Contact verbroken met ex
woensdag 1 augustus 2018 om 21:28
Goede avond allemaal,
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
woensdag 1 augustus 2018 om 21:56
Top reactie als je mij niet kentBloemkoolroosje schreef: ↑01-08-2018 21:45Dit is helemaal geen lastig en gecompliceerd verhaal. Je had twee maanden een vriendin. Nu niet meer. Ze wil geen contact meer. Heel terecht, als je het mij vraagt. En daar stopt het.
Zoals jij dit beschrijft... Bah. Obsessieve engerd. Laat haar met rust. Niets gecompliceerds aan.
woensdag 1 augustus 2018 om 21:58
Ik wil eigenlijk alleen nog 1 keer mijn excuses aanbieden en de bal bij haar neerleggen of ze in de toekomst nog contact wil of niet. Dat is alles.Jufjoke schreef: ↑01-08-2018 21:48Wat goed dat je aan jezelf aan het werken bent. Ongetwijfeld niet makkelijk.
Waarom wil je excuses aanbieden? Want duidelijk is dat zij dat niet wil. Maar jij voelt je er vast wel beter bij. Schrijf haar een brief, waarin je alles vertelt wat je nog kwijt wil aan haar. Daarmee rond je het voor jezelf af. Verstuur de brief NIET, hij is alléén voor jezelf.
Alleen niet helemaal het juiste moment om dat nu te doen Haha.
Bedankt voor je tip in ieder geval!
woensdag 1 augustus 2018 om 22:01
We kennen je niet nee, maar we hebben wel je verhaal gelezen. En dan krijg je een eensgezinde reactie, dat je haar met rust moet laten en dat het begint te neigen naar stalking. Dat zal dan toch wel een beetje kloppen, toch? Toe, ga verder met je therapie, dan komt het echt wel goed met je. Maar echt niet meer met deze relatie.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:02
Dat moment komt ook niet, ze is duidelijk genoeg geweest. Accepteer dat en laat haar.
There is always something happening, and it's usually right now
woensdag 1 augustus 2018 om 22:02
Zij heeft alleen de laatste keer dat we contact hebben gehad aangegeven met rust gelaten te willen worden. Daarna heb ik ook geen contact meer gezocht.Koffiehagedis schreef: ↑01-08-2018 21:52Toch voldoe je al snel aan die definitie als je een berichtje stuurt nadat zij heeft gevraagd haar met rust te laten. Besef je dat dit gedrag al heel snel iemand bang en/of boos maakt?
Dit klinkt positief. Je kunt in therapie deze situatie ook goed gebruiken om op te reflecteren trouwens. Zo komt er voor jou wellicht wel iets goeds uit voort. Heftig, die diagnose. Hopelijk slaat de therapie goed aan. Veel sterkte!
Deze situatie ben ik aan het meenemen in therapie. Zijn alleen nog veel meer dingen dan alleen dit aan de hand dus wordt een lang traject.
Bedankt in ieder geval voor je reactie!
woensdag 1 augustus 2018 om 22:03
woensdag 1 augustus 2018 om 22:03
Je hebt al meer dan voldoende gedaan. Het leven is niet altijd maakbaar. Ze wil je niet meer. Ik snap dat dit heel eng is voor je. Toch zul je je focus op iets anders moeten richten. Bij haar heb je jezelf gediskwalificeerd. Helaas. Tijd om aan jezelf te werken. Gooi haar nummer uit je telefoon.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:04
Zodra jij bloemen en brieven gaat sturen ben je officieel een stalker dus dat raad ik je echt heel erg af.
Eerlijk gezegt klinkt jouw post heel eng.
Je geeft niet op omdat jij meer van haar wilt terwijl zij dat duidelijk niet wilt.
Als iemand zich zou gedragen bij mij zoals jij dat nu doet, dan zou ik bij de eerste brief of bloemen advies in gaan winnen bij de politie.
Want ik zou doodsbang van je worden.
Eerlijk gezegt klinkt jouw post heel eng.
Je geeft niet op omdat jij meer van haar wilt terwijl zij dat duidelijk niet wilt.
Als iemand zich zou gedragen bij mij zoals jij dat nu doet, dan zou ik bij de eerste brief of bloemen advies in gaan winnen bij de politie.
Want ik zou doodsbang van je worden.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:04
Wilhetnietweten schreef: ↑01-08-2018 21:51TO, ik denk niet dat je andere reacties gaat krijgen dan bovenstaande. Ga door met werken aan jezelf, dan kom je vanzelf tot het inzicht dat dit niks kan worden.
Was te verwachten idd. Ik weet ook exact wat ik niet goed heb gedaan. Dus dat wil ik ook echt niet nog een keer doen. Daarom moet ik het oplossen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:07
Zoals net in een ander bericht aangegeven heeft ze alleen de laatste keer dat we contact hadden aangegeven geen contact meer te willen. Daarvoor niet. Zijn zelfs maand geleden nog een drankje wezen doen. Alleen na wederom mijn verkeerde gedrag was ze er klaar mee. En dat begrijp ik echt wek. Nadat ze erom heb gevraagd heb ik ook geen contact meer gezocht.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:07
Het excuus ‘ik heb bepaalde dingen niet onder controle’ maakt niet dat je contact mag zoeken of ermee door mag gaan. Je moet ermee leren leven dat je gewoon geen contact meer met haar mag opnemen.
Ik heb een ex (ook een korte relatie want ik kwam er ook al heel snel achter) die dat deed. Was godzijdank voor het mobiele tijdperk dus lastig gevallen worden met appjes kon niet. Niet dagelijks, soms om de zoveel weken ging de vaste telefoon weer. Blokkeren was toen nog niet mogelijk. Of er werden ineens bloemen bezorgd, of er kwam ineens weer een brief waarom het allemaal wel zou werken. Het enige wat al die dingen met me deden was me vreselijk angstig maken.
Ik was overal en altijd op mijn hoede, keek altijd achterom, als de telefoon ging sloeg mijn hart al weer over en dat was niet uit vreugde. Want natuurlijk gebeurde er niet wat hij wilde. Ik werd niet gek meer op hem, ik werd gek VAN hem en vooral bang. Echt doodsangst. Het was altijd onverwacht. Net als ik dacht dat het over was kwam er weer wat. Uiteindelijk durfde ik niet eens meer uit met vriendinnen. Altijd bang hem ergens tegen te komen. Want als hij me bleef bellen, schrijven, dingen sturen, dan was hij ook in staat uit wanhoop op te duiken op plekken waar ik vaak zou komen. Ik heb uiteindelijk aangifte gedaan. De politie is met hem gaan praten en daarna was het gelukkig over. Nog bijna een jaar na de laatste contactpoging van hem was ik enorm gespannen.
DAT is wat het met je doet...... ga dus geen brieven of bloemen sturen. Echt niet doen.
Ik heb een ex (ook een korte relatie want ik kwam er ook al heel snel achter) die dat deed. Was godzijdank voor het mobiele tijdperk dus lastig gevallen worden met appjes kon niet. Niet dagelijks, soms om de zoveel weken ging de vaste telefoon weer. Blokkeren was toen nog niet mogelijk. Of er werden ineens bloemen bezorgd, of er kwam ineens weer een brief waarom het allemaal wel zou werken. Het enige wat al die dingen met me deden was me vreselijk angstig maken.
Ik was overal en altijd op mijn hoede, keek altijd achterom, als de telefoon ging sloeg mijn hart al weer over en dat was niet uit vreugde. Want natuurlijk gebeurde er niet wat hij wilde. Ik werd niet gek meer op hem, ik werd gek VAN hem en vooral bang. Echt doodsangst. Het was altijd onverwacht. Net als ik dacht dat het over was kwam er weer wat. Uiteindelijk durfde ik niet eens meer uit met vriendinnen. Altijd bang hem ergens tegen te komen. Want als hij me bleef bellen, schrijven, dingen sturen, dan was hij ook in staat uit wanhoop op te duiken op plekken waar ik vaak zou komen. Ik heb uiteindelijk aangifte gedaan. De politie is met hem gaan praten en daarna was het gelukkig over. Nog bijna een jaar na de laatste contactpoging van hem was ik enorm gespannen.
DAT is wat het met je doet...... ga dus geen brieven of bloemen sturen. Echt niet doen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:08
Je kunt dit niet meer oplossen. Ga door met je therapie en leer ervan voor in een eventuele nieuwe relatie. Maar ik zou daar voorlopig nog even mee wachten...
woensdag 1 augustus 2018 om 22:13
Lees dit maar heel goed, TO. Dit is wat HAAR te wachten staat als jij haar brieven stuurt of op wat voor manier dan ook toch contact probeert te zoeken. Ik kan me niet voorstellen, dat dit is wat je wil.Orangetree schreef: ↑01-08-2018 22:07Het excuus ‘ik heb bepaalde dingen niet onder controle’ maakt niet dat je contact mag zoeken of ermee door mag gaan. Je moet ermee leren leven dat je gewoon geen contact meer met haar mag opnemen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:14
We hebben gewoon normaal contact gehad als vrienden. Ongeveer maand geleden drankje gedaan, was gewoon gezellig. Ook daarna nog normaal contact. Alleen is het 2 weken geleden geëscaleerd. En dat was voor haar de druppel. Dat is de enige keer geweest dat ze heeft gezegd met rust gelaten te willen worden. Dus dat respecteer ik en heb ik ook gedaan tot nu toe. Alleen valt dat voor mij in mijn situatie niet helemaal mee. Maar daarom werk ik er ook aan. Dus ik ben echt niet van plan om haar te gaan stalken ofzoWilhetnietweten schreef: ↑01-08-2018 22:01We kennen je niet nee, maar we hebben wel je verhaal gelezen. En dan krijg je een eensgezinde reactie, dat je haar met rust moet laten en dat het begint te neigen naar stalking. Dat zal dan toch wel een beetje kloppen, toch? Toe, ga verder met je therapie, dan komt het echt wel goed met je. Maar echt niet meer met deze relatie.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:16
Dit. En daarna heeft ze je ook nog eens geblokkeerd.Baal schreef: ↑01-08-2018 22:07Zoals net in een ander bericht aangegeven heeft ze alleen de laatste keer dat we contact hadden aangegeven geen contact meer te willen. Daarvoor niet. Zijn zelfs maand geleden nog een drankje wezen doen. Alleen na wederom mijn verkeerde gedrag was ze er klaar mee. En dat begrijp ik echt wek. Nadat ze erom heb gevraagd heb ik ook geen contact meer gezocht.
Is één keer zeggen niet duidelijk genoeg voor je?
Omdat ze het "alleen de laatste keer heeft gezegd" (en je daarna blokkeerde), telt het niet ofzo? Wil je een aangetekende brief in drievoud?
Geen contact is geen contact. Niet nu. Niet later. Gewoon NIET.
En als ZIJ ooit, uit zichzelf, nog van mening verandert, weet zij jou ook vast wel te vinden.
Respecteer haar en haar keuze en focus je op jezelf en je eigen problemen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:17
Nee dit is een duidelijk verhaal. Dit is het laatste wat ik wil. Dat gaat ook echt niet gebeuren.Wilhetnietweten schreef: ↑01-08-2018 22:13Lees dit maar heel goed, TO. Dit is wat HAAR te wachten staat als jij haar brieven stuurt of op wat voor manier dan ook toch contact probeert te zoeken. Ik kan me niet voorstellen, dat dit is wat je wil.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:20
woensdag 1 augustus 2018 om 22:21
Ik probeer het niet als excuus aan te geven hoor. Alleen bij mij zit het mentaal iets anders in elkaar dan bij de meeste mensen, daarom is het lastig om bepaalde dingen onder controle te houden. Maar daar doe ik alles aan nu. En dat moet ik van mezelf ook onder controle houden.Orangetree schreef: ↑01-08-2018 22:07Het excuus ‘ik heb bepaalde dingen niet onder controle’ maakt niet dat je contact mag zoeken of ermee door mag gaan. Je moet ermee leren leven dat je gewoon geen contact meer met haar mag opnemen.
Maar wat jij hier beschrijft is doodseng. Dat begrijp ik echt volkomen. Dat gaat mij ook echt niet gebeuren. Dat mag gewoon niet. Bedankt voor dit inzicht in ieder geval.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:23
Dat betekent dus dat je haar met rust moet laten. Of wil je liever dat ze dat nog 5 keer of 10 keer tegen je moet zeggen? De bal ligt bij haar. Elke move van jou maakt het alleen maar erger. Het klinkt nu lastig, maar er zit echt niks anders op, dan verder gaan met je eigen leven. En met je therapie!Baal schreef: ↑01-08-2018 22:14We hebben gewoon normaal contact gehad als vrienden. Ongeveer maand geleden drankje gedaan, was gewoon gezellig. Ook daarna nog normaal contact. Alleen is het 2 weken geleden geëscaleerd. En dat was voor haar de druppel. Dat is de enige keer geweest dat ze heeft gezegd met rust gelaten te willen worden. Dus dat respecteer ik en heb ik ook gedaan tot nu toe. Alleen valt dat voor mij in mijn situatie niet helemaal mee. Maar daarom werk ik er ook aan. Dus ik ben echt niet van plan om haar te gaan stalken ofzo
woensdag 1 augustus 2018 om 22:24
Nadat ze dat heeft gezegd heb ik ook geen contact gezocht met haar. Omdat ik weet dat ze dat niet wil. Ik vroeg hier alleen advies daarover maar de boodschap is duidelijk.Bloemkoolroosje schreef: ↑01-08-2018 22:16Dit. En daarna heeft ze je ook nog eens geblokkeerd.
Is één keer zeggen niet duidelijk genoeg voor je?
Omdat ze het "alleen de laatste keer heeft gezegd" (en je daarna blokkeerde), telt het niet ofzo? Wil je een aangetekende brief in drievoud?
Geen contact is geen contact. Niet nu. Niet later. Gewoon NIET.
En als ZIJ ooit, uit zichzelf, nog van mening verandert, weet zij jou ook vast wel te vinden.
Respecteer haar en haar keuze en focus je op jezelf en je eigen problemen.