Date heeft overgewicht
woensdag 18 juli 2018 om 13:54
Sinds een aantal weken date ik met een hele lieve man waar ik het goed mee kan vinden. We hebben het leuk en hij is heel romantisch. Nu zit ik met het volgende en ik hoop wat anonieme meningen te krijgen over of ik hier niet te oppervlakkig naar kijk: hij is nogal chubby. En het is ook niet zo dat hij een bankhanger is, want hij rent dagelijks minimaal een half uur maar het liefst een uur, doet 2x per week een vechtsport en 1x per week een watersport. Daarnaast probeert hij regelmatig nieuwe sporten uit, omdat hij echt heel actief is. Hij let ook heel goed op wat hij eet en probeert alleen eiwitten en groenten te eten. Voor iemand die dagelijks sport en zo actief is, ziet hij er ruim mollig uit. Als ik zijn foto aan mijn vrienden/zussen/broers/vertrouwde collega’s laat zien, maakt iedereen er wel een opmerking over. Aan de andere kant is hij ook heel lang en groot gebouwd, dus als ik met hem ben/naast hem loop, lijkt het allemaal mee te vallen.
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
woensdag 18 juli 2018 om 14:24
Dat is wel meer dan chubby
koekies zijn lekker
woensdag 18 juli 2018 om 14:26
Wees er maar trots op.
ik geef mn bek ook maar een douw
woensdag 18 juli 2018 om 14:28
Madeliefjees schreef: ↑18-07-2018 14:13Hij sport 3x per week, rent dagelijks 0,5 tot 1 uur en eet super gezond.
Of zijn schildklier doet het niet meer, of hij jokt.
Nou, ik vind Serena Williams ook niet bepaald slank. En die sport toch echt wel heel veel. En als je Dennis van der Geest voor het eerst zou zien, zou je niet verwachten dat hij ook een topsporter is.
woensdag 18 juli 2018 om 14:32
woensdag 18 juli 2018 om 14:37
LilyP schreef: ↑18-07-2018 14:06Is het probleem dat hij overgewicht heeft, of dat hij nare opmerkingen naar jou maakt over dat jij niet volgens zijn standaarden leeft?
Als er nu al spanningen zijn, terwijl jullie pas in de date-fase zitten, zou ik er nog even goed over nadenken. Het kan ook zijn dat hij onzeker is over zijn lichaam en dat uit door opmerkingen naar jou te maken.
Om maar niet te spreken hoe zij het over hém heeft. Hij zegt dat ze weinig sport en best ongezond eet, maar zij heeft het gelijk over een beerput, want hee zíj is toch slank en hij niet.
OT
Mijn man heeft ook overgewicht, ook toen ik hem leerde kennen. Mijn moeder vroeg gelijk of hij ook op dieet ging en zo nog verder. Ik ging daar niet in mee. Ik heb 'm zo leren kennen en als het mij niet bevalt is het toch echt mijn probleem, niet het zijne.
Nu, 25 jaar later, heb ik óók overgewicht, ik ben in die tijd 30 kg aangekomen. Hij is op hetzelfde gewicht gebleven. Maar dat is allemaal van minder belang dat dat het een geweldige man is, met wie ik een fijne relatie heb.
Later is nu
woensdag 18 juli 2018 om 14:40
Rico Verhoeven weegt ook 119 kilo.nerdopviva schreef: ↑18-07-2018 14:28Nou, ik vind Serena Williams ook niet bepaald slank. En die sport toch echt wel heel veel. En als je Dennis van der Geest voor het eerst zou zien, zou je niet verwachten dat hij ook een topsporter is.
Ze lijken gewoon breder door al die spierbundels.
Serena Williams heeft gewoon een flink gespierd lichaam. Ik zag haar eens op tv,ze deed ook aan hoelahoep fitness,was goed voor een slanke taille
https://nl.wikipedia.org/wiki/Serena_Wi ... -SYD-1.jpg
woensdag 18 juli 2018 om 14:45
woensdag 18 juli 2018 om 14:52
woensdag 18 juli 2018 om 14:52
Bij het woord "chubby" denk ik niet aan mensen zoals Serena, Dennis vd Geest of Rico Verhoeven of kogelstoters en dat soort sporters. Die zijn wel gespierd. Bij chubby denk ik toch meer aan drillende vetjes.
Hij zal misschien van huis uit inderdaad een verkeerd eetpatroon hebben meegekregen in combinatie met een aanleg waarbij je net iets harder moet werken om slank te blijven dan een ander. Dat probeert misschien van zich af te schudden en daarom zal hij misschien ook wat overgevoelig reageren als het op sporten of eten aankomt.
Hoe het ook zij, als hij wat te zwaar is dan gaat er blijkbaar toch meer in dan er verbrand wordt. Mensen overschatten soms wat je verbrand met sporten.
Maar daar gaat het niet om. Vind je hem leuk en kun je vooroordelen uit je directe omgeving naast je neer leggen? Dan kun je met hem verder. Zo niet, dan zou ik er zo snel mogelijk een punt achter zetten.
Opmerkingen van hem over jouw leefstijl zijn in dit stadium niet gepast, maar dat geldt andersom ook.
Hij zal misschien van huis uit inderdaad een verkeerd eetpatroon hebben meegekregen in combinatie met een aanleg waarbij je net iets harder moet werken om slank te blijven dan een ander. Dat probeert misschien van zich af te schudden en daarom zal hij misschien ook wat overgevoelig reageren als het op sporten of eten aankomt.
Hoe het ook zij, als hij wat te zwaar is dan gaat er blijkbaar toch meer in dan er verbrand wordt. Mensen overschatten soms wat je verbrand met sporten.
Maar daar gaat het niet om. Vind je hem leuk en kun je vooroordelen uit je directe omgeving naast je neer leggen? Dan kun je met hem verder. Zo niet, dan zou ik er zo snel mogelijk een punt achter zetten.
Opmerkingen van hem over jouw leefstijl zijn in dit stadium niet gepast, maar dat geldt andersom ook.
woensdag 18 juli 2018 om 14:53
Zo hé, jij vind er wel heel wat van.
Je kan je ook afvragen waarom jou dit zo veel doet. Ok, het valt op dat hij heel actief is maar toch een beetje "chubby". Maar dat is het niet alleen voor jou, het is wel echt een heel ding. De beerput ligt net zo goed bij jou.
Maar dan nog, wat als is geschreven, vind je hem nou leuk of niet?
anoniem_365339 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 14:57
0.32% gewijzigd
woensdag 18 juli 2018 om 14:56
woensdag 18 juli 2018 om 15:01
Je bent er wel héél oppervlakkig mee bezig als je zelfs nadenkt over hoe het 'er uit ziet' voor de buitenwereld ja. Je valt op mollig of niet, zo simpel is het. Oordelen vind ik niet zo zinnig.
Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Beerput..? Welke beerput? Wat een dramaterm. Als hij gezonder leeft dan jij kan hij daar toch iets over zeggen? Wat heeft zijn gewicht daar nou mee te maken?
Voeding en gezondheid is mijn vak en ik ben erg slank... Maar ik kan niet zeggen dat ik erg gezond leef. Mijn vriend is obees, eet heel veel maar gezond, sport iedere dag en geeft meerdere keren per week sportles. Die mag best tegen mij zeggen dat ik ongezond leef hoor.
Ik vind je inderdaad overdrijven. In ieder geval dat je er teveel de focus op legt, als hij daadwerkelijk goed voor zichzelf zorgt. Slechte zelfzorg zou ik een afknapper vinden, maar daar lijkt hier geen sprake van te zijn. Dan is toch het enige dat ertoe doet of je op hem valt of niet?
woensdag 18 juli 2018 om 15:09
Of hij eet te veel, ook al is het gezond.Madeliefjees schreef: ↑18-07-2018 14:13Hij sport 3x per week, rent dagelijks 0,5 tot 1 uur en eet super gezond.
Of zijn schildklier doet het niet meer, of hij jokt.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 18 juli 2018 om 15:11
Grappig, eerst vind je hem leuk en romantisch, en na opmerkingen van vrienden en familie is hij ineens chubby
Kan je dan eens uitleggen?
Ik kan er sowieso niet over oordelen want ik val op gespierde spijkers.
Mijn man is ook,zoals anderen zouden kunnen omschrijven, een iel ventje
Maar al zou de hele wereld hem een iel mannetje vinden, dan nog vind ik hem het lekkerste ding wat ik ooit ben tegen gekomen.
Daarnaast is zijn hart zo immens groot en smelt ik ook daar nog elke dag weer voor.
Kan je dan eens uitleggen?
Ik kan er sowieso niet over oordelen want ik val op gespierde spijkers.
Mijn man is ook,zoals anderen zouden kunnen omschrijven, een iel ventje
Maar al zou de hele wereld hem een iel mannetje vinden, dan nog vind ik hem het lekkerste ding wat ik ooit ben tegen gekomen.
Daarnaast is zijn hart zo immens groot en smelt ik ook daar nog elke dag weer voor.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
woensdag 18 juli 2018 om 15:12
Bel, we moeten echt een keer daten met zijn vieren
Jouw drieling en mijn spijker erbij
Buiten dat, lijkt het me sowieso een goed idee
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!