Ben ik een rebound

07-12-2021 10:32 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...

Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Nee joh, dit wordt eindelijk het langverwachte topic op de relatiepijler met WEL een happy end, jullie zijn gewoon aan het doemdenken. (6)
Onverwachts schreef:
07-12-2021 21:09
Ik heb medelijden met die man.
Als antwoord op je topic titel: Zou best kunnen want hij komt vrij wanhopig over als hij dit ervoor over heeft.
Want? Dat ik niet wil bellen is een wereldramp?!
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 21:04
Ja, daar weet hij van. Net appte hij weer dat ik hem moest bellen. Omdat we elkaar morgen zien. Heb m niet gebeld, hij heeft op een filmpje mijn stem al even gehoord.
Grote kans dat morgen niet doorgaat dan. Zelf zou ik na dit gedoe en ook niet even willen bellen voor je elkAr ziet afhaken eerlijk gezegd. Als het voor een eerste date al zoveel gedoe is is dat geen goed teken voor de toekomst.
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 20:47
Hij kwam met het voorstel om vandaag mee te gaan wandelen, niet ik. Vervolgens heb ik aangegeven dat t maar een uurtje zou zijn en vogelspotten, en dan ligt het aan mij? Knap...
Dat is toch geen duidelijk antwoord, vind je van wel? Ik zou niet weten wat ik daarmee moet, het klinkt als een hele passieve manier van nee zeggen.

Duidelijk is: ik ga ff alleen een rondje om een vijver naar vogels kijken, laten we morgen gaan wandelen zoals afgesproken. Tot morgen groetjes doei.

Het gaat om iets wat letterlijk dezelfde dag nog plaatsvindt, waarvoor iemand drie kwartier moet reizen, terwijl je in de tussentijd nog in een meeting zit. Niet echt een situatie waar je nog uitgebreid passieve hints gaat zitten geven en het er volledig op aan laat komen lijkt me.

Vervolgens geef je hem ook nog de schuld daarvan want hij appt niet snel genoeg.

Terwijl je voor morgen gewoon al een date vast hebt staan.

Dat is toch niet handig om te doen allemaal? Zie je dat echt niet?

Waarom moet alles zo snel überhaupt? Je ziet het wel meer hier, mensen willen minimaal dagelijks app contact met iemand die ze nog nooit ontmoet hebben. Misschien ben ik ouderwets maar is dat niet puur controledrang en ook best onfatsoenlijk om te doen?
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 21:15
Nee maar het is wel een lastige match als hij wel liever belt en jij meer verwacht van appen als hem.
Snoopy80 schreef:
Ja, daar weet hij van. Net appte hij weer dat ik hem moest bellen. Omdat we elkaar morgen zien. Heb m niet gebeld, hij heeft op een filmpje mijn stem al even gehoord.
Ik snap heel goed dat die even wilt bellen. Is gewoon een stuk veiliger om elkaar even gesproken te hebben. Wees blij dat die dit wil!
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 20:47
Hij kwam met het voorstel om vandaag mee te gaan wandelen, niet ik. Vervolgens heb ik aangegeven dat t maar een uurtje zou zijn en vogelspotten, en dan ligt het aan mij? Knap...
Maar dit is hoe dat op hem overkomt. Hij vraagt het nu al ipv morgen, en jij zegt nee dan is het maar voor een uurtje en ik wil niet wandelen maar vogelspotten (wat hetzelfde is). Dus dit is gewoon een afwijzing.
Hee Jan, ik ga niet met je bellen want je hebt m'n stem al gehoord op een filmpje.

Ok, denkt Jan.
Dikke yo.
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 21:51
Maar dit is hoe dat op hem overkomt. Hij vraagt het nu al ipv morgen, en jij zegt nee dan is het maar voor een uurtje en ik wil niet wandelen maar vogelspotten (wat hetzelfde is). Dus dit is gewoon een afwijzing.

Ik heb geen idee waarom hij nu ineens vandaag wel wilde, want aanvankelijk vond hij 1 uurtje kunnen lopen voor het donker is te kort. Nu kon 1 uurtje lopen ineens wel....En nee, wandelen en vogelspotten is in dit geval niet hetzelfde. Ik loop een paar rondjes om een nabij gelegen visvijver, als vogels je niet interesseren is daar geen bal aan en waarschijnlijk heb ik dan meer ook voor de omgeving en de camera dan voor hem.
Dan geef ik hem liever morgen mijn onverdeelde aandacht zonder tijdslimiet...gek he...?
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 21:15
Even los van wat hij verder doet of zegt: waarom zou je níet willen bellen? Je zegt dat je niet wilt bellen omdat hij je stem al op een filmpje gehoord hebt. Dat is toch raar?
Iemand kan gewoon met je willen bellen omdat hij dat leuk vindt, ongeacht hoe vaak hij je stem al gehoord heeft.
Ik zend wel een bepaald signaal uit als je zo rigide doet.
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 21:51
Ik heb helemaal geen nee gezegd.
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 22:22
Maar als hij stuurt: hey heb je anders tijd om vandaag te lopen? en jij zegt nou het is dan maar voor een uurtje en ik ga echt vogelspotten!! en niet wandelen

dan is dat een nee voor hem
Wat ingewikkeld zeg, hebben jullie nou morgen wel of niet een date?
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 22:22
Dus je gaat liever morgen wandelen ipv vandaag want vogels, vijver en camera geen aandacht voor hem enz.

Maar je hebt geen nee tegen hem gezegd.

Maar je vindt jezelf wel duidelijk communiceren.

Wat is de gedachte daar achter dan?

Dit is voor jou vast heel logisch maar ik zie het nog niet.
Dina1980 schreef:
07-12-2021 22:31
Wat ingewikkeld zeg, hebben jullie nou morgen wel of niet een date?
Totnutoe nog wel. Ik heb hem om tien voor negen vanavond voor het laatst geappt, daar heeft hij niet op gereageerd
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 22:28
Maar als hij stuurt: hey heb je anders tijd om vandaag te lopen? en jij zegt nou het is dan maar voor een uurtje en ik ga echt vogelspotten!! en niet wandelen

dan is dat een nee voor hem
Hij heeft niet als eerste het voorstel gedaan om samen te gaan lopen. Ik appte hem vanmorgen en vertelde in de loop daarvan dat ik een klein rondje zou gaan wandelen vanmiddag. Zijn reactie was toen: Can I join you? Wat mij betreft kon dat. Ik heb hem toen het parkeerplaats-adres geappt en wel erbi aangegeven dat het alleen vogelspotten zou zijn....vervolgens bleef het meer dan een uur stil totdat ik hem weer appte. Ten was zijn reactie dat hij nu vanmiddag een pakketje verwachtte.
Onverwachts schreef:
07-12-2021 21:09
Ik heb medelijden met die man.
Als antwoord op je topic titel: Zou best kunnen want hij komt vrij wanhopig over als hij dit ervoor over heeft.
Waarom zo onvriendelijk? Ik snap de behoefte echt niet om zo bot te reageren op iemand, laat staan op iemand met een beperking.
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 22:39
Totnutoe nog wel. Ik heb hem om tien voor negen vanavond voor het laatst geappt, daar heeft hij niet op gereageerd
En dan gaan jullie wandelen?
Snoopy80 schreef:
Jemig, hij wilde gewoon even via de telefoon afstemmen over morgen. Geen telefoonseks.

Jij bent echt vermoeiend :facepalm:
Frankly my dear, I don"t give a damn
En als er eens ,een doodenkele keer, een potentiele date meeloopt rond die visvijver dan blijf jij ijzerenheinig door je verrekijker koekeloeren want DAT was het plan
En dat wist hij ook want dat had je ge-appt.... duss.

Wat een ingewikkelde toestanden allemaal
Teaus schreef:
07-12-2021 22:56
En als er eens ,een doodenkele keer, een potentiele date meeloopt rond die visvijver dan blijf jij ijzerenheinig door je verrekijker koekeloeren want DAT was het plan
En dat wist hij ook want dat had je ge-appt.... duss.

Wat een ingewikkelde toestanden allemaal
En dan ook precies 60 minuten en links om rond de vijver, absoluut niet rechtsom
Frankly my dear, I don"t give a damn
Haha dat vogelspotten zag hij sowieso niet aankomen.
Wat moet je daar op zeggen ook?

Ik had laatst dat ik een buurvrouw bij mij thuis uitnodigde en die zei "ok, maar ik moet wel thuisblijven voor een pakketje."

??

Dat is niet duidelijk communiceren mensen... Of is dit voor iemand wel heel logisch?
Dina1980 schreef:
07-12-2021 22:51
En dan gaan jullie wandelen?
We zouden morgen rond de middag gaan wandelen. In welke plaats is al afgesproken, waar we elkaar exact treffen nog niet
calvijn1 schreef:
07-12-2021 23:01
En dan ook precies 60 minuten en links om rond de vijver, absoluut niet rechtsom
Ik zit hier niet om me belachelijk te laten maken door jou.xxx
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2021 10:29
Reden: schelden
2.06% gewijzigd
calvijn1 schreef:
07-12-2021 22:55
Jemig, hij wilde gewoon even via de telefoon afstemmen over morgen. Geen telefoonseks.

Jij bent echt vermoeiend :facepalm:
Het enige dat er nog af te stemmen is is waar we exact afspreken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven