Ben ik nou een zeikerd?

dinsdag 1 december 2020 om 23:50
Het volgende is gaande... Eigenlijk vind ik het bizar dat ik er een topic over aan maak, maar toch zit ik er schijnbaar mee en ik wil weten of ik onredelijk ben of niet.
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt
Stel ik me aan of heb ik een punt?
Ik koop voor mezelf dure verzorgingsproducten waaronder ook douche gel. Het is echt “mijn momentje” als ik onder de douche sta en ik ben dan ook zuinig met mijn spullen. Nu heb ik sinds een week nieuwe douche gel waar mijn man schijnbaar ook verkocht aan is. Deze douche gel kost €25 per 500 ML. Ik zelf zou er zeker een half jaar mee doen, maar nu mijn man er ook mee sopt is er al 100 ML uit de fles. Ik heb al aangegeven dat hij minder moet gebruiken en liever zelfs helemaal niet, maar voor zijn doen gebruikt hij al heel weinig.
Ik baal er gewoon van, ik gun mezelf al niet zoveel “chill momentjes” en als ik dan eenmaal iets heb wordt het voor mijn neus opgebruikt

Stel ik me aan of heb ik een punt?
woensdag 2 december 2020 om 17:32
Maar het gaat bij to dus om díe shirts die je niet kan pakken. Nou ja, doucheschuim dus. Maar het principe is hetzelfde.monstertje22 schreef: ↑02-12-2020 16:31Lijkt mij dan dat je elkaar niet vertrouwt met elkaars spullen? Van pubers snap ik het nog wel maar alsnog waarom zou zijn zus er niet op mogen als kind niet thuis is? Wat kan er nou gebeuren?
Ik draag weleens shirts van mijn man bijvoorbeeld ongevraagd maar ik weet welke shirts ik kan pakken, dus niet nette werkkleding ofzo maar gewoon shirts waarin hij sport.
Je kan toch elkaars spullen gebruiken op een respectvolle manier?
woensdag 2 december 2020 om 17:34
Nee hoor.DS1971 schreef: ↑02-12-2020 12:08Ik weet niet hoor, maar ik zeg helemaal niet hetzelfde.
Er zijn hier heel veel mensen die zeggen dat ze heel strikt willen zijn met mijn en dein. Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die als de rekening in het restaurant komt gaan narekenen wat ze moeten betalen..
Ook zoiets wonderlijks.
woensdag 2 december 2020 om 19:01
12 stuks van die mega croissants naast het overige brood wat er ligt? En wat overblijft zeker gewoon weggooien? Wat is er mis met ieder een lekkere roomboter croissant en verder genieten wat er nog meer staat? Of als je er echt veel zin in hebt even te vragen of er nog meer is of dat iemand anders geen trek erin heeft?
Klaar mee
woensdag 2 december 2020 om 19:30
Sorry ik moest gewoon hard op lachtenGeronimo2 schreef: ↑02-12-2020 11:04Ik gebruik de verzorgingsproducten van Estee Lauder, mijn man klaagde tig jaar geleden over een droge huid op vakantie en ik zag hem met 2 vingers door mijn pot gezichtscreme gaan om er een flinke klodder uit te halen voor zijn gezicht en armen![]()
Heb hem maar even uitgelegd dat zoveel niet nodig is en meteen een pot Nivea voor hem gekocht. Aan de andere kant vind ik zijn scheermesjes zo lekker scherp voor het scheren van benen. Ik wist niet dat dit zijn mesjes bot maakte waardoor hij wel eens bloedend de douche uit kwam met de vraag of mijn benen toevallig lekker zacht voeldeHij koopt sindsdien dubbel in en checkt eerst zijn mesje voor hij gaat scheren aangezien ik nog steeds zijn mesjes gebruik.
Ik vraag me af of mensen met gescheiden inkomsten ook sowieso meer moeite hebben met de gunfactor want blijkbaar is het hebben van eigen geld behoorlijk belangrijk geworden.

woensdag 2 december 2020 om 20:38
Ja als ik er nu over nadenk is dat niet leuk geweest. Hij krijgt het nu vaak terug en dat vindt hij dan weer niet leuk. Maar dan krijg je dus "jij mag niet beslissen" en dat is niet normaal natuurlijk. Zo ben ik van mezelf totaal niet (ik cijfer mezelf juist voor iedereen weg) maar ik ben daar (wel veel te laat) grenzen in aan gaan geven. Ruimte voor verbetering, komt wel goed.

woensdag 2 december 2020 om 20:56
Zowel in Zuid- en Oost-Europa, grote delen van Azië, Afrika, Zuid-Amerika heb ik die ervaring.yette schreef: ↑02-12-2020 13:48Wat wil je nou eigenlijk zeggen? In alle landen die ik ken, inclusief Nederland, doet men iets extra's als er gasten komen. We zijn hier wellicht wat minder uitbundig, maar misschien komt dat ook omdat we nogal direct zijn. Oftewel: minder leugenachtig. De overdaad van 'gewoon' twee-drie keer zoveel op tafel zetten dan er op zal gaan, of dan men na afloop nog goed kan houden en kan consumeren, ken ik niet. Nergens. Althans, niet onder gewone mensen met een normaal inkomen. Ik heb in het buitenland wèl meegemaakt dat kinderen en zelfs inwonende grootouders buiten beeld bleven. Die aten dan iets anders. Dan word je als gast inderdaad flink in de watten gelegd, maar dat is mijns inziens ook niet overvloedig samen delen.

woensdag 2 december 2020 om 22:47
Een croissant blijft langer goed dan een paar uur.Buffie schreef: ↑02-12-2020 19:0112 stuks van die mega croissants naast het overige brood wat er ligt? En wat overblijft zeker gewoon weggooien? Wat is er mis met ieder een lekkere roomboter croissant en verder genieten wat er nog meer staat? Of als je er echt veel zin in hebt even te vragen of er nog meer is of dat iemand anders geen trek erin heeft?
En wist je dat heel veel mensen boterhammen helemaal niets vinden en al helemaal niet bij de lunch (om nog maar te zwijgen van die afgrijselijke soep met broodjes gewoonte van veel Nederlanders als vervanging van het voorzetten van een fatsoenlijke avondmaaltijd).

woensdag 2 december 2020 om 23:18
Dit is echt een hele foute opmerking die de hele relatie ondermijnt.
Geloof niet alles wat je denkt.
woensdag 2 december 2020 om 23:21
Mijn broer pakte alles wat maar voor handen was zonder te kijken wat het was. Ik weet nog goed dat hij zich een keer van top tot teen had ingezeept met Lactacyd
Kwam ik achter omdat ik het vreemd vond dat het zeepje flink kleiner was geworden. 'Heb jij je daar mee gewassen soms? Ja, hoezo?'.

Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
woensdag 2 december 2020 om 23:27
VGM1980 schreef: ↑02-12-2020 23:21Mijn broer pakte alles wat maar voor handen was zonder te kijken wat het was. Ik weet nog goed dat hij zich een keer van top tot teen had ingezeept met LactacydKwam ik achter omdat ik het vreemd vond dat het zeepje flink kleiner was geworden. 'Heb jij je daar mee gewassen soms? Ja, hoezo?'.

Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.

woensdag 2 december 2020 om 23:32
Dit lijkt me een hardnekkige karaktertrek, dat komt niet zomaar goed. Ik wil niet te hard overkomen, maar jullie relatie klinkt op papier niet zo liefdevolDeurmat1 schreef: ↑02-12-2020 20:38Ja als ik er nu over nadenk is dat niet leuk geweest. Hij krijgt het nu vaak terug en dat vindt hij dan weer niet leuk. Maar dan krijg je dus "jij mag niet beslissen" en dat is niet normaal natuurlijk. Zo ben ik van mezelf totaal niet (ik cijfer mezelf juist voor iedereen weg) maar ik ben daar (wel veel te laat) grenzen in aan gaan geven. Ruimte voor verbetering, komt wel goed.

woensdag 2 december 2020 om 23:55
En waarom zou je dan beiden niet die goedkopere variant gebruiken?VGM1980 schreef: ↑02-12-2020 14:58Nou dat wordt mij toch echt te gortig om elke maand 35 euro uit te geven aan badschuim. Vooral met een fles dat alleen te koop is in december en je dus 12 x moet inslaan. Tis ook niet nodig om heel royaal te gebruiken, een beetje per keer is genoeg.
Als ik na 5 x zeggen dat je er maar een klein beetje nodig hebt en alsnog de fles leeg is na 3 x in bad dan ga ik dat dus niet meer kopen.
Als ik in ruil daarvoor de variant, die ongeveer zo ruikt, van 5 euro neer zet. En net zo scheutig gebruikt wordt als die van 35 euro, dan zet ik dus die van 5 euro neer.
Misschien als ik zou bulken van het geld, dat ik dat zou doen. Maar dat is niet het geval.
Denk je dat er buiten de geur echt een verschil zit tussen die zeepjes?
donderdag 3 december 2020 om 05:53
Dat maakt het gedrag van 1 gast toch niet ineens oke??DS1971 schreef: ↑02-12-2020 22:47Een croissant blijft langer goed dan een paar uur.
En wist je dat heel veel mensen boterhammen helemaal niets vinden en al helemaal niet bij de lunch (om nog maar te zwijgen van die afgrijselijke soep met broodjes gewoonte van veel Nederlanders als vervanging van het voorzetten van een fatsoenlijke avondmaaltijd).
Eerder asocialer, hij zadelt de rest op met de boterhammen

donderdag 3 december 2020 om 07:27
O, dat klopt. Ik haakte alleen in op dat het door anderen karig werd genoemd om maar 6 croissants te halen voor 6 personen. En daar ben ik het mee eens.
donderdag 3 december 2020 om 07:53
Even het bericht over die broodjes erbij gehaald ...NYC schreef: ↑02-12-2020 11:46Bij mijn ouders heeft een ex van mij wel eens twee croissants opgegeten bij de lunch terwijl er zes (en we waren met 6 personen) in het broodmandje op tafel lagen. (Er lag ook gewoon brood, niet dat dat het enige was) En ook nog voor iedereen aan tafel zat. Hij had honger... Vond ik ook niet kunnen.
Maar hij (en ik geloof sommige forummers ook) vond het karig/zuinig als je alles precies 1 op 1 afstemt)
Sorry hoor, maar dit gezeur over croissants gaat gewoon om een partner die meeluncht. Het betrof geen feestmaal of zo. In zo'n geval is een croissantje een keer leuk, iets extra's. Beetje lullig om dat dan karig te noemen.

donderdag 3 december 2020 om 08:03
Vind ik nog steeds karig.yette schreef: ↑03-12-2020 07:53Even het bericht over die broodjes erbij gehaald ...
Sorry hoor, maar dit gezeur over croissants gaat gewoon om een partner die meeluncht. Het betrof geen feestmaal of zo. In zo'n geval is een croissantje een keer leuk, iets extra's. Beetje lullig om dat dan karig te noemen.
En een feestmaal met brood/croissants? Dat is toch per definitie geen feestmaal? Er is bezoek, dan zorg je dat mensen een beetje keuze hebben. Van jezelf weet je doorgaans wel wat je wil, daar kun je redelijk op afstemmen.
donderdag 3 december 2020 om 08:04
Nee, zoals ik al zei koop ik ook geen dure zeep meer. Ik heb dat toen 1 keer gekocht omdat ik mij liet verleiden door de hype.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..

donderdag 3 december 2020 om 08:05
yette schreef: ↑03-12-2020 07:53Even het bericht over die broodjes erbij gehaald ...
Yep. Dat gezeik altijd over Nederlanders. Wordt er moe van.
De meeste mensen kunnen deze situatie voorstellen en vinden het niet gek.
Overigens zou ik geen zin hebben in visite die meent dat ik alles per tienvoud moet kopen. Gaan ze maar naar een hotel.
Gelukkig is mijn visite (voor zover ik weet) tevreden met wat ze krijgen en anders blijven ze er maar.