Date heeft overgewicht

18-07-2018 13:54 147 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een aantal weken date ik met een hele lieve man waar ik het goed mee kan vinden. We hebben het leuk en hij is heel romantisch. Nu zit ik met het volgende en ik hoop wat anonieme meningen te krijgen over of ik hier niet te oppervlakkig naar kijk: hij is nogal chubby. En het is ook niet zo dat hij een bankhanger is, want hij rent dagelijks minimaal een half uur maar het liefst een uur, doet 2x per week een vechtsport en 1x per week een watersport. Daarnaast probeert hij regelmatig nieuwe sporten uit, omdat hij echt heel actief is. Hij let ook heel goed op wat hij eet en probeert alleen eiwitten en groenten te eten. Voor iemand die dagelijks sport en zo actief is, ziet hij er ruim mollig uit. Als ik zijn foto aan mijn vrienden/zussen/broers/vertrouwde collega’s laat zien, maakt iedereen er wel een opmerking over. Aan de andere kant is hij ook heel lang en groot gebouwd, dus als ik met hem ben/naast hem loop, lijkt het allemaal mee te vallen.

Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Als je nu al na een aantal weken zo gefixeerd bent op zijn gewicht wat moet dat over een half jaar zijn. Dan ben je meegeweest naar wat je zegt,zijn obese familie. Verjaardagen,kerstdiners etc dat wordt vast een gezellige boel wat eten betreft en jij hem oogluikend in de gaten houdt wat hij eet. Zou je je ergeren als hij teveel zou eten althans naar jouw maatstaven. Je noemt jezelf erg slank,bedoel je dat in de zin van maatje 34?
Je vind het niet leuk dat hij 'kritiek' geeft op jouw gebrek aan sport en ongezonde levensstijl. (Was het kritiek of meer een constatering?) Geef je dat ook aan dat je het niet leuk vind?

Ook vind je het niet leuk dat anderen hem dik vinden. Natuurlijk is het niet leuk als andere negatief spreken over iemand die jij wel leuk vindt. Heb je daar al eens iets van gezegd, zonder je te verdedigen? Met name als ze er op door gaan.

Weet je, het is belangrijker dat jij hem woest aantrekkelijk vindt en je bij hem op je gemak voelt. Als dat er niet is, laat gaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
julius schreef:
18-07-2018 14:49
Bij welke sporten zijn de atleten chubby maar toch fit?
Verschillende vechtsporten, rugby, krachtsporten, honkbal, American football. Vast nog meer wat me niet te binnen schiet.
Madeliefjees schreef:
18-07-2018 14:13
Hij sport 3x per week, rent dagelijks 0,5 tot 1 uur en eet super gezond.
Of zijn schildklier doet het niet meer, of hij jokt.
Eens. Ik kan eigenlijk haast niet geloven dat een jonge vent die dagelijks sport en gezond eet toch mollig is. Lijkt me een medisch probleem óf hij spiegelt zijn leefstijl wat mooier voor dan het is.
tvp omdat ik benieuwd ben of TO nog terugkomt en of de OP blijft staan
Ik zou het in jouw plaats TO echt een mega afknapper vinden, dat iemand die blijkbaar zo dik is, in deze situatie (jij slank en gezond, 1 keer per week sporten) op jou kritiek heeft. Het lijkt wel de omgekeerde wereld.

Ik zou denk ik spontaan een reactie geven hierop waar hij niet van gediend is.
Bedankt allen. Ik ga zoveel mogelijk proberen de vragen hier te beantwoorden.

- Ja, ik vind hem aantrekkelijk, ondanks dat ik normaliter niet per se op mollig val. Maar sinds de vorige date, toen ik zijn familie op de foto’s zag, speelt inderdaad zijn postuur meer in mijn hoofd.
- Wat is nu mijn probleem? Dat ik me zorgen maak dat dit snel om kan slaan. Hij heeft me foto’s laten zien van een vakantie van een half jaar terug, en daarop was hij duidelijk dik met onderkin, echt heel anders dan hoe hij er nu uit ziet. Hij zei toen ook wel dat hij jojoot (of jojo-ed?) met zijn gewicht. Hoe hij nu is, vind ik hem een geweldige vent en is zijn postuur gewoon duidelijk aan de ruime/chubby kant, maar niet obees. Maar nu ik meer context heb, speelt het meer in mijn hoofd.
- Iemand vroeg me naar mijn eigen maat, dat is 36.
- Ik leef niet “ongezond” zoals hij zei, maar ik deins niet terug voor bijv. een pizza of een muffin en ik ben wel echt een zoetekauw. Dat zei ik ook meteen tegen hem. Hij vertelde me toen dat hij na 1 ongezonde maaltijd met gemak 2 kg kan aankomen. Dus ja, ik schrok.
- Wat ik me aan zit te trekken van andermans opmerkingen. Dát mensen er opmerkingen over maakten, zit me toch dwars. Het waren geen gemene/nare opmerkingen, maar een combinatie van constateringen en vragen of ik eraan gedacht heb wat voor issues dit met zich mee kan brengen (verhoogd risico op hoge cholesterol, hoge bloeddruk, lage testosteron). En zij hebben niet eens foto’s van zijn familie gezien. Ik zou graag iemand willen zijn die zich niks van anderen aantrekt, maar blijkbaar zijn die meningen toch belangrijk voor mij. Vooral van mijn broers en zussen.
mma90 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 15:39
0.45% gewijzigd
nerdopviva schreef:
18-07-2018 14:11
Volgens mij vinden jullie elkaar niet zo leuk. Jij hebt er moeite mee dat hij wat gezet is, hij heeft er moeite mee dat je niet zoveel sport en ongezond eet.
Exact dit.
Frizz schreef:
18-07-2018 14:15
Ik probeer een beeld te vormen van chubby. Wat een raar woord trouwens.
Ik moet automatisch denken aan Chumlee, kan er ook niets aan doen. Die ik overigens niet echt aantrekkelijk vind, al vind ik stevig bij een man best mooi. Zijn collega Corey vind ik wel iets hebben en aantrekkelijk, ook toen hij nog zwaarder was. Heeft ook met de houding en persoonlijkheid te maken denk ik. Hij komt ook altijd zelfverzekerd over en ook dat vind ik aantrekkelijk.
mma90 schreef:
18-07-2018 15:38

- Ja, ik vind hem aantrekkelijk, ondanks dat ik normaliter niet per se op mollig val. Maar sinds de vorige date, toen ik zijn familie op de foto’s zag, speelt inderdaad de toekomst meer in mijn hoofd.
- Wat is nu mijn probleem? Dat ik me zorgen maak dat dit snel om kan slaan. Hij heeft me foto’s laten zien van een vakantie van een half jaar terug, en daarop was hij duidelijk dik met onderkin, echt heel anders dan hoe hij er nu uit ziet. Hij zei toen ook wel dat hij jojoot (of jojo-ed?) met zijn gewicht. Hoe hij nu is, vind ik hem een geweldige vent en is zijn postuur gewoon duidelijk aan de ruime/chubby kant, maar niet obees. Maar nu ik meer context heb, speelt het meer in mijn hoofd.
- Ik leef niet “ongezond” zoals hij zei, maar ik deins niet terug voor bijv. een pizza of een muffin en ik ben wel echt een zoetekauw. Dat zei ik ook meteen tegen hem. Hij vertelde me toen dat hij na 1 ongezonde maaltijd met gemak 2 kg kan aankomen. Dus ja, ik schrok.
- Wat ik me aan zit te trekken van andermans opmerkingen. Dát mensen er opmerkingen over maakten, zit me toch dwars. Het waren geen gemene/nare opmerkingen, maar een combinatie van constateringen en vragen of ik eraan gedacht heb wat voor issues dit met zich mee kan brengen (verhoogd risico op hoge cholesterol, hoge bloeddruk, lage testosteron). En zij hebben niet eens foto’s van zijn familie gezien. Ik zou graag iemand willen zijn die zich niks van anderen aantrekt, maar blijkbaar zijn die meningen toch belangrijk voor mij. Vooral van mijn broers en zussen.
Niemand komt 2 kilo aan van 1 maaltijd!

En als jij jouw gevoel laat afhangen van wat anderen zeggen heb ik maar 1 tip
Uitmaken

Laat die man een vriendin vinden die zich niet zo laat beïnvloedden door anderen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
mma90 schreef:

- Ja, ik vind hem aantrekkelijk, ondanks dat ik normaliter niet per se op mollig val. Maar sinds de vorige date, toen ik zijn familie op de foto’s zag, speelt inderdaad zijn postuur meer in mijn hoofd.
Raar dat je hier mee bezig bent.

In de begin fase moet je helemaal gek zijn op elkaar, en je door de roze bril helemaal niet druk maken over dit soort dingen.

Alleen maar genieten, genieten, genieten.

Duidelijk loop jij al vooruit op wat zaken. Ik denk dat je hem helemaal niet zo leuk vindt.
Levensgenieter ;)
Owkeeee. Ik hoop dat je date snel een ander vind. Zo vreselijk oppervlakkig als jij TO dat gun je niemand.
mma90 schreef:
-
DUS omdat meneer zelf bijkomt van 1 ongezonde maaltijd, mag jij, zijn vriendin, die wel af en toe een pizza of een muffin kan hebben zonder kilo's te verzwaren, dit ook niet meer eten?! Het is zijn probleem hé, niet het jouwe.

Nogmaals, ik zou hier serieus op afknappen. Wat denk ie wel zeg?
O en TO, ik denk dat het handig is je minder druk te maken over vragen of opmerkingen uit je omgeving.

Maar ongeacht hoe iemand eruit ziet, vind ik het van hem niet netjes dat hij kritische opmerkingen maakt over jouw zogenaamde ongezonde eetpatroon en het 'slechts' een keer per week sporten. Ik ga er vanuit dat je als volwassene heel goed zelf kan bepalen hoe je dat aanpakt en daar heb je geen commentaar van anderen bij nodig. Of je nu slank bent of niet.
BellatrixVanDetta schreef:
18-07-2018 14:18
Mijn bolle trucker weegt 150 kg bij een lengte van 1.99. Da's niet chubby, da's gewoon veul!
:mrgreen:
Damned if I don’t
marie_123 schreef:
18-07-2018 15:45
DUS omdat meneer zelf bijkomt van 1 ongezonde maaltijd, mag jij, zijn vriendin, die wel af en toe een pizza of een muffin kan hebben zonder kilo's te verzwaren, dit ook niet meer eten?! Het is zijn probleem hé, niet het jouwe.

Nogmaals, ik zou hier serieus op afknappen. Wat denk ie wel zeg?
Ook eens. Ik denk ook dat het beter is om jezelf gewoon die pizza of muffin te gunnen als je daar zin in hebt, in plaats van zo panisch met eten om te gaan dat je er zelf ook niet gelukkiger door wordt en dus ook anderen (jou in dit geval, TO) gaat bekritiseren.
mma90 schreef:
- Wat ik me aan zit te trekken van andermans opmerkingen. Dát mensen er opmerkingen over maakten, zit me toch dwars. Het waren geen gemene/nare opmerkingen, maar een combinatie van constateringen en vragen of ik eraan gedacht heb wat voor issues dit met zich mee kan brengen (verhoogd risico op hoge cholesterol, hoge bloeddruk, lage testosteron).
Ja hoor, in wat voor omgeving zit jij zeg. Dat als ze iemand ontmoeten die hooguit een beetje 'chubby' is, ze meteen bang zijn dat die ter plekke naast ze een hartaanval krijgt?
BellatrixVanDetta schreef:
18-07-2018 14:18
Mijn bolle trucker weegt 150 kg bij een lengte van 1.99. Da's niet chubby, da's gewoon veul!

Maar ik vind hem leuk zoals hij is, jij de jouwe ook?
Ik 'ken' je nog van toen ik nog een andere nick had, maar wat ontzettend cool om te lezen dat je de liefde hebt gevonden en jullie samen gelukkig zijn :heart:
Vinden jullie haar echt zo oppervlakkig? Een half jaar terug was hij blijkbaar een stuk dikker. Hij is nu door sporten afgevallen tot een postuur waarvan TO denkt wat een lekker ding. Maar als hij stopt met sporten door blessure/geen zin meer krijgt hij wellicht die onderkin enzo weer terug. Geen onrealistisch beeld aangezien hij niet de eerste jojo-er is.

Mijn partner staat ook niet te juichen als ik 20 kg zou aankomen en andersom ook niet.

Tja TO hopelijk blijft hij gewoon lekker sporten en gezond eten, maar ik snap je dat je vreest dat hij die andere kant opgaat en hij opeens kilo's zwaarder is.
Die waant zich volgens mij een ware atleet na dat halfuurtje sporten en met alle hoogmoed vandien denkt hij jou wel ff op de kop te kunnen zitten en te vertellen hoe het moet.
Mooi niet.
Ik had hem heel gauw uit zijn bubbel geholpen.
Misschien heeft zij een relatie met Tyson Fury. De bokser die door zijn tegenstander voor dikzak werd uitgemaakt maar die zijn tegenstander met wasbordje met gemak aan kon en vervolgens riep: je bent verslagen door een dikzak ga je schamen.....
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Soulsista schreef:
18-07-2018 15:49
Die waant zich volgens mij een ware atleet na dat halfuurtje sporten en met alle hoogmoed vandien denkt hij jou wel ff op de kop te kunnen zitten en te vertellen hoe het moet.
Mooi niet.
Ik had hem heel gauw uit zijn bubbel geholpen.
Ja, ook eens.
MissButterflyyy schreef:
18-07-2018 15:42
Raar dat je hier mee bezig bent.

In de begin fase moet je helemaal gek zijn op elkaar, en je door de roze bril helemaal niet druk maken over dit soort dingen.

Alleen maar genieten, genieten, genieten.

Duidelijk loop jij al vooruit op wat zaken. Ik denk dat je hem helemaal niet zo leuk vindt.
Oh, moet dat per se? Hier duurde het ook even voordat er echt gevoelens ontstonden, hoor. Wat een rare ideeën, alsof het altijd volgens een vast patroon moet lopen.
ik gun die man een leuke vriendin
mma90 schreef:

Ok, je vindt hem dus leuk en aantrekkelijk. Gefeliciteerd :D leuk, toch?

Het klinkt alsof hij veel bezig is met afvallen en dus ook zijn lichaam en voeding. Iemand die jo-joot heeft over het algemeen een op zijn minst ietwat verstoorde relatie met eten. Je hoeft hem daarmee niet helemaal af te schrijven. Hij is goed zijn best aan het doen, ik denk dat hij het beste je steun kan gebruiken. Afvallen en het eraf houden is echt niet makkelijk.

Ik vind het wel opvallend dat jouw angst voor 'wat als het anders wordt' zo groot lijkt. Je vindt hem leuk, je wil hem dus vaker zien, misschien wordt het een serieuze relatie, maar dan niet als hij een keer dikker wordt? Ik snap echt wel dat je dat misschien minder aantrekkelijk vindt, maar dan (vooral tegen die tijd) gaat het toch om het innerlijk en kan je daar gewoon over praten mocht het zo ver komen? Het klinkt of jij hem meteen als persoon veroordeelt en eigenlijk ook helemaal afschrijft (mocht hij voor jouw voorkeur wat te zwaar worden).
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 15:57
0.07% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven