Date gehad
zondag 28 januari 2018 om 16:40
Hoihoi
Ik heb een date gehad met iemand die ik online heb leren kennen.
Het was een leuke avond en erg gezellig, ik voelde wel een klik maar niet zoals ik gewend ben. Maar dat kan nog komen. Alleen hij is 10 jaar ouder dan mij ik ben 27 en hij is 37, (hij oogt jonger) en hij woont bij zijn ouders. Hij had een relatie waar hij mee samenwoonde maar dat is nu 2 jaar uit en omdat hij uitgeschreven was in de gemeente waar hij eerst woonde en nu weer terug is moet hij opnieuw beginnen kwa woon jaren.
Hier zit ik een beetje mee hoe kijken jullie hier op?
Ik heb een date gehad met iemand die ik online heb leren kennen.
Het was een leuke avond en erg gezellig, ik voelde wel een klik maar niet zoals ik gewend ben. Maar dat kan nog komen. Alleen hij is 10 jaar ouder dan mij ik ben 27 en hij is 37, (hij oogt jonger) en hij woont bij zijn ouders. Hij had een relatie waar hij mee samenwoonde maar dat is nu 2 jaar uit en omdat hij uitgeschreven was in de gemeente waar hij eerst woonde en nu weer terug is moet hij opnieuw beginnen kwa woon jaren.
Hier zit ik een beetje mee hoe kijken jullie hier op?
zondag 28 januari 2018 om 16:59
zondag 28 januari 2018 om 17:05
Jee TO, doe ff rustig joh...
Na 1 date hoef je niet meteen met hem te trouwen hoor..
Je gaat veel te snel...
Kijk eerst rustig de komende tijd of jullie gevoelens krijgen voor mekaar, tot die tijd zijn i.m.o dit soort praktische bezwaren helemaal niet aan de orde.
Btw niemand is perfect, dat hij nu ff thuis woont is voor hem gewoon even domme pech en een tijdelijke oplossing.
Denk dat hij daar zelf ook niet erg blij mee is en trots op is...
Na 1 date hoef je niet meteen met hem te trouwen hoor..
Je gaat veel te snel...
Kijk eerst rustig de komende tijd of jullie gevoelens krijgen voor mekaar, tot die tijd zijn i.m.o dit soort praktische bezwaren helemaal niet aan de orde.
Btw niemand is perfect, dat hij nu ff thuis woont is voor hem gewoon even domme pech en een tijdelijke oplossing.
Denk dat hij daar zelf ook niet erg blij mee is en trots op is...
zondag 28 januari 2018 om 17:23
Ik ken meerdere mensen die weer even thuis gingen wonen na een relatiebreuk.
Betaalbare woningen voor iemand alleen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen, maar twee jaar vind ik wel erg lang.
Dan zou ik desnoods bij een vriend/vriendin intrekken, een huisgenoot zoeken of een klein kamertje huren.
Heeft hij soms schulden overgehouden aan die breuk? Anders zie ik weinig reden, zeg maar.
Aan de andere kant; het is 1 date. Ga even lol hebben en kijk wat er gebeurt.
Betaalbare woningen voor iemand alleen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen, maar twee jaar vind ik wel erg lang.
Dan zou ik desnoods bij een vriend/vriendin intrekken, een huisgenoot zoeken of een klein kamertje huren.
Heeft hij soms schulden overgehouden aan die breuk? Anders zie ik weinig reden, zeg maar.
Aan de andere kant; het is 1 date. Ga even lol hebben en kijk wat er gebeurt.
zondag 28 januari 2018 om 17:23
Je kan in den haag woningen vinden voor 600,-. Dan heb je een kleine 1-2 kamerappartement,maar je woont wel op jezelf. Ook kan hij huurtoeslag krijgen. Ik weet niet hoeveel hij verdiend,maar met 1300,- netto redt je dat wel.
Ik heb voor 750,- gehuurd met een inkomen van 1200,- tot 1400,- netto. Wel inclusief gwl.. Het is wel krap leven,maar als je geen auto hebt wel te doen.
Vriendin van mij huurt een huis voor 675,- incl gwl en krijgt huurtoeslag. Haar huisje is klein,maar wel met 2 kamers. Ze verdiend te weinig om beter te kunnen wonen. Ze kan meer betalen met netto 1400,-,maar verhuurders willen meestal dat je 3x de kale huur verdiend..
Vraag-aanbod is niet in evenwicht,dus de verhuurders hebben veel keuze uit de potientele huurders.
Ik heb voor 750,- gehuurd met een inkomen van 1200,- tot 1400,- netto. Wel inclusief gwl.. Het is wel krap leven,maar als je geen auto hebt wel te doen.
Vriendin van mij huurt een huis voor 675,- incl gwl en krijgt huurtoeslag. Haar huisje is klein,maar wel met 2 kamers. Ze verdiend te weinig om beter te kunnen wonen. Ze kan meer betalen met netto 1400,-,maar verhuurders willen meestal dat je 3x de kale huur verdiend..
Vraag-aanbod is niet in evenwicht,dus de verhuurders hebben veel keuze uit de potientele huurders.
zondag 28 januari 2018 om 19:35
Ik zou me wel even afvragen waarom hij alweer 2 jaar bij zijn ouders woont (want je zou toch verwachten dat er in de tussentijd wel een andere oplossing mogelijk was geweest, bijv. toch zelf iets huren, bij een vriend intrekken of wat dan ook.)
Voor mij zou het toch wel een afknapper zijn denk ik, tenzij hij er een heel goede en logische reden voor heeft.
Voor mij zou het toch wel een afknapper zijn denk ik, tenzij hij er een heel goede en logische reden voor heeft.
zondag 28 januari 2018 om 19:56
Je kan zonder woonjaren ook wel een kamertje huren.
Mij idee: de man heeft schulden, en kan daarom geen woonruimte betalen.
zondag 28 januari 2018 om 21:27