Buitengesloten van vriendengroep

04-11-2018 16:44 85 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag!

Graag zou ik de onderstaande situatie aan jullie voor willen leggen om wat meer inzicht te krijgen.
Ik ben al geruime tijd bevriend met 2 stellen. 3 jaar geleden is daar mijn partner bijgekomen, en sindsdien hebben we een leuke groep van 6. Deze vrienden beschouw ik als een van mijn beste vrienden waar ik lief en leed mee deel. Ook zijn we vaak gezamenlijk op vakantie geweest en de meest mooie herinneringen gemaakt. Sinds 2 jaar heb ik het gevoel dat ik en mijn partner steeds meer worden buitengesloten van de groep.
De andere 2 stellen gingen met 4 op vakantie, en wij werden niet meegevraagd. Uiteraard geen enkel probleem als ze met 4 op vakantie willen. Wel had ik het natuurlijk leuk gevonden als we mee gevraagd waren. In de afgelopen 2 jaar is er niet echt een uitnodiging vanuit de kant van deze vrienden gekomen. Echter als wij ze uitnodigen zijn ze heel enthousiast en zijn ze altijd van de partij. Dan is het ook altijd heel gezellig. We hebben ook een groepsapp die heel actief is.
Momenteel lopen ik en mijn partner niet zo goed. Het leek er even op dat we uit elkaar zouden gaan, maar voor nu hebben we besloten zeker een stel te blijven. Echter wonen we tijdelijk niet bij elkaar en zijn we gaan latten. Dit alles heb ik met deze vrienden gedeeld en ik had het idee dat ze er voor me waren. Ik woon nu echter 2 maanden op de nieuwe locatie en ze zijn nog niet langs geweest. 1 stel ging op een verre reis vakantie en is sinds een aantal weken weg. Maar voor die tijd heb ik ze ook niet gezien. Het andere stel is gewoon niet langs geweest. Wel gezegd dat als ik hulp nodig heb ik ze kan bellen. Maar persoonlijk vind ik niet dat ik bij hele goede vrienden om hulp moet vragen, ik verwacht dan dat ze er gewoon zullen zijn. Maar misschien is mijn verwachting te hoog?
We hadden met 6 afgesproken op vakantie te gaan eind dit jaar. Echter sprak ik het stel dat niet op vakantie gaat, en die meldde me dat ze op vakantie gaan met het andere stel.... zonder ons. Er is ons niks gevraagd, en hebben deze vakantie geboekt terwijl ik in een erg moeilijke tijd zit. Ik heb er ontzettend veel moeite mee! Juist nu ik ze nodig heb, zijn ze er voor mijn gevoel niet. Stel ik me aan? Verwacht ik teveel? Zelf ben ik van mening dat je bij echt goede vrienden steun mag verwachten, en zeker niet dat ze me buiten zouden sluiten van de vakantie.
Wat vinden jullie van deze situatie?
Die 2 andere stellen willen een leuke vakantie hebben. Die gaan dus echt geen stel meevragen dat half in scheiding ligt. Niet leuk om getuige te zijn van jullie ruzies of in een gespannen sfeer te zitten terwijl je voor je ontspanning op vakantie gaat.

Of het risico lopen dat 1 van jullie toch niet mee wil en dan zitten hun met de kosten.

En 1 van jullie willen ze ook niet want dan ben je het vijfde wiel aan de wagen.

Ze hebben hulp aangeboden. Als je dat wil moet je ze bellen. Ik zou ook niet ongevraagd op de stoep gaan staan om te helpen.
Hier ook meegemaakt.
Stel A, stel B en stel C waarvan er stel A en stel B hechter met elkaar waren.
Als wij, stel C, aansloten, voelde ik me meer gast in hun vriendschap. (Mijn partner had daar niet zo'n last van.)

Jouw vrienden gaan nu voor de tweede keer als
2 stellen op vakantie.
Het zij zo.
Zuur voor jou.
Je kan het niet afdwingen.

Je hebt dus al geboekt en betaald voor 2 personen?
Jij voelt je tekort gedaan, dan zeg er iets van of trek conclusies.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Het is niet leuk. Ik zou verwachtingen bijstellen en ze meer als kennissen gaan zien.
Investeer meer tijd in je vriend en het maken van nieuwe vrienden, en minder in hen.

Als 1 van beide koppels uit elkaar gaat, dan heb je kans dat sommige van de 4 weer naar jullie komen. Het is dan aan jou om te beslissen of je dan nog de vriendschap wil.
We hadden met 6 afgesproken op vakantie te gaan eind dit jaar. Echter sprak ik het stel dat niet op vakantie gaat, en die meldde me dat ze op vakantie gaan met het andere stel.... zonder ons.

Deze snap ik even niet.
JollyRider schreef:
04-11-2018 21:59
Jij voelt je tekort gedaan, dan zeg er iets van of trek conclusies.
Ja, dit inderdaad.

Ik heb in het verleden iets soortgelijks meegemaakt met vrienden. Ik heb toen mijn gevoel uitgesproken en zij herkenden zich er niet in. Vervolgens zwakte het contact af en heb ik daarna niets meer van ze vernomen. Ik vond dat heel jammer maar soms lopen dingen zo.
Fuck die spaarrekening, ik stack in schoenendoos
Het andere stel is gewoon niet langs geweest. Wel gezegd dat als ik hulp nodig heb ik ze kan bellen. Maar persoonlijk vind ik niet dat ik bij hele goede vrienden om hulp moet vragen, ik verwacht dan dat ze er gewoon zullen zijn. Maar misschien is mijn verwachting te hoog?

Ja, je verwachting is te hoog. Ze hebben hulp aangeboden. En daar mag je gewoon om vragen. Bel ze, vraag of ze langskomen, lucht je hart.
Ik zou ook niet zomaar op de stoep staan, maar direct en graag komen als me dat gevraagd wordt.
Lucifer2018 schreef:
04-11-2018 22:01
We hadden met 6 afgesproken op vakantie te gaan eind dit jaar. Echter sprak ik het stel dat niet op vakantie gaat, en die meldde me dat ze op vakantie gaan met het andere stel.... zonder ons.

Deze snap ik even niet.
Het ene stel A is blijkbaar nogal reislustig. Die zijn nu op een verre vakantie.

Zij zouden eind van dit jaar nog een keer op vakantie gaan met het andere stel B dat nu dus thuis en niet op vakantie is en met to en partner stel C

Nu hebben stel A en stel B al een vakantie geboekt . Dat heeft to dus gehoord van stel Bwat nu niet op vakantie is. Zij zelf en haar partner zijn niet meegevraagd.
Wat kunnen ze meer doen dan hulp aanbieden? Heb je hen nodig dan horen zij het wel. Zo zou ik het ook doen in hun plaats hoor.
En een stel dat overweegt uit elkaar te gaan en zelfs apart is gaan wonen neem ik ook liever niet mee (ga sowieso liefst gewoon met gezin op vakantie).
Serieus wie vraagt er nou een stel mee op vakantie dat relatie problemen heeft. Dat is toch vragen om een verpeste vakantie.
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie ingevingen! Het helpt me om het te bekijken vanuit een ander perspectief. Ik snap helemaal dat ze geen stress op vakantie willen. Maar was het niet wat chiquer geweest dit maar mij toe te communiceren? Nu boeken ze achter mijn rug om zonder wat te zeggen. Ik vind dat toch best flauw.
De vraag werd gesteld of wij al hadden betaald. Dat is niet het geval. Maar de afspraak stond wel om samen te gaan.
Dus niemand vind het apart dat je beste vrienden na een aantal weken nog niet langs zijn geweest? Ik zit zelf wel zo in elkaar, dat als een vriendin verhuist ik zsm langs kom.
Lastig hoor. Ik merk dat ik behoorlijk teleurgesteld ben. Maar dit is denk ik ook met de druppel die de emmer doet over lopen gezien de afgelopen tijd dat ze meer afstand nemen.
Hoe vaak nemen jullie uit eigen initiatief contact met hen op? Je schrijft dat jullie de afspraak hadden om op vakantie te gaan. Natuurlijk is het helemaal niet netjes dat zij vervolgens niet met jullie boeken en daar niet over communiceren! Maar ik vraag me dan toch af waar het mis is gegaan.. Is de afspraak verwaterd? Hebben jullie op de groepsapp/telefoon/tijdens een afspraak nooit meer iets over die vakantie gezegd? En waarom vraag je hen niet gewoon hoe het zit met jullie vakantieafspraak? Er lijkt een gebrek aan communicatie te zijn, anders kan ik me niet voorstellen dat dit soort dingen plaatsvinden. Hetzelfde geldt voor het niet langskomen. Jij kunt toch ook bellen en vragen of ze een avondje komen?
.
Sunhine2018 schreef:
04-11-2018 22:46
Hoi allemaal,
Bedankt voor jullie ingevingen! Het helpt me om het te bekijken vanuit een ander perspectief. Ik snap helemaal dat ze geen stress op vakantie willen. Maar was het niet wat chiquer geweest dit maar mij toe te communiceren? Nu boeken ze achter mijn rug om zonder wat te zeggen. Ik vind dat toch best flauw.
De vraag werd gesteld of wij al hadden betaald. Dat is niet het geval. Maar de afspraak stond wel om samen te gaan.

Als die afspraak al stond, vind ik het wel raar dat ze niet hebben gezegd dat ze een vakantie met zes met jullie in crisis wel lastig vinden en daarom liever niet doen. Niet leuk, als je goeie vrienden bent moet je dat gewoon kunnen zeggen.

Dus niemand vind het apart dat je beste vrienden na een aantal weken nog niet langs zijn geweest? Ik zit zelf wel zo in elkaar, dat als een vriendin verhuist ik zsm langs kom.

Nee, ik vind dat niet raar. Ik vind dat je, ook als je goeie vrienden bent, of juist als je goeie vrienden bent, je gewoon kunt zeggen 'ik wil graag dat je langskomt, wanneer kun je?'

Het zijn echt je eigen verwachtingen, en het feit dat je die verwachtingen onuitgesproken laat, die nu de situatie bemoeilijken. Gewoon het gesprek aangaan kan echt heel veel lucht geven.

Waarom nodig je het stel dat nu niet op vakantie is, of evt alleen die vrouw, niet uit om komende week bij je langs te komen om er eens over te praten?
Ze hebben hun hulp aangeboden, jij hebt geen hulp gevraagd.
Jij had verwacht dat ze je nieuwe huis kwamen bekijken ofzo? Kwamen jullie voorheen wel wekelijks bij elkaar over de vloer? Zo nee, dan begrijp ik niet zo goed waarom je dat nu wel verwacht.

Dat van de vakantie vind ik niet zo netjes. Als jullie daadwerkelijk af hadden gesproken met z´n zessen te gaan, zou ik denken dat de andere twee stellen in ieder geval zou mededelen dat ze liever niet met jullie zouden gaan ivm jullie relatieproblemen. Dat zou ik wel even aankaarten. Al zal de conclusie hetzelfde zijn: ze hebben liever geen stel mee met relatieproblemen.
Wie weet denken ze wel dat jullie (tijdelijk) uit elkaar zijn, aangezien jullie niet meer samenwonen?
Ben wel benieuwd of je hebt gezegd, hé jongens, we zouden toch met zijn zessen gaan? Wat is er gebeurd?
Als ik het zo lees zijn het jouw vrienden en is daar 3 jaar geleden jouw partner bij gekomen. Sinds twee jaar gaan ze met 2 stellen op vakantie. Jullie zijn dus maar 1x met zn allen weggeweest?
Kan het zo zijn dat jouw partner niet echt binnen de groep past maar ze dat niet durven zeggen?

Verder hebben ze je hulp aangeboden. Als je hulp nodig hebt kun je ze dus bellen. Ik zou zelf ook niet ongevraagd op de stoep staan.
Ik vind het niet leuk klinken en ik zou me ook zo voelen.

Over de vakantie zou ik een vraag stellen. Ook zou ik de conclusie trekken dat de vriendschap blijkbaar over is.
als je echt moet beginnen smeken om toch maar mee te mogen dan zijn dat geen echte vrienden. ga je u dan beter voelen dat ze u dan meenemen uit medelijden? denk ik niet, he...zoek desnoods nieuwe vrienden..maar deze vrienden zijn een nono.
Zalmsnipper en Tinkerbell, jumpen jullie nu niet even te snel to conclusions? Waarom niet eerst in gesprek gaan daarover, voordat je vriendschappen vaarwel zegt?
Zoals gezegd zou ik die vakantie wel navragen. Maar daden spreken duidelijker dan woorden.
Ik zou ook geen stel mee op vakantie willen die al half uit elkaar aan 't gaan is. Veel te veel risico op spanningen!
Sommige mensen hebben alleen nog maar koppelvriendschappen, die raak je kwijt zodra je zelf single wordt. Richt je wat meer op vrienden/dinnen die zonder hun partners wat met je willen ondernemen. Aan mensen die alleen maar als koppel willen afspreken heb je helemaal niks als je zelf geen koppel meer bent.
Jullie hebben een stellen-vrienschap. Maar nu jullie problemen hebben, en jij die ook met hen gedeeld hebt, én jullie niet meer samenwonen, zijn jullie in de ogen van de anderen niet meer een echt stel.

Edit : wat rb dus ook zegt hierboven.
.
Tess1981 schreef:
04-11-2018 23:14
Als ik het zo lees zijn het jouw vrienden en is daar 3 jaar geleden jouw partner bij gekomen. Sinds twee jaar gaan ze met 2 stellen op vakantie. Jullie zijn dus maar 1x met zn allen weggeweest?
Kan het zo zijn dat jouw partner niet echt binnen de groep past maar ze dat niet durven zeggen?

Hoewel:
Als jij als single al heel goed bevriend was met deze vier mensen die toen ook al twee stelletjes waren, lijkt mij dat dít aan de hand is.
Maar gingen jullie toen met zijn vijven weg? Of was je niet single en had je toen een andere vriend waarmee jij ook een stel vormde?
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven