Date gehad

28-01-2018 16:40 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoihoi
Ik heb een date gehad met iemand die ik online heb leren kennen.
Het was een leuke avond en erg gezellig, ik voelde wel een klik maar niet zoals ik gewend ben. Maar dat kan nog komen. Alleen hij is 10 jaar ouder dan mij ik ben 27 en hij is 37, (hij oogt jonger) en hij woont bij zijn ouders. Hij had een relatie waar hij mee samenwoonde maar dat is nu 2 jaar uit en omdat hij uitgeschreven was in de gemeente waar hij eerst woonde en nu weer terug is moet hij opnieuw beginnen kwa woon jaren.
Hier zit ik een beetje mee hoe kijken jullie hier op?
Werkt hij wel?
Ja hij werkt
Het is tegenwoordig heel lastig aan betaalbare woningen te komen. Misschien gaat hij ooit kopen of huren in de vrije vesting sector.
Wat zegt hij er zelf over?
Hij zei dat hij iets kon krijgen in vrije sector maar dat dat erg duur was
Dat is ook erg duur. Volgens mij is tussen de 700 a 800 wel het laagste als je een normaal huis wilt huren.
Misschien wou hij van de gelegenheid gebruik maken om wat extra geld opzij te zetten en dan iets te kopen?

Ik zou het best een afknapper vinden voor iemand die bijna 40 is maar je hoort het wel vaker dat mensen terug bij hun ouders intrekken als hun relatie op de klippen is gelopen.
Ik zou het ook wel een afknapper vinden. Alleen soms heb je niet echt een andere keus.
Is hij wel hard opzoek naar iets anders? Dat zou voor mij ook wel meespelen denk ik.
Tsja ik zou dit persoonlijk een afknapper vinden. Ja vrije sector huren is duur maar als ruim volwassenen vent wil je toch geen twee jaar bij je ouders zitten? Moet er niet aan denken!

Maar wat vind je er zelf van?
Jee TO, doe ff rustig joh...
Na 1 date hoef je niet meteen met hem te trouwen hoor..
Je gaat veel te snel...

Kijk eerst rustig de komende tijd of jullie gevoelens krijgen voor mekaar, tot die tijd zijn i.m.o dit soort praktische bezwaren helemaal niet aan de orde.

Btw niemand is perfect, dat hij nu ff thuis woont is voor hem gewoon even domme pech en een tijdelijke oplossing.
Denk dat hij daar zelf ook niet erg blij mee is en trots op is...
Ik ken meerdere mensen die weer even thuis gingen wonen na een relatiebreuk.

Betaalbare woningen voor iemand alleen liggen nu eenmaal niet voor het oprapen, maar twee jaar vind ik wel erg lang.
Dan zou ik desnoods bij een vriend/vriendin intrekken, een huisgenoot zoeken of een klein kamertje huren.
Heeft hij soms schulden overgehouden aan die breuk? Anders zie ik weinig reden, zeg maar.

Aan de andere kant; het is 1 date. Ga even lol hebben en kijk wat er gebeurt.
Je kan in den haag woningen vinden voor 600,-. Dan heb je een kleine 1-2 kamerappartement,maar je woont wel op jezelf. Ook kan hij huurtoeslag krijgen. Ik weet niet hoeveel hij verdiend,maar met 1300,- netto redt je dat wel.
Ik heb voor 750,- gehuurd met een inkomen van 1200,- tot 1400,- netto. Wel inclusief gwl.. Het is wel krap leven,maar als je geen auto hebt wel te doen.
Vriendin van mij huurt een huis voor 675,- incl gwl en krijgt huurtoeslag. Haar huisje is klein,maar wel met 2 kamers. Ze verdiend te weinig om beter te kunnen wonen. Ze kan meer betalen met netto 1400,-,maar verhuurders willen meestal dat je 3x de kale huur verdiend..

Vraag-aanbod is niet in evenwicht,dus de verhuurders hebben veel keuze uit de potientele huurders.
Ik snap die man wel. Hij is na 2 jaar bij paps en mams het beu. Zoekt nu een nestje om bij in te wonen.

Doe het niet TO, straks zit je vast aan een droeftoeter van bijna 40 die niet zelfstandig genoeg is om zijn eigen woning te fixen.
Ik zou het niet ideaal vinden dus het ligt er aan hoe leuk hij voor de rest is en of dit een tijdelijke oplossing is (hoewel ik 2 jaar lang al best wel lang vind).
Een 37-jarige man die zijn zaken niet op orde heeft? Die zou ik heel hard laten gaan! Ik zou er niet aan moeten denken.
Ik zou me wel even afvragen waarom hij alweer 2 jaar bij zijn ouders woont (want je zou toch verwachten dat er in de tussentijd wel een andere oplossing mogelijk was geweest, bijv. toch zelf iets huren, bij een vriend intrekken of wat dan ook.)
Voor mij zou het toch wel een afknapper zijn denk ik, tenzij hij er een heel goede en logische reden voor heeft.
Ja enigste wat hij zegt is omdat zijn relatie eindigde en hij dus opnieuw moet beginnen met woonjaren en dat particulier huren te veel kost ik weet t ook Niet
Brenn77 schreef:
28-01-2018 19:52
Ja enigste wat hij zegt is omdat zijn relatie eindigde en hij dus opnieuw moet beginnen met woonjaren en dat particulier huren te veel kost ik weet t ook Niet
Je kan zonder woonjaren ook wel een kamertje huren.
Mij idee: de man heeft schulden, en kan daarom geen woonruimte betalen.
doet hij ook iets terug voor zijn ouders of laat hij zich alleen lekker vrrzorgen? heeft hij ooit wat langer op zichzelf gewoond?
Tja hij is niet helemaal perfect idd. Jij wel?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Hij heeft 7jaar samen gewoond en hij zegt dat hij gewoon alles zelf doet en er bijna nooit is ivm zn werk
Nee niemand is perfect maar vroeg me gewoon af en kwa leeftijd
nee niet samengewoond maar echt op zichzelf, alleen, voor langere tijd. anders lijkt het wel alsof hij steeds een verzorger zoekt.
Wat een interessante aannames weer op het Viva forum.
sinnombre schreef:
28-01-2018 19:34
Een 37-jarige man die zijn zaken niet op orde heeft? Die zou ik heel hard laten gaan! Ik zou er niet aan moeten denken.
Zijn zaken niet op orde heeft? Jeetje wat sterk overdreven zeg. Godzijdank is niet iedereen materialistisch ingesteld

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven