Contact verbroken met ex
woensdag 1 augustus 2018 om 21:28
Goede avond allemaal,
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
donderdag 2 augustus 2018 om 09:09
Ja, heb ik ook moeten doen idd (loslaten) en dat zuigt!
Maar we hebben het zelf verpest dus moeten we daar maar mee dealen.
donderdag 2 augustus 2018 om 09:11
Ja ik weet vanaf het begin wat ik fout heb gedaan, maar als ik dat anders kon doen had ik dat gedaan. Dat was gewoon echt niet mogelijk helaas.MissMaran schreef: ↑02-08-2018 09:02Wel fijn dat je beseft waar het misging en dat je je bewust bent van jouw stemmingen en de manier waarop je haar weggejaagd hebt even lullig gezegd..
Je bent je in elk geval bewust van je acties en je loopt bij een psycholoog, heb je die wel eens hetzelfde verteld?
Die kan misschien helpen om niet meer de zelfde fouten te maken.
Ik zit nog in de beginfase bij de psycholoog. Ik heb eerst een intakegesprek gehad bij HSK. Hier is uitgekomen dat ik een vorm van borderline. Maar er zijn zoveel verschillende dingen aan de hand dat hun mij niet verder konden helpen. Hun programma's die hun aanbieden zijn niet uitgebreid genoeg om al mijn problemen aan te pakken. Dus ben ik door gestuurd naar GGZ. Hier heb ik nu 2 gesprekken bij een psycholoog gehad en 1 bij een psychiater. Alleen omdat het een heel complex verhaal is is dit allemaal geweest om in kaart te brengen wat er allemaal aan de hand is. Daarnaast heb ik binnenkort een afspraak daar om een persoonlijkheidstest te doen, dan wordt je getest op borderline, adhd, autisme etc. Dus het duurt nog even voor ik echt met een programma ben begonnen.
Maar in de 1e gesprekken heb ik deze situatie wel aangegeven en uitgelegd aan haar.
donderdag 2 augustus 2018 om 09:12
Klopt, ik kan ook niemand anders de schuld geven. Is mijn eigen fout geweest. Dus ik moet daar mee leren omgaan.QueenArachnia schreef: ↑02-08-2018 09:09Ja, heb ik ook moeten doen idd (loslaten) en dat zuigt!
Maar we hebben het zelf verpest dus moeten we daar maar mee dealen.Sterkte!
Dat heeft alleen tijd nodig.
bedankt in ieder geval!
donderdag 2 augustus 2018 om 09:54
De ex is slechts een symptoom van wat er speelt in je leven. Er mee om leren gaan moet jijzelf doen dat is niet afhankelijk van iemand die je 2 maanden hebt gedate. Het is niet afhankelijk van wat zij doet of hoe zij reageert.
Ga eerst meer eens in adequate therapie en doorloop dat minimaal 6 maanden. Haar nu op impulsieve wijze lastig vallen met jou drama onder het mom van excuses is ongepast en zal je ook niet helpen om verder te komen.
Wanneer je over 6 maanden of een jaar nog steeds sorry wil zeggen stuur haar dan een mail waarin je aangeeft dat je gedrag je spijt en dat je al tijdens in behandeling bent om beter met zaken om te gaan. Wens haar daarbij verder het beste.
Wacht, werk aan jezelf en doe het zo zonder melodrama of gebedel om contact. Mocht je echt oprecht zijn dan maak er dan geen melodramatisch schouwspel van.
Ga eerst meer eens in adequate therapie en doorloop dat minimaal 6 maanden. Haar nu op impulsieve wijze lastig vallen met jou drama onder het mom van excuses is ongepast en zal je ook niet helpen om verder te komen.
Wanneer je over 6 maanden of een jaar nog steeds sorry wil zeggen stuur haar dan een mail waarin je aangeeft dat je gedrag je spijt en dat je al tijdens in behandeling bent om beter met zaken om te gaan. Wens haar daarbij verder het beste.
Wacht, werk aan jezelf en doe het zo zonder melodrama of gebedel om contact. Mocht je echt oprecht zijn dan maak er dan geen melodramatisch schouwspel van.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
donderdag 2 augustus 2018 om 10:07
Ja heb je gelijk in, ik moet haar ook niet met mijn problemen lastig vallen. Dat heb ik te vaak gedaan, omdat ik misschien dacht dat zij me kon helpen. Maar dat is onzin natuurlijk. En ze heeft zelf genoeg aan haar hoofd.viva-amber schreef: ↑02-08-2018 09:54De ex is slechts een symptoom van wat er speelt in je leven. Er mee om leren gaan moet jijzelf doen dat is niet afhankelijk van iemand die je 2 maanden hebt gedate. Het is niet afhankelijk van wat zij doet of hoe zij reageert.
Ze weet trouwens van mijn problemen al een tijdje af. Ook dat ik in therapie ben. Daarom had ik op meer begrip van haar gerekend en had ik verwacht dat ze daar zo nu en dan interesse in zou tonen in mijn situatie. Maar dat had ik gewoon niet van haar mogen verwachten.
Ik heb er helaas een tijdje geleden een melodramatisch schouwspel van gemaakt, dat werkt niet echt in mijn voordeel haha.
Maar ik ben gelukkig inmiddels wat minder emotioneel dus dat gaat niet nog een keer gebeuren.
Bedankt je voor bericht in ieder geval.
donderdag 2 augustus 2018 om 10:17
Nee het is je ex. Ze hoeft helemaal geen interesse te hebben in jouw problematiek en zeker niet na zo'n hele korte relatie. Zelfs vriendschap hoeft echt niet (sterker nog, zou ik niet eens aanraden). Het was het gewoon niet. Op naar de rest van je leven. Voor beiden. Ook de ex voor mijn huidige relatie (en dat was wel een lange relatie) wens ik het beste, we zijn niet met ruzie uit elkaar gegaan, maar ik voel me echt niet meer betrokken bij zijn leven of zijn sores. Ik voel me ook niet geroepen interesse te tonen naar hem. Andersom zit ik ook niet op zijn interesse te wachten .Dat hoofdstuk is voor mij echt afgesloten. Als ik hem tegen kom is er echt wel een soort 'beleefdheidspraatje' als in 'hoe is het met jou etc. etc.' maar meer dan dat gewoon niet.
donderdag 2 augustus 2018 om 13:32
Je hebt slechts 2 mnd wat gehad met haar. Voor veel mensen is dat de date of leren-kennen-fase.
Als het in die tijd al mis gaat belooft dat ook niet veel goeds voor de toekomst, dus als het dan al uit gaat, zegt dat veel over of jullie matchen of niet.
Als jullie in 2mnd al veel onprettige toestanden hebben is het maar beter dat het over is.
Jij doet net alsof jullie een lange relatie hebben gehad, maar 2 mnd is nog maar verliefdheid, de introductie van een relatie. Zij heeft in die tijd haar conclusie getrokken dat zij niet verder wil met jou.
Jij kan dat niet accepteren blijkbaar. Je kan misschien het idee van de ideale relatie niet loslaten die je voor ogen had. Die ideale relatie hadden jullie niet,een ideale verliefdheidsfase ook niet.
Heb je eerder een relatie gehad, en hoe ging dat loslaten toen?
Als het in die tijd al mis gaat belooft dat ook niet veel goeds voor de toekomst, dus als het dan al uit gaat, zegt dat veel over of jullie matchen of niet.
Als jullie in 2mnd al veel onprettige toestanden hebben is het maar beter dat het over is.
Jij doet net alsof jullie een lange relatie hebben gehad, maar 2 mnd is nog maar verliefdheid, de introductie van een relatie. Zij heeft in die tijd haar conclusie getrokken dat zij niet verder wil met jou.
Jij kan dat niet accepteren blijkbaar. Je kan misschien het idee van de ideale relatie niet loslaten die je voor ogen had. Die ideale relatie hadden jullie niet,een ideale verliefdheidsfase ook niet.
Zo geel als een kanariepiet
donderdag 2 augustus 2018 om 14:10
Ik weet dat het maar 2 maanden was. Als je gewoon goed in je vel zit is het ook geen ramp en ga je door met je leven. Dat ik dat niet kon heb met veel dingen uit mijn verleden te maken.Regenjasgeel schreef: ↑02-08-2018 13:32Je hebt slechts 2 mnd wat gehad met haar. Voor veel mensen is dat de date of leren-kennen-fase.
Ik heb 1 lange relatie gehad van 5 jaar. Maar dat is 10 jaar geleden uit gegaan. Toen had ik een beetje hetzelfde maar veel minder. Voor derest veel losse sex contacten in het verleden maar ben ik bewust serieuze dingen uit de weg gegaan. Omdat ik al heel lang weet welke problemen ik heb.
Ik heb vorig jaar een burn out programma gevolgd, begin dit jaar een zware operatie. Waarna ik met veel dingen een nieuwe start wilde maken. Op fysiek en mentaal vlak. En had gehoopt klaar te zijn voor zo’n situatie. Wat ik duidelijk niet was.
Daarnaast zijn we vanaf het begin te hard van stapel gelopen. Ongeveer elk weekend van vrijdag t/m zondag samen. Kon ook niet altijd anders maar dat is totaal geen gezonde situatie geweest. De combinatie opbouwen qua aantal uren werk na de operatie en de situatie met haar heeft mij wederom heel veel stress, nerveusiteit en onzekerheid opgeleverd waardoor het fout is gegaan. Voordat dit weer op trad bij mij hadden we het allebei heel erg naar ons zin. En vonden we elkaar echt leuk. Doordat ik slecht in me vel zat is zij gaan twijfelen en ik kon hoe ik me voelde en de situatie niet omkeren helaas. Dat ik ondanks dat het maar 2 maanden is geweest het niet kan loslaten heeft alles met mijn verleden en hoe ik in mijn vel zit te maken. Daarom moet ik dat voor eens en altijd oplossen en werk ik daar hard voor.
zaterdag 4 augustus 2018 om 23:06
Goh, ik lees de laatste tijd opvallend veel topics over : relatie is uit maar ik kan haar niet loslaten.
Daarom hier tips:
https://rubriek.nl/liefde-relatie/je-ex ... oe-je-dat/
Daarom hier tips:
zondag 5 augustus 2018 om 07:43
Dit is allemaal niet zo complex, het gaat gewoon om iemand die een grens aangeeft en een ander (jij) die overweegt om daar toch overheen te gaan.
Vervang het 'neem geen contact op' met 'sla me niet'. Is iets anders, maar toch hetzelfde; doe iets niet, ga mijn grens niet over.
En vervolgens zit jij hier nu al 4 pagina's lang te discussieren over dat je haar graag nog 1 keer wil slaan...dan is het klaar...
Doe eens niet. Nee is nee. Zo simpel is het.
Vervang het 'neem geen contact op' met 'sla me niet'. Is iets anders, maar toch hetzelfde; doe iets niet, ga mijn grens niet over.
En vervolgens zit jij hier nu al 4 pagina's lang te discussieren over dat je haar graag nog 1 keer wil slaan...dan is het klaar...
maandag 6 augustus 2018 om 16:53
Ik reageer alleen op mensen hier. En aangezien het veel reacties waren heb je zo 4 pagina’s vol;)Warmhe schreef: ↑05-08-2018 07:43Dit is allemaal niet zo complex, het gaat gewoon om iemand die een grens aangeeft en een ander (jij) die overweegt om daar toch overheen te gaan.
En ik heb sindsdien ook geen contact meer gezocht, dus je reactie is ietwat overbodig.
Ik laat je weten als het contact hersteld is
maandag 6 augustus 2018 om 17:42
Bedankt voor de tips. Maar als het zo makkelijk voor me zou zijn had ik nu niet wekelijks naar de psycholoog gemoeten;)Regenjasgeel schreef: ↑04-08-2018 23:06Goh, ik lees de laatste tijd opvallend veel topics over : relatie is uit maar ik kan haar niet loslaten.
Daarom hier tips:
maandag 6 augustus 2018 om 17:46
Die laatste zin is hopelijk niet iets waar je actief op zit te wachten? Zet haar uit je hoofd, verwerk haar en accepteer dat het gedaan is, voorgoed. En als je voldoende stabiel bent voor een date, heb dan geleerd van deze periode.
maandag 6 augustus 2018 om 17:57
Was maar een grapje hoor, vandaar de knipoog.
Iets loslaten of uit mijn hoofd zetten ben ik op dit moment nog niet zo goed in helaas. Zelfs als ze het de laatste maanden een kans had willen geven had dat niet goed geweest voor me. Daar ben ik totaal niet klaar voor. Ik maak altijd dezelfde fouten, daarom heb ik een hoop werk te doen voor mezelf.
maandag 6 augustus 2018 om 18:00
En het voornaamste is dat ik heel slecht tegen ruzies kan. Ik hoop op dit moment wel nog steeds dat we normaal kunnen doen tegen elkaar in de toekomst. Maar dat betekend niet dat ik nu daar heel actief mee bezig ben of hier initiatief in neem. Want dat heeft helemaal geen nut.
maandag 6 augustus 2018 om 22:46
Ik hoop dat de knipoog betekent dat je dit niet serieus meent, want anders is mijn reactie juist nog hard nodig.
*Ah oke, grapje dus... dan is t eigenlijk verbazend grappig;-)
woensdag 8 augustus 2018 om 22:41
Ja weet ik dat ik dat moet doen hoor. Ik blijf me alleen heel slecht over de situatie voelen. Dat het zover heeft kunnen komen terwijl we daarvoor een fantastische klik hadden. Maar goed dat is mijn eigen probleem.
Bedankt in ieder geval.
woensdag 8 augustus 2018 om 23:10
Dan weet je dus waar je werk te doen hebt.
Het accepteren en verwerken van een voorbijgegane relatie, het loslaten daarvan kost gemiddeld een half jaar.
Als dit recent was, logisch dat je er nog moeite mee hebt.
Blijf je er te diep & te lang in of weerhoudt het je om een nieuwe \gezonde relatie aan te gaan dan is het goed om er hulp voor te zoeken. Maar vergeet niet dat liefdesverdriet ook gewoon moet slijten.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:10
Is nu een maand of 3 dit ongeveer. Maar dit heeft niet veel met liefdesverdriet te maken. Ik heb al heel mijn leven veel problemen met mezelf, met sociale contacten, met dingen vergeten en loslaten. Ik heb er vooral moeite mee dat ik eindelijk iets leuks had en het dan wederom verknal.Regenjasgeel schreef: ↑08-08-2018 23:10Dan weet je dus waar je werk te doen hebt.
Het accepteren en verwerken van een voorbijgegane relatie, het loslaten daarvan kost gemiddeld een half jaar.
Als dit recent was, logisch dat je er nog moeite mee hebt.
Blijf je er te diep & te lang in of weerhoudt het je om een nieuwe \gezonde relatie aan te gaan dan is het goed om er hulp voor te zoeken. Maar vergeet niet dat liefdesverdriet ook gewoon moet slijten.
Paar gesprekken bij ggz gehad laatste weken. Maar omdat het een heel erg complex verhaal is wat er allemaal aan de hand is gaan er komende weken extra onderzoeken volgen om te kijken of ik symptomen heb van persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme etc. Daarna kan er pas gericht aan iets gewerkt worden. Dus moet voorlopig helemaal nog niet denken aan een relatie of iets wat daar op lijkt.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:43
Destebeter dus dat je er aan kan gaan werken.Baal schreef: ↑09-08-2018 11:10Is nu een maand of 3 dit ongeveer. Maar dit heeft niet veel met liefdesverdriet te maken. Ik heb al heel mijn leven veel problemen met mezelf, met sociale contacten, met dingen vergeten en loslaten. Ik heb er vooral moeite mee dat ik eindelijk iets leuks had en het dan wederom verknal.
Paar gesprekken bij ggz gehad laatste weken. Maar omdat het een heel erg complex verhaal is wat er allemaal aan de hand is gaan er komende weken extra onderzoeken volgen om te kijken of ik symptomen heb van persoonlijkheidsstoornis, ADHD, autisme etc. Daarna kan er pas gericht aan iets gewerkt worden. Dus moet voorlopig helemaal nog niet denken aan een relatie of iets wat daar op lijkt.
En ook goed dat je realistisch bent en je problemen in de juiste hoek ziet: in jouzelf. Wat voor relatie\verleden je ook hebt gehad, als er onverwerkte zaken liggen moet je die opruimen.
Te lezen aan je problematiek ben jij naar mijn mening dan ook niet klaar voor een relatie.
Zowiezo niet met je ex, en voordat je progressie hebt gemaakt ook niet met een nieuw iemand.
Als dit niet veel met liefdesverdriet te maken heeft vergeet je haar als persoon snel en kan je je goed op jezelf focussen.
Zij was blijkbaar een pointer voor jou op zaken die in jou niet goed zitten.
De relatie heeft jou op jezelf gewezen en nu moet je er mee aan de slag.
Zodat je op een dag wel klaar bent, om goed in je vel te zitten en een gezonde relatie met een bij jou passende persoon.
Succes met je verdere ontwikkeling. Goed dat je er mee bezig bent!
donderdag 9 augustus 2018 om 11:51
Snap en herken ik wel, hoe moeilijk het dan is dat het niet 'af' of opgelost is en de wetenschap dat je nooit meer (nee echt nooit, écht nooit) contact op kunt nemen. Maar wie weet kom je haar over een jaar of 10 nog eens tegen in de supermarkt en zorgt dat voor een afsluiter (mocht je er tegen die tijd nog wel eens mee bezig zijn, waarschijnlijk niet na je therapie). Voor nu vind ik je inzicht over en erkenning van je problemen echt heel knap, dat gaat je helpen in behandeling denk ik (-: Voel je vrij erover te schrijven als je iets kwijt wilt.Baal schreef: ↑06-08-2018 18:00En het voornaamste is dat ik heel slecht tegen ruzies kan. Ik hoop op dit moment wel nog steeds dat we normaal kunnen doen tegen elkaar in de toekomst. Maar dat betekend niet dat ik nu daar heel actief mee bezig ben of hier initiatief in neem. Want dat heeft helemaal geen nut.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:39
Er zijn heel veel dingen bij mij wat al meer dan 20 jaar speelt. Altijd weggestopt en nooit wat aan gedaan.Regenjasgeel schreef: ↑09-08-2018 11:43Destebeter dus dat je er aan kan gaan werken.
En ook goed dat je realistisch bent en je problemen in de juiste hoek ziet: in jouzelf. Wat voor relatie\verleden je ook hebt gehad, als er onverwerkte zaken liggen moet je die opruimen.
Te lezen aan je problematiek ben jij naar mijn mening dan ook niet klaar voor een relatie.
Zowiezo niet met je ex, en voordat je progressie hebt gemaakt ook niet met een nieuw iemand.
Als dit niet veel met liefdesverdriet te maken heeft vergeet je haar als persoon snel en kan je je goed op jezelf focussen.
Zij was blijkbaar een pointer voor jou op zaken die in jou niet goed zitten.
De relatie heeft jou op jezelf gewezen en nu moet je er mee aan de slag.
Zodat je op een dag wel klaar bent, om goed in je vel te zitten en een gezonde relatie met een bij jou passende persoon.
Succes met je verdere ontwikkeling. Goed dat je er mee bezig bent!
Het voornaamste denk ik dat het was dat ik het heel leuk vond om iemand mee te hebben waar ik leuke dingen mee kon doen, wemmen leuke tijd hebben. Ze was heel leuk en knap maar ook iemand met een gebruiksaanwijzing en met een aantal dingen wat ik ook niet leuk vond aan haar.
Ik heb vorig jaar een burn out programma gevolgd en begin dit jaar een zware operatie gehad. Op het moment dat ik haar leerde kennen was pas 2 maanden na de operatie en zat ik nog midden in de opbouw qua aantal uren werk bv. Toen was ik nog veel relaxter en ontspannen en dacht ik dat ik er klaar voor was. Had ik nog niet verteld maar zij woonde toen pas 10 dagen in Nederland zonder sociaal leven nog. Dus elk weekend waren we vanaf vrijdagavond t/m zondagavond bij elkaar, deden alles samen het hele weekend. Dat werd voor haar teveel en ik werd er ook heel erg gestressed door. Icm weer hele dagen werken na een paar weken. Laatste periode dat ik haar zag was ik ook wederom depressief aan het worden. Ook op dagen dat ik haar zag heeft ze me heel erg gestressed en emotioneel gezien. Ze snapte er niets van. Toen wist ik al dat dit fout ging aflopen, want ik ken mezelf. Ik dacht er klaar voor te zijn maar was ik totaal niet.
Sorry voor het lange verhaal