Contact zus verbroken

13-08-2019 17:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.


Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.


Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.


Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.

Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 18:45
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.
Ik ben wel benieuwd hoe zij over jou denkt. Jij bent in iedergeval geen haar beter dan je zus.
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
18-08-2019 21:42
Het was sarcastisch hè :biggrin:
Oeps, gemist ;-D

Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 18:45
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.
Toe maar, een agressieve gek.
En jij bent.....? Oh ja, iemand met een stempel die ze maar al te graag inzet om van alles en nog wat mee te verklaren en dan ook nog verwacht dat iedereen daar rekening mee houdt.
Slim bedacht joh, 'daar kan Kandijtje niks aan doen hoor, die heeft....' , alleen werkt het kennelijk niet zo erg nietwaar?

Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker je jeugd is volgens mij al weer een tijdje voorbij en je bent ook geen kleinkind meer.

Het is naar dat je zus wat onaangepast is maar je woont op een plek waar zij ook komt en die plek is niet van jou. Je zal dus met je ouders tot een soort van oplossing moeten komen voor de kerst. Bijv dat je 1 van beide dagen thuis bent of dat je zus op een bepaald deel van de dag komt en jij op het andere deel van de dag.

Dan wel je accepteert haar aanwezigheid en je negeert haar verder. Je bent volwassen genoeg om met je ouders tot een soort van oplossing te komen ipv alleen maar blèren dat het allemaal aan een ander ligt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Zou iemand misschien een samenvatting wiilen geven van de stand van zaken, want er lijkt nogal veel meer aan de hand dan de topictitel doet vermoeden...

Ik lees iets over autisme en ik lees iets als
het voelt altijd lekker om een ander te slim af te zijn, dan voel ik me verheven
Ik begin al wel een licht vermoeden te krijgen wie de gruwelijke zus is en wie het slachtoffer daarvan...
Alle reacties Link kopieren
ikBedoelHetGoed schreef:
19-08-2019 10:22
Zou iemand misschien een samenvatting wiilen geven van de stand van zaken, want er lijkt nogal veel meer aan de hand dan de topictitel doet vermoeden...

Ik lees iets over autisme en ik lees iets als


Ik begin al wel een licht vermoeden te krijgen wie de gruwelijke zus is en wie het slachtoffer daarvan...
Samenvattend heeft TO professionele hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.
Sugar and spice, and everything nice.
Kandijsuiker schreef:
19-08-2019 14:31
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.
Ja tuurlijk, dat hebben we massaal
in priveberichtjes afgesproken. :facepalm:

Sorry maar zie je niet hoe idioot dat klinkt en hoe belangrijk je jezelf daarmee maakt?
Alle reacties Link kopieren
Niks verbaast me meer in deze pijler. Ik word ook voor toekomstig moordenaar uitgemaakt dus ach.
Sugar and spice, and everything nice.
Jij zit echt veel te veel in de slachtofferrol.
Echt, bespreek dit met je therapeut ipv alles op een forum te gooien. Je zult nooit de antwoorden krijgen die je graag wenst.
Iedereen is gek behalve jij.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
19-08-2019 14:31
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.

Ook dit is weer zó veelzeggend, meteen in die slachtofferrol kruipen. Een beetje zelfreflectie zou je goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
19-08-2019 14:31
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.

Zeg, hoe belangrijk vind jij jezelf eigenlijk? Denk jij echt dat het halve Vivaforum elkaar privéberichten zit te sturen zodat we met elkaar kunnen afspreken hoe we jou zo goed mogelijk kunnen pesten?

Kandijsuiker, laat dit topic alsjeblieft aan jouw behandelaar lezen. Je hebt professionele hulp nodig.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
19-08-2019 14:31
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.
Wat zouden we (of ik, laat ik voor mezelf spreken) kunnen zeggen zodat je het idee hebt dat ik geen kant kies dan wel jouw kant? Ik beloof niet dat ik dat dan ook zeg.
Alle reacties Link kopieren
the_Wicked_Witch schreef:
19-08-2019 14:43
Jij zit echt veel te veel in de slachtofferrol.
Echt, bespreek dit met je therapeut ipv alles op een forum te gooien. Je zult nooit de antwoorden krijgen die je graag wenst.
Dit inderdaad.

Alle reacties Link kopieren
Ik heb het vermoeden dat jullie beiden nogal onvolwassen zijn.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Begroet haar, wees vriendelijk, geef het cadeau en negeer haar voor de rest. Zegt ze iets wat je niet aanstaat, negeren.
Slaat ze je (kom nou?), dan verlaat je het feest en dien je klacht in bij de politie. Niemand heeft het recht om iemand anders aan te vallen. Punt uit...

Echt niet moeilijk toch?
Alle reacties Link kopieren
TheMone schreef:
19-08-2019 15:10
Ik heb het vermoeden dat jullie beiden nogal onvolwassen zijn.

Wat is het ergste dat er kan gebeuren?
Begroet haar, wees vriendelijk, geef het cadeau en negeer haar voor de rest. Zegt ze iets wat je niet aanstaat, negeren.
Slaat ze je (kom nou?), dan verlaat je het feest en dien je klacht in bij de politie. Niemand heeft het recht om iemand anders aan te vallen. Punt uit...

Echt niet moeilijk toch?
Dat is zo. Punt is wel dat als ik haar aangeef mijn ouders mij het huis uit trappen.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Er rijdt een man in de auto. Op de radio hoort hij dat er een spookrijder is gesignaleerd. De man denkt: "Eentje maar? Ik zie er wel 100!".
Alle reacties Link kopieren
als ze je het huis uit 'trappen' (letterlijk) dan geef je hen ook aan
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
20-08-2019 13:41
Dat is zo. Punt is wel dat als ik haar aangeef mijn ouders mij het huis uit trappen.
Tja dan moet je dus kiezen. Ga je voor je gemak of voor je principes?
Hoe lang is dat geleden, die klap?
Jezus wat een gehak op To.
Alle reacties Link kopieren
Tintelfris schreef:
20-08-2019 14:28
Jezus wat een gehak op To.
TO kan haar problemen ook veel beter bij haar therapeut neerleggen dan hier schrijven. Dat is haar ook al meerdere keren verteld. Haar situatie is behoorlijk complex.
Alle reacties Link kopieren
Dahlia74 schreef:
20-08-2019 14:30
TO kan haar problemen ook veel beter bij haar therapeut neerleggen dan hier schrijven. Dat is haar ook al meerdere keren verteld. Haar situatie is behoorlijk complex.
Ik heb ook een therapeut. Die gaf mij de tip om schrijftherapie te doen, online van me af schrijven. Dus ik snap niet wat men hier zeurt.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
19-08-2019 14:31
Volgens mij doen jullie dit expres, haar kant kiezen om mij te jennen.
kan je je echt niet voorstellen dat iedereen hier het niet met jou eens is?

Het klinkt heel naar maar als iedereen anders denkt dan jij dan is of jouw beleving gestoord of die van alle andere mensen.
Welke is het meest aannemelijk denk je?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven