Ben ik een rebound

07-12-2021 10:32 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mannen, ik snap er nog steeds weinig van... Ik zit met het volgende:
Sinds een aantal dagen leuk chatcontact en later appcontact met een leuke man. Aantrekkelijk, heeft zijn zaakjes op de rit, er zijn raakvlakken (gedeelde hobby, hebben beide 1 of meerdere katten). Alleen..het appcontact verloopt stroever (en is een stuk minder geworden) nadat ik a. had aangegeven niet of bijna niet te bellen en b. ik het wat afkapte toen hij de apps een sensuele kant opstuurde...Nadat ik aangaf niet graag te bellen stelde hij een date voor. We gaan nu morgen wandelen. Sinds zaterdag is het appcontact een stuk minder, want we communiceren op app soms langs elkaar heen en hij praat/ vraagt liever face to face...

Hij is pas een maandje (weer) single na een relatie van een half jaar en zegt absoluut iets serieus te zoeken, maar toch heb ik ergens twijfel daarover...Hoe weet ik of hij er serieus in staat?
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 21:15
Want? Dat ik niet wil bellen is een wereldramp?!
Het is misschien de leeftijd, ik kom uit het pre-mobiel-tijdperk, maar als iemand niet wil bellen, haak ik af. Dat vind ik zoiets raars. Als je als volwassene geen gesprek wil/durft/kan voeren aan een telefoon, ben je - voor mij in ieder geval - geen geschikte partner.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2021 10:31
Reden: quote en reactie verwijderd
95.53% gewijzigd
Frankly my dear, I don"t give a damn
Teaus schreef:
07-12-2021 22:56
En als er eens ,een doodenkele keer, een potentiele date meeloopt rond die visvijvermee gaat vogelen dan blijf jij ijzerenheinig door je verrekijker koekeloeren want DAT was het plan
En dat wist hij ook want dat had je ge-appt.... duss.

Wat een ingewikkelde toestanden allemaal
;-)
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 22:41
Hij heeft niet als eerste het voorstel gedaan om samen te gaan lopen. Ik appte hem vanmorgen en vertelde in de loop daarvan dat ik een klein rondje zou gaan wandelen vanmiddag. Zijn reactie was toen: Can I join you? Wat mij betreft kon dat. Ik heb hem toen het parkeerplaats-adres geappt en wel erbi aangegeven dat het alleen vogelspotten zou zijn....vervolgens bleef het meer dan een uur stil totdat ik hem weer appte. Ten was zijn reactie dat hij nu vanmiddag een pakketje verwachtte.
Ik begrijp je, maar probeer het ook van zijn kant te zien. En hij doet in mijn ogen wel het voorstel om te gaan lopen.

Jij zegt: ik ga lopen vandaag
hij zegt: zal ik meegaan?

Dan doet hij toch het voorstel?

En als jij dan aangeeft dat het alleen vogelspotten is, dan 'rem je hem' in zijn enthousiasme. Je geeft er gelijk zo'n negatieve toon aan.
calvijn1 schreef:
07-12-2021 23:10
TO heeft gewoon gelijk, het slaat nergens op om haar belachelijk te maken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-12-2021 10:31
Reden: quote verwijderd
10.24% gewijzigd
Liptonicetea schreef:
07-12-2021 23:12
Ik begrijp je, maar probeer het ook van zijn kant te zien. En hij doet in mijn ogen wel het voorstel om te gaan lopen.

Jij zegt: ik ga lopen vandaag
hij zegt: zal ik meegaan?

Dan doet hij toch het voorstel?

En als jij dan aangeeft dat het alleen vogelspotten is, dan 'rem je hem' in zijn enthousiasme. Je geeft er gelijk zo'n negatieve toon aan.
Zijn enthousiasme? T is nu alweer de hele avond stil omdat het hem niet aanstaat dat ik niet met hem bel...
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 23:15
Zijn enthousiasme? T is nu alweer de hele avond stil omdat het hem niet aanstaat dat ik niet met hem bel...
Heeft hij aangegeven niet te appen omdat jij niet wilde bellen?
TO ik hoop dat je morgen een gezellige date hebt
Dat het qua communicatie gewoon nog even onwennigheid blijkt te zijn
En dat jullie voortaan even ouderwets bellen als er wat afgesproken of verteld moet worden, da's wel zo persoonlijk.
Onverwachts schreef:
07-12-2021 23:18
Heeft hij aangegeven niet te appen omdat jij niet wilde bellen?
Nee. Maar ook totaal geen appje dat hij uitkijkt naar morgen bijv.
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 23:19
Jij wel?
Snoopy80 schreef:
Miss is hij even bezig, gamen of lekker Netflixen helemaal in een serie. En jullie hebben al een afspraak staan dus ik snap hem wel dat hij minder appt. Ik vermoed dat hij zich een beetje afgewezen voelt omdat je a niet wilde bellen en b ook 'niet' wilde afspreken vandaag. Stuur hem straks nog een slaap lekker ofzo, morgen een goedemorgen en dan kijken wat er morgen gebeurt!
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 23:04
We zouden morgen rond de middag gaan wandelen. In welke plaats is al afgesproken, waar we elkaar exact treffen nog niet
Het tijdstip al wel? Want dan kan je ook als je er bent laten weten waar je bent en kan hij naar die plek komen.
Ik zou niet te veel rekenen op die date morgen.
Dina1980 schreef:
07-12-2021 23:24
Het tijdstip al wel? Want dan kan je ook als je er bent laten weten waar je bent en kan hij naar die plek komen.
Ja, wel al het tijdstip
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 23:19
Je maakt het jezelf echt moeilijk want er is dus geen reden te denken dat hij op zijn pik getrapt is om niet te appen doordat jij niet wilt bellen.
Hij kan met andere dingen bezig zijn of gewoon veel minder te appen als jij. Ik heb op een app gesprek van gisteren ook niet meer gereageerd, dat komt morgen of misschien nog later wel weer en als de ander toch weer verder wil kan die mij weer appen.
Jij vult veel te veel in. Misschien is hij niet zo’n apper, misschien zit hij serie te kijken, misschien ligt hij in zijn nest te maffen of is hij buiten een marathon aan het lopen. Ik vind het best bizar om maar meteen aan te nemen dat hij niet wil appen omdat jij niet wil bellen.

Morgen zie je hem in het echt, dan kom je er vanzelf wel achter wat voor type het is. Niet moeilijker maken dan het is.
Ik ben net opgestaan. Mijn slaap lekker-appje is gelezen maar er kan totnutoe geen goedemorgen vanaf :s.
Ugli schreef:
07-12-2021 23:39
Jij vult veel te veel in. Misschien is hij niet zo’n apper, misschien zit hij serie te kijken, misschien ligt hij in zijn nest te maffen of is hij buiten een marathon aan het lopen. Ik vind het best bizar om maar meteen aan te nemen dat hij niet wil appen omdat jij niet wil bellen.

Morgen zie je hem in het echt, dan kom je er vanzelf wel achter wat voor type het is. Niet moeilijker maken dan het is.
Uhm...de eerste 1,5 dag van ons appcontact kon hij wel steeds binnen enkele minuten reagen. Toen hij wel nog mocht sexten...Dus sorry hoor dat ik deze gang van zaken nogal typisch vind...
Jemig wat maak je het jezelf moeilijk. Kap het gewoon af als je er geen goed gevoel bij hebt
Snoopy80 schreef:
07-12-2021 22:41
Hij heeft niet als eerste het voorstel gedaan om samen te gaan lopen. Ik appte hem vanmorgen en vertelde in de loop daarvan dat ik een klein rondje zou gaan wandelen vanmiddag. Zijn reactie was toen: Can I join you? Wat mij betreft kon dat. Ik heb hem toen het parkeerplaats-adres geappt en wel erbi aangegeven dat het alleen vogelspotten zou zijn....vervolgens bleef het meer dan een uur stil totdat ik hem weer appte. Ten was zijn reactie dat hij nu vanmiddag een pakketje verwachtte.
Want; vogelspotten heb jij in je hoofd zitten en daar kun je dan niet van afwijken als hij je wil zien en praten en wandelen? Je moet en zal dan doen wat jouw zin is?
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Snoopy80 schreef:
Ja zijn enthousiasme, jij zegt te gaan wandelen en hij denkt leuk ik ga een dag eerder mee. Erg enthousist in mijn ogen. Jij diet dit af met ik ga vogels kijken en wijst hem daarmee af. Waatom dat vogelspotten toen niet gewoon even gekaten?
Vervolgens wil ij graag even bellen voor de date van vadaag maar jij bkijft vsthkuden aan het feit dat hij je stem al gehoord heeft en dar dat dus niet nodig is. Ooit gedacht dat het je niet alleen om je stem te doen was maar ook om je gewoon even te kunnen praten? Jij blijft maar vasthouden aan het feit dat dat jij niet wil bellen maar voor veel mensen is dat juist fijn om elkaar even via de telefoon te spreken voor een date.

Je vind vanwegen je autisme vast dat het aan hem ligt. Maar er ligt echt ook een groot gedeelte bij jou. Als.ik deze man was geweest had ik afgehaakt en zo lijkt hij dat nu ook te doen nu hij niet meer op je appjes reageert.
Ik vind hem klinken alsof hij heel op de sex gericht is. Maar jij kon dat weten gezien de teksten op zijn datingprofiel. En later via de app, je vraagt ernaar en dat is voor hem een opening om alvast nog meer over sex te hebben. Je wil alsnog op date met hem.

Verder klink jijzelf echt heel erg vreemd qua verwachtingen en zelf dingen bedenken...en eigenlijk niet zo leuk als datepartner, waarschijnlijk door je autisme.

Geen idee wat je verder precies wil horen van forum.
Nanouk schreef:
08-12-2021 08:49
Ja zijn enthousiasme, jij zegt te gaan wandelen en hij denkt leuk ik ga een dag eerder mee. Erg enthousist in mijn ogen. Jij diet dit af met ik ga vogels kijken en wijst hem daarmee af. Waatom dat vogelspotten toen niet gewoon even gekaten?
Vervolgens wil ij graag even bellen voor de date van vadaag maar jij bkijft vsthkuden aan het feit dat hij je stem al gehoord heeft en dar dat dus niet nodig is. Ooit gedacht dat het je niet alleen om je stem te doen was maar ook om je gewoon even te kunnen praten? Jij blijft maar vasthouden aan het feit dat dat jij niet wil bellen maar voor veel mensen is dat juist fijn om elkaar even via de telefoon te spreken voor een date.

Je vind vanwegen je autisme vast dat het aan hem ligt. Maar er ligt echt ook een groot gedeelte bij jou. Als.ik deze man was geweest had ik afgehaakt en zo lijkt hij dat nu ook te doen nu hij niet meer op je appjes reageert.
Jij bent goed nanouk
Snoopy80 schreef:
08-12-2021 08:35
Uhm...de eerste 1,5 dag van ons appcontact kon hij wel steeds binnen enkele minuten reagen. Toen hij wel nog mocht sexten...Dus sorry hoor dat ik deze gang van zaken nogal typisch vind...
Dan kap je het toch af? Waarom blijf je zo vasthouden aan deze man die jou overduidelijk niet leuk (genoeg) vindt en jij hebt ook van alles op hem aan te merken.
Dit is dan toch gewoon geen match?
Van beide kanten zou ik er ook geen zin meer in hebben.
Misschien niet netjes dat hij niets meer laat horen maar ergens snap ik hem wel.
minnimouse schreef:
08-12-2021 08:58
Dan kap je het toch af? Waarom blijf je zo vasthouden aan deze man die jou overduidelijk niet leuk (genoeg) vindt en jij hebt ook van alles op hem aan te merken.
Dit is dan toch gewoon geen match?
Van beide kanten zou ik er ook geen zin meer in hebben.
Misschien niet netjes dat hij niets meer laat horen maar ergens snap ik hem wel.
Nou dit dus.
Het is nog niet eens een relatie maar nu al zoveel gedoe, pfffff.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven