Contact verbroken met ex
woensdag 1 augustus 2018 om 21:28
Goede avond allemaal,
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
Het is vrij lastig, gecompliceerd en een te lang verhaal om heel het verhaal hier te zetten, toch ga ik het enigszins proberen uit te leggen.
Ik heb een korte relatie gehad met een hele leuke knappe meid, maar 2 maanden ongeveer. Dat is vooral op de klippen gelopen door mij.
Ik heb tot nu toe niet echt een ideaal leven achter de rug. Waardoor ik weinig zelfvertrouwen heb, veel stemmingswisselingen en veel depressief ben. Zij heeft in de korte tijd dat we met elkaar gingen al best wel mijn up en downs gezien. Waardoor ze ging beseffen dat dit niet was wat ze wilde.
Daar ben ik heel slecht mee omgegaan. Ik was heel erg gestressed, nerveus en gespannen. Waardoor ik continue het contact ben blijven zoeken, haar keer op keer hebt gepusht wat er allemaal wel niet mogelijk was tussen ons. Terwijl zij tijd wilde voor zichzelf. Dit heeft voor veel afstand gezorgd tussen haar en mij. Daarna probeerde ik het weer goed te maken, het contact beter te maken. En maakte ik weer dezelfde fouten. De laatste keer was ongeveer 3 weken geleden. Daarna heb ik haar een dag of 10 met rust gelaten. Mijn excuses nogmaals aangeboden en geprobeerd interesse te tonen en een normaal gesprek te voeren. Waarschijnlijk door een opeenstapeling van het pushen kwam ze vrij gefrustreerd over waarna ze zei geen vrienden te willen zijn en of ik haar met rust wil laten. En uiteindelijk heeft ze me geblokkeerd.
Het verhaal heeft denk ik altijd 2 kanten want zij heeft ook zeker dingen niet goed gedaan, alleen probeer ik haar totaal niets te verwijten. Maar zoek ik de schuld volledig bij mezelf. Deze situatie zonder contact is nu bijna 2 weken.
Ook al hadden we maar 2 maanden ben ik ervan overtuigd dat we heel goed bij elkaar passen. Alleen heb ik zo mijn eigen problemen en heb ik het keer op keer erger gemaakt. Dus ik begrijp volkomen dat de kans nihil is dat dit ooit nog wat gaat worden. Maar toch heb ik een hele sterke drang, hoe lang me dit ook gaat kosten om mijn best hiervoor te doen. Dan moet ik alleen heel veel dingen veter doen. Op dit moment zou ik al heel blij zijn als het contact weer hersteld wordt en we normaal tegen elkaar kunnen doen. Alleen elk contact wat ik nu zal proberen te maken zal niet helpen vermoed ik.
Toch wil ik graag advies hoe ik ooit dit contact weer zou kunnen herstellen. Dat zou al heel veel betekenen voor me.
Nu weet ik al dat er reacties gaan komen dat ik haar voorlopig met rust moet laten en eerst aan mezelf moet werken Haha. Daar werk ik ook aan, ben in behandeling bij een psycholoog sinds een aantal welen waar uitgebreid onderzoek wordt gedaan wat er allemaal aan de hand is. Veel heeft met het verleden te maken. Wordt zelfs een persoonlijkheidstest gedaan. Dus het beste zou ook zijn om haar te vergeten en eerst mijn eigen problemen op te lossen. En toch wil ik werken aan mezelf en tegelijkertijd het contact met haar verbeteren. Maakt me niet uit hoe.
Nu weet ik dat ik beter haar de komende tijd met rust kan laten zodat haar frustraties misschien iets gezakt zijn waardoor de kans groter is dat positiever reageert. En toch ben ik heel de dag aan het denken hoe ik nu eventueel contact kan zoeken zonder het erger te maken. Door excuses te maken wederom.
Bellen, brief schrijven, bosje bloemen, kaartje sturen etc.
Het is voor mij al heel wat dat ik al bijna 2 weken hier niets in hebt ondernomen Haha.
Het verhaal is eigenlijk nog veel langer maar hopelijk dat dit toch redelijk duidelijk overkomt. En zie graag serieuze reacties tegemoet.
Alvast bedankt.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:29
Ja dat begrijp ik. Het leek alleen net of ze 1000 keer de laatste tijd had gezegd dat ik haar met rust had gelaten wat ik steeds niet heb gedaan. Dat is niet het geval. Nadat ze dit heb gezegd heb ik dat ook gedaan. Omdat ik weet dat ik dat moet doen.Wilhetnietweten schreef: ↑01-08-2018 22:23Dat betekent dus dat je haar met rust moet laten. Of wil je liever dat ze dat nog 5 keer of 10 keer tegen je moet zeggen? De bal ligt bij haar. Elke move van jou maakt het alleen maar erger. Het klinkt nu lastig, maar er zit echt niks anders op, dan verder gaan met je eigen leven. En met je therapie!
woensdag 1 augustus 2018 om 22:31
Baal, je vraagt in je OP specifiek om advies hoe je het contact weer kan herstellen.
En als iedereen hier eensgezind roept dat je haar met rust moet laten, zeg je halverwege zelfs nog dat het "nu inderdaad niet het juiste moment is"...
Als jij haar boodschap begrijpt en respecteert is de enige legitieme adviesvraag die je hierover nog kan hebben: "Hoe zorg ik ervoor dat dit nooit meer gebeurt in een toekomstige relatie?" Waarop je ook eensgezinde antwoorden zal krijgen; namelijk; Goed dat je hulp zoekt en blijf aan jezelf werken.
Maar als ik jouw berichten lees betwijfel ik echt of je haar ook serieus met rust gaat laten. Ik denk dat je excuses blijft verzinnen om toch weer contact met haar te zoeken. En dat vind ik serieus best zorgelijk.
anoniem_6522e846c9b44 wijzigde dit bericht op 01-08-2018 22:33
0.35% gewijzigd
woensdag 1 augustus 2018 om 22:32
Snap dat dit lastig te begrijpen is. Als ik er zelf normaal over nadenk gaat het ook nergens over. Maar dat heb alkes te maken mijn verleden en de problemen die ik heb. Daarom ben ik er mee bezig om dat aan te pakken.viva-amber schreef: ↑01-08-2018 22:20Je hebt maar 2 maanden gedate geen 2 of 20 jaar.
Dit gaat helemaal nergens over behalve dat jij iets wil doordrammen dat zij niet meer wil.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:34
Iedereen heeft gelezen, dat jouw vraag eigenlijk is, hoe je contact moet zoeken met haar. Het antwoord is dus eensgezind: NIET!
En mocht je toch het moeilijk hebben, lees dan dit topic nog eens na. Sterkte, TO.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:36
Ik begrijp je reactie.Bloemkoolroosje schreef: ↑01-08-2018 22:31Baal, je vraagt in je OP specifiek om hoe je het contact weer kan herstellen.
En als iedereen hier eensgezind roept dat je haar met rust moet laten, zeg je halverwege zelfs nog dat het "nu inderdaad niet het juiste moment is"...
Als jij haar boodschap begrijpt en respecteert is de enige legitieme adviesvraag die je hierover nog kan hebben: "Hoe zorg ik ervoor dat dit nooit meer gebeurt in een toekomstige relatie?" Waarop je ook eensgezinde antwoorden zal krijgen; namelijk; Goed dat je hulp zoekt en blijf aan jezelf werken.
Maar als ik jouw berichten lees betwijfel ik echt of je haar ook serieus met rust gaat laten. Ik denk dat je excuses blijft verzinnen om toch weer contact met haar te zoeken. En dat vind ik serieus best zorgelijk.
Voor mij is het heel moeilijk om dingen los te laten, dingen uit het verleden te vergeten. Daarom ben blijf er mee bezig in mijn hoofd. En ik weet dat dat niet goed is.
Alleen waar het voor een ander makkelijk is om dingen los te laten moet ik dat leren. Zodat het in de toekomst niet meer gebeurd. Alleen ik zit nog in de beginfase van mijn therapie dus dat kan ik nu niet van de ene op de andere dag veranderen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:38
Die boodschap had ik inmiddels begrepenWilhetnietweten schreef: ↑01-08-2018 22:34Iedereen heeft gelezen, dat jouw vraag eigenlijk is, hoe je contact moet zoeken met haar. Het antwoord is dus eensgezind: NIET!
En mocht je toch het moeilijk hebben, lees dan dit topic nog eens na. Sterkte, TO.
Maar je hebt gelijk, ik zou graag het contact herstellen. Om daarna niet weer dezelfde fouten te maken. Accepteren dat dit niet mogelijk is is lastig voor mij. Maar dat moet ik wel gaan proberen.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:39
Graag gedaan, het leven loopt vaak zoals je niet wil, geef het op, dat is beter voor jezelf. Als je jouw problemen overwint komt er vanzelf iemand op je pad die het, wederzijds, voor je is.....ik hoop het iig voor je. Eerst aan jezelf werken, en daarna, ligt de wereld voor je open. Desnoods één duidelijk bericht, en daarna doorgaan, zonder haar, echt, hou de eer aan jezelf.....
woensdag 1 augustus 2018 om 22:43
Castor1975 schreef: ↑01-08-2018 22:39Desnoods één duidelijk bericht, en daarna doorgaan, zonder haar, echt, hou de eer aan jezelf.....
Uitstekend advies Castor...
Praat gezellig verder zonder de "viva-vrouwtjes". Echt...
woensdag 1 augustus 2018 om 22:47
Ik waardeer alle reacties. De 1 wat meer dan de ander Haha.Bloemkoolroosje schreef: ↑01-08-2018 22:43Uitstekend advies Castor...![]()
Ik was alleen nog nooit op deze site geweest, wist niet dat het zo storm zou lopen haha
woensdag 1 augustus 2018 om 23:06
Bedankt voor het complimentBloemkoolroosje schreef: ↑01-08-2018 22:43Uitstekend advies Castor...![]()
woensdag 1 augustus 2018 om 23:47
Het is soms lastig om de grens te bewaren tussen "ik wil sorry zeggen" en ik heb een ander motief..
Ik ben blij dat je zelf inziet dat je niet goed bezig bent.
Dit gaat wel weer voorbij ik snap dat je nu een gebroken hart hebt en ergens haar wil laten weten dat je echt geen Klootzak bent..
Maar zei is nu geschrokken van je en je kan dit nu niet goed maken. Ieder contact dat je nu met haar probeert mogelijk te maken word automatisch als negatief gezien ook al hoeft dat niet zo te zijn.
Laat het gewoon gaan en werk inderdaad aan jezelf.
Het komt wel goed, eerst jezelf fixen en dan kom je vast een hele leuke meid tegen
Dit gaat wel weer voorbij ik snap dat je nu een gebroken hart hebt en ergens haar wil laten weten dat je echt geen Klootzak bent..
Maar zei is nu geschrokken van je en je kan dit nu niet goed maken. Ieder contact dat je nu met haar probeert mogelijk te maken word automatisch als negatief gezien ook al hoeft dat niet zo te zijn.
Het komt wel goed, eerst jezelf fixen en dan kom je vast een hele leuke meid tegen
donderdag 2 augustus 2018 om 08:17
Sommige dingen die je zegt zijn herkenbaar voor mij.
Nu schaam ik me daar enorm voor, heb er echt moeite mee, maar ik heb ook ooit iemand in mijn leven gehad die ik niet goed kon loslaten.
Eigenlijk praat ik er ook helemaal niet graag over want MAN wat was ik een sukkel! Het was bij mij meer een vriendschap (wel eens het bed gedeeld maar voornamelijk vriendschap) en hij wilde niet meer. Ik kon dat heel slecht accepteren en ik begreep ook niet zo goed WAAROM hij geen vrienden meer wilde zijn, ik had ook voortdurend de behoefte om mijn gedrag uit te willen leggen naar hem, te willen zorgen dat hij niet meer zo negatief over mij dacht, begrijpen waarom hij geen vrienden meer wilde zijn en hem ervan overtuigen dat hij zich vergiste. (
)
Maar met elk telefoontje, mailtje of sms'je ging hij juist negatiever over me denken. (logisch!)
Ik heb er zo'n spijt van dat ik het toen niet gewoon heb laten gaan!
Ik raad je echt aan om ermee te kappen jongen, niet omdat je haar dan wél terug zou krijgen (dat gebeurt niet, geloof me maar) maar omdat je niet alleen haar hiermee kunt beschadigen maar ook jezelf. Je krijgt hier straks spijt van, echt! Dan voel je jezelf net zo'n sukkel als ik nu.
(Bij mij speelde zich dit meer dan 20 jaar geleden af en ik heb dit gedrag daarna nooit meer vertoond gelukkig. Ik mis hem nog wel eens hoor, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem weer te gaan opzoeken. Ik houd het wel gewoon bij mijn vrienden van nu.
)
Nu schaam ik me daar enorm voor, heb er echt moeite mee, maar ik heb ook ooit iemand in mijn leven gehad die ik niet goed kon loslaten.
Eigenlijk praat ik er ook helemaal niet graag over want MAN wat was ik een sukkel! Het was bij mij meer een vriendschap (wel eens het bed gedeeld maar voornamelijk vriendschap) en hij wilde niet meer. Ik kon dat heel slecht accepteren en ik begreep ook niet zo goed WAAROM hij geen vrienden meer wilde zijn, ik had ook voortdurend de behoefte om mijn gedrag uit te willen leggen naar hem, te willen zorgen dat hij niet meer zo negatief over mij dacht, begrijpen waarom hij geen vrienden meer wilde zijn en hem ervan overtuigen dat hij zich vergiste. (
)
Maar met elk telefoontje, mailtje of sms'je ging hij juist negatiever over me denken. (logisch!)
Ik raad je echt aan om ermee te kappen jongen, niet omdat je haar dan wél terug zou krijgen (dat gebeurt niet, geloof me maar) maar omdat je niet alleen haar hiermee kunt beschadigen maar ook jezelf. Je krijgt hier straks spijt van, echt! Dan voel je jezelf net zo'n sukkel als ik nu.
(Bij mij speelde zich dit meer dan 20 jaar geleden af en ik heb dit gedrag daarna nooit meer vertoond gelukkig. Ik mis hem nog wel eens hoor, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem weer te gaan opzoeken. Ik houd het wel gewoon bij mijn vrienden van nu.
donderdag 2 augustus 2018 om 08:55
Dat ontken ik ook niet toch? Dat weet ik namelijk zelf ook wel.viva-amber schreef: ↑02-08-2018 07:54De enige persoon in dit verhaal die mentaal anders in elkaar zit dan de meeste mensen ben jij.
Daarom volg ik therapie bij een psycholoog en zijn ze heel uitgebreid aan het onderzoeken wat er allemaal aan de hand is.
donderdag 2 augustus 2018 om 08:58
Ik weet dat elk contact wat ik nu zou zoeken het alleen maar erger maakt, daarom weet ik ook dat ik dat niet moet doen.Ikhouvankaas schreef: ↑01-08-2018 23:47Het is soms lastig om de grens te bewaren tussen "ik wil sorry zeggen" en ik heb een ander motief..
Het komt wel goed, eerst jezelf fixen en dan kom je vast een hele leuke meid tegen![]()
Ik kan alleen heel slecht tegen ruzies en daarom heb ik heel erg de neiging om in ieder geval mijn excuses te maken, alleen met elk contact maak ik het erger dus ik begrijp dat het beter is om niet te doen.
donderdag 2 augustus 2018 om 09:02
Wel fijn dat je beseft waar het misging en dat je je bewust bent van jouw stemmingen en de manier waarop je haar weggejaagd hebt even lullig gezegd..
Je bent je in elk geval bewust van je acties en je loopt bij een psycholoog, heb je die wel eens hetzelfde verteld?
Die kan misschien helpen om niet meer de zelfde fouten te maken.
donderdag 2 augustus 2018 om 09:03
Ja dit is heel erg herkenbaar.QueenArachnia schreef: ↑02-08-2018 08:17Sommige dingen die je zegt zijn herkenbaar voor mij.![]()
Eigenlijk praat ik er ook helemaal niet graag over want MAN wat was ik een sukkel! Het was bij mij meer een vriendschap (wel eens het bed gedeeld maar voornamelijk vriendschap) en hij wilde niet meer. Ik kon dat heel slecht accepteren en ik begreep ook niet zo goed WAAROM hij geen vrienden meer wilde zijn, ik had ook voortdurend de behoefte om mijn gedrag uit te willen leggen naar hem, te willen zorgen dat hij niet meer zo negatief over mij dacht, begrijpen waarom hij geen vrienden meer wilde zijn en hem ervan overtuigen dat hij zich vergiste. (![]()
)
Ik raad je echt aan om ermee te kappen jongen, niet omdat je haar dan wél terug zou krijgen (dat gebeurt niet, geloof me maar) maar omdat je niet alleen haar hiermee kunt beschadigen maar ook jezelf. Je krijgt hier straks spijt van, echt! Dan voel je jezelf net zo'n sukkel als ik nu.![]()
(Bij mij speelde zich dit meer dan 20 jaar geleden af en ik heb dit gedrag daarna nooit meer vertoond gelukkig. Ik mis hem nog wel eens hoor, maar er is geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om hem weer te gaan opzoeken. Ik houd het wel gewoon bij mijn vrienden van nu.)
De laatste keer dat ik met haar contact heb gehad was mijn intentie totaal niet om haar voor wat dan ook te pushen maar gewoon een normaal gesprek te voeren en interesse in haar te tonen. Alleen met elk woord wat ik zei werd de situatie erger, kon niets goeds zeggen.
Nu ik daar over nadenk begrijp ik dat goed, ze was het heel erg zat door die keer ervoor dat we contact hadden.
Ik weet ook exact wat ik niet goed heb gedaan, alleen kan ik dit helaas niet terugdraaien.
En omdat het in mijn hoofd altijd best wel een zooitje is met allerlei gedachten en wisselende stemmingen heb ik veel te veel gestressed en emotioneel gereageerd naar haar wat totaal niet goed is geweest.
Het is voor mij heel moeilijk om dingen te vergeten, dingen los te laten, maar ik moet gewoon zsm een manier vinden om dit toch voor elkaar te krijgen.
Ik vind het heel erg klote en spijtig dat het in de situatie met haar zo gelopen is en dat ze nu slecht over me denkt. Dat is eigenlijk het voornaamste wat ik begrijp zelf ook wel dat de kans dat dit ooit goed komt zo goed als 0% is.