Dat eeuwige gezuip

11-02-2012 19:51 214 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn partner heeft als hobby biljarten. Hij speelt wedstrijden en zit bij een vereniging. Nu is hij langdurig in de ziektewet en heeft dus veel vrije tijd. Daarom kan hij ook overdag eens een potje spelen.

Nadeel is dat dit dus altijd in een kroeg is. Als ie smiddags gaat dan drinkt ie niet. Maar 'savonds is een ander verhaal. Nu heb ik er geen problemen mee dat ie eens een paar pilsjes drinkt. Maar dat ie ongeveer 1 keer in de week echt bezopen thuiskomt, gaat me toch wat te ver. De ene keer vergeet ie zijn jas, de keer daarna zijn fiets en dan weer heeft ie zijn knieën kapot omdat ie blijkbaar is gevallen. Ook komt ie dan niet zijn afspraken na over op tijd thuiszijn, wat erg lastig is als je nog dingen gepland hebt samen of nog weg moet.

We hebben al enkele keren een gesprek gehad hierover en dan beloofde hij beterschap. Helaas als meneer een paar pilsjes opheeft, dan heeft hij overal schijt aan.

Ik vraag me wel eens af of ik nu zo'n zeur ben.... ik gun hem zijn verzetjes maar wil wel dat afspraken worden nagekomen. En 6 dagen van de week in de kroeg zitten, vind ik ook overdreven (ook als er geen bier gedronken wordt). De laatste keer heeft hij het echt bont gemaakt.

We waren toen samen op stap met de kinderen; en toen de kleinste naar huis wilde ben ik met hem naar huis gegaan. Partner is gebleven en kwam snachts weer stomdronken thuis. Ik heb hem toen gezegd dat dit de laatste keer was geweest; anders zet ik er een punt achter.

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?
Nee ik vind niet dat je zeurt. Het komt op mij over alsof hij niet goed in zijn vel zit en daardoor naar de kroeg en de alcohol vlucht. Geen excuus hoor!

Mocht je voor jezelf steun willen dan zou je eens kunnen kijken bij steungroepen/of andere hulp voor partners van mensen met een alcohol probleem.

Dit is er één van:

Klik hier

Sterkte
Straks krijgt hij met zijn dronken kop weer een zwaar ongeluk en kunnen jij en de kinderen hem wegbrengen. Fijne gozer wel.
Ik neem aan dat al dat gezuip en onderweg vallen zijn revalidatie geen goed doet.

Aan deze man heb je niks, wat is er precies leuk aan hem?

6 dagen per week in de kroeg hangen... pffff
6 keer in de week naar de kroeg is geen verzetje meer.
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
quote:lostagain schreef op 11 februari 2012 @ 20:28:

Is revaliderend en mag niet werken. Heeft nog verschillende operaties in het verschiet. Hij heeft een heel zwaar ongeluk gehad en heeft echt op het randje gelegen. Vandaar dat ik hem zijn verzetjes ook echt wel gun. En hij is toen hij zat was alleen naar huis gekomen; de kinderen waren al thuis.

Hij heeft op het randje gelegen zeg je?

Maar hij vind het dat niet belangrijk om bij zijn gezin te zijn na zo'n ingrijpende gebeurtenis?

Hij verkiest dan drank, een paar ballen, en een keu?

Goh...leuke vent!
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!

Is revaliderend en mag niet werken. Heeft nog verschillende operaties in het verschiet. Hij heeft een heel zwaar ongeluk gehad en heeft echt op het randje gelegen. Vandaar dat ik hem zijn verzetjes ook echt wel gun. En hij is toen hij zat was alleen naar huis gekomen; de kinderen waren al thuis.

Mmmm lastig om je man (vader kinderen) de deur uit te zetten

is wel erg radicaal, tenminste als er voor de rest geen noemenswaardige problemen zijn.

Is er al zicht op wanneer hij weer gaat werken, dan zal het probleem gedeeltelijk wel opgelost zijn.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
Nou ja dat 6 dagen in de week is niet de standaard hoor.

Hij is nu al 2 weken niet geweest, dus hij kan het wel. Maar aangezien we in Limburg wonen houd ik mijn hart vast voor de komende carnaval. Is gelijk een goede test!!!

En jawel hoor isabon hij heeft echt goeie en leuke kanten. Anders was ie allang weg geweest. Hij doet ook vanalles in huis en steunt me echt wel met de kinderen...die niet van hem zijn overigens.

Als hij niks leuks had dan had ik al eerder de knoop doorgehakt.
quote:hollebollegijs schreef op 11 februari 2012 @ 20:35:

[...]

Mmmm lastig om je man (vader kinderen) de deur uit te zetten

is wel erg radicaal, tenminste als er voor de rest geen noemenswaardige problemen zijn.

Is er al zicht op wanneer hij weer gaat werken, dan zal het probleem gedeeltelijk wel opgelost zijn.En jij vind de helft van de week dronken geen probleem genoeg?
Wellicht kun je voor jezelf eens gaan bijhouden hoeveel en hoe vaak hij alcohol drinkt. Bekijk voor jezelf eerlijk of je het zorgelijk vind en wat voor problemen hieruit voortvloeien.

Doe dit echt voor jezelf zodat, mocht het nodig zijn, je hulp kunt gaan zoeken. Blijf hiermee niet alleen zitten want leven met iemand die een alcohol probleem heeft is erg heftig voor jou en je kinderen. Vaak sluipt het erin en voor je het weet zit jij er middenin.
Nee hoor, je maakt niet te veel heisa, iedere week een stomdronken vent lijkt me strontvervelend.
Hebben jullie enig idee hoeveel mannen er elke week in de kroeg zitten. Ze darten,poolen,pokeren, of biljarten en dan worden ze dronken.

1x in de week op stap gaan en alcohol drinken maakt een man echt niet gelijk een lapzwans hoor.

Waarmee ik niet wil zeggen dat TO geen punt heeft, maar ik vond de reacties wel wat overdreven.

Jullie zullen afspraken moeten maken. Als hij op zaterdag naar de kroeg wil, plan dan ook niks op zondag, maar dan mag hij echt alleen op zaterdag gaan bijvoorbeeld.
E.
quote:Summerdance schreef op 11 februari 2012 @ 20:37:

[...]

En jij vind de helft van de week dronken geen probleem genoeg?

Schrijf ik dat?

Ik zal het herhalen: Dat ik de man direct de straat op zetten een

hele radicale actie vind.

Een relatie beëindigen is niet de oplossing voor ieder probleem.
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
quote:Tuorrebout schreef op 11 februari 2012 @ 19:55:

Langdurig in de ziektewet en wel stomdronken thuis kunnen komen. Dan vraag ik mij af waarom hij niet gewoon kan werken.

Dat was ook het eerste wat ik mij afvroeg....
quote:hollebollegijs schreef op 11 februari 2012 @ 20:57:

[...]

Schrijf ik dat?

Nee, maar als drank heel belangrijk wordt dan is dat niet zomaar een probleem wat eenvoudig op te lossen valt.

Of je huurt John in ivm het feit dat je man een dubbele hobby heeft,
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!

Als hij nog een paar operaties in het verschiet heeft kan hij beter 's avonds de sportschool in gaan en aan zijn conditie gaan werken. Operaties moet je niet onderschatten en bovendien recupereer je sneller en beter als je in goede conditie bent. In een kroeg hangen en je vol laten lopen draagt nou niet echt bij aan een voorspoedige revalidatie.

Alcohol is altijd een aanslag op je lichaam, helemaal voor je man/vriend/biljartdinges...

Heb je wel eens overlegd met de revalidatie-arts over de 'hobby' van je lief?
quote:Troeta schreef op 11 februari 2012 @ 20:48:

Hebben jullie enig idee hoeveel mannen er elke week in de kroeg zitten. Ze darten,poolen,pokeren, of biljarten en dan worden ze dronken.

Nee geen idee. Ik ken er namelijk geen een.
quote:Fame schreef op 11 februari 2012 @ 21:03:

[...]

Nee, maar als drank heel belangrijk wordt dan is dat niet zomaar een probleem wat eenvoudig op te lossen valt.

Daar weet ik alles van

Probleem is die ziektewet, ik wed dat die problemen er voor het ongeval niet waren.

Ik had er zelf ook een handje van om een biertje te pakken tegen de verveling.
Laat hem op de computer een test over alcohol gebruik invullen. Als je googled, dan zijn er verschillende testen. Ik zou dat samen met hem doen en zeggen dat je het niet meer trekt. En ik zou ook het er met zijn revalidatie arts over hebben. Maar krijgt hij dan ook geen psychologische hulp bij zijn revalidatie? Dat zit toch meestal wel bij het programma wat hij moet afdraaien? Zo niet vraag er dan om.
quote:Quinty schreef op 11 februari 2012 @ 21:04:

[...]

Als hij nog een paar operaties in het verschiet heeft kan hij beter 's avonds de sportschool in gaan en aan zijn conditie gaan werken. Operaties moet je niet onderschatten en bovendien recupereer je sneller en beter als je in goede conditie bent. In een kroeg hangen en je vol laten lopen draagt nou niet echt bij aan een voorspoedige revalidatie.

Alcohol is altijd een aanslag op je lichaam, helemaal voor je man/vriend/biljartdinges...

Heb je wel eens overlegd met de revalidatie-arts over de 'hobby' van je lief?

Amen.
quote:lostagain schreef op 11 februari 2012 @ 19:51:

Zeg eens eerlijk: maak ik er teveel heisa om? Hoe denken jullie hierover?

Nou, ten eerste dat jij niet teveel heisa maakt.

Wat de anderen ook al zeggen. Meneer zit in de ziektewet maar wel geregeld naar de kroeg en in elk geval eens per week stomdronken?

Ja, dat zal bijdragen aan het beter worden.

Ik zou hier niet mee kunnen leven. Kinderen of niet. Hij moet zich heel vlot anders op gaan stellen, want dit is geen acceptabel gedrag.
Het is mij: shaHla :) (Iranian version)

[...]

Of je huurt John in ivm het feit dat je man een dubbele hobby heeft,[afbeelding]Ik wil John wel voor heel wat anders inhuren
quote:hollebollegijs schreef op 11 februari 2012 @ 20:57:

[...]

Schrijf ik dat?

Het moment dat er een kerel systematisch met zijn harses in de buurt van mijn kinderen zou komen???

Zeker weten dat dit de oplossing voor mijn probleem zou zijn!

IK vind het namelijk ronduit bezopen dat een mens zichzelf zo NIET in de hand heeft

Dus correctie, als een man systematisch als een zatlap bij MIJ in de buurt zou komen zou dat een hele goeie oplossing zijn voor mijn probleem.
Maar als antwoord op je vraag: nee je maakt niet teveel heisa. Je man heeft een schop onder zijn kont nodig. ziektewet of niet. Biljart of niet. Kom op zeg, hij is volwassen.

Had ook zo'n ex die altijd moest drinken en soms laveloos op de overloop lag, niet meer kon fietsen oid.. Hoef echt nooit meer zo'n vent!! Ik vind het echt onvolwassen (en onverantwoordelijk) gedrag.

[...]

Of je huurt John in ivm het feit dat je man een dubbele hobby heeft,[afbeelding]Oh, maar als John komt dan hou ik die dronkelap nog wel even bij mij in de buurt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven