Buitengesloten van vriendengroep

04-11-2018 16:44 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Graag zou ik de onderstaande situatie aan jullie voor willen leggen om wat meer inzicht te krijgen.
Ik ben al geruime tijd bevriend met 2 stellen. 3 jaar geleden is daar mijn partner bijgekomen, en sindsdien hebben we een leuke groep van 6. Deze vrienden beschouw ik als een van mijn beste vrienden waar ik lief en leed mee deel. Ook zijn we vaak gezamenlijk op vakantie geweest en de meest mooie herinneringen gemaakt. Sinds 2 jaar heb ik het gevoel dat ik en mijn partner steeds meer worden buitengesloten van de groep.
De andere 2 stellen gingen met 4 op vakantie, en wij werden niet meegevraagd. Uiteraard geen enkel probleem als ze met 4 op vakantie willen. Wel had ik het natuurlijk leuk gevonden als we mee gevraagd waren. In de afgelopen 2 jaar is er niet echt een uitnodiging vanuit de kant van deze vrienden gekomen. Echter als wij ze uitnodigen zijn ze heel enthousiast en zijn ze altijd van de partij. Dan is het ook altijd heel gezellig. We hebben ook een groepsapp die heel actief is.
Momenteel lopen ik en mijn partner niet zo goed. Het leek er even op dat we uit elkaar zouden gaan, maar voor nu hebben we besloten zeker een stel te blijven. Echter wonen we tijdelijk niet bij elkaar en zijn we gaan latten. Dit alles heb ik met deze vrienden gedeeld en ik had het idee dat ze er voor me waren. Ik woon nu echter 2 maanden op de nieuwe locatie en ze zijn nog niet langs geweest. 1 stel ging op een verre reis vakantie en is sinds een aantal weken weg. Maar voor die tijd heb ik ze ook niet gezien. Het andere stel is gewoon niet langs geweest. Wel gezegd dat als ik hulp nodig heb ik ze kan bellen. Maar persoonlijk vind ik niet dat ik bij hele goede vrienden om hulp moet vragen, ik verwacht dan dat ze er gewoon zullen zijn. Maar misschien is mijn verwachting te hoog?
We hadden met 6 afgesproken op vakantie te gaan eind dit jaar. Echter sprak ik het stel dat niet op vakantie gaat, en die meldde me dat ze op vakantie gaan met het andere stel.... zonder ons. Er is ons niks gevraagd, en hebben deze vakantie geboekt terwijl ik in een erg moeilijke tijd zit. Ik heb er ontzettend veel moeite mee! Juist nu ik ze nodig heb, zijn ze er voor mijn gevoel niet. Stel ik me aan? Verwacht ik teveel? Zelf ben ik van mening dat je bij echt goede vrienden steun mag verwachten, en zeker niet dat ze me buiten zouden sluiten van de vakantie.
Wat vinden jullie van deze situatie?
Sunhine2018 schreef:
05-11-2018 15:56
Als ik het gesprek aanga over hoe ik me voel, dan gaan ze daar rekening mee houden. Maar ik wil niet zielig gevonden worden of iemand zijn waar ‘ ze rekening mee moeten houden’. Als er vriendschap is, en ze willen graag bij me zijn is dat naar mijn mening de juiste reden om tijd met elkaar door te brengen.
Ik heb het idee dat ze mijn partner juist erg leuk vonden! Het was supergezellig in het begin, en hij past ook goed in de groep. Dezelfde humor, veel gelachen, maar ook goede gesprekken. En als ik ze uitnodig is het ook echt gezellig. Daarom begrijp ik niet zo goed dat ze ons zelf niet uitnodigen. Ik merk dat ik het lastig vind, wanneer je zoiets zegt en hoe je zoiets brengt. Het is fijn om te kunnen zeggen wat op je hart ligt, maar alles staat daardoor wel op scherp. En dat is dan weer iets wat ik liever niet heb.
Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Nu voel je je rot omdat je niet exact weet waarom jullie niet meer uitgenodigd worden.
Waarschijnlijk zal hun antwoord jou ook niet blij maken. Maar dan weet je wel waar je aan toe bent.
viva_las_vegas schreef:
05-11-2018 16:06
Maar dan weet je wel waar je aan toe bent. Nu voel je je rot omdat je niet exact weet waarom jullie niet meer uitgenodigd worden.
Waarschijnlijk zal hun antwoord jou ook niet blij maken.
Sunhine2018 schreef:
Ik merk dat ik het lastig vind, wanneer je zoiets zegt en hoe je zoiets brengt.
Hoe je het brengt, bepaalt ook best veel. Als je vol op het orgel gaat over je gevoelens en welke rol je vrienden daarin spelen, zullen ze je inderdaad gaan zien als een teer bloempje bij wie ze vanaf dat moment altijd op hun tellen moeten passen.
Onder vrienden kun je zoiets ook joviaal aankaarten, lijkt me.
The world weighs on my shoulders – But what am I to do?
You sometimes drive me crazy – But I worry about you
Sunhine2018 schreef:
04-11-2018 22:46
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie ingevingen! Het helpt me om het te bekijken vanuit een ander perspectief. Ik snap helemaal dat ze geen stress op vakantie willen. Maar was het niet wat chiquer geweest dit maar mij toe te communiceren? Nu boeken ze achter mijn rug om zonder wat te zeggen. Ik vind dat toch best flauw.
De vraag werd gesteld of wij al hadden betaald. Dat is niet het geval. Maar de afspraak stond wel om samen te gaan.
Dus niemand vind het apart dat je beste vrienden na een aantal weken nog niet langs zijn geweest? Ik zit zelf wel zo in elkaar, dat als een vriendin verhuist ik zsm langs kom.
Lastig hoor. Ik merk dat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Maar dit is denk ik ook met de druppel die de emmer doet over lopen gezien de afgelopen tijd dat ze meer afstand nemen.
Soms moet je mensen ook even met rust laten he .
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf
Sunhine2018 schreef:
Als ik het gesprek aanga over hoe ik me voel, dan gaan ze daar rekening mee houden. Maar ik wil niet zielig gevonden worden of iemand zijn waar ‘ ze rekening mee moeten houden’. Als er vriendschap is, en ze willen graag bij me zijn is dat naar mijn mening de juiste reden om tijd met elkaar door te brengen.
Ik heb het idee dat ze mijn partner juist erg leuk vonden! Het was supergezellig in het begin, en hij past ook goed in de groep. Dezelfde humor, veel gelachen, maar ook goede gesprekken. En als ik ze uitnodig is het ook echt gezellig. Daarom begrijp ik niet zo goed dat ze ons zelf niet uitnodigen. Ik merk dat ik het lastig vind, wanneer je zoiets zegt en hoe je zoiets brengt. Het is fijn om te kunnen zeggen wat op je hart ligt, maar alles staat daardoor wel op scherp. En dat is dan weer iets wat ik liever niet heb.

Wat is er mis mee om rekening met elkaar te houden? En als je rekening met iemand houd, dan is die gene toch niet zielig?

Je komt erg onzeker over, je cijfert je in alles weg. Mijn advies: probeer eens een assertiviteitstraining en een curus gespreksvaardigheden.
Sunhine2018 schreef:
05-11-2018 15:58
Ik ben trouwens zelf alleen bevriend geraakt met deze 2 stellen, en samen op vakantie geweest (wel in grotere groepsverband) maar in die grote groep waren we zelf een groep zeg maar. Altijd supergezellig! En het leek toen mijn partner erbij kwam helemaal compleet. Maar die mening deelt wellicht niet iedereen besef ik me nu.
Ik snap er nu niks meer van. Julie waren eerst met z'n vijven, toen kwam je vriend erbij en waren jullie met zes en ik begreep ook dat jullie al vaker met vijf en later met zes man op vakantie zijn geweest. Maar nu was dat opeens dat in een grotere groep en helemaal niet echt met elkaar?

Maar nu was er opeens een plan om echt met z'n zessen te gaan? En ben jij uiteindelijk niet mee gevraagd?
Waarom dan niet gevraagd: hey, waarom hebben jullie mij niet meegevraagd op vakantie? Gewoon dat. Zónder vast iets te gaan invullen en daar zelf al een heel verhaal over te beginnen. Maar in plaats daarvan verlaten je vriend en jij zonder iets te zeggen de app groep.

Het is best een raar verhaal. Was dat plan om met z'n zessen te gaan wel een echt plan? Of een vaag idee?
.
Sunhine2018 schreef:
05-11-2018 15:16
En ik heb trouwens nergens geroepen dat het einde vriendschap is? Maar ik zie de groep niet meer zitten. Ik en partner passen niet meer in de groep.
Het klinkt, zoals ongeveer iedereen hier je al heeft verteld, vooral alsof je vriend niet in de groep past. Niet ‘niet meer’, maar gewoon ‘niet’. Maar daar ga je de hele tijd niet op in. Terwijl jullie vriendschap is veranderd vanaf het moment dat hij ten tonele verscheen. Heel apart.
Sunhine2018 schreef:
05-11-2018 15:58
Ik ben trouwens zelf alleen bevriend geraakt met deze 2 stellen, en samen op vakantie geweest (wel in grotere groepsverband) maar in die grote groep waren we zelf een groep zeg maar. Altijd supergezellig! En het leek toen mijn partner erbij kwam helemaal compleet. Maar die mening deelt wellicht niet iedereen besef ik me nu.
Ze zijn trouwens allemaal op de hoogte dat ik en mijn partner niet uit elkaar zijn. Dus dat we gewoon nog een setje zijn. We hebben alleen even een moeilijke tijd nu.
Misschien deden ze alsof het gezellig was omdat hij nou eenmaal bij jou hoort/ hoorde en hebben ze daar sinds jullie relatieproblemen geen zin meer in.
dolfje schreef:
05-11-2018 18:54
Misschien deden ze alsof het gezellig was omdat hij nou eenmaal bij jou hoort/ hoorde en hebben ze daar sinds jullie relatieproblemen geen zin meer in.
Dit denk ik dus ook
Frankly my dear, I don"t give a damn
impala schreef:
05-11-2018 18:04
Ik snap er nu niks meer van. Julie waren eerst met z'n vijven, toen kwam je vriend erbij en waren jullie met zes en ik begreep ook dat jullie al vaker met vijf en later met zes man op vakantie zijn geweest. Maar nu was dat opeens dat in een grotere groep en helemaal niet echt met elkaar?

Maar nu was er opeens een plan om echt met z'n zessen te gaan? En ben jij uiteindelijk niet mee gevraagd?
Waarom dan niet gevraagd: hey, waarom hebben jullie mij niet meegevraagd op vakantie? Gewoon dat. Zónder vast iets te gaan invullen en daar zelf al een heel verhaal over te beginnen. Maar in plaats daarvan verlaten je vriend en jij zonder iets te zeggen de app groep.

Het is best een raar verhaal. Was dat plan om met z'n zessen te gaan wel een echt plan? Of een vaag idee?
Dit, heb je dat nou gevraagd of niet? Hee jongens, we zouden met zijn zessen, wat is er aan de hand?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven