Competitie-angst

01-11-2025 23:06 868 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Drie jaar geleden eindigde mijn relatie met een ex die mij geestelijk mishandelde. Ik deed steeds meer voor hem en hij hield liefde en aanraking bij me weg als ik hem niet zinde. Uiteindelijk ging hij vreemd. Dit gaf zo'n enorme knauw dat ik mezelf minderwaardig ben gaan voelen. Ik denk dat een man nooit voor me zal kiezen, al geef ik hem álles. Ik heb er kort therapie voor gehad maar het heelt niet. Laatst datete ik een man die claimde monogaam te zijn. We hadden gezoend en toen bekende hij toch nog anderen te daten en te twijfelen. Ik ben opgestaan en in paniek weggelopen. Hij zou nooit voor mij kiezen. Ik ben geen model, niet stinkend rijk, succesvol etc. Ook al weet ik dat alle mensen om me heen die getrouwd zijn dat ook niet zijn... natuurlijk appte hij ook later dat ik hem niet overtuigd had...

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
ItsMineru schreef:
02-11-2025 18:56
Ja, dat bleek. Maar hij was continu aan het appen en traumadumpen, dus ik zag er meer in.
Traumadumpen?

Tijdens het date proces ontdekken zowel jij als je date of je bij elkaar past. Soms ontwikkel jij gevoelens en de ander niet. Soms de ander wel, en jij niet. Soms alletwee niet. En soms heb je geluk en voel je beide het zelfde.
Dat jij al iets voelt wil niet zeggen dat die ander het zelfde voelt. Ook niet als je al 8 uren bij elkaar bent geweest. Ook niet als jij een zoen of seks 'geeft' om hem te binden. En je bent niet bedrogen als een ander verder gaat. Je mag prima exclusiviteit afspreken tijdens het daten, zou ik ook doen. Maar je trekt het nu wel ver door. En ook als jullie ooit getrouwd zijn en jij plakt hem iedere dag middels seks aan je vast. Dan nog komt hij mensen tegen die mooier, slimmer, grappiger enz zijn.
Dan hoop je toch dat het liefde is dat jullie bindt en niet het arbeidsvoorwaardengesprek dat jullie tijdens date 2 hadden.
Yinna schreef:
02-11-2025 19:51
Traumadumpen?

Tijdens het date proces ontdekken zowel jij als je date of je bij elkaar past. Soms ontwikkel jij gevoelens en de ander niet. Soms de ander wel, en jij niet. Soms alletwee niet. En soms heb je geluk en voel je beide het zelfde.
Dat jij al iets voelt wil niet zeggen dat die ander het zelfde voelt. Ook niet als je al 8 uren bij elkaar bent geweest. Ook niet als jij een zoen of seks 'geeft' om hem te binden. En je bent niet bedrogen als een ander verder gaat. Je mag prima exclusiviteit afspreken tijdens het daten, zou ik ook doen. Maar je trekt het nu wel ver door. En ook als jullie ooit getrouwd zijn en jij plakt hem iedere dag middels seks aan je vast. Dan nog komt hij mensen tegen die mooier, slimmer, grappiger enz zijn.
Dan hoop je toch dat het liefde is dat jullie bindt en niet het arbeidsvoorwaardengesprek dat jullie tijdens date 2 hadden.
Allemaal heftige privedingen delen.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 18:34
Als hij anderen ziet gaat hij juist vergelijken en ziet hij hoe middelmatig ik ben.
Iemand is zoveel meer dan het uiterlijk wat je hebt gekregen. Uiterlijk brengt je misschien bij elkaar, maar het innerlijk houdt je bij elkaar.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Quinnepin schreef:
02-11-2025 20:32
Iemand is zoveel meer dan het uiterlijk wat je hebt gekregen. Uiterlijk brengt je misschien bij elkaar, maar het innerlijk houdt je bij elkaar.
Zelfs dat is middelmatig. Zo iemand wil een Jutta, Doutzen. Al het andere is placeholder.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 20:55
Zelfs dat is middelmatig. Zo iemand wil een Jutta, Doutzen. Al het andere is placeholder.
Wat voor iemand? En denk je dat hij door exclusiviteit af te dwingen geen Doutzen kan tegenkomen? Op werk, sportclub in de supermarkt enz. Niet lullig bedoelt hoor, maar als je een man treft die niet van jou houdt, maar alleen even bij jou schuilt totdat ie Doutzen treft, dan gaan jouw regels de relatie ook niet redden. Beter zoek je een man die jou wil.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 19:55

Ik snap deze reactie op de heel goede tekst van Yinna niet.
ItsMineru schreef:
Plak een briefje op je spiegel met de tekst: ik ben leuk, lief, de moeite waard etc en lees dat iedere dag net zolang tot je het ook echt gelooft. Je moet jezelf niet zo naar beneden halen.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ommetje schreef:
02-11-2025 21:06
Ik snap deze reactie op de heel goede tekst van Yinna niet.
Zij vraagt wat traumadump is.
Yinna schreef:
02-11-2025 21:02
Wat voor iemand? En denk je dat hij door exclusiviteit af te dwingen geen Doutzen kan tegenkomen? Op werk, sportclub in de supermarkt enz. Niet lullig bedoelt hoor, maar als je een man treft die niet van jou houdt, maar alleen even bij jou schuilt totdat ie Doutzen treft, dan gaan jouw regels de relatie ook niet redden. Beter zoek je een man die jou wil.
Ik dwing niks af. Ik block alle mannen die multidaten voor ik ermee op date ga. Ze multidaten echter bijna allemaal.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 19:55
Ik lees nu even de rest. Ik zie daten altijd als solliciteren waar ik indruk moet maken. Hij heeft al indruk gemaakt bij het chatten m.i. Tenzij hij catfisht of ongemanierd is ben ik meestal al om.
Hoeveel Engelse termen ga je er nog ingooien TO? Het wordt een beetje lachwekkend zo.
I am free, yes, I'm free, now I'm on my way...
ItsMineru schreef:
01-11-2025 23:06

Ik unmatch nu gelijk mannen die met meerdere vrouwen praten en durf eigenlijk niet meer af te spreken. Hoe kom ik hier vanaf?
Is dit je werkelijke vraag?
.
Rooss4.0 schreef:
02-11-2025 22:26
Is dit je werkelijke vraag?
Mijn angst wil ik vanaf.
Fantasy schreef:
02-11-2025 22:12
Hoeveel Engelse termen ga je er nog ingooien TO? Het wordt een beetje lachwekkend zo.
TO is een Engelse term. Dit is letterlijk hoe het genoemd wordt op Reddit.

Met meerdere mensen daten, dumpen van trauma, bombarderen met liefde klinkt suf.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 22:46

Met meerdere mensen daten, dumpen van trauma, bombarderen met liefde klinkt suf.

TO staat voor topic opener.
Fantasy schreef:
02-11-2025 23:05
TO staat voor topic opener.
En dat is een Engelse term.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 23:08

Prima. Ik wens je veel succes met je zoektocht. Wanneer ga je alles weer leeghalen?
ItsMineru schreef:
02-11-2025 22:46

Ik denk dat je weg moet van Reddit en datingapps om wat gezonder te worden.
Quincy2 schreef:
03-11-2025 07:29
Ik denk dat je weg moet van Reddit en datingapps om wat gezonder te worden.
Eens. Ik lees echt heftige dingen die mannen doen en zeggen en raak steeds gehertraumatiseerd.
Ik vraag me af hoe je IN een echte relatie zou zijn. Zijn dan ook alle vrouwen ‘competitie’? Je hebt sex voor hem om hem te binden ( werkt niet, mannen maken dat stofje niet aan door sex), je vindt alles aan jezeld maar ‘zo zo’. Je klinkt op die manier niet echt als een hele leuke catch.

Niet omdat he gemiddeld ben. Dan is bijna iedereen. Maar omdat je zo krampachtig bent schiet ik er bijna van in de kramp
BuzzieBee schreef:
03-11-2025 07:40
Ik vraag me af hoe je IN een echte relatie zou zijn. Zijn dan ook alle vrouwen ‘competitie’? Je hebt sex voor hem om hem te binden ( werkt niet, mannen maken dat stofje niet aan door sex), je vindt alles aan jezeld maar ‘zo zo’. Je klinkt op die manier niet echt als een hele leuke catch.

Niet omdat he gemiddeld ben. Dan is bijna iedereen. Maar omdat je zo krampachtig bent schiet ik er bijna van in de kramp
Ik heb lange relaties gehad en ik geef dan veeeel te veel. Geld, klusjes, ik regel alles om me maar te bewijzen.
ItsMineru schreef:
03-11-2025 08:18
Ik heb lange relaties gehad en ik geef dan veeeel te veel. Geld, klusjes, ik regel alles om me maar te bewijzen.
The-Ra-Pie

die je al had, heeft niet gewerkt
ItsMineru schreef:
De man van Doutzen schijnt ook vreemd te (zijn) gegaan.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 22:45
Mijn angst wil ik vanaf.
Dat kan ik nergens uit opmaken. De enige vraag die ik van je lees is: "hoe krijg ik mannen zover dat ze zich veilig gedragen naar mij".

Therapiemoe of niet, op deze manier kom je er niet.
.
ItsMineru schreef:
02-11-2025 23:08
Nee hoor, gewoon Nederlandse woorden, topic is afgeleid uit het Latijn.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven