Contact zus verbroken

13-08-2019 17:03 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu bijna een jaar geen contact met mijn zus. Ze was al sinds kind af aan fysiek agressief, stal geld van mijn ouders, en nu ze volwassen is, is er weibnig veranderd. De druppel was toen ze mij op straat een klap gaf, omdat ik aangaf dat ik het raar vond dat ze haar studie na 10 jaar nog niet had afgemaakt en of dit wel was wat ze wilde.


Het probleem is nu dat ik weer thuis woon. Ik betaal mee aan het huishouden, huur willen ze niet betaald hebben ondanks dat ik het aandrong. Ik woon er nu om te sparen voor een koophuis, zie ander topic. Ik heb een baan, maak schoon, etc. Net een gewone huisgenoot. Mijn zus leeft in een studentenhuis terwijl ze 28 is, laat mijn ouders nog vanalles voor zich betalen en werken wil ze niet. Ook dat vind ik vrij apart en is een reden dat ik geen contact meer wil.


Maar nu ik thuis woon betekent het dat zij er met kerst gewoon zal zijn. Verjaardagen heeft ze tot nu toe gemeden maar met de grote feestdagen kan ik niet om haar heen. Gezien ze agressief is en een kort lontje heeft weet ik dat ze weer drama zal maken. Niet gaan vind ik ook weer zo wat, ik ga niet mijn eigen woning uit omdat zij er is. Ook moet ik dan een kado voor haar kopen, dat zit me ook dwars.


Mijn zus heeft overigens geen ziektes/diagnoses waardoor ze zo is. Ze is gewoon een naar mens.

Wat doe ik?
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
17-08-2019 10:57
Neerkijkende familie steekt veel harder hoor.
Mwoh ik denk dat dit topic inmiddels ook behoorlijk steekt bij to
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
16-08-2019 13:26
Jij projecteert echt iets oo mij. Ik zeg nergens dat ik mijn ouders vroeg haar buiten te sluiten. Of dat ik ergens over loog. Toen wij jong waren hadden we gescheiden sociale levens en was er geen sprake van kritiek op haar. Zij was de jongste en het lievelingetje waardoor ze zo geworden is.
Ik vind jou echt verschrikkelijk wat een jaloezie en nijd. Zou het helpen als je zus van de aardbodem verdwijnt?
Alle reacties Link kopieren
Sorry Kandijsuiker, ik ben de tel kwijt. Je hebt wat weerklank en suggesties gekregen in dit topic, vast ook van mij maar volgens mij helpt het je niet of zelfs averechts. Maar ik zie niet (meer) wat wel helpt. Jij? Iemand anders vroeg je dit al; wat zou je willen?
mater_matuta schreef:
17-08-2019 10:03
Oh apart, ik ken dus echt juist niemand die na zijn/haar 25e nog thuis woont. Misschien zit het verschil m wel in het feit dat veel van die twintigers die ik ken, gescheiden ouders hebben? Oftewel die ouders hebben dan vaak ook weer een nieuwe partner, en die zit er niet op te wachten om een meerderjarig stiefkind onder zijn/haar dak te nemen. (Los van het feit dat het stiefkind in kwestie daar meestal net zo min zin in heeft).

Ik zit n.a.v. jouw post nog eens iedereen de revue te laten passeren, maar echt, zelfs de alleenstaanden zijn toch wel rond hun 24e de deur uitgegaan. Desnoods huren ze een kamer of bovenwoning, of delen ze een appartement met een vriend of vriendin. Maar goed, ik woon dan wel in de Randstad maar niet in een van de echt grote plaatsen als Utrecht, Rotterdam, Den Haag etc dat scheelt wellicht ook.
Ik ben van het noorden naar de randstad gegaan en had geluk dat ik mijn man daar al had zitten. Wij hebben ook geluk gehad met het appartement dat we konden kopen, dat is voor menig alleenstaande geen optie meer (nog maar 4 jaar gehouden gekocht en nu al 50.000 duurder). Het hangt idd van de situatie af, ik kan ik ook niet terug naar m'n ouders als ik er alleen voor kom te staan, zij zijn kleiner gaan wonen eng wonen in het noorden (dag vaste baan). Ik ken wel wat mensen van eind 20 die tijdelijk weer even thuis zitten of bij vrienden, of ze zoeken een huisgenootje. Dat laatste kan TO ook nog overwegen. Maar erg gek vind ik thuiswonen niet zolang het tijdelijk is.
Alle reacties Link kopieren
Sjaantje37 schreef:
17-08-2019 11:34
Ik vind jou echt verschrikkelijk wat een jaloezie en nijd. Zou het helpen als je zus van de aardbodem verdwijnt?
:O Jezus Sjaan, breng haar nou niet op ideeën joh!
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
17-08-2019 15:36
:O Jezus Sjaan, breng haar nou niet op ideeën joh!

Ho ho .. ZIJ is niet de agressieve hier hè
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Malagueña schreef:
18-08-2019 08:12
Ho ho .. ZIJ is niet de agressieve hier hè
In een ander topic is anders te lezen dat ze hele agressieve gedachtes heeft naar andere mensen. :'-(
Alle reacties Link kopieren
Malagueña schreef:
18-08-2019 08:12
Ho ho .. ZIJ is niet de agressieve hier hè
Dat vraag ik me af, maar ze is in ieder geval wel zo stapeldol op zus dat ze 'r met liefde en plezier de nek omdraait volgens mij.
Asjemenou!
(L. de Leeuw, 1972)
Alle reacties Link kopieren
Als mijn zus een ongeluk krijgt zit ik niet in diepe rouw nee.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 16:24
Als mijn zus een ongeluk krijgt zit ik niet in diepe rouw nee.
O wow... je bent nog veel erger dan ik dacht. Gatverdamme...

Ik weet dat trol hinten niet mag maar zou iemand ons gewoon gigantisch in de maling nemen?
Alle reacties Link kopieren
Het zal mij niks verbazen als je zus niet afstudeert door psychische problemen of faalangst. Veroorzaakt door een zus die altijd commentaar op haar heeft.
Alle reacties Link kopieren
abracadabra schreef:
18-08-2019 17:01
O wow... je bent nog veel erger dan ik dacht. Gatverdamme...

Ik weet dat trol hinten niet mag maar zou iemand ons gewoon gigantisch in de maling nemen?
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.
Sugar and spice, and everything nice.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 18:45
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.
I rest my case....
Alle reacties Link kopieren
Nou TO, wat ga je nu doen?
En met kerst? :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 18:45
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.

Weet je, ik heb een broer en ook wij hebben geen fantastische band. Mijn broer is verslaafd aan drank en drugs (sinds zijn 14e) en krijgt ook nog steeds de nodige ondersteuning van mijn ouders. Hij heeft ons het leven echt zuur gemaakt. Mijn zus en ik hebben echt allebei geleden onder hem. En toch hebben wij allebei het beste met hem voor en gunnen hem echt het beste in het leven. Hij doet op zijn manier zijn best. Dat heet vergeving. Leven in het nu en hier. Volwassen zijn.

Echt TO, ga in therapie aan het werk om leren te vergeven. Je bent zo hard en verbitterd. Je hangt zo verschrikkelijk in het verleden. Laat het los. Het zal je zoveel rust geven. Wordt volwassen.
I told you walking was idiotic.
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 16:24
Als mijn zus een ongeluk krijgt zit ik niet in diepe rouw nee.
Als je er zo over denkt begrijp ik niet dat je niet je uiterste best doet om weg te zijn met kerst.
Wel een diepe haat koesteren maar zorgen dat je zelf iets omhanden hebt met kerst ho maar. En vergeet ook alle andere momenten niet dat je zus thuis langskomt he? 1 januari, vaderdag, moederdag, je moeders verjaardag, je vaders verjaardag, en ik neem aan dat ze gewoon tussendoor ook bij je ouders op bezoek gaat. Kan je dat niet handlen dan weet je wat je te doen staat.
mater_matuta schreef:
18-08-2019 21:36
Als je er zo over denkt begrijp ik niet dat je niet je uiterste best doet om weg te zijn met kerst.
Wel een diepe haat koesteren maar zorgen dat je zelf iets omhanden hebt met kerst ho maar. En vergeet ook alle andere momenten niet dat je zus thuis langskomt he? 1 januari, vaderdag, moederdag, je moeders verjaardag, je vaders verjaardag, en ik neem aan dat ze gewoon tussendoor ook bij je ouders op bezoek gaat. Kan je dat niet handlen dan weet je wat je te doen staat.
De schuld bij haar zus leggen, stoken bij haar ouders en de vermoorde onschuld spelen wanneer haar zus haar onmacht uit op een niet bestempelde manier toch?
Alle reacties Link kopieren
Grobbekuiken_ schreef:
18-08-2019 13:54
Dat vraag ik me af, maar ze is in ieder geval wel zo stapeldol op zus dat ze 'r met liefde en plezier de nek omdraait volgens mij.

Het was sarcastisch hè :biggrin:
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Alle reacties Link kopieren
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 16:24
Als mijn zus een ongeluk krijgt zit ik niet in diepe rouw nee.

En je houdt ook niet genoeg van je ouders dat het plaatsvervangend je hart zo breken?
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 16:24
Als mijn zus een ongeluk krijgt zit ik niet in diepe rouw nee.
Besef je wel dat je zus dit alles gewoon kan meelezen op de viva? Een groot deel heeft wel eens iemand herkend uit de kennissenkring.
Ga daar maar eens over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
YellowLemon schreef:
18-08-2019 21:39
De schuld bij haar zus leggen, stoken bij haar ouders en de vermoorde onschuld spelen wanneer haar zus haar onmacht uit op een niet bestempelde manier toch?
Ik vrees het ook...

Kandijsuiker, ik raad je nogmaals aan om dringend met je behandelaar te spreken over de stappen die jij zou kunnen zetten om uit deze spiraal van haat en slachtoffergedrag te komen.
Alle reacties Link kopieren
2019 schreef:
18-08-2019 21:46
Besef je wel dat je zus dit alles gewoon kan meelezen op de viva? Een groot deel heeft wel eens iemand herkend uit de kennissenkring.
Ga daar maar eens over nadenken.
Nou ja, ik denk niet dat het voor zus als een verrassing komt zeg maar.
Daarnaast, iemand die mij bij leven het bestaan zuur maakt zou ik ook niet snikkend aan mijn kist hoeven hoor. Blijf lekker weg zeg.

Maar als ik je moeder/vader was en ik zou lezen dat je dit over mijn jongste kind schrijft kan je andere woonruimte gaan zoeken.
mater_matuta schreef:
18-08-2019 21:50
Nou ja, ik denk niet dat het voor zus als een verrassing komt zeg maar.
Daarnaast, iemand die mij bij leven het bestaan zuur maakt zou ik ook niet snikkend aan mijn kist hoeven hoor. Blijf lekker weg zeg.

Maar als ik je moeder/vader was en ik zou lezen dat je dit over mijn jongste kind schrijft kan je andere woonruimte gaan zoeken.
Echt wel.
Kandijsuiker schreef:
18-08-2019 18:45
Nee, ze is een agressieve gek die mijn jeugd tot een hel maakte. Feesten zal ik ook niet, maar missen, nee.
Ik begrijp nog steeds niet waarom je niet boos op je ouders bent. Zij hebben blijkbaar niet ingegrepen. Zij trokken je zus blijkbaar voor. Waarom ben je niet boos op je ouders?
YellowLemon schreef:
18-08-2019 21:39
De schuld bij haar zus leggen, stoken bij haar ouders en de vermoorde onschuld spelen wanneer haar zus haar onmacht uit op een niet bestempelde manier toch?
Je weet toch dat TO daar niets aan kan doen?Ze heeft namelijkeen diagnose

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven