Bruiloft en schoonzus
vrijdag 2 november 2018 om 14:57
Ik heb even een nieuwe nick aangemaakt vanwege herkenning.
Eind 2017 zijn broer van vriend en diens vriendin verloofd. Een half jaar later heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Wij hadden al langer hier over gepraat, dus we hadden al een beeld van hoe wij dingen wilden hebben. Ik wilde vooral niet te lang wachten aangezien ik het geweldig zou vinden als mijn opa en oma erbij konden zijn. Zij hebben mij grotendeels opgevoed en lopen nu toch al tegen de 90 aan. Een garantie heb je natuurlijk nooit, maar proberen kan altijd. Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen. Nog zonder specifieke datum. Zij hadden niks van tevoren hierover gezegd of kenbaar gemaakt, maar oké wij wilden wel inschikken. Wij hebben dus onze datum naar voren gehaald en besloten dit aan het begin van de lente te doen. Dan konden zij de hele zomer gebruiken om nog een datum te kiezen. Later hoorden wij via mijn schoonmoeder dat schoonzus toch wel erg boos was omdat wij ook in 2019 gaan trouwen. Wij zijn toen het gesprek aangegaan met ze en haar redenen waren vooral dat zij vond dat een bruiloft een hele lange aanloop heeft waar iedereen het over de bruiloft heeft en dat zij dat ziet als marketing en wij stelen nu haar shine. Ook wilde ze dan alles over onze bruiloft weten zodat helemaal niets hetzelfde was. Ze opperde ook nog dat wij het dan maar in de winter moesten doen. Dan zou er genoeg tijd tussen zitten in haar ogen. Of wij moesten een jaar later trouwen. Tevens kwam ook de opmerking "Maar dan krijgen we minder geld van familieleden als we zo kort na elkaar trouwen." Dit schoot mij en mijn vriend ontzettend verkeerd, want waarom trouw je? Niet voor het geld. Wij in ieder geval niet. Wij zijn blijven vasthouden aan onze datum begin lente en hebben gezegd dat wij dit niet meer gaan aanpassen en dat zij gerust mogen trouwen wanneer zij willen. Ik deel namelijk niet haar mening dat ik wil dat mensen het de hele tijd over mijn bruiloft hebben en dat het een marketingplan is die je goed moet uitvoeren etc. Haar alle details over mijn bruiloft vertellen vind ik wel vreemd, maar goed als zij hier gelukkig van wordt dan kan ik mij daar ook in aanpassen.
Uiteindelijk hebben zij besloten om in 2020 te gaan trouwen. We hebben toen nog een keer met ze gesproken om te checken of alles oké was. Het was niet geweldig voor ze, maar ze gaven zelf ook aan dat de enige oplossing was waarmee zij blij was dat er een jaar tussen onze huwelijken zit. En dat ging mij nou even te ver. Desondanks had ik het gevoel dat het nu oké was. Zij zou eerst ons huwelijk meemaken en kon daar precies zijn wat wij deden en dan kon ze het allemaal anders doen op haar eigen huwelijk.
Nu is het geval dat wij nu steeds dingen horen die hun niet bevallen over ons huwelijk. Bijvoorbeeld dat wij de uitnodiging niet persoonlijk hebben overhandigd. Dit waren wij van plan, maar ze waren niet thuis. Toen hebben we hem door de bus gedaan en wij zagen hier echt geen kwaad in. Ook hoor ik van mijn schoonmoeder dat ze er continu nog mee bezig is en aan haar allerlei dingen vraagt en over dingen zeurt.
Ik ben hier echt best wel boos over want als je ergens een probleem mee hebt, wees dan volwassen en kom naar ons zelf toe. Daarnaast vind ik het ook geen fijn idee dat ik straks iemand op onze bruiloft heb die daar alleen maar continu over heeft zitten zeiken.
Ik wil nu graag het gesprek aangaan, maar ben eigenlijk heel bang dat het escaleert en dat we een familieruzie ontketenen. Dat is het mij ook niet waard. Ik hoor graag jullie mening over deze situatie. In mijn omgeving hoor ik alleen maar 'ah joh laat toch praten' maar het begint mij nu zodanig dwars te zitten dat ik mij niet prettig voel in haar aanwezigheid. Ook vertel ik niks meer aan mijn schoonmoeder zodat zij niet tussen twee vuren hoeft te zitten. Ik zou wel graag dingen met haar willen delen want het is een schat van een mens.
Kan ik hier iets mee? Of is laten lullen wel de juiste optie?
Eind 2017 zijn broer van vriend en diens vriendin verloofd. Een half jaar later heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd. Wij hadden al langer hier over gepraat, dus we hadden al een beeld van hoe wij dingen wilden hebben. Ik wilde vooral niet te lang wachten aangezien ik het geweldig zou vinden als mijn opa en oma erbij konden zijn. Zij hebben mij grotendeels opgevoed en lopen nu toch al tegen de 90 aan. Een garantie heb je natuurlijk nooit, maar proberen kan altijd. Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen. Nog zonder specifieke datum. Zij hadden niks van tevoren hierover gezegd of kenbaar gemaakt, maar oké wij wilden wel inschikken. Wij hebben dus onze datum naar voren gehaald en besloten dit aan het begin van de lente te doen. Dan konden zij de hele zomer gebruiken om nog een datum te kiezen. Later hoorden wij via mijn schoonmoeder dat schoonzus toch wel erg boos was omdat wij ook in 2019 gaan trouwen. Wij zijn toen het gesprek aangegaan met ze en haar redenen waren vooral dat zij vond dat een bruiloft een hele lange aanloop heeft waar iedereen het over de bruiloft heeft en dat zij dat ziet als marketing en wij stelen nu haar shine. Ook wilde ze dan alles over onze bruiloft weten zodat helemaal niets hetzelfde was. Ze opperde ook nog dat wij het dan maar in de winter moesten doen. Dan zou er genoeg tijd tussen zitten in haar ogen. Of wij moesten een jaar later trouwen. Tevens kwam ook de opmerking "Maar dan krijgen we minder geld van familieleden als we zo kort na elkaar trouwen." Dit schoot mij en mijn vriend ontzettend verkeerd, want waarom trouw je? Niet voor het geld. Wij in ieder geval niet. Wij zijn blijven vasthouden aan onze datum begin lente en hebben gezegd dat wij dit niet meer gaan aanpassen en dat zij gerust mogen trouwen wanneer zij willen. Ik deel namelijk niet haar mening dat ik wil dat mensen het de hele tijd over mijn bruiloft hebben en dat het een marketingplan is die je goed moet uitvoeren etc. Haar alle details over mijn bruiloft vertellen vind ik wel vreemd, maar goed als zij hier gelukkig van wordt dan kan ik mij daar ook in aanpassen.
Uiteindelijk hebben zij besloten om in 2020 te gaan trouwen. We hebben toen nog een keer met ze gesproken om te checken of alles oké was. Het was niet geweldig voor ze, maar ze gaven zelf ook aan dat de enige oplossing was waarmee zij blij was dat er een jaar tussen onze huwelijken zit. En dat ging mij nou even te ver. Desondanks had ik het gevoel dat het nu oké was. Zij zou eerst ons huwelijk meemaken en kon daar precies zijn wat wij deden en dan kon ze het allemaal anders doen op haar eigen huwelijk.
Nu is het geval dat wij nu steeds dingen horen die hun niet bevallen over ons huwelijk. Bijvoorbeeld dat wij de uitnodiging niet persoonlijk hebben overhandigd. Dit waren wij van plan, maar ze waren niet thuis. Toen hebben we hem door de bus gedaan en wij zagen hier echt geen kwaad in. Ook hoor ik van mijn schoonmoeder dat ze er continu nog mee bezig is en aan haar allerlei dingen vraagt en over dingen zeurt.
Ik ben hier echt best wel boos over want als je ergens een probleem mee hebt, wees dan volwassen en kom naar ons zelf toe. Daarnaast vind ik het ook geen fijn idee dat ik straks iemand op onze bruiloft heb die daar alleen maar continu over heeft zitten zeiken.
Ik wil nu graag het gesprek aangaan, maar ben eigenlijk heel bang dat het escaleert en dat we een familieruzie ontketenen. Dat is het mij ook niet waard. Ik hoor graag jullie mening over deze situatie. In mijn omgeving hoor ik alleen maar 'ah joh laat toch praten' maar het begint mij nu zodanig dwars te zitten dat ik mij niet prettig voel in haar aanwezigheid. Ook vertel ik niks meer aan mijn schoonmoeder zodat zij niet tussen twee vuren hoeft te zitten. Ik zou wel graag dingen met haar willen delen want het is een schat van een mens.
Kan ik hier iets mee? Of is laten lullen wel de juiste optie?
zaterdag 3 november 2018 om 08:04
Ik heb de trouwjurk van mijn zus gedragen. Kan dat ook iets met haar of mijn shine gedaan hebben?Stormkracht schreef: ↑02-11-2018 23:23Wat grappig. Mijn zus en ik zijn zes weken na elkaar getrouwd en hadden ook dezelfde fotograaf en trouwambtenaar.
Ik heb er echt geen seconde over nagedacht dat het not done was om in het hetzelfde jaar te trouwen. Zal eens vragen of ik er shine heb gestolen![]()
Wat een gezanik. Laat haar lekker miepen, en ga verder met je leven. Tegen zoveel kronkels kan je niet opboksen. Zonde van de energie.
zaterdag 3 november 2018 om 08:23
Dit vind ik toch ook wel, hoor. Je krijgt je informatie over de gevoelens van schoonzus niet van schoonzus zelf. Ongeacht wat ze vindt en hoe redelijk dat (niet) is, snapt ze wel dat het niet netjes is om jullie met haar gevoelens lastig te vallen. Haar schoonmoeder is in Nederland blijkbaar een van haar weinige vertrouwenspersonen en daarmee deelt ze haar kijk op bepaalde dingen, maar in haar ogen zou dat heel goed vertrouwelijk kunnen zijn. Schoonmoeder hoeft niet alles door te lullen.
Bovendien heb ik in mijn omgeving erg vaak gezien dat (schoon)moeders ook heel goed eigen invulling kunnen geven aan wat ze doorbrieven. Toen mijn kinderen jonger waren, vond mijn schoonzusje volgens mijn schoonmoeder ook van alles van onze opvoeding. En de inrichting van ons huis. En van steeds meer dingen over ons. Totdat schoonzus en ik wat closer werden en schoonzus veel van die dingen helemaal niet bleek te vinden. Misschien vond Schoonmoeder: “schoonzusje vind ook dat je je kind wel moeten laten dopen” een manier om zachter te verpakken dat ze dat zelf vond. Misschien besprak ze het wel degelijk met schoonzusje, maar begreep ze verkeerd dat schoonzusje maar beetje meeknikte om er af te zijn. In ieder geval is het goed om je te bedenken dat de kritiek op jullie NIET uit de mond van je schoonzus komt, maar uit die van je schoonmoeder. Als je er flauw van bent, moet jij of jouw vriend die mond dus snoeren.
En zelf ook niet piepen dat ze nog niet hebben gereageerd op een kaart maanden voor een bruiloft waarvan je al weet dat ze echt wel komen. Kom op zeg...
zaterdag 3 november 2018 om 09:19
Zoals eerder geschreven...in sommige culturen is een bruiloft een belangrijk iets. Laatst dus ook onze familie en daar is het hele jaar wel over gesproken. Het hoeft om mij niet....ik hou daar zelf helemaal niet van en ook niet groots getrouwd, maar er zijn gewoon mensen die dat nu eenmaal wel leuk vinden.
Schoonzus slaat door dat weet ik ook wel. En ik zeg ook niet dat ik gelijk heb....blijkt wel daar 99,9% een andere mening heeft. Maar toch was dit wel mijn eerste gedachte toen ik het las.
zaterdag 3 november 2018 om 23:43
Het marketing plan werkt.. iedereen in jullie familie is hier nu mee bezig 
Overigens ga ik zelf binnenkort trouwen en ben ik verrast over hoeveel mensen interesse tonen in de bruiloft voorbereidingen! Had ik niet zo verwacht, het wordt helemaal niet groots & meeslepend oid. Dus het leeft toch wel bij een aantal mensen, alleen maar leuk! Maken er een gezellig feestje van. Blijkbaar heb ik goede marketing ingezet haha
Overigens ga ik zelf binnenkort trouwen en ben ik verrast over hoeveel mensen interesse tonen in de bruiloft voorbereidingen! Had ik niet zo verwacht, het wordt helemaal niet groots & meeslepend oid. Dus het leeft toch wel bij een aantal mensen, alleen maar leuk! Maken er een gezellig feestje van. Blijkbaar heb ik goede marketing ingezet haha
zondag 4 november 2018 om 07:13
Dat heet 'beleefdheid'Puntpaprika schreef: ↑03-11-2018 23:43Het marketing plan werkt.. iedereen in jullie familie is hier nu mee bezig
Overigens ga ik zelf binnenkort trouwen en ben ik verrast over hoeveel mensen interesse tonen in de bruiloft voorbereidingen! Had ik niet zo verwacht, het wordt helemaal niet groots & meeslepend oid. Dus het leeft toch wel bij een aantal mensen, alleen maar leuk! Maken er een gezellig feestje van. Blijkbaar heb ik goede marketing ingezet haha![]()
zondag 4 november 2018 om 07:35
Nee, ze moet haar zwangerschap aankondigingen op de bruiloft!
zondag 4 november 2018 om 12:46
Els80 schreef: ↑02-11-2018 21:34Je hebt dus met haar besproken dat je het ook na haar bruiloft kon doen?
Het is gewoon een beetje apart om als buitenstaander te lezen. Het maakt je niets uit, maar eigenlijk maakt het je op veel vlakken wel uit. Je trouwt hopelijk maar 1 keer inderdaad.
Het lijkt me voor je schoonzus ook een beetje raar dat jullie nooit over trouwen gerept hebben en dan als zij besluiten te gaan trouwen, er bij jullie ook een aanzoek is en ook nog eens haast. Maar niet genoeg haast om het snel te doen, maar wel voor hun bruiloft. Je schoonzus trouwt ook maar een keer hopelijk, en ja, ik vind haar eisen ook vreemd klinken, maar als dat voor haar nou zo belangrijk is?
Als je zelf aangeeft dat het belangrijk voor je is, is haar reactie misschien ook anders? Haar als bridezilla wegzetten en zelf doen alsof het je niets uitmaakt komt mij dan een beetje vreemd over.
Nogmaals: je mag het vieren hoe je het wil en daar heb ik niets kritisch over te zeggen, ik geef je zelfs groot gelijk.
De manier waarop je dit alles opschrijft zet bij mij wel vraagtekens over hoe je met de situatie omgaat.
Els ik ben het helemaal met je eens. Schoonzus had na het aanzoek eind 2017 beter meteen een datum kunnen vastleggen maar dan nog, ik vind het ook niet echt netjes (al is het geen geschreven regel) om ervoor te gaan zitten met je eigen huwelijk, dat later pas is op komen poppen.... Ik zou dat in ieder geval zelf niet gedaan hebben als het mijn eigen schoonzus en zwager betrof. Gewoon een gevoelskwestie.
Je schoonzus vindt het leuk om in de aanloop naar hun huwelijk vrij baan te hebben, en jij wilt snel trouwen en niet wachten. Waarom is jouw argument belangrijker dan het hare? Ik ga er even van uit dat je grootouders niet echt slecht liggen, dan had je al getrouwd geweest denk ik. En echt leuk is het toch niet als je allebei een zelfde soort dag, locatie, jurk, getuigen en trouwauto hebt? (Worst case scenario)
Verder hoop ik natuurlijk wel dat jullie met elkaar de gevoelens hierover kunnen wegslikken en allebei de stellen een prachtige dag hebben.
En ja, of het nou gemeend of ongemeend is, heel veel mensen, familie/kennissen/vrienden/collega's leven mee en vragen naar de bruiloft. Heb je al een jurk, waar ga je trouwen, gaan jullie ook op huwelijksreis, ga je zijn naam dragen, ben je zenuwachtig, heb je je vrijgezellen al gehad, zoekt je man zelf zijn pak uit, vergeet je schoenen niet in te lopen, gaan jullie de avond van tevoren thuis slapen etcetera etcetera.
Allemaal leuk hoor, maar op een gegeven moment ben je blij dat de grote dag eindelijk aangebroken is
anoniem_63e49fcec7143 wijzigde dit bericht op 04-11-2018 12:53
11.23% gewijzigd
zondag 4 november 2018 om 15:16
Tja het zou mij een worst wezen persoonlijk als ik je schoonzus was.
Alleen is zij kennelijk een type dat dit zuur vindt.
Je hebt nou eenmaal lastige aanstaande bruiden zoals bekend is.
In haar ogen heb je haar dag deels in de schaduw gezet en voor haar is dat hoe je t ook wendt of keert, een rot gevoel, hoe onredelijk ook.
Dat zij geen nog geen datum hadden genoemd betekend niet dat zij die wel al in gedachten hadden, iig was het jaar waarschijnlijk wel al 2019 maar hebben ze uitgeweken naar 2020 omdat jij en je vriend er 'onverwacht tussen' kwamen.
Geloof dat zij er echt graag 1 jaar tussen willen hoe stom ook anders had ze haar bruiloft ook gewoon in 2019 gepland.
Voor sommigen is dit nou eenmaal een mijlpaal die volledige aandacht verdiend.
Had je eigenlijk niet eerst bij je broer en/of schoonzus kunnen pijlen?
Met de kennis die je wellicht al van je schoonzus hebt?
Alleen is zij kennelijk een type dat dit zuur vindt.
Je hebt nou eenmaal lastige aanstaande bruiden zoals bekend is.
In haar ogen heb je haar dag deels in de schaduw gezet en voor haar is dat hoe je t ook wendt of keert, een rot gevoel, hoe onredelijk ook.
Dat zij geen nog geen datum hadden genoemd betekend niet dat zij die wel al in gedachten hadden, iig was het jaar waarschijnlijk wel al 2019 maar hebben ze uitgeweken naar 2020 omdat jij en je vriend er 'onverwacht tussen' kwamen.
Geloof dat zij er echt graag 1 jaar tussen willen hoe stom ook anders had ze haar bruiloft ook gewoon in 2019 gepland.
Voor sommigen is dit nou eenmaal een mijlpaal die volledige aandacht verdiend.
Had je eigenlijk niet eerst bij je broer en/of schoonzus kunnen pijlen?
Met de kennis die je wellicht al van je schoonzus hebt?
zondag 4 november 2018 om 17:45
Alsof die 15 personen jullie huwelijken naast elkaar gaan leggen om te vergelijken. In de tijd dat er nog veel gehuwd werd, kwam het vaak voor dat men elkaar op een andere bruiloft weer tegen kwamen. Werd niet moeilijk over gedaan. Waarom dan nu wel? Je kunt op elke slak wel een kilo zout leggen.Twilight1 schreef: ↑02-11-2018 15:15Ja zo zien wij het ook totaal niet, maar zij heeft serieus een marketing plan achtige opzet voor de aanloop van haar bruiloft. Wij houden het gewoon lekker simpel en doen niet aan die poespas. Maar ieder z'n ding.
Uiteindelijk zou het om ongeveer 15 mensen gaan die op allebei de bruiloften aanwezig zouden zijn.
Organiseer jullie bruiloft naar eigen goeddunken en bedenk dat er altijd wel personen zijn die kritiek hebben. Om het iedereen naar zijn zin te maken (en je zelf daarmee geweld aan te doen) is is niet mogelijk.
Fijn dat je opa en oma het mee zouden kunnen maken, maar als dat helaas niet mogelijk is, dan zal jullie bruiloft er een zijn met een randje (en daar kan je schoonzus niet tegenop).
zondag 4 november 2018 om 17:54
zondag 4 november 2018 om 18:36
De kans dat 2 stellen uit dezelfde familie zolang bij elkaar blijven is vrij klein dus daar zou ik niet wakker van liggen.Belg007 schreef: ↑04-11-2018 17:54Voorzie overigens ook al de nodige drama als jullie straks willen vieren dat jullie 12.5, 25 of 50 jaar getrouwd zijn.
Zij zal zogezegd "altijd in de schaduw staan" omdat ze dat een jaar later ook vieren.
Als ze echt zo'n dramaqueen is ... maak je borst dan al maar nat.
zondag 4 november 2018 om 18:57
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens.pluisvrouw schreef: ↑04-11-2018 12:46Els ik ben het helemaal met je eens. Schoonzus had na het aanzoek eind 2017 beter meteen een datum kunnen vastleggen maar dan nog, ik vind het ook niet echt netjes (al is het geen geschreven regel) om ervoor te gaan zitten met je eigen huwelijk, dat later pas is op komen poppen.... Ik zou dat in ieder geval zelf niet gedaan hebben als het mijn eigen schoonzus en zwager betrof. Gewoon een gevoelskwestie.
Je schoonzus vindt het leuk om in de aanloop naar hun huwelijk vrij baan te hebben, en jij wilt snel trouwen en niet wachten. Waarom is jouw argument belangrijker dan het hare? Ik ga er even van uit dat je grootouders niet echt slecht liggen, dan had je al getrouwd geweest denk ik. En echt leuk is het toch niet als je allebei een zelfde soort dag, locatie, jurk, getuigen en trouwauto hebt? (Worst case scenario)
Verder hoop ik natuurlijk wel dat jullie met elkaar de gevoelens hierover kunnen wegslikken en allebei de stellen een prachtige dag hebben.
En ja, of het nou gemeend of ongemeend is, heel veel mensen, familie/kennissen/vrienden/collega's leven mee en vragen naar de bruiloft. Heb je al een jurk, waar ga je trouwen, gaan jullie ook op huwelijksreis, ga je zijn naam dragen, ben je zenuwachtig, heb je je vrijgezellen al gehad, zoekt je man zelf zijn pak uit, vergeet je schoenen niet in te lopen, gaan jullie de avond van tevoren thuis slapen etcetera etcetera.
Allemaal leuk hoor, maar op een gegeven moment ben je blij dat de grote dag eindelijk aangebroken is.
Had het mijn schoonzus ook niet 'aangedaan'.
Uit beleefdheidsvorm al is het geen officiële kwestie oid.
Voor dringen bij de kassa wekt bij menig mens al keel neigingen op...
Dat ze wil weten hoe jullie de dag gaan inrichting is dat ze nu rekening zal moeten houden zeg maar om niet dezelfde catering, band, jurk, bloemen, versiering, locatie en andere originele toestanden kiest.
Dubbel werk en dat is niet zo handig.
Persoonlijk had ik hen laten gaan, zij waren eerst en daarna mijn huwelijk aangekondigd in deze.
zondag 4 november 2018 om 19:03
"Eind 2017 zijn broer van vriend en diens vriendin verloofd. Een half jaar later heeft mijn vriend mij ten huwelijk gevraagd."
"Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen."
Dus zodra iemand in de familie zegt te gaan trouwen, maar nog geen datum heeft, dan moet de rest maar wachten. Tot zelfs 1,5 jaar? Ik vind dat echt teveel gevraagd.
"Toen wij dus kenbaar maakten dat wij een precieze datum hadden gekozen voor onze bruiloft kregen wij te horen dat broer en vriendin óók in de zomer van 2019 wilden trouwen."
Dus zodra iemand in de familie zegt te gaan trouwen, maar nog geen datum heeft, dan moet de rest maar wachten. Tot zelfs 1,5 jaar? Ik vind dat echt teveel gevraagd.
zondag 4 november 2018 om 19:43
Mijn broer en zus zijn 30 jaar geleden 6 weken na elkaar getrouwd. Mijn broer had als eerste een datum geprikt. Mijn zus werd later ten huwelijk gevraagd maar trouwde eerder. Namelijk direct na haar afstuderen, want wij zijn goed katholiek opgevoed en samenwonen werd eigenlijk niet getolereerd, dus rond het verhuizen van studentenkamer naar zijn huis moest er getrouwd worden.
Mijn schoonzus heeft wel eens aangegeven dat ze het niet kon waarderen dat mijn zus nu eerder trouwde, maar dat heeft werkelijk niemand van onze familie serieus genomen. Ze moest niet zeuren, voor beide bruiloften was evenveel aandacht. En de feesten waren totaal verschillend. Nog geen 20 gasten waren op beide feesten.
Mijn schoonzus heeft wel eens aangegeven dat ze het niet kon waarderen dat mijn zus nu eerder trouwde, maar dat heeft werkelijk niemand van onze familie serieus genomen. Ze moest niet zeuren, voor beide bruiloften was evenveel aandacht. En de feesten waren totaal verschillend. Nog geen 20 gasten waren op beide feesten.
zondag 4 november 2018 om 19:56
Ja dit.-jolijn- schreef: ↑02-11-2018 16:10Ik heb er nog even over nagedacht en bij nader inzien lijkt het me grappig als je hun gedrag spiegelt.
Dus ik zou in de familie en tegen hen vast aangeven dat je ergens de komende jaren, op een nader te bepalen moment, graag zwanger wil raken en een huis wil kopen en dat je verwacht dat zij daar dus mee wachten tot minimaal een jaar daarna, want ander stelen ze jouw shine.
zondag 4 november 2018 om 19:57
Ja, er zijn altijd meer gekkies op de wereld.Polsjef schreef: ↑03-11-2018 09:19Zoals eerder geschreven...in sommige culturen is een bruiloft een belangrijk iets. Laatst dus ook onze familie en daar is het hele jaar wel over gesproken. Het hoeft om mij niet....ik hou daar zelf helemaal niet van en ook niet groots getrouwd, maar er zijn gewoon mensen die dat nu eenmaal wel leuk vinden.
Schoonzus slaat door dat weet ik ook wel. En ik zeg ook niet dat ik gelijk heb....blijkt wel daar 99,9% een andere mening heeft. Maar toch was dit wel mijn eerste gedachte toen ik het las.
zondag 4 november 2018 om 20:17
Het lijkt mijn schoonzus wel zeg. Die vond dat ik haar bruiloft verpest had en wilde vervolgens de mijne verpesten. Dat is haar niet gelukt.
Nu hoopt ze dat ze, als ik ooit aankondig zwanger te zijn, dat moment kan verpesten.
Ik vind het vrij kinderachtig en kan er vooral om lachen omdat iedereen haar door heeft en ze niet zo lekker ligt in onze familie en vriendenkring.
Ontopic, ik vind dat je al veel te veel bent meegegaan in de grillen van je schoonzus en het wordt tijd dat iemand haar eens met beide benen op de grond zet.
Nu hoopt ze dat ze, als ik ooit aankondig zwanger te zijn, dat moment kan verpesten.
Ik vind het vrij kinderachtig en kan er vooral om lachen omdat iedereen haar door heeft en ze niet zo lekker ligt in onze familie en vriendenkring.
Ontopic, ik vind dat je al veel te veel bent meegegaan in de grillen van je schoonzus en het wordt tijd dat iemand haar eens met beide benen op de grond zet.