Contact verbroken met ex

01-08-2018 21:28 118 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goede avond allemaal,

Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.

Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.

Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.

Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.

Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.

Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.

Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.

Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.

Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.

Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.

Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.

Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.

Alvast bedankt.
Koffiehagedis schreef:
09-08-2018 11:51
Snap en herken ik wel, hoe moeilijk het dan is dat het niet 'af' of opgelost is en de wetenschap dat je nooit meer (nee echt nooit, écht nooit) contact op kunt nemen. Maar wie weet kom je haar over een jaar of 10 nog eens tegen in de supermarkt en zorgt dat voor een afsluiter (mocht je er tegen die tijd nog wel eens mee bezig zijn, waarschijnlijk niet na je therapie). Voor nu vind ik je inzicht over en erkenning van je problemen echt heel knap, dat gaat je helpen in behandeling denk ik (-: Voel je vrij erover te schrijven als je iets kwijt wilt.
Dat is het lastigste inderdaad. Ik heb heel erg veel moeite met situaties die niet af of opgelost zijn. Dan kan ik het in mijn hoofd niet afsluiten. Daarom zou ik graag 1 keer oprecht mijn excuses willen aanbieden voor de ontstane situatie zodat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar, maar ik weet dat ik dat niet moet doen. En daarnaast zou contact hebben met haar mij ook alleen maar meer gestressed en onrustiger maken.

En gewoon de manier hoe alles is verlopen vind ik echt waardeloos. Heb ik hier helemaal buiten beschouwing gelaten.
Ik heb bewust hier de dingen beschreven die ik niet goed heb gedaan. Ik ben altijd zelfkritisch en perfectionistisch. Het is misschien moeilijk te geloven na al mijn berichten Haha. Maar ik zou haar ook genoeg kunnen verwijten. Maar Dat wil ik gewoon niet omdat ik zelf dingen beter wil doen in de toekomst en daarnaast niet slecht over haar wil denken. Zij heeft een grote stap genomen om hier te komen wonen half jaar geleden. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
Het is misschien moeilijk te geloven na al mijn berichten Haha. Maar ik zou haar ook genoeg kunnen verwijten. Maar Dat wil ik gewoon niet omdat ik zelf dingen beter wil doen in de toekomst en daarnaast niet slecht over haar wil denken.
Lijkt me goed en gezond. Ik zou mijn huidige partner en beste vriendin ook dingen kunnen verwijten die ze voor mij niet goed hebben gedaan. Iedereen eigenlijk wel, want niemand is perfect en iedereen denkt toch eerst aan henzelf voor anderen in beeld komen. Pijn en kwetsing hoort bij contacten. Maar je focussen op het positieve en fijne is op lange termijn echt een stuk fijner en helpender. Wrok en focus op het negatieve helpt je niet en maakt je geen leuker mens.
Baal schreef:
09-08-2018 13:48
Dat is het lastigste inderdaad. Ik heb heel erg veel moeite met situaties die niet af of opgelost zijn. Dan kan ik het in mijn hoofd niet afsluiten. Daarom zou ik graag 1 keer oprecht mijn excuses willen aanbieden voor de ontstane situatie zodat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar, maar ik weet dat ik dat niet moet doen. En daarnaast zou contact hebben met haar mij ook alleen maar meer gestressed en onrustiger maken.

En gewoon de manier hoe alles is verlopen vind ik echt waardeloos. Heb ik hier helemaal buiten beschouwing gelaten.
Ik heb bewust hier de dingen beschreven die ik niet goed heb gedaan. Ik ben altijd zelfkritisch en perfectionistisch. Het is misschien moeilijk te geloven na al mijn berichten Haha. Maar ik zou haar ook genoeg kunnen verwijten. Maar Dat wil ik gewoon niet omdat ik zelf dingen beter wil doen in de toekomst en daarnaast niet slecht over haar wil denken. Zij heeft een grote stap genomen om hier te komen wonen half jaar geleden. Daar kan ik alleen maar respect voor hebben.
"zodat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar"

Komen jullie elkaar dan nog regelmatig tegen of zie je elkaar eigenlijk nooit, tenzij jullie afspreken?
Zo geel als een kanariepiet
Koffiehagedis schreef:
09-08-2018 15:08
Lijkt me goed en gezond. Ik zou mijn huidige partner en beste vriendin ook dingen kunnen verwijten die ze voor mij niet goed hebben gedaan. Iedereen eigenlijk wel, want niemand is perfect en iedereen denkt toch eerst aan henzelf voor anderen in beeld komen. Pijn en kwetsing hoort bij contacten. Maar je focussen op het positieve en fijne is op lange termijn echt een stuk fijner en helpender. Wrok en focus op het negatieve helpt je niet en maakt je geen leuker mens.
Een aantal weken geleden zei ze tegen me dat ik haar waarschijnlijk een verschrikkelijk persoon vindt maar dat ze veel aan haar hoofd heeft. Ik heb ook gewoon gezegd tegen haar dat ik dat helemaal niet denk over haar. Dat geeft wel aan denk ik dat zij ook dingen niet goed hebt gedaan maar vooral aan haarzelf denkt op dit moment.

Maar ik ben het met je eens. Ondanks hoe het is gelopen zal ik niet negatief over haar denken. Ook al doet ze dat waarschijnlijk wel over mij nu.
Regenjasgeel schreef:
09-08-2018 15:19
"zodat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar"

Komen jullie elkaar dan nog regelmatig tegen of zie je elkaar eigenlijk nooit, tenzij jullie afspreken?
Nee ik zie haar nooit hoor. Maand geleden ongeveer voor het laatst afgesproken.

Kan zijn dat ik haar ooit nog ergens tegen kom maar die kans is niet groot. Ze heeft via mij wel iemand leren kennen waar ze vriendinnen mee is geworden. De vriendin van een vriend van mij. Maar die zie ik alleen bij de club waar ik normaal voetbal. Verder niet.

Maar ik bedoelde meer dat mochten we elkaar tegenkomen of spreken dat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar. Dat betwijfel ik nu.
Baal schreef:
09-08-2018 16:10
Nee ik zie haar nooit hoor. Maand geleden ongeveer voor het laatst afgesproken.

Kan zijn dat ik haar ooit nog ergens tegen kom maar die kans is niet groot. Ze heeft via mij wel iemand leren kennen waar ze vriendinnen mee is geworden. De vriendin van een vriend van mij. Maar die zie ik alleen bij de club waar ik normaal voetbal. Verder niet.

Maar ik bedoelde meer dat mochten we elkaar tegenkomen of spreken dat we gewoon normaal kunnen doen tegen elkaar. Dat betwijfel ik nu.
Als de kans zo klein is dat jullie elkaar tegenkomen dan hoef je je daar niet druk over te maken.

Het gaat er nu om of je normaal kan functioneren nu het uit is en jullie elkaar niet meer zien. Of je er mee kan leven, verder kan gaan, of dat je krampachtig vast blijft houden aan iets wat voorbij is, of aan een ideaal in je hoofd.

Of versta je misschien onder normaal : "als vrienden" Met daarin besloten een heimelijke hoop dat het toch nog weer wat wordt?

Die hoop moet je nu echt opgeven. Accepteren dat het over is. Ook accepteren dat er niets meer is om goed te maken. Het is niet nodig en het heeft geen zin.

Dit heeft wel zin:
Door de fasen van liefdesverdriet na een breuk gaan.

Niet verzachten door goedmaakgesprekken of elkaar blijven zien. Haar dus niet meer opzoeken.

En je focussen op jezelf. Of afleiding zoeken in een nieuwe relatie maar dat is de slechtste tip die men je maar kan geven in deze. :ugeek:
Regenjasgeel schreef:
09-08-2018 16:33
Als de kans zo klein is dat jullie elkaar tegenkomen dan hoef je je daar niet druk over te maken.

Het gaat er nu om of je normaal kan functioneren nu het uit is en jullie elkaar niet meer zien. Of je er mee kan leven, verder kan gaan, of dat je krampachtig vast blijft houden aan iets wat voorbij is, of aan een ideaal in je hoofd.

Of versta je misschien onder normaal : "als vrienden" Met daarin besloten een heimelijke hoop dat het toch nog weer wat wordt?

Die hoop moet je nu echt opgeven. Accepteren dat het over is. Ook accepteren dat er niets meer is om goed te maken. Het is niet nodig en het heeft geen zin.

Dit heeft wel zin:
Door de fasen van liefdesverdriet na een breuk gaan.

Niet verzachten door goedmaakgesprekken of elkaar blijven zien. Haar dus niet meer opzoeken.

En je focussen op jezelf. Of afleiding zoeken in een nieuwe relatie maar dat is de slechtste tip die men je maar kan geven in deze. :ugeek:
Op dit moment functioneer ik alweer maanden niet normaal. Maar dat is een rode draad door mijn leven. Maar elk contact wat ik nu met haar zou hebben zou me minder doen functioneren dus dat heeft voor mezelf helemaal geen nut.

In 1e instantie hadden we afgesproken om vrienden te blijven. En ook af en toe wat af te spreken. Zonder verwachtingen. En dan zien hoe dat zich zou ontwikkelen. Maar toen verwachtte ik alsnog teveel van haar. En dat maakte me alleen maar meer gestressed en nerveuzer.

Maar dingen accepteren die voor mij als onrechtvaardig voelen is lastig voor mij. Net als dingen afsluiten of naast me neerleggen. In het laatste contact wat ik met haar heb gehad was ik haar namelijk niet aan het pushen als die keer ervoor. Maar probeerde ik interesse te tonen en een normaal gesprek aan te gaan. Maar wat ik ook zei, ik kon niets goed doen. Heb ik waarschijnlijk aan mezelf te danken. Maar dat kan ik lastig accepteren. Ik blijf heel erg in het verleden hangen helaas. Dus hoop werk te doen komende jaren.
Baal schreef:
01-08-2018 22:04
Was te verwachten idd. Ik weet ook exact wat ik niet goed heb gedaan. Dus dat wil ik ook echt niet nog een keer doen. Daarom moet ik het oplossen.
Soms, helaas, moet je je er bij neer leggen. Als mevrouw geen zin heeft, of jou niet wil helpen bij het oplossen van jouw "probleem" , eindigt het daar. Dat is niet leuk voor jou (begrijpelijk), maar daar moet je het dan mee doen. Dat is niet makkelijk, accepteer het en probeer verder te gaan.......
Castor1975 schreef:
09-08-2018 22:59
Soms, helaas, moet je je er bij neer leggen. Als mevrouw geen zin heeft, of jou niet wil helpen bij het oplossen van jouw "probleem" , eindigt het daar. Dat is niet leuk voor jou (begrijpelijk), maar daar moet je het dan mee doen. Dat is niet makkelijk, accepteer het en probeer verder te gaan.......
En lees dit : https://rubriek.nl/liefde-relatie/verbroken-relatie/
Castor1975 schreef:
09-08-2018 22:59
Ja heb je gelijk in. Alleen in dingen accepteren en verder gaan ben ik iets minder goed in dan een ‘gemiddeld’ persoon helaas. Dus daar moet aan gewerkt worden.
Klopt niet allemaal wat hierin staat in mijn situatie maar staan zeker dingen in die gebeurd zijn. Alles wat ik heb gedaan/geprobeerd heeft averechts gewerkt helaas.

Ik had beter hier advies kunnen vragen voordat ik het verpest had ipv achteraf haha
Baal schreef:
11-08-2018 21:06
Klopt niet allemaal wat hierin staat in mijn situatie maar staan zeker dingen in die gebeurd zijn. Alles wat ik heb gedaan/geprobeerd heeft averechts gewerkt helaas.

Ik had beter hier advies kunnen vragen voordat ik het verpest had ipv achteraf haha
Het advies wat hier unaniem gegeven is : geen contact zoeken.

Laat het voor wat het is. Laat ook het "onopgeloste" deel voor wat het is. Dat is nou eenmaal zoals het is gegaan en dat kan je niet over doen.

Dat laten voor wat het is moet vrij eenvoudig voor je zijn omdat er in dit probleem geen sprake is van liefdesverdriet.

Tijd om aan jezelf te werken :thumbsup:
Regenjasgeel schreef:
12-08-2018 13:09
Het advies wat hier unaniem gegeven is : geen contact zoeken.

Laat het voor wat het is. Laat ook het "onopgeloste" deel voor wat het is. Dat is nou eenmaal zoals het is gegaan en dat kan je niet over doen.

Dat laten voor wat het is moet vrij eenvoudig voor je zijn omdat er in dit probleem geen sprake is van liefdesverdriet.

Tijd om aan jezelf te werken :thumbsup:
Ik heb dat advies ook opgevolgd hoor. En ik ga ook geen contact zoeken.

Misschien dat het gedeeltelijk met liefdesverdriet te maken heeft. Want ik was er echt een tijd van overtuigd dat dit een lange relatie zou worden. Gezien de klik en dingen die we gemeen hadden. Alleen ik denk ook dat het er veel mee had te maken dat ik het gewoon heel leuk vond om iemand te hebben om dingen samen mee te ondernemen. Alleen was ik daar totaal nog niet klaar voor helaas.

Ik werk aan mezelf. Gaat alleen met heel veel ups en downs en gaat een lang traject worden.
Hallo allemaal,

Tijdje geleden dat ik deze topic geopend had. Weet niet exact waarom, maar wil het gewoon even kwijt denk.

Ik heb een aantal testen bij de psycholoog achter de rug. Hier is uitgekomen dat ik 3 verschillende persoonlijkheidsstoornissen heb.

Vermijdende persoonlijkheidsstoornis, dwangmatige persoonlijkheidsstoornis en borderline.

Uiteraard ga ik met de psycholoog de komende tijd aan de slag, maar misschien hier iemand die hier ervaring mee heeft? Die hier goed mee weet om te gaan?

Alvast bedankt.
Laat haar gewoon met rust.
Je bent nu geen geschikt relatiemateriaal.
Als je alles op orde hebt kun je weer gaan daten (maar niet met dit meisje!!!)
ava75 schreef:
11-10-2018 17:13
Laat haar gewoon met rust.
Je bent nu geen geschikt relatiemateriaal.
Als je alles op orde hebt kun je weer gaan daten (maar niet met dit meisje!!!)
Rustig maar. Haha

Daar heb ik het toch niet over. Ik heb haar met rust gelaten sindsdien. Dus waar heb je het over?

Ik heb het alleen hier neergezet ipv een nieuwe geopend omdat ik dan geen nieuwe hoefde te openen.
Dat je persoonlijkheidsstoornissen zich hebben gemanifesteerd in je relatie, daarin voor moeilijkheden hebben gezorgd, dat is logisch.

Je zegt dat die relatie nu voorbij is, en dat je nu over deze stoornissen wilt uitwisselen.
Dan kan je beter wel een nieuw topic openen, op de pijler Psyche.
Regenjasgeel schreef:
11-10-2018 19:03
Dat je persoonlijkheidsstoornissen zich hebben gemanifesteerd in je relatie, daarin voor moeilijkheden hebben gezorgd, dat is logisch.

Je zegt dat die relatie nu voorbij is, en dat je nu over deze stoornissen wilt uitwisselen.
Dan kan je beter wel een nieuw topic openen, op de pijler Psyche.
Ok duidelijk. Dit werkt ook verwarrend misschien.

Bedankt voor het advies in ieder geval.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven