Ben ik echt zielig???

03-02-2012 21:18 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn man heeft de laatste tijd wat een kort lontje.

Ik hou echt heel veel van hem,maar soms is het zo moelijk allemaal.

Snel boos op me,gauw geirriteerd.

Maar wat ik niet normaal vind is,dat hij deze dingen naar me roept.

Als hij kwaad is.In mijn ogen om kleine dingetjes

donder op!!!!!

blijf er met je klauwen vanaf!!!!( deed ik per ongeluk iets)

Hou je bek!!!!!

Barst!!!!!

En als ik dan zeg dat ik dit niet normaal vind,vind hij me zielig.

Ben ik echt te soft?

Ik weet dat hij veel van me houdt,en verder is het een goeie vent.

Maar zo ga je toch niet met elkaar om?
Serieus>??>

Je weet zelf het antwoord wel.

Hij is 'zielig' omdat hij zo naar jou reageert, hetgeen niet normaal is!!!
Nee. Dit zijn geen normale reacties en zo ga je inderdaad niet met je partner om.

Ik zou er doodongelukkig van worden als mijn partner zulke dingen tegen me zou zeggen.
Je kunt je beter afvragen of je een hond bent volgens mij?!
Je bent absoluut niet zielig, wat dit betreft. Zulke uitspraken moet je niet tolereren.

Ga niet 'zielig' overkomen, maar wordt eens flink boos op hem!
De meesten, waaronder ik, zullen beamen dat je zo idd niet met elkaar om hoeft te gaan. Belangrijker is om te bekijken wat de oorzaak is van zijn 'omslag'. En of hij zelf ook inziet dat dit niet fijn is voor jullie beide. Want ik begrijp uit je tekst dat dit echt iets van de laatste tijd is.
Niet accepteren, dan is het hek van de dam.

Als de respect voor elkaar niet meer in een relatie zit dan is het niet goed, echt niet.

Denk hier niet te makkelijk over, dat hij dit blijkbaar eigenlijk wel normaal vindt vind ik verontrustend.
Wat is er in zijn beleving gaande? Is er iets met zijn werk? Ben jij veranderd? gaat hij vreemd?

Is er iemand overleden? Ruzie met een vriend?

Wat hij doet kan namelijk een overspannen reactie zijn. Dan vind hij het zelf waarschijnlijk ook moeilijk. Maar wel tijd om daar iets aan te doen. Maar vergis je niet, hij is niet zielig, en jij ook niet. Wat jullie beiden wel zijn is volwassen en verantwoordelijk om gedrag dat kwetst aan te pakken.

En anders is het gewoon een lul.

En jij ook.
..popcorn?
Nee zo ga je zelfs niet met je hond om.Ik heb 16 jaar met zo'n ex geleefd,en ik dacht t komt goed. Nee dussss....

Kies voor je zelf!!
Als mijn man zulke dingen tegen me zou zeggen, zou het exit zijn. Ik wil niet leven met iemand die zulke dingen tegen mij schreeuwt.

Je bent dus niet zielig, dat is hij
Ach heden, wat een een loser
Ja en?
Gezellige relatie.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nola schreef op 03 februari 2012 @ 21:27:

Wat hij doet kan namelijk een overspannen reactie zijn. Dan vind hij het zelf waarschijnlijk ook moeilijk. Maar wel tijd om daar iets aan te doen. Maar vergis je niet, hij is niet zielig, en jij ook niet. Wat jullie beiden wel zijn is volwassen en verantwoordelijk om gedrag dat kwetst aan te pakken.

En anders is het gewoon een lul.

En jij ook.Dat bedoel ik.
Oke, nu iets minder kort door de bocht, het kan zijn dat hij ongelukkig is.

En nu wordt jij dat ook.

Ik ha dat een beetje met mijn ex. ik zat in een situatie waarbij ik niet goed mezelf kon zijn, geen eigen plek had en op mijn huid gezeten werd met een zorgzaamheid die me irriteerde.

Ik kwam er niet tot rust. En werd kribbig. Dat kwam af en toe tot uitbarsting, dan kon ik niet meer normaal reageren.

Zo erg vond ik dat..

Maar hij was zo dominant aanwezig in het zorgen dat het ook niet goed was. En ik kon zeggen dat ie het niet moest doen maar hij bleef me alles steeds uit handen nemen. echt irritant. En hij was vaak negatief over mij op momenten dat ik dat niet verdiende.

Als iemand jou zegt iets met rust te laten of iets niet te doen, doe je dat dan ook of luister je niet echt en blijf je toch zorgen?

Zorgen als het niet gewenst is is ook erg vervelend..

Dus met andere woorden, hoe is de dynamiek tussen jullie?
..popcorn?
Wauw, wat erg.

Maar echt. Je wordt zo behandeld, als dat je je laat behandelen.

Dat gezegd hebbend: probeer eens op een rustig moment met je man te praten, vraag wat hem dwars zit en waarom hij de laatste tijd jou zo bejegend.
Waar ik dan overigens weer niet mee bedoel dat het aan jou ligt.

Begrijp me daar niet verkeerd in.

Maar de info die je geeft is summier, niet veel, dus kan je wat meer vertellen?
..popcorn?
Respectloos!

Enig idee hoe hij zou reageren als jij of iemand anders dit soort dingen tegen hem zou roepen?

Ik snap dat iedereen zijn eigen normen en waarden heeft, maar kan me echt niet voorstellen dat je dit soort dingen kan roepen tegen iemand van wie je houdt en die je (hopelijk) respecteert. . .
Misschien doe jij ook wel dingen niet goed. Zoals de stok terugbrengen als hij die gooit. Of plat op je rug liggen als hij 'dood' roept......
Je rug recht houden en je respect voor jezelf tonen is wel belangerijk. Want als hij geen respect heeft kan je jezelf nog wel het respect geven.

Als je relatie daarop knalt, is dat pijn, maar wel pijn die bij een groeistuip in de goede richting hoort.

En dus een stap naar iets, en uiteindelijk iemand die beter bij jou past.
..popcorn?
Tjonge wat een reactie,s.

Heel erg bedankt daarvoor.

Mijn man zegt dit natuurlijk niet elke dag.Hij heeft zoiets van dat hij soms 1000 keer moet zeggen,en daar van baalt en daarom zulke dingen gaat zeggen.Maar goed ik voel me dan gewoon gekwetst.

Logisch toch?
Zoiets zeg je alleen tegen je hond om hem op te voeden.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Je bent nu al voor hem aan het invullen en hem aan het verdedigen.. Beete ruggengraat kweken meid! Als jij je er niet goed bij voelt is het niet goed!
quote:Jaja007 schreef op 03 februari 2012 @ 21:58:

Zoiets zeg je alleen tegen je hond om hem op te voeden.En dat nog niet eens.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Nou ik denk eerder dat hij zielig is om zo op je te reageren. Dus nee je bent niet zielig, en ik zou snel eens even nadenken wat je wilt doen met deze situatie. Enig idee waarom je man zo doet? En was het zomaar opeens?
En? Moet hij iets ook echt heel vaak zeggen?

Of vind jij zelf dat dit niet klopt?

Wat zijn de feiten, en wat vul jijzelf of hijzelf in?

Van de feiten moet je het hebben wil je je eigenwaarde niet verliezen dus kijk daar naar en luister dan alleen naar je eigen stem als die zegt dat het niet goed is.

Welke reden hij ook aanvoert, hij is wel degene die rot reageert en daar iets aan moet doen.

Dat moet, dat is hij jou verschuldigd. Ook als hij zegt dat dat niet zo is.

Kan jij beantwoorden waarom hij jou dat verschuldigd is?
..popcorn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven