Date heeft overgewicht
woensdag 18 juli 2018 om 13:54
Sinds een aantal weken date ik met een hele lieve man waar ik het goed mee kan vinden. We hebben het leuk en hij is heel romantisch. Nu zit ik met het volgende en ik hoop wat anonieme meningen te krijgen over of ik hier niet te oppervlakkig naar kijk: hij is nogal chubby. En het is ook niet zo dat hij een bankhanger is, want hij rent dagelijks minimaal een half uur maar het liefst een uur, doet 2x per week een vechtsport en 1x per week een watersport. Daarnaast probeert hij regelmatig nieuwe sporten uit, omdat hij echt heel actief is. Hij let ook heel goed op wat hij eet en probeert alleen eiwitten en groenten te eten. Voor iemand die dagelijks sport en zo actief is, ziet hij er ruim mollig uit. Als ik zijn foto aan mijn vrienden/zussen/broers/vertrouwde collega’s laat zien, maakt iedereen er wel een opmerking over. Aan de andere kant is hij ook heel lang en groot gebouwd, dus als ik met hem ben/naast hem loop, lijkt het allemaal mee te vallen.
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
Op de vorige date liet hij me foto’s van zijn familie zien en ik schrok van hoe obees ze waren, sommigen zelfs morbide. Het leek wel alsof ik een glimps kreeg van wat er met hem zou gebeuren als hij niet/minder zou sporten. Tijdens het appen hadden we het weer over sporten en zei hij tegen mij “jij sport nauwelijk, toch?” en hij zei ook iets van “jij eet best ongezond”. Dat ik echt even dacht, nou laten we deze beerput maar niet openen, want met 1x per week sporten ben ik erg slank (al zeg ik het zelf). Ook in mijn familie hebben wij geen obese mensen, dus ik schrok even. Overdrijf ik?
woensdag 18 juli 2018 om 18:07
Helemaal waar hoor. Ik probeer bijvoorbeeld al tijden suikervrij te eten en het is ontzettend moeilijk, en dan ben ik nog niet eens een zoetekauw.
Voor de duidelijkheid, ik zou iemand die ik leuk vind hier niet op afschrijven. We hebben allemaal onze eigen worstelingen. Maar die moet je dan wel onder ogen zien en eerlijk zijn waar het je nog niet gelukt is je gedrag aan te passen. Niet afgunstig zijn naar een ander die wel ongestoord gevulde koeken kan eten.
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 18-07-2018 19:58
0.06% gewijzigd
woensdag 18 juli 2018 om 18:10
woensdag 18 juli 2018 om 18:20
Toen ik je OP las vond ik dat je wat oppervlakkige mensen aantrok,
Familie en vrienden en collega's die wat zeggen over zijn gewicht als ze je foto laat zien, wow
Toen las ik meer van jou, en ik vind jou ook van de oppervlakkig kant, soort zoekt soort denk ik dan, en je zou vast wel een leuk mens zijn hoor,
Soort zoek soort maar dan niet in combinatie met chubby date
Want ik lees weinig liefde in je berichten, mijn advies zou zijn laat hem maar daten met een ander
Familie en vrienden en collega's die wat zeggen over zijn gewicht als ze je foto laat zien, wow
Toen las ik meer van jou, en ik vind jou ook van de oppervlakkig kant, soort zoekt soort denk ik dan, en je zou vast wel een leuk mens zijn hoor,
Soort zoek soort maar dan niet in combinatie met chubby date
Want ik lees weinig liefde in je berichten, mijn advies zou zijn laat hem maar daten met een ander
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
woensdag 18 juli 2018 om 18:44
woensdag 18 juli 2018 om 19:39
viva-amber schreef: ↑18-07-2018 18:10Wat leuk jullie hebben er nieuw project bij, houd de vriend van MMA slank. Misschien kan zij zijn moeder worden ipv zijn vriendin.
Later is nu
woensdag 18 juli 2018 om 23:05
Fijne vooroordelen heb jij zeg over je date en zijn familie. Blijkbaar schaam jij je voor hem, terwijl hij sportief is en gezond eet. Gun deze man aub een vrouw die hem waardeert om wie hij is, en zijn familie respecteert. Dit alles doe jij niet.
En foto's van hem aan collega's enzo laten zien om hem blijkbaar te beoordelen op zijn gewicht?
En foto's van hem aan collega's enzo laten zien om hem blijkbaar te beoordelen op zijn gewicht?
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
woensdag 18 juli 2018 om 23:18
Nee, dat hoeft zeker niet klopt. Maar dan laat je deze date aan je voorbij gaan, en laat je het hierbij. Maar dan ga je geen topic openen en de man in kwestie belachelijk maken.
'I don't need an inspirational quote. I Just need coffee.
woensdag 18 juli 2018 om 23:21
Dit idd..humanista schreef: ↑18-07-2018 14:04Het komt op mij over dat hij panisch aan het bewijzen is dat hij er echt niks aan kan doen dat hij chubby is. Als je namelijk zoveel sport als hij dan moet je gewoon wel teveel eten om chubby te zijn. Behalve- natuurlijk- als er medisch iets aan de hand is, maar in verreweg de meeste gevallen is dat niet zo dus ga ik er maar vanuit dat dat hier ook niet het geval is.
Dus of hij eet niet zo gezond als hij beweert of met dat sporten valt het wel mee, of allebei natuurlijk.
woensdag 18 juli 2018 om 23:27
Wat te zwaar of groot, grofgebouwd zou ik niet het probleem vinden bij deze man. Ik ben zelf bourgondisch en als een man dat ook is maar een paar kilo zwaarder (maar stabiel gewicht), ach...
Maar jojo-en, een half jaar geleden nog fors(er) overgewicht, commentaar op wat TO eet, behoorlijk fanatiek (obsessief?) bezig met sporten en voeding, zogenaamd van een maaltijd al aankomen...
Dat vind ik enorm ongezellig en ongezond klinken. Klinkt als een man met issues.
Ja, dan snap ik je zorgen wel beter TO.
Maar jojo-en, een half jaar geleden nog fors(er) overgewicht, commentaar op wat TO eet, behoorlijk fanatiek (obsessief?) bezig met sporten en voeding, zogenaamd van een maaltijd al aankomen...
Dat vind ik enorm ongezellig en ongezond klinken. Klinkt als een man met issues.
Ja, dan snap ik je zorgen wel beter TO.
woensdag 18 juli 2018 om 23:42
woensdag 18 juli 2018 om 23:59
Beoordelen? Je kunt het toch met collega’s over je date hebben? Ik zie zo vaak foto’s van mensen die bijvoorbeeld na werk op een date gaan. Dat is niet echt om te beoordelen.Yasmeenah82 schreef: ↑18-07-2018 23:05Fijne vooroordelen heb jij zeg over je date en zijn familie. Blijkbaar schaam jij je voor hem, terwijl hij sportief is en gezond eet. Gun deze man aub een vrouw die hem waardeerde om wie hij is, en zijn familie respecteert. Dit alles die jij niet.
En foto's van hem aan collega's enzo laten zien hem blijkbaar te beoordelen op zijn gewicht?![]()
anoniem_350483 wijzigde dit bericht op 19-07-2018 08:56
0.16% gewijzigd
donderdag 19 juli 2018 om 02:52
Als je hem fysiek niet aantrekkelijk vindt dan kun je het beter uitmaken. Over het algemeen worden mensen alleen maar dikker naarmate ze ouder worden.
Als je hem wel aantrekkelijk vindt maar je vooral druk maakt om wat anderen van hem (en dus indirect van jou) denken, dan kun je beter werken aan je eigen onzekerheid. Waarom laat je je leven zo bepalen door de (door jou ingebeelde) mening van je omgeving?
Als je hem wel aantrekkelijk vindt maar je vooral druk maakt om wat anderen van hem (en dus indirect van jou) denken, dan kun je beter werken aan je eigen onzekerheid. Waarom laat je je leven zo bepalen door de (door jou ingebeelde) mening van je omgeving?
donderdag 19 juli 2018 om 03:04
Sommige mensen sporten zowat elke dag, maar ze blijven stevig. Een van mijn vrienden is zo'n persoon, hij heeft altijd gesport op zeer hoog niveau ( totdat hij ernstig ziek werd). Hij is inmiddels genezen verklaring, weliswaar afgevallen door de ziekte, maar nog steeds geen six pack, ook al doet hij duurlopen.
Misschien maakte je date zich zorgen over de toekomst, een partner die weliswaar slank is en alles kan eten, kan voor hem misschien demotiverend werken. Hij moet keihard werken om niet obese te worden.
Ik denk dat jullie beiden iemand anders moeten gaan daten, dit wordt hem niet.
Misschien maakte je date zich zorgen over de toekomst, een partner die weliswaar slank is en alles kan eten, kan voor hem misschien demotiverend werken. Hij moet keihard werken om niet obese te worden.
Ik denk dat jullie beiden iemand anders moeten gaan daten, dit wordt hem niet.
donderdag 19 juli 2018 om 13:32
Verliefdheid etcJudy_Hopps schreef: ↑18-07-2018 18:36Ehm hoeveel liefde verwacht je al na een paar weken daten? Het is nog niet eens een relatie.
Dat kan ook naar paat weken daten
"Not making a decision Is a BIIIIIIIIIIG decision"
donderdag 19 juli 2018 om 14:24
Ik weet niet zo goed of ik dit verhaal van hem moet geloven. Als je zo gezond eet en veel sport (en dit zo goed volhoud) dan kan het niet zo zijn dat hij chubby is.
Ik vind de opmerking die hij via app maakt ook echt beledigend.
Maar aan de andere kant, zoveel mannen (en ook vrouwen), komen tijdens een relatie bv ook gewoon aan, maar dat is toch geen reden om je partner te verlaten. Ik weet niet zo goed hoe ik me hem voor moet stellen. Een beetje vetjes, oke geen probleem heeft iedereen, maar echt mollig was ik zelf niet zo snel op gevallen en ik snap wel dat je hier aan twijfelt. En als zijn familie ook allemaal obese is, en het jou te erg dwars zit, dan was ik er niet mee doorgegaan.
Ik vind de opmerking die hij via app maakt ook echt beledigend.
Maar aan de andere kant, zoveel mannen (en ook vrouwen), komen tijdens een relatie bv ook gewoon aan, maar dat is toch geen reden om je partner te verlaten. Ik weet niet zo goed hoe ik me hem voor moet stellen. Een beetje vetjes, oke geen probleem heeft iedereen, maar echt mollig was ik zelf niet zo snel op gevallen en ik snap wel dat je hier aan twijfelt. En als zijn familie ook allemaal obese is, en het jou te erg dwars zit, dan was ik er niet mee doorgegaan.
donderdag 19 juli 2018 om 14:40
Het kan echt wel aanleg zijn en ja das soms fakking oneerlijk. Op mijn werk loopt een jongen die 20 kg ONDER gewicht heeft dwz hij moet 20 kg aankomen voor gezonde bmi en die loopt de hele dag te vreten. Dus ik vroeg wtf eet jij op een dag want ik kan mijn bilnaad met je flossen gek. Komtt. s ochtends 3 boterhammen vervolgens 6 boterhammen mee naar werk hij eet elke dag minimaal 1 mars of twix en redbull drinkt ie ook (geen light) en ik zie m meerdere x per week met patat of hamburger lopen. Qua beweging doet ie zelfde werk als ik en sport daarnaast niet. Ondertussen eet ik die zooi echt niet allemaal maar ben zelf btje aan de dikkere kant. Hoe dan....