snel boos op me,gauw geirriteerd.
Maar wat ik niet normaal vind is,dat hij deze dingen naar me roept.
Als hij kwaad is.In mijn ogen om kleine dingetjes
donder op!!!!!
blijf er met je klauwen vanaf!!!!( deed ik per ongeluk iets)
Hou je bek!!!!!
Barst!!!!!
En als ik dan zeg dat ik dit niet normaal vind,vind hij me zielig.
Ben ik echt te soft?
Ik weet dat hij veel van me houdt,en verder is het een goeie vent.
Maar zo ga je toch niet met elkaar om?
vrijdag 3 februari 2012 om 21:24
vrijdag 3 februari 2012 om 21:25
vrijdag 3 februari 2012 om 21:27
Wat is er in zijn beleving gaande? Is er iets met zijn werk? Ben jij veranderd? gaat hij vreemd?
Is er iemand overleden? Ruzie met een vriend?
Wat hij doet kan namelijk een overspannen reactie zijn. Dan vind hij het zelf waarschijnlijk ook moeilijk. Maar wel tijd om daar iets aan te doen. Maar vergis je niet, hij is niet zielig, en jij ook niet. Wat jullie beiden wel zijn is volwassen en verantwoordelijk om gedrag dat kwetst aan te pakken.
En anders is het gewoon een lul.
En jij ook.
Is er iemand overleden? Ruzie met een vriend?
Wat hij doet kan namelijk een overspannen reactie zijn. Dan vind hij het zelf waarschijnlijk ook moeilijk. Maar wel tijd om daar iets aan te doen. Maar vergis je niet, hij is niet zielig, en jij ook niet. Wat jullie beiden wel zijn is volwassen en verantwoordelijk om gedrag dat kwetst aan te pakken.
En jij ook.
..popcorn?
vrijdag 3 februari 2012 om 21:30
quote:nola schreef op 03 februari 2012 @ 21:27:
En jij ook.Dat bedoel ik.
En jij ook.Dat bedoel ik.
vrijdag 3 februari 2012 om 21:32
Oke, nu iets minder kort door de bocht, het kan zijn dat hij ongelukkig is.
En nu wordt jij dat ook.
Ik ha dat een beetje met mijn ex. ik zat in een situatie waarbij ik niet goed mezelf kon zijn, geen eigen plek had en op mijn huid gezeten werd met een zorgzaamheid die me irriteerde.
Ik kwam er niet tot rust. En werd kribbig. Dat kwam af en toe tot uitbarsting, dan kon ik niet meer normaal reageren.
Zo erg vond ik dat..
Maar hij was zo dominant aanwezig in het zorgen dat het ook niet goed was. En ik kon zeggen dat ie het niet moest doen maar hij bleef me alles steeds uit handen nemen. echt irritant. En hij was vaak negatief over mij op momenten dat ik dat niet verdiende.
Als iemand jou zegt iets met rust te laten of iets niet te doen, doe je dat dan ook of luister je niet echt en blijf je toch zorgen?
Zorgen als het niet gewenst is is ook erg vervelend..
Dus met andere woorden, hoe is de dynamiek tussen jullie?
En nu wordt jij dat ook.
Ik ha dat een beetje met mijn ex. ik zat in een situatie waarbij ik niet goed mezelf kon zijn, geen eigen plek had en op mijn huid gezeten werd met een zorgzaamheid die me irriteerde.
Ik kwam er niet tot rust. En werd kribbig. Dat kwam af en toe tot uitbarsting, dan kon ik niet meer normaal reageren.
Zo erg vond ik dat..
Maar hij was zo dominant aanwezig in het zorgen dat het ook niet goed was. En ik kon zeggen dat ie het niet moest doen maar hij bleef me alles steeds uit handen nemen. echt irritant. En hij was vaak negatief over mij op momenten dat ik dat niet verdiende.
Als iemand jou zegt iets met rust te laten of iets niet te doen, doe je dat dan ook of luister je niet echt en blijf je toch zorgen?
Zorgen als het niet gewenst is is ook erg vervelend..
Dus met andere woorden, hoe is de dynamiek tussen jullie?
..popcorn?
vrijdag 3 februari 2012 om 21:43
Respectloos!
Enig idee hoe hij zou reageren als jij of iemand anders dit soort dingen tegen hem zou roepen?
Ik snap dat iedereen zijn eigen normen en waarden heeft, maar kan me echt niet voorstellen dat je dit soort dingen kan roepen tegen iemand van wie je houdt en die je (hopelijk) respecteert. . .
Enig idee hoe hij zou reageren als jij of iemand anders dit soort dingen tegen hem zou roepen?
Ik snap dat iedereen zijn eigen normen en waarden heeft, maar kan me echt niet voorstellen dat je dit soort dingen kan roepen tegen iemand van wie je houdt en die je (hopelijk) respecteert. . .
vrijdag 3 februari 2012 om 21:48
Je rug recht houden en je respect voor jezelf tonen is wel belangerijk. Want als hij geen respect heeft kan je jezelf nog wel het respect geven.
Als je relatie daarop knalt, is dat pijn, maar wel pijn die bij een groeistuip in de goede richting hoort.
En dus een stap naar iets, en uiteindelijk iemand die beter bij jou past.
Als je relatie daarop knalt, is dat pijn, maar wel pijn die bij een groeistuip in de goede richting hoort.
En dus een stap naar iets, en uiteindelijk iemand die beter bij jou past.
..popcorn?
vrijdag 3 februari 2012 om 21:56
vrijdag 3 februari 2012 om 22:01
vrijdag 3 februari 2012 om 22:03
En? Moet hij iets ook echt heel vaak zeggen?
Of vind jij zelf dat dit niet klopt?
Wat zijn de feiten, en wat vul jijzelf of hijzelf in?
Van de feiten moet je het hebben wil je je eigenwaarde niet verliezen dus kijk daar naar en luister dan alleen naar je eigen stem als die zegt dat het niet goed is.
Welke reden hij ook aanvoert, hij is wel degene die rot reageert en daar iets aan moet doen.
Dat moet, dat is hij jou verschuldigd. Ook als hij zegt dat dat niet zo is.
Kan jij beantwoorden waarom hij jou dat verschuldigd is?
Of vind jij zelf dat dit niet klopt?
Wat zijn de feiten, en wat vul jijzelf of hijzelf in?
Van de feiten moet je het hebben wil je je eigenwaarde niet verliezen dus kijk daar naar en luister dan alleen naar je eigen stem als die zegt dat het niet goed is.
Welke reden hij ook aanvoert, hij is wel degene die rot reageert en daar iets aan moet doen.
Dat moet, dat is hij jou verschuldigd. Ook als hij zegt dat dat niet zo is.
Kan jij beantwoorden waarom hij jou dat verschuldigd is?
..popcorn?