Date heeft overgewicht
woensdag 18 juli 2018 om 13:54
Sinds een aantal weken date ik met een hele lieve man waar ik het goed mee kan vinden. We hebben het leuk en hij is heel romantisch. Nu zit ik met het volgende en ik hoop wat anonieme meningen te krijgen over of ik hier niet te oppervlakkig naar kijk: hij is nogal chubby. En het is ook niet zo dat hij een bankhanger is, want hij rent dagelijks minimaal een half uur maar het liefst een uur, doet 2x per week een vechtsport en 1x per week een watersport. Daarnaast probeert hij regelmatig nieuwe sporten uit, omdat hij echt heel actief is. Hij let ook heel goed op wat hij eet en probeert alleen eiwitten en groenten te eten. Voor iemand die dagelijks sport en zo actief is, ziet hij er ruim mollig uit. Als ik zijn foto aan mijn vrienden/zussen/broers/vertrouwde collega’s laat zien, maakt iedereen er wel een opmerking over. Aan de andere kant is hij ook heel lang en groot gebouwd, dus als ik met hem ben/naast hem loop, lijkt het allemaal mee te vallen.
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
donderdag 19 juli 2018 om 16:31
Dit. TO vindt hem gewoon niet leuk genoeg.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
donderdag 19 juli 2018 om 17:55
Altijd wel zuur voor dunnere mensen, dat je die blijkbaar wél mag beledigen.Nancyyy schreef: ↑19-07-2018 14:40Het kan echt wel aanleg zijn en ja das soms fakking oneerlijk. Op mijn werk loopt een jongen die 20 kg ONDER gewicht heeft dwz hij moet 20 kg aankomen voor gezonde bmi en die loopt de hele dag te vreten. Dus ik vroeg wtf eet jij op een dag want ik kan mijn bilnaad met je flossen gek.
donderdag 19 juli 2018 om 19:07
Ja joh ga gelijk maar denken dat ik m beledig. Is me beste maatje hij zegt t zelf ook hij maakt er altijd grapjes over en ook over mijn lijf tov hem. Wij noemen onszelf voor de gein Dirk en Desiree van die stripjes van dat dunne mannetje met dat dikke wijf. En hij is gwn echt heel dun terwijl ie de hele dag echt veel loopt te vreten. Dat zegt ie zelf ook. Dat ie 2 lintwormen heeft die Constantijn en Clemens heten enzo. Ik zou echt niet zomaar iemand die ik niet ken gaan lopen beledigen duh.
donderdag 19 juli 2018 om 21:28
Dat denk ik ook. Ze daten net en blijkbaar is een gezonde levensstijl van cruciaal belang voor hem. Hij komt snel aan en moet er veel voot doen om op een gezond gewicht te blijven. Hij zoekt wellicht dan ook een partner die min of meer eenzelfde levensstijl heeft. To heeft dat niet want zegt graag te snoepen en vet te eten. Dan pas je niet bij hem, of je slank of dik bent is helemaal niet relevant.chocolol schreef: ↑18-07-2018 16:20Kan van alles zijn. Misschien zegt hij het wel zodat het voor TO duidelijk is dat als ze met hem is, ze later bv niet ieder weekend in de zomer een barbecue kunnen houden omdat hij anders dichtgroeit. Hij zegt ook al eerder dat hij een jojo-er is, dus dan weet TO nu ook dat de kans er is dat hij soms wel dik is en soms weer wat minder. Ik zelf zie er niet meteen een waardeoordeel in. TO had ter plekke ook kunnen vragen wat hij daarmee wilde zeggen.
donderdag 19 juli 2018 om 21:31
Nancyyy schreef: ↑19-07-2018 19:07Ja joh ga gelijk maar denken dat ik m beledig. Is me beste maatje hij zegt t zelf ook hij maakt er altijd grapjes over en ook over mijn lijf tov hem. Wij noemen onszelf voor de gein Dirk en Desiree van die stripjes van dat dunne mannetje met dat dikke wijf. En hij is gwn echt heel dun terwijl ie de hele dag echt veel loopt te vreten. Dat zegt ie zelf ook. Dat ie 2 lintwormen heeft die Constantijn en Clemens heten enzo. Ik zou echt niet zomaar iemand die ik niet ken gaan lopen beledigen duh.
vrijdag 20 juli 2018 om 08:54
Ik snap het ook. Ikzelf vind het wel onaantrekkelijk, een dikke vent. En dan kan hij er nu wel redelijk goed uitzien en hij sport nu gigantisch veel (ik doe ook aan hardlopen maar vind het wel erg veel en ook eerlijk gezegd wel overdreven om elke dag half uur of liever een uur hard te lopen. 3x per week lijkt me meer dan genoeg). Er komt vast een tijd dat hij geen zin meer heeft om elke dag hard te lopen en al die andere sporten te doen. En hij wordt ook ouder, dan zit je al wat minder strak in je vel. Dus kans lijkt mij zeker aanwezig dat hij straks weer terugvalt in het 'dikker zijn'. Goed, iedereen kan dikker worden op termijn maar bij hem is de kans wel groter lijkt mij. Dus ik vind het niet gek dat je daarover na denkt hoor. Ik zeg niet dat je hem dus maar af moet wijzen, maar als je het echt onaantrekkelijk vind zou ik er wel over nadenken..sneeuwwitje80 schreef: ↑18-07-2018 15:49Vinden jullie haar echt zo oppervlakkig? Een half jaar terug was hij blijkbaar een stuk dikker. Hij is nu door sporten afgevallen tot een postuur waarvan TO denkt wat een lekker ding. Maar als hij stopt met sporten door blessure/geen zin meer krijgt hij wellicht die onderkin enzo weer terug. Geen onrealistisch beeld aangezien hij niet de eerste jojo-er is.
Mijn partner staat ook niet te juichen als ik 20 kg zou aankomen en andersom ook niet.
Tja TO hopelijk blijft hij gewoon lekker sporten en gezond eten, maar ik snap je dat je vreest dat hij die andere kant opgaat en hij opeens kilo's zwaarder is.
tulpje21 wijzigde dit bericht op 20-07-2018 09:03
4.03% gewijzigd
vrijdag 20 juli 2018 om 09:02
Eens.tulpje21 schreef: ↑20-07-2018 08:54Ik snap het ook. Ikzelf vind het wel onaantrekkelijk, een dikke vent. En dan kan hij er nu wel redelijk goed uitzien en hij sport nu gigantisch veel (ik doe ook aan hardlopen maar vind het wel erg veel en ook eerlijk gezegd wel overdreven om elke dag half uur of liever een uur hard te lopen. 3x per week lijkt me meer dan genoeg). Er komt vast een tijd dat hij geen zin meer heeft om elke dag hard te lopen en al die andere sporten te doen. En hij wordt ook ouder, dan zit je al wat minder strak in je vel. Dus kans lijkt mij zeker aanwezig dat hij straks weer terugvalt in het 'dikker zijn'. Goed, iedereen kan dikker worden op termijn maar bij hem is de kans wel groter lijkt mij. Dus ik vind het niet gek dat je daarover na denkt hoor.
Bovendien kijkt bijna iedereen bij een partner wat hij of zij seksueel aantrekkelijk vindt, of dat nu zijn briljante geest is of zijn biceps zijn.
TO is dus helemaal niet zo oppervlakkig als het nu lijkt.
vrijdag 20 juli 2018 om 09:52
Best oppervlakkig veel reacties. Dus hij is mollig, wordt gelijk gedacht dat hij liegt over zijn sporten en eten. Of het is zijn DNA, kan hij niks aan doen maar stel dat hij over 10 jaar dikker zou worden.. Moet je toch niet aan denken. Niet of hij over tien jaar lief voor je is, geïnteresseerd in je is, je maatje is enzovoort nee of hij een vetrol heeft. Dat is bepalend.
En to mag van alles zeggen en insinueren over zijn familie, zijn DNA, zijn eten en sporten, maar andersom mag hij dat niet.
Eigenlijk denk ik toch echt dat je hem niet leuk genoeg vindt en een reden zoekt om het voor jezelf oké te maken er mee te stoppen. Misschien wel goed voor jullie allebei. Als je partner zo gefocust is op een negatieve manier op jouw eten en gewicht is dat funest voor je zelfvertrouwen. Dus of kies voor hem helemaal, zoals hij is met zijn aanleg erbij, of stop ermee en gun hem iemand die dat wel kan.
En to mag van alles zeggen en insinueren over zijn familie, zijn DNA, zijn eten en sporten, maar andersom mag hij dat niet.
Eigenlijk denk ik toch echt dat je hem niet leuk genoeg vindt en een reden zoekt om het voor jezelf oké te maken er mee te stoppen. Misschien wel goed voor jullie allebei. Als je partner zo gefocust is op een negatieve manier op jouw eten en gewicht is dat funest voor je zelfvertrouwen. Dus of kies voor hem helemaal, zoals hij is met zijn aanleg erbij, of stop ermee en gun hem iemand die dat wel kan.
vrijdag 20 juli 2018 om 11:45
Zoveel reacties en zoveel verschillende invalshoeken, bedankt allen! Ik merk wel dat sommige aannames een beetje een eigen leven zijn gaan leiden, dus hopelijk kan ik hier wat duidelijk maken.
Verliefd ben ik inderdaad nog niet, maar ik weet van mezelf dat dat bij mij meestal echt tijd nodig heeft om te groeien. Het overkomt me zelden dat ik na een paar weken daten halsoverkop ben. Hij is dat ondertussen wel en ik vind het altijd prettig als een man dat sterker heeft voor mij dan ik voor hem, omdat ik me dan veilig en geborgen voel en dat voel ik me zeker bij hem.
Hij is een heel eerlijk type, dus ik denk niet dat hij verzint dat hij zoveel sport. Het is echt aanleg. De foto’s van hem die ik aan collega’s/familie/vrienden liet zien, waren niet om hem te beoordelen, maar meer dat mensen nieuwsgierig zijn naar de persoon waarmee ik aan het daten ben. Sowieso ben ik iemand die er uit enthousiasme snel een foto bij pakt, waar ik het ook over heb.
Overigens gaat het me niet om “een vetrol meer of minder” of iets dergelijks, maar meer om het jojo'en en de blik op de toekomst. Hij is nu ook al niet de slankste en daar zit ik absoluut niet mee. Ik voel me tot hem aangetrokken en dat was het enige wat telde op dat gebied, totdat ik zijn oude foto’s + foto’s van zijn familie zag (op zijn telefoon, niet op fotoalbums). Op de foto’s die hij me liet zien van een tijdje terug had hij meer een Kevin James-achtig postuur maar dan met meer onderkin en daar schrok ik van want daar val ik absoluut niet op.
@LizBakker, ik heb hetzelfde contrast tussen waar ik op "val" (zonder gevoelens, alleen pure aantrekking) en waar ik op verliefd word of een relatie mee heb.
Verliefd ben ik inderdaad nog niet, maar ik weet van mezelf dat dat bij mij meestal echt tijd nodig heeft om te groeien. Het overkomt me zelden dat ik na een paar weken daten halsoverkop ben. Hij is dat ondertussen wel en ik vind het altijd prettig als een man dat sterker heeft voor mij dan ik voor hem, omdat ik me dan veilig en geborgen voel en dat voel ik me zeker bij hem.
Hij is een heel eerlijk type, dus ik denk niet dat hij verzint dat hij zoveel sport. Het is echt aanleg. De foto’s van hem die ik aan collega’s/familie/vrienden liet zien, waren niet om hem te beoordelen, maar meer dat mensen nieuwsgierig zijn naar de persoon waarmee ik aan het daten ben. Sowieso ben ik iemand die er uit enthousiasme snel een foto bij pakt, waar ik het ook over heb.
Overigens gaat het me niet om “een vetrol meer of minder” of iets dergelijks, maar meer om het jojo'en en de blik op de toekomst. Hij is nu ook al niet de slankste en daar zit ik absoluut niet mee. Ik voel me tot hem aangetrokken en dat was het enige wat telde op dat gebied, totdat ik zijn oude foto’s + foto’s van zijn familie zag (op zijn telefoon, niet op fotoalbums). Op de foto’s die hij me liet zien van een tijdje terug had hij meer een Kevin James-achtig postuur maar dan met meer onderkin en daar schrok ik van want daar val ik absoluut niet op.
@LizBakker, ik heb hetzelfde contrast tussen waar ik op "val" (zonder gevoelens, alleen pure aantrekking) en waar ik op verliefd word of een relatie mee heb.
vrijdag 20 juli 2018 om 12:24
Ik snap de vraag volgens mij niet helemaal?
Geen idee/interesse hoeveel hij weegt, want gewicht en BMI zeggen ook niet alles. Spier weegt bijv. meer dan vet.
Het is ook geen kwestie van denken maar zien.
vrijdag 20 juli 2018 om 12:34