Competitie-angst
zaterdag 1 november 2025 om 23:06
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
donderdag 6 november 2025 om 15:33
donderdag 6 november 2025 om 15:37
donderdag 6 november 2025 om 15:39
Ik sta er ook van te kijken. Gaaf hoor, zo snel en ook nog in een week dat to ziek thuis zit.
There is always something happening, and it's usually right now
donderdag 6 november 2025 om 15:44
En dan ook nog terwijl je ziek bent. Zonder de oorzaak te weten (als ik het goed heb begrepen). Ten eerste: domste wat je kunt doen tijdens ziekte: je fte naar beneden bijstellen. Maar verder: in het onderwijs niet eens wachten tot de volgende periode, maar gewoon lessen eruit laten gooien. Erg begaan met je leerlingen begrijp ik.
Verder: mijn vent heeft liever 1x per week fijne seks dan 7x per week een niet meebewegende opblaaspop. Seks gaat om verbinding. Niet zodat een man zijn kwakje kan lozen. Daarvoor kan hij ook zijn linkerhand gebruiken. Dus seks-omdat-het-moet is ten eerste jezelf prostitueren en al je eigen grenzen voorbij gaan, ten tweede een recept voor mannen die weg gaan dan wel vreemd gaan.
Daarnaast zeg je dat niemand je tips heeft gegeven maar doorgaat op je eisen. Het een heeft met het ander te maken. Ik dacht dat met jouw analyserend vermogen je dié verbinding nog wel zou kunnen maken.
Die eisen gingen namelijk over je rigide denken. Net als dat je competitie-angst over rigide denken gaat.
Denk daar maar eens over na.
lucy wijzigde dit bericht op 06-11-2025 15:47
0.31% gewijzigd
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
donderdag 6 november 2025 om 15:45
En nogmaals antwoord op je vraag heb je al lang gehad. Therapie. Ik weet het ook niet meer dus heb ik ChatGPT om hulp gevraagd die heeft het meteen even mooi op rijm gezet. Vind hem best geslaagd want hij komt echt meteen tot de kern.
Oh, daar zit ze weer, hart in de knoop,
elk woord dat ze zegt voelt als een sprong in een hoop.
Competitie in liefde? Nee dank je, laat maar,
maar blijkbaar is daten een Olympische Spelen-staart.
Therapie? Been there, done that, tevergeefs,
stoelen, praatjes, tranen – allemaal voor de sleefs.
“Nee, niemand helpt me,” zegt ze met een rol in haar ogen,
terwijl de wereld haar problemen als luchtig vuil ziet lopen.
En de mannen… ach, de mannen, allemaal even slim,
een cocktail van arrogantie, luiheid en een grin.
Ze lacht sarcastisch, schuift haar glas een stukje opzij,
“Ja hoor, ik wacht wel tot er eentje spontaan een held verschijnt, oh blij.”
Ze wil aanraken, voelen, misschien zelfs geloven,
maar liefde voelt als een competitie waar alleen losers boven.
Dus ze zucht, ze moppert, ze klaagt, ze is klaar,
met daten, therapie, en mannen – allemaal even zwaar.
donderdag 6 november 2025 om 15:46
Haha, nou ik ben er in een zwak moment weer mee begonnen maar snel ook weer klaar mee. Ik kan wel heel goed swipe-coach spelen voor vriendinnen
donderdag 6 november 2025 om 15:50
Briljant!BuzzieBee schreef: ↑06-11-2025 15:45En nogmaals antwoord op je vraag heb je al lang gehad. Therapie. Ik weet het ook niet meer dus heb ik ChatGPT om hulp gevraagd die heeft het meteen even mooi op rijm gezet. Vind hem best geslaagd want hij komt echt meteen tot de kern.
donderdag 6 november 2025 om 15:50
donderdag 6 november 2025 om 15:52
Dit is sinterklaas-niveau dichten joh. Dus een beetje aanvoelen op niet bestaande woorden enzo. Dus iets van "kop en staart" en dan Olympische spelen, dus heel hoog niveau. En dat dan gecombiverbasterd.
donderdag 6 november 2025 om 15:55
donderdag 6 november 2025 om 15:55
Dus jij hebt je 12 jaar lang tegen je zin in laten nemen zodat de ander maar zou blijven, zonder ooit een orgasme te hebben gehac (je kúnt ook speeltjes toevoegen of handen of mond gebruiken he? Gewoon als tip...)? En dat dan 12 jaar lang zonder passie, verbondenheid, terwijl je boodschappenlijstjes in je hoofd aan het maken was?
Ik ken weinig mensen die codependency tot dit level hebben verheven. Gefeliciteerd, je bent een winnaar!
donderdag 6 november 2025 om 15:59
Zo slecht was het ook weer niet. Ik kom gewoon niet. Ook niet met speeltjes.Lucy schreef: ↑06-11-2025 15:55Dus jij hebt je 12 jaar lang tegen je zin in laten nemen zodat de ander maar zou blijven, zonder ooit een orgasme te hebben gehac (je kúnt ook speeltjes toevoegen of handen of mond gebruiken he? Gewoon als tip...)? En dat dan 12 jaar lang zonder passie, verbondenheid, terwijl je boodschappenlijstjes in je hoofd aan het maken was?
Ik ken weinig mensen die codependency tot dit level hebben verheven. Gefeliciteerd, je bent een winnaar!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in