Ben ik een rebound
dinsdag 7 december 2021 om 10:32
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...
Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
woensdag 8 december 2021 om 09:18
Onze aanvankelijke eerste date stond eerst gepland voor dinsdagmiddag, omdat ik normaal rond 2 uur al kan stoppen met werken. Dat bleek gisteren niet te kunnen, waardoor we maar een uurtje hadden kunnen wandelen voor het donker zou zijn. Daarom verplaatst naar vandaag, mijn vrije dag. Dus ja, ik was er vanuit gegaan dat hij ook gister een uurtje wandelen te kort zou vinden.Nanouk schreef: ↑08-12-2021 08:49Ja zijn enthousiasme, jij zegt te gaan wandelen en hij denkt leuk ik ga een dag eerder mee. Erg enthousist in mijn ogen. Jij diet dit af met ik ga vogels kijken en wijst hem daarmee af. Waatom dat vogelspotten toen niet gewoon even gekaten?
Vervolgens wil ij graag even bellen voor de date van vadaag maar jij bkijft vsthkuden aan het feit dat hij je stem al gehoord heeft en dar dat dus niet nodig is. Ooit gedacht dat het je niet alleen om je stem te doen was maar ook om je gewoon even te kunnen praten? Jij blijft maar vasthouden aan het feit dat dat jij niet wil bellen maar voor veel mensen is dat juist fijn om elkaar even via de telefoon te spreken voor een date.
Je vind vanwegen je autisme vast dat het aan hem ligt. Maar er ligt echt ook een groot gedeelte bij jou. Als.ik deze man was geweest had ik afgehaakt en zo lijkt hij dat nu ook te doen nu hij niet meer op je appjes reageert.
woensdag 8 december 2021 om 09:22
Ik twijfel of ik het moet noemen, maar jaren geleden heb ik eens op een contactoproepje van je gereageerd en toen ging het ook zo rigide. Na een paar leuke mailtjes heen en weer op een ochtend werd je ineens boos toen ik wel op het forum op iemand reageerde maar een uur of zo niet op jou. Snap je dat dat heel dwingend overkomt? Als je contact leuk wil houden, moet het ook een beetje vrijblijvend zijn voor beide kanten. Het is wat anders als je na een week of zo nog geen reactie hebt, maar wees niet zo streng in het meteen een reactie willen, daarmee schrik je mensen echt af. Als je daar wat losser mee omgaat, krijg je vast veel meer contacten.
woensdag 8 december 2021 om 09:23
Benieuwd of hij nog gaat reageren...
Viel me op dat je zei dat hij gisteravond 'niet eens een appje had gestuurd dat hij uitkijkt naar vandaag'.
Dat is een aparte manier van denken. Als je zo'n appje belangrijk vindt stuur je dat zelf. Maar je kan niet willen dat het in iemand anders zijn hoofd moet opkomen om zo'n appje te sturen. Dat is niet realistisch.
Maar als dat nu eenmaal is hoe jouw brein werkt dan kan jij daar helemaal niet aan doen.
Viel me op dat je zei dat hij gisteravond 'niet eens een appje had gestuurd dat hij uitkijkt naar vandaag'.
Dat is een aparte manier van denken. Als je zo'n appje belangrijk vindt stuur je dat zelf. Maar je kan niet willen dat het in iemand anders zijn hoofd moet opkomen om zo'n appje te sturen. Dat is niet realistisch.
Maar als dat nu eenmaal is hoe jouw brein werkt dan kan jij daar helemaal niet aan doen.
anoniem_698a1dcf6b430 wijzigde dit bericht op 08-12-2021 09:31
85.15% gewijzigd
woensdag 8 december 2021 om 09:25
Ik ken iemand met autisme en die wordt zo gecoacht dat hij inderdaad niet af moet wijken van het voorgenomen plan, standaard dagindeling, iedereen moet rekening houden met de autist enz. Ik heb niet de kennis of dit de goede of verkeerde manier is maar zie wel dat het daardoor erg lastig is te functioneren in de "standaard" maatschappij laat staan te gaan daten. Ik heb geen idee hoe dit bij TO zit.SweetFirefly schreef: ↑08-12-2021 08:46Want; vogelspotten heb jij in je hoofd zitten en daar kun je dan niet van afwijken als hij je wil zien en praten en wandelen? Je moet en zal dan doen wat jouw zin is?
To, heb jij nog een coach oid waar je dit date gebeuren mee kan bespreken?
Een forum lijkt mij niet de juiste plaats voor jou.
woensdag 8 december 2021 om 09:27
Succes met de intercity met als eindbestemming ik heb toch gelijkSnoopy80 schreef: ↑08-12-2021 09:18Onze aanvankelijke eerste date stond eerst gepland voor dinsdagmiddag, omdat ik normaal rond 2 uur al kan stoppen met werken. Dat bleek gisteren niet te kunnen, waardoor we maar een uurtje hadden kunnen wandelen voor het donker zou zijn. Daarom verplaatst naar vandaag, mijn vrije dag. Dus ja, ik was er vanuit gegaan dat hij ook gister een uurtje wandelen te kort zou vinden.
woensdag 8 december 2021 om 10:43
Je ging er vanuit maar waarom heb je dat toen niet even gevraagd? Van joh pietje ik dacht dat je een uur te kort vond, maar gezellig lijkt me leuk!Snoopy80 schreef: ↑08-12-2021 09:18Onze aanvankelijke eerste date stond eerst gepland voor dinsdagmiddag, omdat ik normaal rond 2 uur al kan stoppen met werken. Dat bleek gisteren niet te kunnen, waardoor we maar een uurtje hadden kunnen wandelen voor het donker zou zijn. Daarom verplaatst naar vandaag, mijn vrije dag. Dus ja, ik was er vanuit gegaan dat hij ook gister een uurtje wandelen te kort zou vinden.
Ik snap dat het ivm je autisme lastig is om om te schakelen maar de schuld bij hem neerleggen is niet echt gepast.
woensdag 8 december 2021 om 11:32
Ja, maar bij mij persoonlijk word ik ook stiller als de date bijna is omdat ik dan "voer" voor de date wil hebben. Wil jij graag gewoon veel app contact of ben je bang dat weinig app contact = weinig interesse? Want als het dat eerste is, is dit dus geen match. Je kan iemand niet dwingen te appen, je moet dan iemand zoeken die ook graag appt, als het je zo stoort. Als het het tweede is, vul je te veel in en vind ik dat je dat meer los moet laten.
woensdag 8 december 2021 om 11:34
Dat heb je voor hem ingevuld. Je had ook kunnen checken van joh het is dan maar een uurtje, vind je dat goed?Snoopy80 schreef: ↑08-12-2021 09:18Onze aanvankelijke eerste date stond eerst gepland voor dinsdagmiddag, omdat ik normaal rond 2 uur al kan stoppen met werken. Dat bleek gisteren niet te kunnen, waardoor we maar een uurtje hadden kunnen wandelen voor het donker zou zijn. Daarom verplaatst naar vandaag, mijn vrije dag. Dus ja, ik was er vanuit gegaan dat hij ook gister een uurtje wandelen te kort zou vinden.
woensdag 8 december 2021 om 11:51
Het blijft gissen maar misschien bedacht hij wel dat voor een eerste date een uurtje eigenlijk wel lang genoeg is
Dat als dat ene uurtje gezellig was jullie vandaag nog wat meer tijd zouden hebben, dat het ijs iig gebroken zou zijn ofzo.
Assumption is the mother of all f*ck ups
woensdag 8 december 2021 om 12:16
Ik denk oprecht niet dat deze persoon dit begrijpt.hagelslagjes schreef: ↑08-12-2021 09:22Ik twijfel of ik het moet noemen, maar jaren geleden heb ik eens op een contactoproepje van je gereageerd en toen ging het ook zo rigide. Na een paar leuke mailtjes heen en weer op een ochtend werd je ineens boos toen ik wel op het forum op iemand reageerde maar een uur of zo niet op jou. Snap je dat dat heel dwingend overkomt? Als je contact leuk wil houden, moet het ook een beetje vrijblijvend zijn voor beide kanten. Het is wat anders als je na een week of zo nog geen reactie hebt, maar wees niet zo streng in het meteen een reactie willen, daarmee schrik je mensen echt af. Als je daar wat losser mee omgaat, krijg je vast veel meer contacten.
Sommige mensen zitten gewoon zo in elkaar en kunnen het niet veranderen lijkt het.
Ergens ook wel prettig als je steeds een willoos slachtoffer bent en je gekwetst kan voelen door anderen, je hoeft dan niet echt de regie te nemen en je niet in te leven in iemand anders. Maar ook wel heel triest, want blijkbaar wil ze wel meer verbinding in haar leven maar is gewoon niet in staat om dit aan te gaan op een volwassen manier.
woensdag 8 december 2021 om 13:47
Klopt, alleen dat wil niet zeggen dat het niet te leren is, Ook mensen met autisme kunnen bepaalde dingen of gebruiken aanleren.
woensdag 8 december 2021 om 16:13
Inderdaad, niemand verplicht je om iemand te gaan verplichten om binnen een uur op je app te gaan reageren en vervolgens naar diegene te gaan wijzen als schuldige.
Dan is het lastig functioneren in de maatschappij en al helemaal tijdens het daten, het is niet realistisch om te verwachten dat de ander zich daarop aanpast.
Ik ben ook benieuwd of de date nou wel of niet is geweest.
Dan is het lastig functioneren in de maatschappij en al helemaal tijdens het daten, het is niet realistisch om te verwachten dat de ander zich daarop aanpast.
Ik ben ook benieuwd of de date nou wel of niet is geweest.
woensdag 8 december 2021 om 16:53
Date was zo wel gezellig. Het lukte niet om ergens koffie te halen, wel een broodje gegeten samen..op een muurtje dan buiten. Hij is aardig, heeft humor. Is gewend om regelmatig te reizen en dat is iets waar ik niet altijd het budget voor hem. Springt wel vaak in gesprekken van de hak op de tak. Heeft een leuke kop, maar qua postuur vrij smal / ielig. Wel gezoend maar ik weet nog niet of ik ook echt vlinders/ een vonk voel.
woensdag 8 december 2021 om 18:27
In het bericht ervoor zeg je dat hij regelmatig reist en hier net het omgekeerde...
Maar blij voor jou dat de date is doorgegaan al snap ik niet waarom je kust wanneer er geen vonk of zo is maar ieder zijn ding natuurlijk....
woensdag 8 december 2021 om 19:29
Klopt. Ik denk ook dat het niet gevaccineerd zijn het reizen nu bemoeilijkt.Attraverso schreef: ↑08-12-2021 18:27In het bericht ervoor zeg je dat hij regelmatig reist en hier net het omgekeerde...
Maar blij voor jou dat de date is doorgegaan al snap ik niet waarom je kust wanneer er geen vonk of zo is maar ieder zijn ding natuurlijk....
Ik wilde door te kussen juist kijken of die vonk er wel kan komen.
woensdag 8 december 2021 om 19:48
Ja bijzonder.LaFleurNoire schreef: ↑08-12-2021 19:44Dus je vindt het niet-gevaccineerd zijn wel een dingetje maar fijn speeksel uitwisselen met een ongevaccineerde dan weer geen probleem.
woensdag 8 december 2021 om 19:48
Echt, wtf.LaFleurNoire schreef: ↑08-12-2021 19:44Dus je vindt het niet-gevaccineerd zijn wel een dingetje maar fijn speeksel uitwisselen met een ongevaccineerde dan weer geen probleem.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.