Dat eeuwige gezuip

11-02-2012 19:51 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft als hobby biljarten. Hij speelt wedstrijden en zit bij een vereniging. Nu is hij langdurig in de ziektewet en heeft dus veel vrije tijd. Daarom kan hij ook overdag eens een potje spelen.

Nadeel is dat dit dus altijd in een kroeg is. Als ie smiddags gaat dan drinkt ie niet. Maar 'savonds is een ander verhaal. Nu heb ik er geen problemen mee dat ie eens een paar pilsjes drinkt. Maar dat ie ongeveer 1 keer in de week echt bezopen thuiskomt, gaat me toch wat te ver. De ene keer vergeet ie zijn jas, de keer daarna zijn fiets en dan weer heeft ie zijn knieën kapot omdat ie blijkbaar is gevallen. Ook komt ie dan niet zijn afspraken na over op tijd thuiszijn, wat erg lastig is als je nog dingen gepland hebt samen of nog weg moet.

We hebben al enkele keren een gesprek gehad hierover en dan beloofde hij beterschap. Helaas als meneer een paar pilsjes opheeft, dan heeft hij overal schijt aan.

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo'n zeur ben.... ik gun hem zijn verzetjes maar wil wel dat afspraken worden nagekomen. En 6 dagen van de week in de kroeg zitten, vind ik ook overdreven (ook als er geen bier gedronken wordt). De laatste keer heeft hij het echt bont gemaakt.

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis. Ik heb hem toen gezegd dat dit de laatste keer was geweest; anders zet ik er een punt achter.

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?
Sterkte lostagain, hopelijk zul je je snel minder "lost" voelen!

Fijn dat hij snel n woning krijgt, wel minder dat t vlakbij is, kan me voorstellen dat je hem niet op, nou ja, loopafstand wil hebben zeg maar.

Ik leef met je mee en bewonder je moed. Je staat er niet alleen voor!
Lostagain, sterkte!

Ik kan me ook wel voorstellen dat je hem liever niet zo dichtbij wil hebben, maar hij is iig uit huis. Dan wordt je verder niet meer met heb geconfronteerd.
Lostagain, hoe gaat het nu met je?
quote:puberma schreef op 20 maart 2012 @ 19:06:

Lostagain, sterkte!

Ik kan me ook wel voorstellen dat je hem liever niet zo dichtbij wil hebben, maar hij is iig uit huis. Dan wordt je verder niet meer met heb geconfronteerd.Iemand die zo dicht bij je komt te wonen, daar word je hoe dan ook af en toe wel mee geconfronteerd. Je blijft elkaar tegen komen.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)
radeloosje..lief dat je aan me denkt.

Gaat helemaal niet goed met me...zit er ff doorheen.

De kleine is ook nog ziek; slapeloze nachten; sollcitaties die niet lekker lopen, financieel zit ik vast. En de emoties zitten me hoog...

zucht...
Oh meid toch :(

Het komt goed! Echt!
Even voor de mensen die alles een beetje gevolgd hebben:

heb hem dus uit huis gezet. Daarna kreeg ik van alle kanten nog meer over hem te horen. Behalve de dingen die ik zelf al had ontdekt (drank, schulden en een hoop leugens) bleek hij ook nog een hoop criminele acties op zijn kerfstok te hebben. Omdat hij me bleef lastig vallen per sms heb ik inmiddels een ander telefoonnummer genomen. Afgelopen weekend stond hij snachts in mijn achtertuin door het raam te gluren. Ik heb daarvan aangifte gedaan bij de politie. Er lopen inmiddels verschillende politieonderzoeken tegen hem; vanwege rijden zonder rijbewijs, fraude en stalken. Hij woont tijdelijk bij zijn moeder; zo'n 50km hiervandaan en toch is ie gister 3 keer langs mijn huis gelopen.

Het boek is dus nog niet gesloten. Hij heeft me al die tijd goed om de tuin kunnnen leiden met zijn mooie praatjes. Zo stom dat ik dat niet gezien heb. Mijn enige troost is dat ik niet de enige ben geweest. Iedereen die hem kent, staat hiervan te kijken.
Zuipen is de ziekte van deze tijd. Jongeren zuipen lekker 20 biertjes als ze uitgaan, drinken is niet alleen sociaal geaccepteerd maar in veel kringen sociaal verplicht. Als je niet drinkt, ben je ongezellig. Terwijl overmatig drinken zo veel leed aanricht!

Een drankje nu en dan (zeg een paar per week) kan niet zoveel kwaad, maar ik vind het raar dat alcohol drinken wereldwijd zo geaccepteerd is terwijl het miljoenen en miljoenen levens verwoest.
@lostagain: wat een ellende zeg! Maar je hoeft denk ik niet te twijfelen of je wel het goede gedaan hebt.

Ik herken veel (heel veel, eigenlijk té veel) in je verhaal, zeker met het vervolg waar je nu zit. Ik ben alleen tien jaar verder en nog elke dag blij dat ik die keuze heb gemaakt.

Sterkte!
Maar jij hebt het juiste gedaan door hem de deur te wijzen! Je kunt echt enorm trots op jezelf zijn hoor! Hulde om hoe je dit hebt aangepakt!
quote:lostagain schreef op 04 april 2012 @ 11:57:

Het boek is dus nog niet gesloten. Hij heeft me al die tijd goed om de tuin kunnnen leiden met zijn mooie praatjes. Zo stom dat ik dat niet gezien heb. Mijn enige troost is dat ik niet de enige ben geweest. Iedereen die hem kent, staat hiervan te kijken.

Hij heeft toch een huis gekregen een paar straten verderop?

Goed dat je doorgezet hebt.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:hollebollegijs schreef op 04 april 2012 @ 13:57:

[...]

Hij heeft toch een huis gekregen een paar straten verderop?

En daar zou ik dus allesbehalve blij mee zijn, eigenlijk.
Die woning één straat verderop is gelukkig niet doorgegaan.

Het blijft dus nog even onzeker waar hij komt te wonen; ik blijf dus duimen dat hij niet hier in het dorp terecht komt.
Hangt er een beetje vanaf wat hij zelf wil.

Als hij perse in hetzelfde dorp wil wonen, heb je uiteraard kans dat hij dat op een dag ook voor elkaar krijgt.

Maar ik hoop voor je dat hij een eindje verder komt te wonen.

Het is echt niet zo tof als het maar een paar straten verder is.

Weet ik zelf alles van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven