Ben ik nou een zeikerd?

01-12-2020 23:50 521 berichten
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt :purple:
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Alle reacties Link kopieren
[/quote] Pakken wat je pakken kan.
Hier zou ik niet om lachen hoor, het is gewoon ontzettend egoïstisch van je man om als jij iets lekkers hebt gekocht om gezamenlijk thuis op te eten dat helemaal naar binnen te schransen zonder de helft over te laten voor jou. Geen leuke man.
[/quote]

Ik ben gelukkig niet zo’n zeikerd. Mijn man houd ontzettend van eten en is dan ook een boom van een vent die dagelijks 3uur sport. Regelmatig neemt hij voor mij kadootjes of een doos vol gebak mee dus ik kan er wel mee leven ondanks de irritatie bij het misgrijpen van een plakje kipfilet :proud: Ik bedoelde meer dat mannen over het algemeen een simpele denkwijze hebben en wat ze zien, gebruiken ze zonder na te denken. Ik heb mijn man namelijk niet als een hond afgericht. :puppy:
crazy74 wijzigde dit bericht op 02-12-2020 07:59
Reden: Ging iets mis
0.58% gewijzigd
LaFleurNoire schreef:
02-12-2020 07:16
Lijkt me dat TO niet zozeer problemen heeft met het gebruik van die douchegel an sich, maar meer met het feit hoe ze hun financiën geregeld hebben, gezien het feit dat ze ook benoemt dat hij meer dingen van haar gebruikt die volgens hun regeling door haar betaald dienen te worden.

Bevalt die regeling jou niet TO?
Ik denk dit.
En als niet: je zeikt inderdaad.
HETISDEWAARHEID schreef:
02-12-2020 01:45
Monkey see, monkey do. Mannen (en veel vrouwen) doen wat ze zien. Zet dus die fles uit het zicht en zet iets simpels dichtbij.
Wedden dat hij er niet naar opzoek gaat. Mannen zijn simpel. Denk in simpele oplossingen, zo werken de hersenen.
:facepalm:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Wij zijn een vrouwenstel.. dus douchegel is gewoon voor ons beide.. ook de flessen rituals. Alhoewel zij een andere geur lekkerder vind dan ik. Maar overige douche gel flessen zijn van bijv Fa of kruidvat of uit Duitsland a 1 euro of 2 euro per fles..

Het is maar schuim hoor..
Zou niet snel een dure fles kopen..

Hier gaat dus alles op de stapel, scheermesjes, schuim, shampoo, gezichtscreme, deo.. alles.

Wel beide eigen parfum. En daar komen we nooit aan.

Maar goed geef hem lekker een voorraad schuim met sint en kerst. Is gelijk de hint duidelijk 😉
mijn hemel wat een denigrerende onzin lees ik hier over mannen....
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
ikBedoelHetGoed schreef:
02-12-2020 07:13
Als hij de grootverbruiker is en jullie financiën zijn gescheiden dan kun hem toch een tikkie sturen van € 25 voor iedere fles?

Ik snap de ergernis wel. Het gaat erom dat jij jezelf op iets trakteert en dat een ander dat ongevraagd consumeert, en nog in een veelvoud van wat je zelf gebruikt ook.

Prima dat sommige forummers douchegel kopen bij de boodschappen en dat als gezin gezamenlijk gebruiken. Niks bijzonders aan ook. Maar de situatie die TO beschrijft kun je daar niet mee vergelijken.
Een tikkie sturen. Binnen het huwelijk. Voor zaken die tot de huishoudelijke uitgaven behoren.

De Speld is er niets bij...
Aaargh! Zo herkenbaar! Hier is het voornamelijk puberdochter die alles gebruikt in hoeveelheden waar ik een beroerte van kreeg. En laatst is vriend -die hier weleens logeert- ook begonnen met de behandeling van zijn droge handjes met mijn dure crème. In nivea hoeveelheden. 🥺

Nu zit alles in mijn beautycase met slot en hebben ze beiden een linkje van een paar goede online beautywinkels ontvangen. 🤣
Ik vind je geen zeikerd. Het zou mij niet eens om het geld gaan, maar ik zou het vervelend vinden wanneer een partner mijn "ik wil dit product voor mijzelf houden" niet respecteert door "maar een klein beetje te pakken". Voor zo ongeveer alles maakt het me niet uit, maar als er dan toch iets is wat ik liever niet wil delen dan ga ik ervan uit dat mijn partner dat snapt. Andersom zou dat voor mij ook gelden.
Dochter heeft ook lang, natuurlijk blond haar tot op haar billen.
Waarom er om de dag een halve fles L’Oréal zilvershampoo van bijna €8.- en haarmasker per pot van dezelfde prijs in moet snap ik ook niet.
TsumTsum schreef:
02-12-2020 01:52
Ik vind het eigenlijk van de zotte dat je dingen dan maar weg moet zetten of verstoppen. Heb ik ook een tijdje gedaan maar dan vergat ik regelmatig dat dure product weer mee te nemen naar de badkamer. En als ik dan al onder de douche sta ga ik niet nog in m'n nakie dat product pakken.

Jep. Kan je met je natte lijf over hal naar je verstopplek.
Waarom mag een man geen dure douchegel, maar wordt hij afgescheept met Axe alsof hij een puber is? En dan ook nog die reacties dat je het moet verstoppen en voor hem iets goedkoops neerzetten? Hij is toch geen kind?

Ik snap echt niks van dit topic. Douchespul van de gezamenlijke rekening als geld echt een issue is, dan hebben jullie allebei een genietmomentje. Waarom zou je hem dat niet gunnen?
Ik zou mijn eigen geuren voor mezelf houden; ik wil die niet ruiken op een partner. Ik zou de douchegel in mijn toilettasje stoppen en een grote goedkope fles neerzetten. En geef hem met sinterklaas het geurtje wat hij graag wil.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik begrijp jou wel. Ik heb zelf de doucheschuim van Rituals en ik denk dat ik per jaar max 2 verpakkingen gebruikt. Vriend verbruikt zijn douchegel veel meer, maar ja, hij gebruikt het ook om zijn haar te wassen en het gaat in grote hoeveelheden. En het is nu niet dat hij zoveel meer schoon moet maken.

Maar ik zou het wel zonde vinden als ik dure doucheschuim zou hebben, waar je niet veel van nodig hebt om te gebruiken en iemand gaat er zowat in badderen, uit gemakzucht, niet omdat die zoveel lekkerder/beter gevonden wordt.

Ik zou het nog een keer bespreken, dat of het gaat met de gezamelijke boodschappen mee of hij blijft er vanaf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik vind het vreselijk onattent van je vriend; je blijft van andermans spullen af; zeker dit soort dingen. Ik vind het vrij respectloos.
Ik ben gelukkig niet zo’n zeikerd. Mijn man houd ontzettend van eten en is dan ook een boom van een vent die dagelijks 3uur sport. Regelmatig neemt hij voor mij kadootjes of een doos vol gebak mee dus ik kan er wel mee leven ondanks de irritatie bij het misgrijpen van een plakje kipfilet :proud: Ik bedoelde meer dat mannen over het algemeen een simpele denkwijze hebben en wat ze zien, gebruiken ze zonder na te denken. Ik heb mijn man namelijk niet als een hond afgericht. :puppy:
Jeetje, wat denigrerend. Je hebt hem niet afgericht, maar je praat wel over mannen alsof het een bepaalde diersoort is.

Bij ons in huis is alles van ons samen. Het lijkt me heel vermoeiend om speciale bakjes te hebben in de koelkast met 'afblijven!' erop. Dat vind ik meer iets voor een student, in een studentenhuis.
Sinned77 schreef:
02-12-2020 07:46
Och hij eet een paar koeken op en meteen is het geen leuke man.
Geen leuke man gaat me te ver, maar ik vind het wel een vervelende eigenschap om alles wat in huis wordt gehaald gewoon maar naar binnen te proppen zodra je het ziet. Ik lees dat wel vaker hier, ik kan me voorstellen dat dat heel irritant is.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
KataTonDemonaEaytoy schreef:
02-12-2020 08:14
Dochter heeft ook lang, natuurlijk blond haar tot op haar billen.
Waarom er om de dag een halve fles L’Oréal zilvershampoo van bijna €8.- en haarmasker per pot van dezelfde prijs in moet snap ik ook niet.
Dan gebruikt ze het niet op de juiste manier. Als je rechtop je haar inshampoot, ga je meer shampoo gebruiken om het de laten 'bruisen'. Ik doe mijn haar altijd naar voren, dan gebruik je minder omdat het meer 'bruist' en je kunt het beter verdelen. Idem voor een haarmasker.
Susan schreef:
02-12-2020 08:29
Geen leuke man gaat me te ver, maar ik vind het wel een vervelende eigenschap om alles wat in huis wordt gehaald gewoon maar naar binnen te proppen zodra je het ziet. Ik lees dat wel vaker hier, ik kan me voorstellen dat dat heel irritant is.
Inderdaad. Die dingen zijn toch voor iedereen, dan is het best wel asociaal om alles naar binnen te werken zonder aan anderen te denken.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik snap het wel. Mijn man zou dit ook gedaan kunnen hebben.

Volgens mij gaat het er niet eens zozeer om dat hij het gebruikt, maar meer dat hij enorme hoeveelheden gebruikt en de fles gelijk leeg is en jij er heel lang mee toe kan.

Je schrijft ook dat je weinig chilmomentjes hebt. Is het dit niet wat je irritatie erger maakt? Want wat is de reden dat je zo weinig momenten voor jezelf hebt?
Bij dit soort topics weet ik het antwoord al bij het lezen van de titel: ja. Hier in huis is alles van iedereen maar wordt niet alles door iedereen gebruikt. Grote uitgaven worden overlegd. Maar die douchegel... Is het op, kopen we nieuwe als we het ons die dure kunnen veroorloven. Maar Treacle Moon of de Balea is ook fijn.

Werkelijk je druk maken om douchegel. Zitten jullie financiën zo in elkaar dat jullie tot op de cent alles gescheiden houden? Stuurt hij jou een Tikkie als je in zijn auto (mee)rijdt? Geef die man met Sinterklaas een eigen fles, niet te duur natuurlijk.

Mijn man is ook vrij simpel hoor, hij pakt wat er staat mits het niet te zoet en vrouwelijk is. Mijn dochter pakt alles wat een mooi kleurtje heeft. Wil ik dat ze iets echt niet gebruiken dan zet ik het in het badkamerkastje met als resultaat dat ik misgrijp als ik al onder de douche sta en het had willen gebruiken. Maar goed, dan pak ik wat er wel staat. Ik ben ook vrij simpel in die dingen.

Het leven is te kort om je druk te maken om futiliteiten.
Ik kom niet aan andermans spullen tenzij de ander duidelijk zegt dat ik die ook mag gebruiken. Ik zou er nieteens om vragen.

Juist als je met iemand samenleeft ben je voorzichtig totdat die ander nadrukkelijk zegt dat dat niet hoeft.

Maar eigenlijk is het best makkelijk want de ander gaat dan automatisch hetzelfde doen en zo weet je dat je privéspulletjes altijd op dezelfde plek blijven liggen.
Susan schreef:
02-12-2020 08:29
Tja, als je weet dat er een bijzit die altijd alles opvreet koop je toch 6 koeken ipv 3?
Iedereen een of meer koeken en geen gezeik
HawaZon schreef:
02-12-2020 08:15
Waarom mag een man geen dure douchegel, maar wordt hij afgescheept met Axe alsof hij een puber is? En dan ook nog die reacties dat je het moet verstoppen en voor hem iets goedkoops neerzetten? Hij is toch geen kind?

Ik snap echt niks van dit topic. Douchespul van de gezamenlijke rekening als geld echt een issue is, dan hebben jullie allebei een genietmomentje. Waarom zou je hem dat niet gunnen?
Dat mag hij best. Moet hij het zelf halen.

TO, ik zou het na gebruik direct wegzetten in mijn handtas meeslepen
Is de gemakkelijkste oplossing en scheelt een discussie.
Wat een enorm gezeik zeg.
eva-luna schreef:
02-12-2020 08:41

en jij weet natuurlijk niet wat je man gebruikt met douchen,
eva-luna schreef:
02-12-2020 08:41

Ja hij kan ook zelf zijn kerstdiner halen bij de ah.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven