Ben ik nou een zeikerd?

dinsdag 1 december 2020 om 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt

Stel ik me aan of heb ik een punt?
woensdag 2 december 2020 om 09:14
Herkenbaar! Mijn man ziet regelmatig dingen die ik als verwennerij voor een speciaal moment heb gekocht, als doordeweekse consumptiegoederen. Hier gaat het meestal om eten. Ik zie verschil tussen de gewone boodschappen als mueslirepen, chips of borrelnootjes en extra's die ik eerlijk wil delen of in huis haal omdat we bezoek krijgen. Hij niet. Dan beloof ik de kinderen een snicker of magnum als ze op vrijdag hun kamer hebben opgeruimd, heeft hun vader die dingen de dagen ervoor als nachtelijke snack genuttigd. Of dan is de visite er en ontdek ik dat de extra's die ik bij de kaasboer en de notenbar heb gehaald, allemaal op of aangebroken zijn. En de chips ook. Zelfs door de kinderen gekocht snoep is niet veilig. Alleen van olijven blijft hij af
Hij bedoelt het niet lullig, maar snapt het gewoon niet omdat hij heel anders denkt over geld uitgeven, verwennen en gezonde voeding. Ik ben sober opgevoed, zijn ouders zijn levensgenieters. Als hij zelf boodschappen doet, koopt hij dan ook allerlei zaken die ik als extra luxe verwennerij zie. Drie keer zo dure wijn, geroosterde amandelen, bonbons, börek, taartje ... hij gaat ervan uit dat iedereen ze gewoon pakt als hij/zij trek heeft.
Gelukkig houdt hij er wel rekening mee als ik vantevoren aangeef dat ik iets voor een bepaald moment heb gekocht. Maar als ik dat vergeet te melden, dan is het op.
Misschien kan je met je douchschuim doen wat mijn man hier thuis voorstelt: zet je naam erop!

Hij bedoelt het niet lullig, maar snapt het gewoon niet omdat hij heel anders denkt over geld uitgeven, verwennen en gezonde voeding. Ik ben sober opgevoed, zijn ouders zijn levensgenieters. Als hij zelf boodschappen doet, koopt hij dan ook allerlei zaken die ik als extra luxe verwennerij zie. Drie keer zo dure wijn, geroosterde amandelen, bonbons, börek, taartje ... hij gaat ervan uit dat iedereen ze gewoon pakt als hij/zij trek heeft.
Gelukkig houdt hij er wel rekening mee als ik vantevoren aangeef dat ik iets voor een bepaald moment heb gekocht. Maar als ik dat vergeet te melden, dan is het op.
Misschien kan je met je douchschuim doen wat mijn man hier thuis voorstelt: zet je naam erop!

woensdag 2 december 2020 om 09:15
Dan stuur je een tikkie als hij klaar is met douchen.Deurmat1 schreef: ↑02-12-2020 09:09Bedankt voor jullie reacties, de meningen lopen er uit een zo te zien.
Het gaat om “Snow Fairy” van Lush. Het is een special edition die alleen rond Kerst te koop is. Je moet er van houden, het is een erg zoete snoep geur (bubblegum).
Dat van de gescheiden financiën is zo gegroeid maar ik zou het ook niet anders willen. Overigens is het niet dat ik niet maandelijks een pot kan halen, maar ik vind het gewoon zonde en onnodig. Als hij na 5x al zijn 250 ml potje leeg heeft geknepen vind ik het ook super zonde maar ik probeer daar niet meer naar te kijken want hij blijft het toch wel doen. Maar dat hij het dan wel met mijn spullen doet... Huilen![]()
Overigens deelt hij het eten op zijn bord niet. Prima, dan ga ik daar ook niet in zitten prikken. (Hou ik zelf ook niet van dus dat scheelt)

woensdag 2 december 2020 om 09:20
Hahaha, tikkies sturen doe ik niet aan. Dan blijven we hier over en weer bezig (en komen we alsnog met alles op 50/50).
Overigens blijft de geur (gelukkig) niet op je lichaam hangen. Daar zou ik wat misselijk van worden denk ik dus gelukkig maar.
Ach aan de andere kant denk ik wel; is het nou zo erg, koop een nieuwe pot. Maar aan de andere kant raakt hij met de douche gel een gevoelige snaar
ik denk omdat hij er zo totaal niet zuinig mee is ofzo.
Overigens blijft de geur (gelukkig) niet op je lichaam hangen. Daar zou ik wat misselijk van worden denk ik dus gelukkig maar.
Ach aan de andere kant denk ik wel; is het nou zo erg, koop een nieuwe pot. Maar aan de andere kant raakt hij met de douche gel een gevoelige snaar

woensdag 2 december 2020 om 09:22
Is jouw man niet tonnetje rond ondertussen?yette schreef: ↑02-12-2020 09:14Herkenbaar! Mijn man ziet regelmatig dingen die ik als verwennerij voor een speciaal moment heb gekocht, als doordeweekse consumptiegoederen. Hier gaat het meestal om eten. Ik zie verschil tussen de gewone boodschappen als mueslirepen, chips of borrelnootjes en extra's die ik eerlijk wil delen of in huis haal omdat we bezoek krijgen. Hij niet. Dan beloof ik de kinderen een snicker of magnum als ze op vrijdag hun kamer hebben opgeruimd, heeft hun vader die dingen de dagen ervoor als nachtelijke snack genuttigd. Of dan is de visite er en ontdek ik dat de extra's die ik bij de kaasboer en de notenbar heb gehaald, allemaal op of aangebroken zijn. En de chips ook. Zelfs door de kinderen gekocht snoep is niet veilig. Alleen van olijven blijft hij af![]()

woensdag 2 december 2020 om 09:23
Maar vragen of hij 2 nieuwe besteld kan ook niet?Deurmat1 schreef: ↑02-12-2020 09:20Hahaha, tikkies sturen doe ik niet aan. Dan blijven we hier over en weer bezig (en komen we alsnog met alles op 50/50).
Ach aan de andere kant denk ik wel; is het nou zo erg, koop een nieuwe pot. Maar aan de andere kant raakt hij met de douche gel een gevoelige snaarik denk omdat hij er zo totaal niet zuinig mee is ofzo.

woensdag 2 december 2020 om 09:28
Ik lees hier dat veel vrouwen hun man (en hun kinderen, nondeju zeg!) nog moeten opvoeden.
Wat een ellende. Iemand die zo met je spullen omgaat.
Ik vind niet dat je zeikt, TO. Dit is blijkbaar niet iets dat hij op een normale manier met je kan delen. Neem aan dat als hij ook zuiniger zou zijn, je hier minder problemen mee zou hebben. Nou, dan mag hij dat dus niet delen, zou ik zeggen.
Ik zou hem gewoon online vier flessen laten bestellen, van zijn geld, dan voelt ie ook gelijk hoe duur het is. Kijken hoe lang jullie er dan mee doen.
Wat een ellende. Iemand die zo met je spullen omgaat.
Ik vind niet dat je zeikt, TO. Dit is blijkbaar niet iets dat hij op een normale manier met je kan delen. Neem aan dat als hij ook zuiniger zou zijn, je hier minder problemen mee zou hebben. Nou, dan mag hij dat dus niet delen, zou ik zeggen.
Ik zou hem gewoon online vier flessen laten bestellen, van zijn geld, dan voelt ie ook gelijk hoe duur het is. Kijken hoe lang jullie er dan mee doen.

woensdag 2 december 2020 om 09:28
De mijne zou echt compleet dichtgroeien. Die is na de winter altijd een heel aantal kilo's zwaarder dan ervoor door al dat gevreet, en die snoept nog niet eens een kwart van wat er beschreven werd.Luci_Mster2 schreef: ↑02-12-2020 09:23De mijne doet dit ook. Superslank.
De wereld is oneerlijk verdeeld.

woensdag 2 december 2020 om 09:29
Dat vind ik anders. Jullie zijn beiden vrouw, logisch dat alles dan op één hoop is zo gezegd.Regenboogm schreef: ↑02-12-2020 08:07Wij zijn een vrouwenstel.. dus douchegel is gewoon voor ons beide.. ook de flessen rituals. Alhoewel zij een andere geur lekkerder vind dan ik. Maar overige douche gel flessen zijn van bijv Fa of kruidvat of uit Duitsland a 1 euro of 2 euro per fles..
Het is maar schuim hoor..
Zou niet snel een dure fles kopen..
Hier gaat dus alles op de stapel, scheermesjes, schuim, shampoo, gezichtscreme, deo.. alles.
Wel beide eigen parfum. En daar komen we nooit aan.
Maar goed geef hem lekker een voorraad schuim met sint en kerst. Is gelijk de hint duidelijk![]()
Maar een man die naar mijn douchegel ruikt.. bbrrr.
Met dochter deel ik ook van alles, maar pak echt geen toiletartikelen van mn zoons.
Maar begrijp TO het vooral over het geld gaat. Dat zou mij dan weer geen drol uitmaken.

woensdag 2 december 2020 om 09:31
Hmmm ik wil niemand tegen de schenen schoppen maar ik heb helemaal geen tijd voor dit gedoe... bij ons is alles gezamenlijk. En als hij iets van mij pakt en het is op, dan koop ik het weer.
Maar als je samen een huishouden hebt, en ook nog kinderen, dan vraag ik me af hoe het met gescheiden geld gaat hoor? Okee een gezamenlijke rekening maar worden de boodschappen dan ook gecontroleerd? Ik vind het maar een hoop gedoe...
Wij hebben beiden een eigen bedrijf en de ene keer verdiend mijn man meer en de andere keer ik... maar als hij nieuwe kleren wil kopen dan ga ik echt niet zeggen dat het niet "van mijn" geld mag oid... daar zou ik helemaal kriegel van worden.
Maar als je samen een huishouden hebt, en ook nog kinderen, dan vraag ik me af hoe het met gescheiden geld gaat hoor? Okee een gezamenlijke rekening maar worden de boodschappen dan ook gecontroleerd? Ik vind het maar een hoop gedoe...
Wij hebben beiden een eigen bedrijf en de ene keer verdiend mijn man meer en de andere keer ik... maar als hij nieuwe kleren wil kopen dan ga ik echt niet zeggen dat het niet "van mijn" geld mag oid... daar zou ik helemaal kriegel van worden.
woensdag 2 december 2020 om 09:32
Dat hij gewoon luxe verwennerij koopt voor tussendoor, daar zou ik me niet aan storen, tenzij we ieder dubbeltje zouden moeten omdraaien. Prima, lekker van genieten.yette schreef: ↑02-12-2020 09:14Herkenbaar! Mijn man ziet regelmatig dingen die ik als verwennerij voor een speciaal moment heb gekocht, als doordeweekse consumptiegoederen. Hier gaat het meestal om eten. Ik zie verschil tussen de gewone boodschappen als mueslirepen, chips of borrelnootjes en extra's die ik eerlijk wil delen of in huis haal omdat we bezoek krijgen. Hij niet. Dan beloof ik de kinderen een snicker of magnum als ze op vrijdag hun kamer hebben opgeruimd, heeft hun vader die dingen de dagen ervoor als nachtelijke snack genuttigd. Of dan is de visite er en ontdek ik dat de extra's die ik bij de kaasboer en de notenbar heb gehaald, allemaal op of aangebroken zijn. En de chips ook. Zelfs door de kinderen gekocht snoep is niet veilig. Alleen van olijven blijft hij af![]()
Dingen opeten die voor de kinderen bedoeld zijn of zelfs die ze zelf hebben gekocht, dat zou me wel heel erg storen, ook dat hij zelf niet even vraagt of het speciaal ergens voor bedoeld is. Als er een losse Magnum in de vriezer ligt die je zelf niet hebt gekocht, of een losse Snickers in de kast, dan snap je toch dat die kans er is? Zeker als dat al vaker is voorgekomen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 2 december 2020 om 09:34
Guttegut. Het is 2020 he?Peertjes schreef: ↑02-12-2020 09:29Dat vind ik anders. Jullie zijn beiden vrouw, logisch dat alles dan op één hoop is zo gezegd.
Maar een man die naar mijn douchegel ruikt.. bbrrr.
Met dochter deel ik ook van alles, maar pak echt geen toiletartikelen van mn zoons.
Maar begrijp TO het vooral over het geld gaat. Dat zou mij dan weer geen drol uitmaken.

Volgens mij is het gewoon gemakzucht. Hij pakt welke er het makkelijkst voor handen staat. Zet daar een goedkopere fles douchegel neer (Nivea ofzo, een algemene neutrale geur) en pak jouw speciale douchegel uit de kledingkast als jij onder de douche gaat. Ik snap het wel. Ook als het wel van het (gezamenlijke) boodschappengeld af zou gaan zou ik niet willen dat er zoveel geld aan 1 douchegel wordt verspild.

Het is toch niet zo relevant dat weet-ik-veel-hoeveel-stellen alles van de gezamenlijke rekening kopen en alles delen. TO en man hebben andere afspraken. Om welke reden ook. En als je daarvoor kiest, en ervoor kiest om van je eigen zuurverdiende geld een dure verwennerij te kopen, dan ben je geen zeurpiet als je het vervelend vindt als een ander dat in grote hoeveelheden en ongevraagd consumeert. En al zeker je man. Die was bij, en misschien wel de initiator, van de afspraak tot gescheiden financiën.

woensdag 2 december 2020 om 09:36
Ja, zou je denken he? Maar hier heb ik dus ook echt een keer flinke ruzie over moeten maken. Met man en kinderen. Al pakken die bijna nooit wat zomaar.Susan schreef: ↑02-12-2020 09:32Dat hij gewoon luxe verwennerij koopt voor tussendoor, daar zou ik me niet aan storen, tenzij we ieder dubbeltje zouden moeten omdraaien. Prima, lekker van genieten.
Dingen opeten die voor de kinderen bedoeld zijn of zelfs die ze zelf hebben gekocht, dat zou me wel heel erg storen, ook dat hij zelf niet even vraagt of het speciaal ergens voor bedoeld is. Als er een losse Magnum in de vriezer ligt die je zelf niet hebt gekocht, of een losse Snickers in de kast, dan snap je toch dat die kans er is? Zeker als dat al vaker is voorgekomen?
Als je het niet zelf heb gekocht/geregeld en dus niet weet waarvoor -of voor wie of- van wie het is.... Blijf eraf en vraag het even. Kan dat niet, blijf eraf.
Of je moet in de ochtend in gelegenheid zijn om het meteen aan te vullen. ZELF.
Gaat niet over niet willen delen. Maar om planning en respect voor andermans spullen en plannen.
woensdag 2 december 2020 om 09:42
Op de website van Lust staat toch echt een kerel zich in te zepen met Snow fairy. Ook bij de body conditioner, overigens.
TO, heb je hem verteld waar die douchecel voor jou voor staat?
woensdag 2 december 2020 om 09:43
Eens.Luci_Mster2 schreef: ↑02-12-2020 09:36Ja, zou je denken he? Maar hier heb ik dus ook echt een keer flinke ruzie over moeten maken. Met man en kinderen. Al pakken die bijna nooit wat zomaar.
Als je het niet zelf heb gekocht/geregeld en dus niet weet waarvoor -of voor wie of- van wie het is.... Blijf eraf en vraag het even. Kan dat niet, blijf eraf.
Of je moet in de ochtend in gelegenheid zijn om het meteen aan te vullen. ZELF.
Gaat niet over niet willen delen. Maar om planning en respect voor andermans spullen en plannen.
Alleen mijn zoon snapt dat niet, die heeft een verstandelijke beperking, dus daar moeten we het gewoon echt goed voor wegzetten als het niet de bedoeling is dat hij ervan eet. Als we dat niet doen en het is aangebroken of op dan is het eigen schuld dikke bult van ons.
Don't waste your time on jealousy,

woensdag 2 december 2020 om 09:46
Ik zou hier niet moeilijk over doen, wij delen onze luxere douchegels ook gewoon met elkaar. Als het op is, kopen we nieuwe. Ik snap je enigzins maar zit zelf totaal niet zo in elkaar. Ook al hebben wij ook gescheiden financiën en zou iets van mijn eigen geld gekocht zijn, het zou mij een worst wezen of mijn vriend dan luxe spullen van mij gebruikt.

woensdag 2 december 2020 om 09:46
Ik heb een idee, zaterdag vieren we Sinterklaas (met 7 volwassenen incluis mezelf
). Elk jaar neem ik mensen “op de hak” via een gedicht. Gewoon grappig, met een kern van waarheid. Dus waarom zou ik hem niet wat douche gel geven (Snow Fairy krijgt hij met kerst), met een grappig gedicht erbij. Als jullie een leuke aanvulling hebben hoor ik het graag
ik trap af:
Het is niet erg dat je de zoete SnowFairy gebruikt,
Maar wel als je het in eens opverbruikt
Oké deze is niet zo leuk maar even snel uit de mouw geschud
hopelijk hebben jullie leukere rijmen

Het is niet erg dat je de zoete SnowFairy gebruikt,
Maar wel als je het in eens opverbruikt
Oké deze is niet zo leuk maar even snel uit de mouw geschud