Ben ik nou een zeikerd?

01-12-2020 23:50 521 berichten
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt :purple:
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Alle reacties Link kopieren
Bouza82 schreef:
02-12-2020 00:05
TO haar man is toch geen puber?

Overigens vind ik het lomp van hem dat hij zo met je spullen omgaat.
Geen puber, wel een man. Zijn soms ook intrigerende psychologische onderzoeksobjecten. :sherlock:

Net zoals mannen ons vrouwen soms ook heel onderzoekswaardig vinden...

Misschien heeft partner op n mannenforum wel n topic aangemaakt "ik mag de douchegel van mijn vrouw niet gebruiken, ben ik nu een egoist?" Oid :blob:
Monkey see, monkey do. Mannen (en veel vrouwen) doen wat ze zien. Zet dus die fles uit het zicht en zet iets simpels dichtbij.
Wedden dat hij er niet naar opzoek gaat. Mannen zijn simpel. Denk in simpele oplossingen, zo werken de hersenen.
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat je dingen dan maar weg moet zetten of verstoppen. Heb ik ook een tijdje gedaan maar dan vergat ik regelmatig dat dure product weer mee te nemen naar de badkamer. En als ik dan al onder de douche sta ga ik niet nog in m'n nakie dat product pakken.
Nee, je bent geen zeikerd.
Mijn schoonzus neemt wel eens de heerlijke doucheprodukten van Molton Brown voor me mee uit de Uk, en daar moet echt iedereen afblijven. MINE!

Ik zorg er dan echter ook voor dat het alleen voor mij is. Hier een huishouden met veel kinderen, denken dat je iets voor jezelf kan houden als je het gewoon voor de grijp zet is een lachertje. Dus zit zoiets in de zak van mijn badjas die ik aantrek als ik naar de douche ga. En ik zorg er voor dat er óók lekkere douchespullen voor het grijpen staan.

Net als met de Ben en Jerry’s: gewoon zorgen dat niemand anders er bij kan, of beter: zorg er voor dat niemand weet dat het er is.
Deurmat1 schreef:
02-12-2020 00:21
Hij weet hoe duur de douche gel is (ik was gelijk verontwaardigd dat hij het ook had gebruikt want we hebben dit gesprek al eerder gehad en toen is hij er verder gelukkig vanaf gebleven),
Maar deze douche gel heeft een hele lekkere geur. En momenteel is zijn eigen douche gel op. Wellicht kan ik daar inderdaad de eerste verdienste halen door voor hem zelf iets van Axe oid te kopen
Ik heb inderdaad van axe voor hem 5 voor 10 ofzoiets gehaald.
Ook een luchtje wat ik zelf lekker vind :-D. Krijgt hij steeds in zijn schoen.
Doe ik ook met gezichtscreme, ik koop het gewoon voor hem anders zit hij in mijn potjes.
Of anders die douchegel gezamenlijk maken, als jij het ook lekker vind ruiken.
Waarom moet het alternatief voor man zo goedkoop mogelijk zijn?
Axe, daar maakt je je puberzoon misschien blij mee, maar je man?

Ik zou dan eerder gaan voor Rituals, Kneipp of zelfs Petite Marseillais als hij grootverbruiker is.
Na een week is er 100 ml gebruikt, dus kennelijk kan je samen een maand met die fles doen. 25 euro per maand en je ruikt allebei lekker en bent allebei tevreden.

Of zoals nu: je hebt gedoe.
Of: je man ruikt naar axe (jasses).

Als je niet heel krap zit zou ik dan voortaan gewoon die douchegel uit de gezamenlijke boodschappen betalen: 12,50 pp is toch prima te doen?
En tja dan gebruikt hij er meer van. Maar jij gebruikt misschien weer meer van iets anders.
Ruim het op nadat je hebt gedoucht.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
ClumsyNinja schreef:
02-12-2020 05:47
Na een week is er 100 ml gebruikt, dus kennelijk kan je samen een maand met die fles doen. 25 euro per maand en je ruikt allebei lekker en bent allebei tevreden.

Of zoals nu: je hebt gedoe.
Of: je man ruikt naar axe (jasses).

Als je niet heel krap zit zou ik dan voortaan gewoon die douchegel uit de gezamenlijke boodschappen betalen: 12,50 pp is toch prima te doen?
En tja dan gebruikt hij er meer van. Maar jij gebruikt misschien weer meer van iets anders.
Dat ja, gezeur om 12,50 per maand.

Ik heb het idee dat jij het hem niet gunt, omdat voor jou gevoel de balans al scheef is. Dat laatste los je op een ander manier op dan ruzie maken over douchegel.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
snowy2 schreef:
02-12-2020 00:02
Zet een fles normale/goedkope douchegel voor het grijpen en zet je dure douchegel in een kastje of in een la.
Ik ben 99,9% zeker dat je probleem dan opgelost is.
Dit zou ik doen.
Nou ik herken het hier ook. Alles wat in het zicht en voor het grijpen ligt wordt gewoon gebruikt( tandenborstel godzijdank niet). Zijn douchegel is op en hij pakt die van mij dagen of zelfs weken terwijl hij er nog een paar op voorraad heeft maar dat waarschijnlijk niet weet of te lam is om ze te pakken.

Oh en mijn scheermes schijnt beter te scheren dan die van hem en nu heeft hij een eigen opzet stuk (van mij) gepakt en gebruikt dat vrolijk. Ik koop 3 lekkere koeken bij de bakker en na 15 min zijn er al 2 koeken schaamteloos naar binnen geduwd. Ik koop bij de slager kipfilet voor op brood. De volgende ochtend in de koelkast, alles op behalve de supermarkt variant. Ik heb nu al 3x kipfilet gekocht zonder het te proeven. :facepalm:

Soms kan ik er ontzettend om lachen maar soms is het wel echt heeeel vervelend. De financiën zijn uiteraard gezamenlijk dus daar ligt het niet aan. Het is een beetje simpel nadenken, pakken wat je pakken kan. Zet je eigen douchegel uit het zicht en een fles Dove ervoor terug :idee:
Met stomme verbazing gelezen. Zowel de op als de vele reacties die het ook nog met to eens zijn.

Het zou mijn relatie niet zijn waar je elkaar niets gunt. En dat begint natuurlijk al met de financiën zo krampachtig uit elkaar houden. Gedoe om (een beetje) geld. Terwijl de oplossing (gewoon van de algemene rekening kopen) zo voor de hand ligt.
Vol verbazing gelezen.

Wie koopt er nu zulke dure douchegel? Hier gebruikt niemand zomaar van elkaar. Ik kan mijn Rituals gewoon in de douche laten staan en niemand zal het gebruiken.

Zelfde met lekkere dingen iedereen snapt dat iedereen er iets van mag. Niet eentje (bijna) alles alleen. En een doos bonbons die ik cadeau krijg daarbij wachten ze netjes tot er gedeeld wordt.
Hetvrijewoord schreef:
02-12-2020 00:55
Wat vreselijk moet het zijn om zo met elkaar om te gaan als levenspartners.

Wil niet zeggen dat hij niet een beetje rekening mag houden maar kom op: betaal dat soort spullen gewoon van gezamelijk geld als het je zo dwars zit (ik zou zeggen alles, maar dat zal gezien je post wel helemaal uit den boze zijn)

Ik vraag me bij dat gescheiden uitgaven altijd af of mensen dat willen volhouden tot hun 85e? Lijkt mij een vermoeiende business.
Dit!
Het is een douchegel! Hij heeft het een keer gebruikt, blijkt er erg van te genieten. Koop van de gezamenlijke rekening een extra verpakking en gebruik het samen. Of geef er één aan hem voor Sinterklaas.
Ik vind het inderdaad een beetje onredelijk om douchegel niet te willen delen. Ik vind het ook onredelijk om over zoiets te redeneren als: hij moet maar van míjn spullen afblijven. Dat vind ik flauw.
Het is toch makkelijk op te lossen? Waarom er dan toch zo'n principekwestie van maken?
Ik hou ook van verzorgingsproducten. Sommige zijn duur. Als mijn man dat zou gebruiken, het fijn vinden en willen blijven gebruiken, so what. Dan kopen we het een keer vaker.
Jufjoke schreef:
02-12-2020 07:02
Dit!
Het is een douchegel! Hij heeft het een keer gebruikt, blijkt er erg van te genieten. Koop van de gezamenlijke rekening een extra verpakking en gebruik het samen. Of geef er één aan hem voor Sinterklaas.
Ik vind het inderdaad een beetje onredelijk om douchegel niet te willen delen. Ik vind het ook onredelijk om over zoiets te redeneren als: hij moet maar van míjn spullen afblijven. Dat vind ik flauw.
Het is toch makkelijk op te lossen? Waarom er dan toch zo'n principekwestie van maken?
Ik hou ook van verzorgingsproducten. Sommige zijn duur. Als mijn man dat zou gebruiken, het fijn vinden en willen blijven gebruiken, so what. Dan kopen we het een keer vaker.
Oh, ik ben ook een zeikerd wat dit betreft. En snap best dat mijn man met andere dingen weer een zeikerd kan zijn en dan moet ik met mijn tengels van zijn spullen afblijven.
Mevrouw75 schreef:
02-12-2020 07:05
Oh, ik ben ook een zeikerd wat dit betreft. En snap best dat mijn man met andere dingen weer een zeikerd kan zijn en dan moet ik met mijn tengels van zijn spullen afblijven.
Ik ben blij dat we daar zelf niet op hoeven letten. Ik gebruik zelf regelmatig een geurtje van mijn man. Het is niet in me opgekomen dat hij dat vervelend zou vinden en hij heeft daar ook nooit iets van gezegd.
Als hij de grootverbruiker is en jullie financiën zijn gescheiden dan kun hem toch een tikkie sturen van € 25 voor iedere fles?

Ik snap de ergernis wel. Het gaat erom dat jij jezelf op iets trakteert en dat een ander dat ongevraagd consumeert, en nog in een veelvoud van wat je zelf gebruikt ook.

Prima dat sommige forummers douchegel kopen bij de boodschappen en dat als gezin gezamenlijk gebruiken. Niks bijzonders aan ook. Maar de situatie die TO beschrijft kun je daar niet mee vergelijken.
Lijkt me dat TO niet zozeer problemen heeft met het gebruik van die douchegel an sich, maar meer met het feit hoe ze hun financiën geregeld hebben, gezien het feit dat ze ook benoemt dat hij meer dingen van haar gebruikt die volgens hun regeling door haar betaald dienen te worden.

Bevalt die regeling jou niet TO?
Als mijn man erg geniet van mijn dure douche gel, dan mag hij het lekker gebruiken.
Als ik een dure douchegel zou hebben haal ik het na elke douche beurt weg, mijn man zal het niet pakken, hij kan niet tegen parfum, maar mijn kinderen pakken het wel. En dat vind ik zonde, die spuiten het zo leeg.
Crazy74 schreef:
02-12-2020 06:34
Nou ik herken het hier ook. Alles wat in het zicht en voor het grijpen ligt wordt gewoon gebruikt( tandenborstel godzijdank niet). Zijn douchegel is op en hij pakt die van mij dagen of zelfs weken terwijl hij er nog een paar op voorraad heeft maar dat waarschijnlijk niet weet of te lam is om ze te pakken.

Oh en mijn scheermes schijnt beter te scheren dan die van hem en nu heeft hij een eigen opzet stuk (van mij) gepakt en gebruikt dat vrolijk. Ik koop 3 lekkere koeken bij de bakker en na 15 min zijn er al 2 koeken schaamteloos naar binnen geduwd. Ik koop bij de slager kipfilet voor op brood. De volgende ochtend in de koelkast, alles op behalve de supermarkt variant. Ik heb nu al 3x kipfilet gekocht zonder het te proeven. :facepalm:

Soms kan ik er ontzettend om lachen maar soms is het wel echt heeeel vervelend. De financiën zijn uiteraard gezamenlijk dus daar ligt het niet aan. Het is een beetje simpel nadenken, pakken wat je pakken kan. Zet je eigen douchegel uit het zicht en een fles Dove ervoor terug :idee:

Pakken wat je pakken kan.
Hier zou ik niet om lachen hoor, het is gewoon ontzettend egoïstisch van je man om als jij iets lekkers hebt gekocht om gezamenlijk thuis op te eten dat helemaal naar binnen te schransen zonder de helft over te laten voor jou. Geen leuke man.
Metallover schreef:
02-12-2020 07:41
Pakken wat je pakken kan.
Hier zou ik niet om lachen hoor, het is gewoon ontzettend egoïstisch van je man om als jij iets lekkers hebt gekocht om gezamenlijk thuis op te eten dat helemaal naar binnen te schransen zonder de helft over te laten voor jou. Geen leuke man.
Och hij eet een paar koeken op en meteen is het geen leuke man.

On topic: ja je bent een zeikerd.
Hij pakt dus niet je douchegel, hij pakt je moment. Je tijd. Dat waar je er al niet zoveel van had. Ja, daar zou ik ook boos om worden.
Je stelt je aan.

Waarschijnlijk denkt hij er gewoon niet overna als hij aan het douchen is. En pakt hij wat er voor het grijpen staat.

Koop voor hem een keer zo'n fles of een andere lekkere (wat duurdere) douchegel en zet die van jezelf weg.
DS1971 schreef:
02-12-2020 06:40
Met stomme verbazing gelezen. Zowel de op als de vele reacties die het ook nog met to eens zijn.

Het zou mijn relatie niet zijn waar je elkaar niets gunt. En dat begint natuurlijk al met de financiën zo krampachtig uit elkaar houden. Gedoe om (een beetje) geld. Terwijl de oplossing (gewoon van de algemene rekening kopen) zo voor de hand ligt.
Dit dus. Ja joh moeilijk doen voor niets 🤦‍♀️

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven