Dat eeuwige gezuip

11-02-2012 19:51 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft als hobby biljarten. Hij speelt wedstrijden en zit bij een vereniging. Nu is hij langdurig in de ziektewet en heeft dus veel vrije tijd. Daarom kan hij ook overdag eens een potje spelen.

Nadeel is dat dit dus altijd in een kroeg is. Als ie smiddags gaat dan drinkt ie niet. Maar 'savonds is een ander verhaal. Nu heb ik er geen problemen mee dat ie eens een paar pilsjes drinkt. Maar dat ie ongeveer 1 keer in de week echt bezopen thuiskomt, gaat me toch wat te ver. De ene keer vergeet ie zijn jas, de keer daarna zijn fiets en dan weer heeft ie zijn knieën kapot omdat ie blijkbaar is gevallen. Ook komt ie dan niet zijn afspraken na over op tijd thuiszijn, wat erg lastig is als je nog dingen gepland hebt samen of nog weg moet.

We hebben al enkele keren een gesprek gehad hierover en dan beloofde hij beterschap. Helaas als meneer een paar pilsjes opheeft, dan heeft hij overal schijt aan.

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo'n zeur ben.... ik gun hem zijn verzetjes maar wil wel dat afspraken worden nagekomen. En 6 dagen van de week in de kroeg zitten, vind ik ook overdreven (ook als er geen bier gedronken wordt). De laatste keer heeft hij het echt bont gemaakt.

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis. Ik heb hem toen gezegd dat dit de laatste keer was geweest; anders zet ik er een punt achter.

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?
Gelijk heb je. Je maakt in mijn ogen geen heisa. Ik zou precies hetzelfde gezegd hebben.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Langdurig in de ziektewet en wel stomdronken thuis kunnen komen. Dan vraag ik mij af waarom hij niet gewoon kan werken.

En zo'n vent maakt mij niet blij, maar ik begrijp ook wel dat je niet zomaar je huwelijk opgeeft zeker niet met kleine kinderen.

Misschien heeft hij een eyeopener nodig!
quote:lostagain schreef op 11 februari 2012 @ 19:51:

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis.Met je andere kind(eren)?
Ik kan dat stomdronken en in de ziektewet niet zo goed met elkaar rijmen

Of eigenlijk kan ik dat helemaal niet rijmen.

Als je kan zuipen kan je werken ook, naar mijn bescheiden mening.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Als hij blijkbaar gewoon kan biljarten en van en naar de kroeg kan, waarom gaat hij dan niet gewoon weer aan het werk?

Zo ziek is hij blijkbaar niet?
quote:Primabella schreef op 11 februari 2012 @ 19:56:

[...]

Met je andere kind(eren)? Precies wat ik als eerste dacht..
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2012 @ 19:58:

Ik kan dat stomdronken en in de ziektewet niet zo goed met elkaar rijmen

Of eigenlijk kan ik dat helemaal niet rijmen.

Als je kan zuipen kan je werken ook, naar mijn bescheiden mening.Eens!
Ik snap niet hoe je langdurig in de ziektewet kan zitten, maar wel in staat bent iedere dag naar de kroeg te gaan. Klinkt behoorlijk lowlife......
Ik las vandaag een mooie op het forum: als je van iemand houdt, dan hou je ook rekening met elkaar.

(Sorry, weet even niet meer wie het was)
Nee, je bent geen zeur, ik geef je groot gelijk
Wel biljarten en zuipen maar niet werken?!! Interessante ziekte zal dat zijn. Die van Heineken zeker...

quote:Primabella schreef op 11 februari 2012 @ 19:56:

[...]

Met je andere kind(eren)? Dat d8 ik ook.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Die kan dus de ziektewet uit en aan de slag als barman.
quote:sartan schreef op 11 februari 2012 @ 20:03:

Interessante ziekte zal dat zijn. Die van Heineken zeker...

Vind het een lapzwans.

Wel zuipen,maar niet werken?

En dan met je kids bezopen thuis komen?

Zo ene heb ik ook gehad,die heb ik 12 jaar geleden buiten geflikkerd,de beste zet die ik ooit deed!
Die kan dus gewoon weer aan het werk. En dat zou ik ook van hem eisen.
Zet dat punt.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Ik had er allang een punt achter gezet. Was het niet voor mezelf dan wel voor mijn kinderen.

Ben trouwens wel benieuwd waarvoor hij in de ziektewet zit. Wel zuipen en biljarten, maar niet kunnen werken?
Wat een aso.
Nou TO, pak zijn koffers maar in want hij is toch naar de kroeg en laat die even door een taxi bij de kroeg afleveren.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Klinkt als een alcoholist, waar TO niet vanaf komt omdat ze kinderen met hem heeft. Hij heeft twee hobby's, biljarten én drinken...
Volgens mij zijn het haar kinderen. Of heb je sinds 2008 ook nog kinderen gekregen met deze meneer TO?
Nee ik vind niet dat je zeurt!

Wel raar inderdaad dat hij niet kan werken maar wel kan zuipen...
Is revaliderend en mag niet werken. Heeft nog verschillende operaties in het verschiet. Hij heeft een heel zwaar ongeluk gehad en heeft echt op het randje gelegen. Vandaar dat ik hem zijn verzetjes ook echt wel gun. En hij is toen hij zat was alleen naar huis gekomen; de kinderen waren al thuis.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven