Ben ik nou een zeikerd?

dinsdag 1 december 2020 om 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt

Stel ik me aan of heb ik een punt?

dinsdag 1 december 2020 om 23:57

woensdag 2 december 2020 om 00:04
Ja dit. Als hij die douchegel ook gebruikt is het niet meer dan logisch dat je die koopt van de gezamenlijke pot. En dan zou ik me er vervolgens ook niet meer druk om maken.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 2 december 2020 om 00:05

woensdag 2 december 2020 om 00:17
We hebben gescheiden financiën behalve voor de boodschappen (verzorgingsproducten vallen daar dus niet onder). Qua eten; ik koop eigenlijk niks “lekkers” meer specifiek voor mezelf. De ene keer dat ik dat wel deed en het weg was toen ik er trek in had, baalde ik inderdaad wel ja
Het aanlengen met water is misschien nog wel een idee, maar aan de andere kant is het dan minder stroperig en komt het sneller eruit, is ‘ie nog sneller leeg

Het aanlengen met water is misschien nog wel een idee, maar aan de andere kant is het dan minder stroperig en komt het sneller eruit, is ‘ie nog sneller leeg

woensdag 2 december 2020 om 00:21
Hij weet hoe duur de douche gel is (ik was gelijk verontwaardigd dat hij het ook had gebruikt want we hebben dit gesprek al eerder gehad en toen is hij er verder gelukkig vanaf gebleven),
Maar deze douche gel heeft een hele lekkere geur. En momenteel is zijn eigen douche gel op. Wellicht kan ik daar inderdaad de eerste verdienste halen door voor hem zelf iets van Axe oid te kopen
Maar deze douche gel heeft een hele lekkere geur. En momenteel is zijn eigen douche gel op. Wellicht kan ik daar inderdaad de eerste verdienste halen door voor hem zelf iets van Axe oid te kopen
woensdag 2 december 2020 om 00:26

woensdag 2 december 2020 om 00:29
Je stelt je niet aan. Hij moet gewoon van jouw spullen afblijven. En hij kan leuk zelf die producten gaan kopen als hij er zo gek op is.
Mijn vriend weet dat hij vrijwel alles (en geloof me, ik heb véél -hele voorraden- verzorgingsproducten) van me mag gebruiken. Behalve een kleine selectie aan peperdure gezichtsverzorging.
En een aantal doucheproducten van Rituals deel ik ook liever niet, want dat vind ik ook erg prijzig. Dat gebruik ik niet dagelijks, maar alleen tijdens “verwen momentjes”. Voor mezelf dus. Hij heeft zijn eigen Rituals, die krijgt ie ook regelmatig van mij, in een andere geur.
Maar in sommige opzichten ben ik heel duidelijk: wat van mij is is van mij. En daar blijft iedereen verder vanaf.
Mijn vriend weet dat hij vrijwel alles (en geloof me, ik heb véél -hele voorraden- verzorgingsproducten) van me mag gebruiken. Behalve een kleine selectie aan peperdure gezichtsverzorging.
En een aantal doucheproducten van Rituals deel ik ook liever niet, want dat vind ik ook erg prijzig. Dat gebruik ik niet dagelijks, maar alleen tijdens “verwen momentjes”. Voor mezelf dus. Hij heeft zijn eigen Rituals, die krijgt ie ook regelmatig van mij, in een andere geur.
Maar in sommige opzichten ben ik heel duidelijk: wat van mij is is van mij. En daar blijft iedereen verder vanaf.
woensdag 2 december 2020 om 00:37
Nee toch! Dat lijkt me echt afschuwelijk!
Gebruik jij ook de douchespullen van je partner?
woensdag 2 december 2020 om 00:48
Ik weet niet hoe dat gaat bij jullie, of één van de twee standaard de verzorgingsproducten koopt of boodschappen doet ed.Deurmat1 schreef: ↑02-12-2020 00:21Hij weet hoe duur de douche gel is (ik was gelijk verontwaardigd dat hij het ook had gebruikt want we hebben dit gesprek al eerder gehad en toen is hij er verder gelukkig vanaf gebleven),
Maar dan alsnog, dan pak je toch niet die van je partner. Jij gebruikt toch ook niet zijn aftershave of zijn scheermes om maar wat te noemen. Echt bizar.
Gewoon zeggen dat hij er vanaf moet blijven, want blijkbaar snapt hij dat zelf niet.
Als de verzorgingsproducten of iig de douchegel ed niet vallen onder de gezamenlijke vaste lasten dan is het zijn probleem als hij zonder zit. Dan moet hij gewoon zorgen voor een kleine voorraad.
Bah, echt een afknapper een man die jouw verzorgingsproducten gebruikt. Nee, je stelt je niet aan is mijn mening.

woensdag 2 december 2020 om 00:55
Wat vreselijk moet het zijn om zo met elkaar om te gaan als levenspartners.
Wil niet zeggen dat hij niet een beetje rekening mag houden maar kom op: betaal dat soort spullen gewoon van gezamelijk geld als het je zo dwars zit (ik zou zeggen alles, maar dat zal gezien je post wel helemaal uit den boze zijn)
Ik vraag me bij dat gescheiden uitgaven altijd af of mensen dat willen volhouden tot hun 85e? Lijkt mij een vermoeiende business.
Wil niet zeggen dat hij niet een beetje rekening mag houden maar kom op: betaal dat soort spullen gewoon van gezamelijk geld als het je zo dwars zit (ik zou zeggen alles, maar dat zal gezien je post wel helemaal uit den boze zijn)
Ik vraag me bij dat gescheiden uitgaven altijd af of mensen dat willen volhouden tot hun 85e? Lijkt mij een vermoeiende business.
woensdag 2 december 2020 om 01:09
Als die douchegel zo belangrijk voor haar is...
Ik denk dat die man gewoon iets wil hebben om schoon van te worden. Voor haar is die douchegel speciaal, voor hem gewoon een sopje.

woensdag 2 december 2020 om 01:30
Ik vind dat zo irritant als mensen zonder het te vragen aan mijn spullen zitten. Als het spullen zijn voor gezamenlijk gebruik of bijvoorbeeld een goedkope douchegel boeie maar als het voor mij dure producten zijn: Afblijven! En ik word helemaal giftig als men er nog over gaat liegen. Zo vroeg ik een keer iemand of ze mijn dure body butter gebruikte want de pot ging zo snel leeg. "Nee!!" Maand later "hey neem zo'n pot mee van die fijne body butter want die is op" 
Heb ook een keer iemand gefopt door iets anders in een potje te stoppen. Hielp wel want ze bleef er sindsdien vanaf.
Of dat "van ik koop dan straks wel een nieuwe fles voor je als het op is." en dan vervolgens aan komen zetten met de goedkoopste fles die je kunt vinden want die duurdere hadden ze zogenaamd niet.

Heb ook een keer iemand gefopt door iets anders in een potje te stoppen. Hielp wel want ze bleef er sindsdien vanaf.
Of dat "van ik koop dan straks wel een nieuwe fles voor je als het op is." en dan vervolgens aan komen zetten met de goedkoopste fles die je kunt vinden want die duurdere hadden ze zogenaamd niet.

woensdag 2 december 2020 om 01:42